♥ * ~ Joulukuiset perjantaille ~ * ♥
Kommentit (22)
Minulla aika on kyllä hujahtanut välillä oikein itsekin ihmettelee, miten aika on kulunut, enkä ole raskautta kamalasti tiedostanut...Minä taasen olen tyytyväinen jäljellä olevasta ajasta, toisin kun edellisissä raskauksissa, kai se johtuu iästä ja siitä, että lapsia on paljon ja hommaa sitten kanssa, miettii kuinka sitä taas jaksaa kaiken aloittaa alusta, tosin sen miettiminen on nyt jo myöhäistä, kun vauva alkaa olla jo ulostautumassa muutaman kuukauden sisään ;-)
Täällä on myös mieli ollut todella musta koko viikon :-( Lapset olleet syyslomalla ja piti olla niin rentouttavaa, mutta kuinkas kävikään, hermostun pienestäkin asiasta ja saatan kehittää vuosisadan raivarin. Eniten suutun kun huoneet ovat kuin pommin jäljiltä ja että koti ei pysy siistinä kun muutaman minuutin. Kai nuo lapset pakkaavat kohta kamansa ja lähtevät maailmalle, kun äiti hyppii seinille.
Ihanaa viikonloppu! Ohjelmassa lattialaminaatin löytäminen ja paikoilleen laittamisen aloitus meidän keskikerroksessa, JEEEE!! Eteisenkin lattia on löytynyt ja tapetteja keittiöön sekä olohuoneeseen tekisi mieli ja nekin on tainnut löytyä...
ponnari ja itu 32 tasan
taisin laittaa viestin ensin torstain pinoon. Siirrän sen tähän.
Hyvää huomenta !
Kotiuduin jo tiistaina sairaalasta. Sokeriarvot olivat säännöllisellä ja oikeaoppisella ruokavaliolla sen verran hyvät, että lääkitystä ei tarvita. Nyt vaan pitää kotona noudattaa samoja ohjeita. Paino ei saa nousta enää yhtään. Tähän mennessä tullut 12kg ja olen jo ennästään ylipainoinen, joten olisin enemmän kuin tyytyväinen jos saisin pidettyä tämän painon tässä!
Tiistaina otettiin sairaalassa myös kokoarvio ja vauva painoi 1,8kg, eli vastas viikkoja 31+3, kun sillä hetkellä mulla oli viikkoja 30+2. Eli viikkoa isompi. Sain uuden ajan kokoarvioon 28.11, jolloin päätetään myös mahdollinen käynnistyspäivä. Laskettu aika on vasta 23.12, mutta siis todennäköisestui käynnistetään aikaisemmin (kuten esikoinenkin). Toivon mukaan olen jo jouluna vauvan kanssa kotona.
Vähän kyllä pelottaa tuo joukkoirtinsanoutuminen. Olen tässä odtellut uutisista tietoa, mutta mitään ei vielä ole ilmoitettu. Eilen kuitenkin jo puolen päivän jälkeen alkoi neuvottelut. Ehkä ne neuvottelee vieläkin..
Mutta elän toivossa, että tajuavat päästä sopuun.
Lehdessä oli vaan juttua, että mikäli sopuun ei päästä ohjataan TAYSin synnyttäjät Hämeenlinnaan synnyttämään. Meillä kun on muutenkin Vaasassa ihan tarpeeksi omia synnyttäjiä, joten taitaa olla synnytyssalit, käytävät ja ja kaikki muutkin huoneet täynnä, mikäli niin käy.
No niin aamutoimet kutsuvat, vaikka meillä poika on ollu aina aamuvirkku ja me herätään aamuisin klo 6, joskus jopa klo 5...
- Marica77 rv 30+5
Täällä on ollut reipas aamu,mulla oli neuvola heti aamulla kahdeksalta. Onneksi miehellä iltavuoro,ettei tarvinnut ottaa lapsia mukaan,ei oltaisi kyllä ikinä ehditty sinne.
