Työssäkäyvät vanhemmat: Rehellisesti! Oletko koskaan pitänyt lastasi päivähoidossa kun olet itse ollut
a) kesä tai talvilomalla?
b) sairaslomalla?
c) ylimääräinen vapaapäivä?
d) etäpäivä?
e) kun olet työpäivän jälkeen käynyt kaupassa tai muualla (pankki, kela posti, tms) asioilla?
f) kun olet työpäivän jälkeen käynyt harrastuksissa tai huvituksissa?
g) kun olet työpäivän jälkeen mennyt ensin yksin rauhassa kotiin ja hakenut lapsen vasta myöhemmin?
Kommentit (49)
Vierailija:
enb) sairaslomalla?
ainac) ylimääräinen vapaapäivä?
joskusd) etäpäivä?
aina, tietenkin! etätyö on myös tytötä!
e) kun olet työpäivän jälkeen käynyt kaupassa tai muualla (pankki, kela posti, tms) asioilla?usein
joskusg) kun olet työpäivän jälkeen mennyt ensin yksin rauhassa kotiin ja hakenut lapsen vasta myöhemmin?
joskus
ja kaiken tämän teen erittäin iloisena, tyytyväisenä, onnellisena ja hyvällä omatunnolla. ja tiedän että olen parempi äiti näin kun saan myös vähän omaa aikaa, ja lapsi silloin hyvää hoitoa päiväkodissa.
a) kesä tai talvilomalla? En koskaan
b) sairaslomalla? En
c) ylimääräinen vapaapäivä? En
d) etäpäivä? EN
e) kun olet työpäivän jälkeen käynyt kaupassa tai muualla (pankki, kela posti, tms) asioilla? En, voin hoitaa asiani lapsen kanssa
f) kun olet työpäivän jälkeen käynyt harrastuksissa tai huvituksissa? Nou
g) kun olet työpäivän jälkeen mennyt ensin yksin rauhassa kotiin ja hakenut lapsen vasta myöhemmin? En koskaan
Sairaslomalla on tarkoitus sairastaa ja PARANTUA! Se ei käy jos siinä sitten rupeeakin hoitamaan lapsiaan.
Vierailija:
a) kesä tai talvilomalla? EI
b) sairaslomalla? KYLLÄ
c) ylimääräinen vapaapäivä? EI
d) etäpäivä? KYLLÄ
e) kun olet työpäivän jälkeen käynyt kaupassa tai muualla (pankki, kela posti, tms) asioilla? KYLLÄ
f) kun olet työpäivän jälkeen käynyt harrastuksissa tai huvituksissa? EI
g) kun olet työpäivän jälkeen mennyt ensin yksin rauhassa kotiin ja hakenut lapsen vasta myöhemmin?
EI
enkä pode siitä huonoa omaatuntoa. Tosin ei lapsi esim. koko kesälomaani ole hoidossa ollut, mutta esim. 1-2 päivää lomasta. Etätyöpäivänä on pakkokin viedä lapsi hoitoon, ei meidän vauhtivekaran kanssa voi yhtä aikaa omia töitä tehdä!
Olen 24/7 yh, lapsen hoitopäivät n. 6-8 h.
Jos olen sairaslomalla niin olen kyllä yleensä siinä kunnossa, että lastenhoito ei suju kovin hyvin.
Kaikki nuo helpottavat arjen sujumista. Kesälomalla ja talvilomalla en juurikaan ole käyttänyt. Ylimääräisenä vapaapäivänä kyllä.
Kuka nyt lasta mahataudissa viitsisi hoitaa. Kivempi oksentaa rauhassa. Myös siivous töiden jälkeen käy nopeammin kun lapsi ei pyöri jaloissa. Joskus olen ihan käynyt nukkumassa univelkoja töiden jälkeen ja lapsi on ulkoillut päiväkodissa. Sen jälkeen on tehty jotain kivaa yhdessä ja äiti on niin hyvällä tuulella.
Pitäisikö tästäkin syyllistyä?
Vierailija:
b) sairaslomalla?
d) etäpäivä?
e) kun olet työpäivän jälkeen käynyt kaupassa tai muualla (pankki, kela posti, tms) asioilla?
a) kesä tai talvilomalla? Ei tullut kyllä mieleenkään
b) sairaslomalla? Totta kai
c) ylimääräinen vapaapäivä? Vain jouluaaton aattona (monena vuonna), jotta sain siivotuksi ;)
d) etäpäivä? Jos olis, niin toki
e) kun olet työpäivän jälkeen käynyt kaupassa tai muualla (pankki, kela posti, tms) asioilla? Usein
f) kun olet työpäivän jälkeen käynyt harrastuksissa tai huvituksissa? En
g) kun olet työpäivän jälkeen mennyt ensin yksin rauhassa kotiin ja hakenut lapsen vasta myöhemmin? Kerran
Nyt sairaslomalla, kuumeessa ja flunssassa, mutta lapsetkin kotona, yskäisiä myös.
