Miksi niin monet kolmekymppiset näyttävät 10 v ikäistän vanhemmilta? Oletteko huomanneet saman?
Kommentit (52)
Vierailija:
Niin se on julma tämä elämä meitä naisia kohtaan.
Eli pitänee vaan nauttia nyt tästä, kun luullaan nuoremmaksi. Vaikka välillä ärsyttääkin. Mutta nykyään harvemmin. Kyllä parikymppisenä ärsytti enempi. 60-vuotiaana mummona haikeudella mietin, että oi niitä aikoja, kun pidettiin ihan teininä :)
Olen ns. babyface, mutta kyllä itse huomaan ikääntymisen merkkejä jo ;) terv. 3 lapsen äiti
Sitä minä itsekin mietin, mutta kummasti ne kaikkosivat, kun kerroin iän ja lasten lukumäärän... Uskoo ken uskoo...
stailausvinkit on tehty noin viiskymppisille naisille. Samoin vallalla on vieläkin käsite, että kun värjää tukan punaseksi ja pistää mustaraajaiset rillit, niin onhan nätti!
Olen 27 v. yhden lapsen äiti ja minua luullaan usein jopa alle 18- vuotiaaksi.
Ja en pukeudu teinimäisesti.
olen kohta 30v 2lapsen äiti...henkkareita kysytään jopa silloin kun käyn laittamassa lottoa(k-15) monesti on tullut varsinkin vanhemmat ihmiset arvostelemaan kun olen lasteni kanssa ulkona,sitä kuinka nuori olen ja ikäisteni ei saisi vielä tehdä lapsia yms... no onpa kyllä aina mennyt luu kurkkuun kun olen keronut oikean ikäni. Niin ja käytän ihan tavallisia vaatteita,ei mitään pissistyyliä..
Kyllä jotkut nyt vain näyttävät tyttömäisiltä vaikka olisivatkin vanhoja. Ja joillain on vanhan oloiset kasvot ja olemus jo 2-kymppisenä.
Sitten sanoisin vielä siitä ylipainosta... Kyllä 3-kymppinen joka painaa 80 kiloa (siis ja on jotain 160 cm) näyttää varmasti aika vanhalta verrattuna sutjakkaan samanikäiseen...
Joillain on myös tosi tylsät vaatteet ja tukka hapsottaa miten vain.
ikäisenä näyttävät minua vanhemmilta, vaikka pukeutuisivatkin suunnilleen samalla tavalla (tyyliin farkut ja t-paita).
Luulen, että yksi asia, joka tekee minusta nuoremman näköisen, on sileä iho. Minulla ei juurikaan ole ryppyjä, aika monella niitä alkaa jo näkyä. Meillä hyvä iho on suvussa. Samoin minulla on jonkun verran rasvaa, en ole ylipainoinen, painoideksin mukaan normaali, mutta sellainen pyöreä kuitenkin. Yksi tosi hoikka ja muuten kaunis ystäväni on ihan sairaan ryppyinen, sellainen ihme kuihtunut kuitu, ja näyttää sen takia vanhemmalta. Jos olisi hiukan pyöreämpi, ne rypytkään ei ehkä niin korostuisi. Vaikka kyllähän liika ylipainokin taas toisessa suunnassa vanhentaa.
Eli minun arvioni on se, että kannata olla liian laiha tai liian lihava, jos ei tahdo olla ikäistään vanhemman näköinen. Ja kannattaa periä hyvä iho. ;)
Vierailija:
Kyllä jotkut nyt vain näyttävät tyttömäisiltä vaikka olisivatkin vanhoja. Ja joillain on vanhan oloiset kasvot ja olemus jo 2-kymppisenä.Sitten sanoisin vielä siitä ylipainosta... Kyllä 3-kymppinen joka painaa 80 kiloa (siis ja on jotain 160 cm) näyttää varmasti aika vanhalta verrattuna sutjakkaan samanikäiseen...
Joillain on myös tosi tylsät vaatteet ja tukka hapsottaa miten vain.
Olen nähnyt muutamia luokkatovereitani kouluajoilta ja silloin varsinkin tämä korostuu.