Neuvolassa kaikki arvot kohdillaan,vauva on perätilassa ja sf-mitta hurjat 34,vähän pelottaa,että kuinka iso paketti sieltä on tulossa,esikoinen oli lähes neljäkiloinen ja sf-mitta oli näillä viikoilla muutaman sentin pienempi. Voihan tuo vauvan asentokin nostaa tuota mittaa,toivottavasti pikkuinen nyt kääntyisi nopeasti raivotarjontaan ja samalla laskisi vähän tuo mittakin.
Paino oli laskenut kahdessa viikossa puolikiloa,olipa iloinen yllätys,olen nimittäin viime aikoina syönyt ihan liikaa,mä en vaan kertakaikkiaan voi vastustaa sitä uutta lontoonrae-suklaata! Painoa on kai nyt kaiken kaikkiaan tullut 2,6kg.
Ajan kulumisesta...mulla humpsahti tämä raskaus viikolle 25 asti ihan huomaamatta,väsymystä kyllä oli,mutta ei muita vaivoja,sitten ilmestyi kertaheitolla kaikenlaisia pikku vaivoja,nyt ei enää voi unohtaa olevansa raskaana ja aika kyllä tuntuu matelevan.
Nyt lähdetään koko perheen voimiin hakemaan viikon ruuat prismasta,ihanaa saada mieskin mukaan,niin ei tarvitse yksin raahata kaikkea. Mä sitten inhoan sitä tavaroiden edestakaista pakkausta,ensin kärryihin,sitten kassalle,sitten pusseihin,sitten autoon ja sitten kotona vielä kaappeihin,inhottavaa!
Iloista viikonlopun alkua kaikille!
Himpula rv 33+3
Nopeesti kommentoimaan ;-) !
Marica77, tuo painoarviohan on ihan OK, mulla ollut molemmista jo rv 30+ painoarvio yli 2kg. Ja siis eka ei ollut mikään tosi iso vaan alta 4kg. Käynnistetäänkö sulla aikaisemmin noitten sokereitten takia vai miksi? Tosi yksilöllistä, olen melkein-hieman katkera kun mulla ei kummankaan kanssa olla mitään käynnistyksestä puhuttu vaik yli menty melkein 2 viikkoa ja vauvat isoja... Ei oo reiluu :-P
Himpula, mulla meni esikoisen sf-mitta sentin verran yläkäyrän yläpuolella koko loppuraskauden ja ihan siro alle nelikiloinen siellä oli :-) et ei se välttämättä isoa vauvaa tarkoita mut sen varmaan itekin tiedät...
Lontoonrae-suklaa on ihan TOPPEN :-)
Sintagma edelleen ja ikuisesti rv 31
Sokerien heittelyn vuoksi varsinkin loppuaikana vauva kasvaa hurjaa vauhtia. Esikoinen synytyi käynnistyksellä rv 39 ja painoi 4100g. Eihän se hurjan iso ollu, mutta mulle tarpeeksi iso. Ja silloin lääkäri sanoi, että seuraavassa seurataan vauvan kokoa ettei päästetä niin isoksi.
Esikoisen aikana mulla oli myös sokeriarvot koholla, mutta tässä raskaudessa sokeriarvojen heittely huomattaan aikaisemmin, kun kävin ekas sokerirasituksessa jo vkolla 14.
Niin ja iso sf-mitta mullakin oli esikoista odottaessa, mutta nyt ehkä muutama sentti pienempi.
Mutta kaikenkaikkiaan olen tyytyväinen, että pitävät nyt huolta vauvan koosta, nimittäin toista yli nelikiloista en halua synnyttää !
- marica77
Olen ollut reissun päällä, ja en ole ehtinyt juurikaan lueskelemaan juttujanne, mutta vähän eilistä pinoa vilkuilin...