Muutoin mies hakee hoidosta aikaisin, jos minulla menee myöhempään töissä, tai menoja työn jälkeen. Pyrimme aina järjestämään lapsille mahdollisimman lyhyet päivät. Ja olen siitä ylpeä. Kyllä minulle tulee paha mieli kun näen kuinka tuttujen lapset joutuvat olemaan 9-10 tuntisia päiviä aina, vaikka olisi mahdollista, että toinen vanhempi veisi myöhemmin ja toinen hakisi aiemmin.
Jos olen sairas, niin en jaksa edes viedä lasta hoitoon. Kyllä se on kotona mun kanssa pärjännyt.
Ja ei tulis edes mieleenkään, että jos ite olen kotona, niin lapsi pitäisi viedä hoitoon. Miksi ihmeessä?
En oikeesti ole ikinä jaksanut ymmärtää niitä vanhempia, jotka pitää lapsia hoidossa, vaikka ei oikeesti tarviaisi...
Vierailija:
Jos olen sairas, niin en jaksa edes viedä lasta hoitoon. Kyllä se on kotona mun kanssa pärjännyt.Ja ei tulis edes mieleenkään, että jos ite olen kotona, niin lapsi pitäisi viedä hoitoon. Miksi ihmeessä?
En oikeesti ole ikinä jaksanut ymmärtää niitä vanhempia, jotka pitää lapsia hoidossa, vaikka ei oikeesti tarviaisi...
Taidat olla työtön yh?
Vierailija:
Jos olen sairas, niin en jaksa edes viedä lasta hoitoon. Kyllä se on kotona mun kanssa pärjännyt.Ja ei tulis edes mieleenkään, että jos ite olen kotona, niin lapsi pitäisi viedä hoitoon. Miksi ihmeessä?
Ei, en ole työtön. Työpäivät ovat yhdeksän tuntisia ja viisi-kuusi päivää viikossa. Ja mies tekee vielä pitempiä päiviä. Eli todellakin pidän lapsen kotona aina kun mahdollista.
Ei, kun loma on samaan aikaan kun tarha on kiinni
b) sairaslomalla?
joo, paranen nopeammin kun saan oikeasti levätä
joo, koska yleensä silloin hoidan asioita joita lapsen kanssa olisi vaikea hoitaa
d) etäpäivä?
joo, sehän on työpäivä!
Jos olen päässyt aiemmin töistä. Muistan kuinka tylsää lapsena oli odottaa pankissa kun lukemista oli yksi sarjis ja virikkeenä yksi keinuhevonen :P
En, kun ne ovat illalla=lapsi kotona isänsä kanssa
En
a) kesä tai talvilomalla? Ei tullut kyllä mieleenkään
b) sairaslomalla? Totta kai
c) ylimääräinen vapaapäivä? Ei
d) etäpäivä? Jos olis, niin toki
e) kun olet työpäivän jälkeen käynyt kaupassa tai muualla (pankki, kela posti, tms) asioilla? Joskus esim pitkä viikonloppu maalla niin suuret ostokset, muutoin lapsi tykkää käydä kaupassa mukana
f) kun olet työpäivän jälkeen käynyt harrastuksissa tai huvituksissa? En
g) kun olet työpäivän jälkeen mennyt ensin yksin rauhassa kotiin ja hakenut lapsen vasta myöhemmin? Kerran pari.
Mikähän tämän kyselyn tarkoitus on.
Kyllä minä sille ruoan aina pystyn antamaan ja perään katsomaan. Saapahan kerrankin katsoa telkkua niin paljon kun jaksaa =)
-15
Minä en jaksaisi lähteä viemään lasta hoitoon, ja lapsi on aina kanssani kotona jos jään sairaslomalle. Ei tulisi mieleenkään viedä lasta silloin hoitoon. Mutta tämä siis täysin minun mielipide ja meidän perheen juttu. En ole ollenkaan sitä vastaan että muut vievät.
Lomalla ei tulisi mieleenkään viedä lasta hoitoon.
Käyn kyllä hoitamassa pankki ym asiat ennen kuin haen lapsen. Tämä on parempi lapsellekin, saa leikkiä kavereiden kanssa, kuin jonottaa pankissa jne..
Etäpäivänä veisin lapsen hoitoon. Tai riippuu millainen päivä. Jos täytyy keskittyä täysin työntekoon niin ehdottomasti lapsi hoitoon. Jos kevyempi päivä niin ehkä lapsi voisi olla kotona, ja katsoa tv:tä sen aikaa kun tekisin tehtävät. Harrastuksissa olen joskus käynyt kuntosalilla.
Jos olen päässyt aikaisemmin, kuten klo 11 silloin tällöin ja lapset vasta syömässä ja menossa nukkumaan, niin menen kotiin siivoamaan ennen kuin haen lapsen.
Ylimääräinen vapaapäivä.. Riippuu, mitä ohjelmaa silloin. Jos paljon asioita hoidettavana, lääkäriä, pankkia, kauppaa, kelaa tms niin lapsi hoitoon. Jos ei ylimääräisiä, tärkeitä asioita hoidettavana, lapsi ilman muuta kotona.
Vierailija:
b) sairaslomalla?
d) etäpäivä?
ja ihan hyvällä omallatunnolla ja syyllä aina