Miksi niin monet kolmekymppiset näyttävät 10 v ikäistän vanhemmilta? Oletteko huomanneet saman?
Kommentit (52)
Ei lihavuus siis ainakaan vanhenna.
163cm ja 83kg
Oikein kauhistuin, kun näin ystäväni luona valokuvan itsestäni pitkässä tukassani. Olin tosi luihun näköinen. Lyhyellä tukalla olen paljon pirteämmän näköinen :), en nuoremman kuitenkaan.
Mietin (olen 30v) tuossa taannoin yhden ystäväni (33v) kanssa, että miten voikin ihmisen hiustyyli tehdä vanhemman näköisen jostain ihmisestä. Tämä nainen (myös 33v) näytti yli nelikymppiselle ihan vain sen vuoksi, että hänellä oli hiukset leikattu keski-ikäisellä tavalla lyhyeksi, ja sitten rillit oli samaa tyyliä.
Mietin vain silloin itsekin, että kyllä on parasta satsata kunnon trendikampaajaan, ettei ennen aikojaan ole tyyliltään kuin neli/viisikymppinen. Kaikki kunnia tosin sen ikäisille!!!!
Ja totta on, että nuorena olisi pitänyt lapset tehdä, olisi palautunut paremmin ja jaksanut yövalvomista paremmin, nyt omat lapseni ovat 3,5v ja 3kk ja väsyneenä kasvot näyttävät jotenkin vanhemmille ainakin omasta mielestä. Tosin minullakin on semmoiset babyfacet, että yleensä on luultu nuoremmaksi. Lisäksi nuo 5-10 liikakiloa lantiolla tekee tehtävänsä... :-(
Mutta yksi asia on varma... Kun ilme on iloinen, eikä surut paina saa ilmaiseksi kasvojen kohotuksen ja näyttää heti 5v nuoremmalle!!!!:-)))
mut ihan normaalina itsenäni näytän kyllä itseäni nuoremmalta, monet aina yllättyy kun sanon ikäni, 35 v. enkä tod pukeudu ku pissis tai tuulipukuun.
mun kaveri on mua pari kk nuorempi ja näyttää ihan 50 vuotiaalle tätille, aika tukeva täti ja vaatteet on semmosta mummolookkia. jaa no on ne hiukset ja rillitkin, kun tarkemmin ajattelee. ja kyllä hänen kotikin on ku mummon koti.
Itse en kyllä ennen 25 ikävuotta ollut löytänyt isäksi kelpaavaa miestä, joten parempi naama rutussa ja lapsilla kunnon isä kuin naama piukeena ja lapsilla isänä joku ikiteini urpo. Ja todennäköisesti olisin sellaisesta jo eronnutkin.
Jouduin näyttämään paperit 18v. ravintolassa, jonkun aikaa sitten. 24v. bussissa vielä kysyttiin, aikuisten vai lasten lippu. Parempi näinpäin.
Tuntuu siltä, että moni näkee itsensä kovin nuorekkaana ja muut arvioivat kuitenkin vanhemmaksi.
Ihmisen koko vaikuttaa asiaan. Pieni kokoinen, laiha, siro, pienipäinen, jos ei kuitenkaan ryppyjä tuntuu nuoremmalta kuin tukeva ja isokokoinen.
vanhemmalta. Miksi? Niin... kaksi pientä valvottaa useina öinä, oma virkeystaso on luokkaa -10. Laitan kyllä useimmiten meikkiä mennessäni kauppaan ja enemmän jos menen juhliin tms MUTTA eipä se kevytmeikki enää tehoa näille valvomisen aiheuttamille silmäluomille :( Iho on huono vaikka hoidan sitäkin...
Stressi vaikuttaa myös.. moni 30 vee on joko uraelämässään hyvässä vaiheessa tai pienten lasten äiti.
Mun äiti joka on 50v näyttää nuoremmalta kuin minä.
ja tänään kaupungilla yksi mukko ihmetteli, että onpas siinä nuori äiti...
Vierailija:
Ei lihavuus siis ainakaan vanhenna.163cm ja 83kg
Vierailija:
13 No se nuori nainen oli taatusti sokea. Ei kolmikymppistä kolmen lapsen äitiä voi millään
luulla alaikäiseksi, heh..
Tuon tapauksen jälkeen olen laihduttanut ja nyt minulle on sanottu iästäni pudonneen 10 vuotta pois... Olenkohan tosiaan nyt 8-vuotiaan näköinen =)
Myös pulleat, koska niissä ei näy rypyt.