Mulla on ensi viikolla neuvola ja sitä ennen pitäisi käydä labrassa antamassa pissanäyte, enkä millään meinaa sinne ehtiä =D Koulussa on ensi viikolla pari tenttiä ja läsnäolovelvollisia tunteja jonkin verran... Pian alkaa uusi jakso, saas nähdä kuinka siellä jaksan vielä käydä! kaksi viikkoa enne la:ta olisi vielä yksi iso tentti joka olisi kiva saada alta pois...(suuret on suunnitelmat)
Olo on muhkea. painoa on tullut nyt noin 12kg, esikoisesta oli tullut varmaan yli 16 tähän mennessä, että vähän paremmin menee nyt... Rautaa olen syönyt ja tuntuu että se olisi jopa auttanut hiukan, olo on ollut virkeämpi...
Tuosta valkovuodosta sen verran että mulla on runsastunut parin viikon sisään aika paljon, pitäisikö epäillä jotain tulehdusta?
Muuten ei mitään ihmeellistä, joulukaupoille ajattelin laukata tänään iltapäivästä, saas nähdä löydänkö mitään. pari ideaa olen jo keksinyt...
Heiluri + elvistonttuvauva 32+1
Täällä aurinko näyttäytyy ihanasti! Ehkä tänään pitäisi siivoilla mutta kun ei millään jaksaisi...no äkkiä se menee kun aloittaa.
Vauva liikkuu ja voi hyvin. Ensi tiistaina tutustuminen synntyssairaalaan ja eka perhevalmennus tunti. Ja maanantaina olisi neuvola taas. Toivottavasti paino ei olisi niin kamalasti noussut..kun mäkin olen aika kova syömään tota hyvää.
Joku mainitsi turvotuksesta,mulla sitä on myös..sormissa huomaa varsinkin kun sormus jättää ikävät jäljet sormeen. Mutta ei se vielä pahaa ole kun vaan muistan juoda tarpeeksi vettä niin turvotus laskee.
Siitä piti kysyä että minkä nimisiä maitohappobakteeri tabletteja syötte? Ja mistä olette ne ostaneet? Mä myös ajattelin kokeilla sitä veledan väliliha öljyä olisiko siitä mitään apua synnytyksessä..kun kuulemma sen pitäisi vähentää repeytymiä onko kukaan kokeillut sitä? Nyt ulos ja lenkille!
sannis85 ja masuasukki 33+1
Eli sen verran tota turvotusta on alkanu tuleen että katsoin parhaaks ottaa nuo pois ja laittaa kaulaan killumaan. Onneks keskisormessa yleensä killuva sormus on sopiva tonne nimettömään niin ei tarvii ihan ilman olla ;) Kyllä nuo vielä olis voinu hetken ollakkin mut vähempi turvotus tuntuu sormissakin kun ei oo jotain puristamassa..saa nähdä koska taas mahtuvat seuraavan kerran =O
Täällä on kanssa yks joka olis jo ihan valmis synnyttämään. Vaikka olo ei nyt ihan mahottoman tukala olekkaan niin silti olo alkaa oleen malttamaton. Eilen pesin ekan koneellisen vauvanvaatteitakin ja makuupussit sun muut. Saa ne sitten ainakin valmiiks ja pois alta.
Isännällä tänään palkkapäivä ja heti rouvalla fiilis että jospa jouluostoksille ;D Pitää vaan saada se isäntä eka suostuun, hih!
