Miksi niin monet kolmekymppiset näyttävät 10 v ikäistän vanhemmilta? Oletteko huomanneet saman?
Kommentit (52)
On tietty niitäkin jotka jaksaa, minulla näin.
Vai tarkoitatko niitä, jotka leikkauttaa hiukset tätimäisesti ja pukeutuu hyvin vanhanaikaisesti, kun 30 lähestyy?
on hitosti tekemistä, ei ehdi/voi nukkua kunnolla
-ensin pienet lapset valvottavat ja sitten pitää yhdistää työ ja perhe-elämä...
--->elämsitä univajeessa, ja se näkyy naamassa
taas monet parikymppiset näyttävät ikäistään vanhemmilta. vyötäröläskit, kamalat vaatteet, liikaa pakkelia, huonot elintavat.
Itse olen 27-vuotias ja nuoremmaksi aina luullaan. Joka toinen kerta suunnilleen joudun Alkossa vilauttamaan papereita (enkä käy edes usein siellä ;). Mutta vauvaperheaika on takanapäin, koululaisia jo.
harmaina kauppaostoksia tehneille...
...vaan en enää ! Kyllä se on tuo yövalvominen joka vie suurimman osan mehuísta ! Ei jaksa aina flunssakauden lisävalvomisten jälkeen paljon ulkonäköönsa satsata kunhan nyt puhtaana puhtaissa vaatteessa pääsee hankkimaan pesueelle ruokaa ja tarvikkeita...
Jospa se tästä...
Joskus täällä kertonutkin, että kysyttiin terveyskeskuksessa papereita (vai oliko henkilötunnusta), jotta saisin saisin ultraääni-tutkimuksen ilmaiseksi (vai oisko ollut jotain alennuksia). Siihen mä, että aijaa, että minkä vuoksi? Niin tähän nuori nainen sanoi, että alle 18-vuotiaille... :)
Kolme lasta ja kohta 30 vuotta mittarissa :) Ihan alkoi naurattaa!
En ole varmaan vuoteen meikannut, kun ei kerkiä ja silloin oli mustat verkkarit jalassa ja joku kesäpaita.
Pienet lapset valvottivat kun olin 18v-23v. Tuossa iässä palautui hyvin. 30v kun väsymyksen takia rupsahtaa niin se on sitten siinä :)
Olen 36-vuotias. Toki näyttäisin varmasti " tuoreemmalta" jos vain olisi aikaa:
a) nukkua enemmän (3 pientä lasta ja joka yö herätys jonkin asian takia)
b) ulkoilla ja liikkua enemmän (liikun aivan liian vähän ja vyötäröni on liian paksu)
c) syödä terveellisemmin (nyt pitää vain jotain yhtäkkiä syödä eikä ole aikaa suunnitella mitään).
Mutta onneksi ylipainoa ei ole kuin 5 kiloa ehkä. Yleensä jos on ylipainoa paljon niin näyttää tosi vanhalta!
Parikymppisenä ei valvomiset tuntunut missään ja olin niin freesin ja hyvän näköinen että kaikki aina kehuivat miten kaunis nuori äiti. Ja kun katsoo nyt kuvia niin toden totta, onpa kaunis äiti. Oi niitä aikoja :-)
Nytkin vielä hyvän näköinen kun voi vain nauttia elämästä, perheestä ja hoitaa itseään ja nukkua hyvin. Niin se on vain luonto tarkoittanut lapset nuorena tehtäviksi.
Täytin juuri 32v ja tämänkin syksyn aikana on useampi hlö luullut että olen 22-26v.
Sitä olen kyllä miettinyt että miksi niin luulleet ja olikohan 4 tai 5 hlö joka niin luuli ja jolta kysyin syytä niin kuulema kasvoni, ihoni ja yleinen habitukseni antaa nuoremman kuvan.
Mutta tosi kuin vesi. Eikä muuten ollut ainut kerta. Vissiin sukuvika. Äiti monesti kertonut, kuinka ei saanut nuorena ollessaan mitään täysikäiselle tarkoitettua, jos paperit unohtui. Oli silloin hänelläkin 3 lasta ja ikää 33 vuotta.
Ja mun lapset kaikki alle 5-vuotiaita.
Mutta se jos mikä on noloa, kun joskus ollaan oltu viihteellä tuolla kaupungilla, niin " pentupoikaset" tulee juttelemaan ja vikittelemään. Kyllä tulee kiirus selittää, että lähentelen jo 30 ja lapsiakin löytyy. On muuten noloa! Mieluummin olisin ikäiseni näköinen.
Eikä kuule paljoa naurata sekään, kun pidetään vielä ihan teininä ja ei oikein oteta tosissaan, vaikka kuinka yrittää omaan mielipiteen vakavasti sanoa. Aina olen halunnut olla ikäiseni näköinen tai vanhempi! Ulkopuolisetkin ottaisi keskusteluissa vakavammin...
oli 30-vuotiaana Leningradissa käymässä. Ei päässyt baariin sielläkään. 3 lasta oli tuohon mennessä.
Vierailija:
Parikymppisenä ei valvomiset tuntunut missään ja olin niin freesin ja hyvän näköinen että kaikki aina kehuivat miten kaunis nuori äiti. Ja kun katsoo nyt kuvia niin toden totta, onpa kaunis äiti. Oi niitä aikoja :-)Nytkin vielä hyvän näköinen kun voi vain nauttia elämästä, perheestä ja hoitaa itseään ja nukkua hyvin. Niin se on vain luonto tarkoittanut lapset nuorena tehtäviksi.
yleiskäsityksenä voisin sanoa myös että kolmekymppisenä moni tuttu on tuudittautunut tuulipukuasuun tukka homssottaen iho hoitamatta ja näyttää äidiltäni ...kaikki kunnia äidilleni kuitenkin joka viiskymppisenä näyttää siis neljäkymppiseltä :D
vauvavalvomiset on ihan eri asia ja ohimenevää...
Heh, pakko kertoa että mua aina luullaan nuoremmaks ku olen.
kerran minulle myytiin lastenlippu bussissa, kylläpä sen jälkeen nauratti. Olen ilmeisesti todella nuoren näköinen :)
Silloin olin kroonisesti väsynyt, muutaman ylikilon vaivaama ja en ehtinyt hoitaa itseäni juuri lainkaan. Vaativa työ ja pienet lapset veivät ihan tyhjiin. Nyt muksut on koulussa ja otan itselleni aikaa nyppiä naamaa, värjätä tukkaa, nukkua jne. Muutama kilokin on lähtenyt ja tykkään käydä ostamassa vaatteita iltaisin kaupungilla. Pienten lasten kanssa ei oikein ollut mahdollista lähteä, kun oli miljoona hommaa iltaisin tehtävänä ja pienet lapset vaativat enemmän läsnäoloa.
Tiedoksesi, että yövalvominen vanhentaa. Minäkin näytän nuoremmalta hyvin nukutun yön jälkeen. Vuosi sitten minulta kysyttiin papereita Alkossa, nyt näytän nelikymppiseltä haamulta.