Ja tämä ei siis ole omaa kuvitelmaani/unelmaa, vaan kuulen jatkuvasti että en ole juuri 25v. vanhemman näköinen, itse olen sitä mieltä että pienikokoisuuteni ainakin vaikuttaa asiaan.
17-vuotias poikani tokaisi mökillä ollessamme kun olin laittanut pipon alle letit että " äiti on ihan teinin näköinen" .
No asiaan. Olen vaatekaupassa töissä ja oikein tarkoitukslla syynään henkkareita : ) Niin monet näyttävät paljon vanhemmilta kuin ovatkaan. Paljon käy minun ikäisiä, eli 30-vuotiaita, joilla on lyhyt värjätty kampaus, tuulipuvun takki ja silmälasit. Eikä tietenkään meikkiä! Huhhuh. Menee tosiaan 40-vuotiaasta. Joillekin tulee järkyttävät rypyt jo aikaisin. Pitkät hiukset nuorentavat, samoin tyyli. Mulla oli 19-vuotias työkaveri ja siltä sain kyllä hiustenlaitto vinkkejä ja tyylivinkkejä niin tein tyylikkään nuorennusleikkauksen ulkonäkööni.
Itse olen käyttänyt ryppyvoiteita jo 10 vuotta ja sen kyllä huomaa positiivisessa mielessä. Nyt piti ostaa täsmäryppyvoide otsajuonteille : ) Siitä huolimatta vielä vuosi sitten kysyttiin monessa baarissa paperit : ) Ja 23 vuotiaat pojat luulivat ikäisekseen : ) Hiukset ulottuu ristiselkään ja niistä saa loihdittua vaikkamitä ihania kampauksia. Jos vetää pelkän ponnarin niin näyttää vanhemmalta.
Monesti joku ei vanhene millään, sitten yhtäkkiä on tapahtunut muutos. Suuri muutos tapahtuu 37-43 vuoden välissä. Silloin tapahtuu vanhenemista, ja sitten taas kuljetaan samalla naamalla vuosikymmen.
onko sinulla teoriasi tueksi jotain ihan faktaakin tai tutkimustuloksia?
Minäkin kerran istuin kuopuksen kanssa neuvolassa, joka noin puolivuotias. Mummeleilla oli samaan aikaan siellä joku joukkotarkastus myös. Tämä mummeli tuli minun viereen istumaan ja alkoi höpöttää, että onpas hyvin hoidetun näköinen vauva ja että kylläpä olet nuorena alkanut lapsia tekemään? Minä siihen, että tämä on itse asiassa kolmas. Meinas mummolta tippua silmät päästä ja sanoi sitten, että et taida olla niin nuori kuin kuvittelin..
Näitä tilanteita tulee jatkuvasti :)
Mistähän voisin saada väikkärisi luettavaksi?
tämä on itse asiassa äitini (68 v) toteamus. Hän totesi tämän, kun itse täytin 38 vuotta. Sitä hän ei kyllä kertonut, onko minussa itsessäni tämä muutos jo tapahtunut...
Itselläni on pitkät kasvot ja olen huomannut, että piirteeni eivät valahda niin helposti, jos on joku pirteämpi hiustyyli. Ikää on 37 vuotta ja näytän luultavasti hyvinkin ikäiseltäni. En ole lihava, ehkä hoikka, en tupakoi ja meikkaankin kevyesti, (tuulipukua en omista) mutta mielestäni nimenomaan kasvojeni muoto on sellanen, ettei juuri kukaan erehdy iästäni kuin korkeintaan muutaman vuoden nuorempaan suuntaan. Kyllä välillä olen ajatellut, että sellanen pyöreä kasvojen muoto olisi söpöä ja nuorennäköistä.
Eli siis mun mielestä on tärkeämpää katsoa kokonaisuutta hiustenkin kohdalla, oli mullakin aiemmin pitkä tukka ja sain kehujakin hiuksistani, mutta itse koen olevani elävämmän näköinen lyhyttukkaisena.
hehe, se johtuu ihan siitä että näytät kolmekymppiseltä ja kaksikymppinen nuorimies tietää että sieltä saa helpommin pesää...