Mä olen jo kovasti suunnittellu ristiäisiä mikä ei oo mun tapasta ollenkaan..siis olla hyvissä ajoin. Nyt olis ihana saada ne järjestettyä tuossa joulun aikana..Sais ihanan tunnelmalliset kaksien kesäristiäisten jälkeen. Toki eka pitää toivoa että tää syntyy mielellään suht ajallaan. Jos paljon yli menee niin sit voi tulla pikkasen äkkiä =O Samoin joulukortteja oon aattellu että pitää rupee väsäämään. Ne pitää kumminkin olla jo 15.12 postissa ja siinä pari viikkoa ennen sitä saattaa olla jotain puuhaakin =) Olen ajatellu että teen aukastavan kortin johon päälle askarrellaan ja sisälle laitetaan kuva joko koko perheestä tai sitten pelkästään lapsista. Koskaan aijemmin ei olla lähetetty mitään kuvakortteja mutta nyt kun uus tulokas on sillon " ihan uus" ja oikeasti kaikki ei edes tiedä jotka kortin joka vuos saavat että meille on kolmatta tulossa niin kiva ylläri + kaikki tietävätkään ei kumminkaan tuu niin pienenä näkemään muuten toista..Tässäkin kohtaa pitää toivoa ettei mee paljoa yli muuten ei mun idea oikeen toimi ;D
Mun tän hetkinen voimakkain raskausoireeni on ärsytys äitäni kohtaan! Kaikissa raskauksissa alussa ja lopussa tuo on ihan hirveen suurta ja välissä sellasta normaalia. Nyt se vielä päätti 55-vuotiaana mennä ja vaihtaa nimensä..aarrgghh ja huoh!! Teki mieli sanoa että etkö mitään muuta huomionhakuisuus tempausta taas keksiny!
Ällöttävintä on että on alkanu leperrellä mulle kaiken maailman kulta pientä ja äidin pikku neitiä ja mussukkaa (tässä vaiheessa mä oksennan täällä) Jostain tää voi kuulostaa herttaselta ja ihanalta mut mulle toi kaikki tulee 30 vuotta liian myöhään ja saa mut siis vaan ällööntymään..yäk!! Oikeesti musta ei oo sen jälkeen yhtään kuvaa äidin sylissä kun olen tissin syönnin lopettanu parikuisen ikäsenä!! Äiti ei oo ollu mikään alkoholisti eikä mikään vastaava mutta isäni on ollu hälle tärkein ja me lapset ollaan saatu pärjätä omillamme..tai siis minä. Kyllä kolme veljeäni on saanu huomiota mut mun kanssa äiti on aina kilpaillu..ja 6-vuotiaasta asti kun sain pikkuveljen olen minä ollut perheen äiti =/
Tulipahan vuodatettua, sori!! Paljon riittäis mut menis romaanin puolelle ;) Mut jotenki nyt loppuvaiheessa on taas alkanu ahdistaa tuo oma äitini kun miettii omaa äitiyttään ja sitä pelkoa että musta tulee samanlainen..Vaikka tiedän ettei musta tule!!
Mites teidän muiden äitisuhteet??
masu 34+0
Ihana aamu tosiaan, viimeinkin olen täysin toipunut maanantain kävelemisestä! Olo on loistava!
Sintagma: kuulostaa tutulta tuo kärsimättömyys, mulle loppuraskaudet on aina kärsimystä niin fyysisesti kuin psyykkisestikin, kun ei millään jaksasi odottaa ja olo on raihnainen ja tahtoisi jo nyytin ja paremman olon. Tässä raskaudessa olen keksinyt ruveta laskemaan viikkoja takaperin mielessäni, tyyliin tj 6+2, kummasti välillä helpottaa huomata miten hiivatin pieni luku se onkaan!!! (Salaa alsken myös alkuperäiseen laskettuun aikaan, sinne on tj 5+3) Ei pidä tietysti liikaa tuijottaa sitä laskettua aikaa -niinkuin minä usein sorrun tekemään), mutta mulla on kaikki syntyneet 2-4 päivää yli joten kauhulla ajattelen tilannetta +2viikkoa...hui!!
SORMUKSIA en ede ehtinyt laittamaan näiden raskauksien välillä sormiini joten kaipaan kovasti naimisissa olemisen ulkoisia tunnusmerkkejä jo
Äitisuhde on täällä ihan olematon, oma äitini on kuollut ja äitipuoleni on minua 11v vanhempi...eli ollaan enemmän kavereita. Toki se oma äitisuhde aiheuttaa paljon yhä pohdintaa, mullakun kuva äitiydestä on ruusuinen ja pullantuoksuinen (olin 11v kun äitini kuoli sairaskohtaukseen 32v iässä) ja ona äitiyteni ei TODELLAKAAN ole ihan noin auvoista, en koskaan muista esim. äitini suuttuneen ja itse huudan täällä pälli punaisena...
Ponnari(ko) se tuskaili lasten syysloman autuutta? Täällä sama homma..kovat oli kuvitelmat mammalla miten ihanaa meillä on kun ollaan lasten kanssa lomalla, mutta toisin on käynyt. Olen ollu todella kipeä liitoskipuineni eikä meillä ole kuin yksi auto- jolla mies kä' y töissä- joten eipä olla paljon liikuttu lomalla. Siihen kukkuraksi kuopus sairastui flunssaan ja on ollut kuumeessa joten....Melkein jo odotan koulun alkamista maanantaina ja tiistaina pojan hoitoon menemistä..
MInjuska ja Manteli 33+5
Taidan olla kaikista laiskin kirjoittelija nykyään..
Mies lähti just töihin ja lapset leikkii.
Eilen oli neuvola aika ja sain sitten maanantaiksi ajan äitipolille. Vauvan mahanympärys 3vk pienempi kuin pitäisi..painoarvio 1,7/1,8kg. Viikkoja nyt 33+2. En tiedä mien huolissaan mun pitäisi olla mutta kyllä huolestuttaa ja itkettää..:( Jospa kaikki olisi kuitenki hyvin. Muuten oli kaikki ok. Eikä mulla ole juuri mitään vaivoja.. sf mitta oli 27..muistankohan oikein. Maha on kyllä omastakin mielestä aika pieni.
Mulla oli aikomus mennä taksilla sinne polille. Autoa ei ole käytössä ja matkaa on 60km. Neuvolassa kysyin taksilapusta (enhän minä niistä mitään ymmärrä) niin th sanoi että kyllä ne sulle sen kirjoittaa siellä. Varmistin vielä tänään ja soitin sinne polille että saanko sen varmasti? Siellä sanotttiin että se pitää hakea omasta terveyskeskuksesta.. höh! no enpä enää pääse sitä lappua hakemaan.. Kysyin sitten autoa lainaksi tutulta. mnenen sillä sinne polille..
Mielialat tosiaan heittelee ja nyt kun tuli tuo kasvujuttu vauvalle niin olen alkanut kauheasti odottamaan että saisin sen oman vauvan syliin..
Tähän asti ei ole oikein edes tajunnut että vauva on oikeasti tulossa!
Mukavaa päivää kaikille!
Puolkymppi rv 33+2
Jos vauvan painoarvio on rv 34 1,7kg niin ihan hyvin beibi voi olla kolmekiloinen syntyessään vai mitä :-) onhan tässä 6 viikkoa aikaa kasvaa, ja jos tulee 200g viikossa niin eihän siinä hätiä mitiä!
Useathan synnyttävät täysiaikaisia lapsia jotka painavat 2,5-2,8kg ainoastaan.
Eiköhän kaikki ole ihan hienosti siellä massussa, hoikka ipana vaan mutta muuten kaikki täydellisesti :-)
Terveisin Sintagma
Oliskohan hemppa laskemassa taas, kun tuntuu että vaan väsyttää. Laitoin väen aamulla menemisiinsä ja kömmin takaisin sänkyyn :) Täksi päiväksi en ole sopinut mitään, hoidan vain itseäni. Nukahdin ihan, mutta havahduin johonkin, ilmeisesti puhelimeen. Nukahdin uudelleen hetkeksi ja sittenhän se puhelin uudelleen soikin. Onneksi kuitenkin sain hiukan nukkua ja kivahan kaverin kanssa oli sitten rupatella. Kännykänolin laittanut äänettömälle, mutta tuo laajakaista puhelin sitten soikin. Ens kerralla otan kaikista soivista laitteista piuhat pois :)
Sairaalakassin sisältö on ollut mulla mietinnässä tämän viikon. Eri asia sitten, että koska alan sitä pakkaamaan. Mutta lista alkaa olla vakuuttava. No, kunhan tulee mukaan kaikenlaista herkkua ja luettavaa, niin mä pärjään ;)
Kenellä oli vaavin vatsanympärys 3vkoa pienenpi? Saitko sä uusinta ultraan ajan? Sanoiko se ultraaja siitä yhtään enempää? Meillä on saattanut mitat heitellä viikon suuntaan jos toiseen. Esim reisimitta tai rintakehänymp. Mutta niistä on vaan mainittu, ei enempää.
Ei tässä kummenpia, kuin suihkuun menen ja sitten kotiin palaajille tekemään ruokaa.
Doshijas ja Nuppupuppu 31+4
http://www.tekay.fi/index.php?
jos saan toimimaan... mutta siellä on sellainen kohta, kuin painon kehitys. Voi katsoa annetut painoarviot käyrällä. Puolkympin vauva on hienosti käyrillä, pieni mutta käyrillä :)
En ole tänne kauheasti kirjoitellut, lukenut kyllä teidän juttuja, mutta nyt pitää pistää vähän vertaistukea, kun mulla ihan samanlainen tilanne. Mulla nyt rv 32+2 ja vauvalla painoa karvan alle 1500g. Just kotiuduin äitipolilta kasvukontrollista, joita mulla onkin ollut nyt viikon tai kahden välein, ja samalla tavalla jatketaan. Mullakin vauva on laiheliini, muilta mitoiltaan paremmin käyrillä.
Vikaa ei ultrassa löydy. Minivauva liikkuu aktiivisesti ja sydän tikittää nättiä käyrää. Viime kontrollissa napavirtaukset ei olleet ihan priimat, mutta nekin olivat nyt korjaantuneet. Lääkäri arvioi, että jos täysiaikaisena syntyy ja tällä mallilla kasvaa, niin 2,5 kilon pikkupikkuvauva olisi tulossa. Kuulemma 2,5% on pienempiä kuin tämä meidän. Yritän olla murehtimatta ja ajatella, että meidän esikoinenkin oli aika pieni, mutta kyllä huoli ja tunteet silti on pinnassa.
Tehyn uhkailu ei kauheasti lisää turvallisuudentunnetta, kun lääkärinkin mukaan näin pieni pitäisi mielellään saattaa maailmaan sairaalassa, jossa on tehohoitomahdollisuus. Mutta mutta... tämän päivän tieto on, että täällä Pohojanmaalla sekä Vaasan että Oulun synnärit sulkevat ovensa, Seinäjoella ja Kokkolassa jotakin pientä toimintaa. Pietarsaaren aluesairaala jatkaa normaalisti, mutta siellä ei taas ole tehoa ja ovat paikallislehdissä kertoneet, ettei heillä ole resursseja lähettää tehoa tarvitsevia mihinkään.
Harmittaa, kun tämä loppuraskaus on mennyt murehtimiseksi. Neuvolasta annettiin ohjeeksi syödä joka kolmas tunti, levätä ja olla stressaamatta. Helpommin sanottu kuin tehty, ainakin se stressaaminen.
t. Mamastiina 32+2
Miun äetee on alkoholisti. Käy kyllä töissä yms, mutta joka ilta vetää kännit ja viikonloppuna ihan änkyrässä. On harrastanut tuota enemmän tai vähemmän 15v.
Tuossa kesällä vielä aukoi päätään (kauniisti ilmaistuna) tästä raskaudesta, kun eihän sitä enempää lapsia saisi tehdä ja tosiaan oltiin jopa kuukausi miehekkeen kanssa tunnettu, kun tämä yllätys sai alkunsa.
Nyt on hieman rauhoittunut, varmaan alkanut todellisuus valjeta, että vauva tulee kuitenkin. Ja varmasti on ihan yhtä rakas mummullekin kuin kaksi vanhempaa lastanikin.
Exä soitti, että voisi hakea pojan vaikka heti... siinä on kyllä sitten informaatiokulun ihmelapsi.. Ei olisi varmaan ollut ylivoimaista soittaa jo eilen, niin olisi voinut hakea pojan sitten suoraan hoidosta, kun olisin tiennyt laittaa vaatteet yms. valmiiksi ja ilmoittaa hoitoon.
Täytyisi vielä keskustella sen kanssa elatusavun korotuksesta, kun perhetilanne muuttuu ja tulotkin laskee minulla. Mutta on kovin vaikeaa keskustella, jos toinen osapuoli ei sano juuta eikä jaata :D
Marzi
Mä en ole vielä tietoinenkaan siitä, että jos sopimukseen ei päästä, niin että Vaasakin sulkee ovensa ? Kun tuossa alkuviikon lehdessä oli, että Taysilaisia ohjataan Vaasaan. Mulla nimittäin synnäri tulee olemaan Vaasassa. Seinäjoellekaan ei onneksi ole pitkä matka.
Ei edelleenkään mitään tietoa tehyn neuvotteluista missään uutisissa. Ja tänäänhän irtisanomisten piti tapahtua jos siihen pisteeseen mennään..
Huoh. Ja tässäkö mulla olla stressaamatta, kun vielä tälläinen kriisi pinnalla ? Ja maha ahdistaa ja mitä vielä...
Viikonloppuja !
-Marica77
Tänään oli neuvola, jossa kaikki ok. Piiperö jammasi mahassa kovasti, kun sydänääniä kuunneltiin. Pissa puhdas, paineet ok, rauta-arvot taas tippuneet - vaikka lisärautaa jo popsinkin. Sf-mitta oli 24.
Painoa on tullut yhteensä raskauden alusta 10,5 kiloa, turvotusta on vähäsen. Nyt alkaa sitten neuvolatapaamiset 2 viikon välein. Meillä ei onneksi neuvolan toimintaan mahdollinen Tehyn lakko paljoa vaikuta, näillä näkymin. Suurin osa neuvolan tädeistä kuuluu muihin liittoihin. Synnytysten osalta tilanne sitten onkin ihan jotain muuta, mutta yritän olla stressamatta sitä, koska tulevasta ei kukaan vielä tiedä ja etukäteen stressaaminen ei aiheuta kuin ahdistusta.
Toivottavasti neuvottelut tuossa lakkohommassa muutenkin edistyisivät niin, että lakko ei alkaisi ollenkaan. En jotenkaan usko, että siitä ainakaan pitkäaikainen voisi tulla. Tai siihen yritän itse luottaa.
Äitisuhteesta kyseltiin. Täällä ihan " normaali" äitisuhde, äiti asuu eri paikkakunnalla, eikä nähdä edes joka kuukausi, mutta soitellaan kyllä. Meillä on ihan lämpimät välit, mutta ei olla mitään " parhaita kavereita" , ihan kaikkea elämästäni en hänellekään kerro.
Äiti ei hössää tulevan lapsenlapsen takia, mutta kyselee kyllä kuulumisia ja muistelee omaa lapsuusaikaani jne. Tämä nyt ei ensimmäinen lapsenlapsi hänelle olekaan, eikä muutenkaan ole mikään hösääjä-tyyppi. Hyvä vaan.. On kyllä iloinen ja onnellinen ja odottaa uutta tulijaa. Mutta pitkän välimatkan takia ei kamalan usein tule pientä näkemään, eikä hänestä myöskään hoitoapua ole saatavilla. Varmasti mielellään kyllä hoitaisi ja luottaisinkin täysillä hänen apuunsa. Se vähän harmittaakin, että monet läheisistä asuvat pitemmän matkan päässä.
Tsemppiä kaikille odotukseen ja hyvää viikonlopun alkua!
Gaijis ja piiperö 30+1
Ne irtisanomiset tapahtuu vasta kuukauden päästä eli 19.11,jos ei sitä ennen sopuun päästä,ei siis suinkaan vielä tänään.
Kyllä nuo irtisanomiset pelottaa kovasti,mulla vielä laskettu aika heti joulukuun alussa ja kuulemma Porissa ovat kaikki kätilöt allekirjoittaneet sen irtisanomispaperin,toivottavasti se huhu ei pidä paikkaansa!
Ja omassa äitiysneuvolassa on tasan yksi terveydenhoitaja ja hänkin käsittääkseni on sen paperin allekirjoittanut,ainakin hänellä oli iso tehyn rintamerkki,ikinä ennen ei ole sellaista ollut,pitää kysellä asiasta kahden viikon päästä,kun neuvolaan taas menen.
Kyllä pelottaa,jos juuri lasketun ajan aikoihin jää ilman neuvolan palveluja ja jos ei siellä synnytyssairaalassakaan ole henkilökuntaa paikalla...
Himpula 33+3
Himpula; irtisanomiset piti tapahtua tänään, mikäli sopua ei synny ja niillähän on useimmilla 4vkon irtisanomisaika eli työsuhteet loppuu 19.11, jolloin porukkaa alkaa lähtee sairaaloista. Mikäli eivät sitten sovittele vielä sen 4vkon aikanakin. Mutta edelleenkään ei ole tullut mitään uutta tietoa neuvotteluiden kulusta.
Kai mulla on turvotusta vähän sormissa kun tuntuu niin mukavalta roikottaa kättä ulkona kylmässä ilmassa ;-) ikkuna on tässä tietsikan vieressä.
Penskat kinuavat ikeaan, tykkäävät siitä leikkihuoneesta. Ei meillä muutakaan hommaa ole joten sinne kai sitten... Sieltä saa hyvät lauantainamit huomiselle nam nam!
Olin tuplabuukannut meidän sunnuntain, ilmoittanut kummallekin isovanhemmalle että me tullaan... Nyt täytyy sit vaan miettiä kuinka ratkaista tämä ;-) !
Tuntuu et aika olis pysähtynyt. Jotenkin oon juuttunut tähän ei-vielä-ihan-loppuraskauteen. Sillon kun olin 28+ jne niin haaveilin pääsystä kolmosella alkavaan viikkoon ja nyt tuntuu et kaikki alle 34+ on ihan alkuraskautta :-P ... Oon melkein masentunut sen takia etten jaksa odottaa... Eikä tämä täällä roikkuminen yhtään auta asiaa kun jokainen mateleva päivä tulee " rekisteröityä" ... Oon luonteeltani kärsimätön ja joka raskaudessa ollut sama vaiva... Kun ei vaan jaksa odottaa!! Ekassa raskaudessa vielä kun olin 19-vuotias niin ei ollut oikein tätä nykyistä(kään) elämänkokemusta, niin se raskaus tosiaan tuntui matelevan.
Jotenkin tässä vaiheessa sitä tajuaa olevansa reilusti voiton puolella mutta silti vielä kamalasti aikaa edessä. En ymmärrä niitä äitejä jotka sanovat että raskaus vaan meni ohitse hujahtaen kun peuhasivat esikoisen kanssa tms... On se 9kk niin järjettömän pitkä aika vaan odottaa ja odottaa ja odottaa ja ODOTTAAAAAA...........................
Sintagma 30+2 kera kahden vilperin mutta aika ei silti " hujahda" ...