Minulla ainakin on rinnat taynna kaikenlaisia muhkuroita ja epatasaisuuksia. :( Mista sen sitten tietaa, milloin joku muhkuroista on pahanlaatuinen?
Kommentit (6)
Olin kerran e-pillerireseptiä uusimassa ja lääkäri tutki samalla mun rinnat ja löysi pienen patin, joka sitten ultrassa todettiin harmittomaksi. Vaikka tiesin, missä se patti suunnilleen oli, en pystynyt sitä itse käsin tunnustelemalla löytämään...
Idea onkin siinä, että kun tutkit rintasi säännöllisesti, huomaat muutokset joita tapahtuu, vaikka rinnat olisivat muhkuroita täynnä.
Yhden kerran olen käynyt mammografiassakin sen takia. Mutta harmittomia ovat muhkurani.
Vierailija:
Idea onkin siinä, että kun tutkit rintasi säännöllisesti, huomaat muutokset joita tapahtuu, vaikka rinnat olisivat muhkuroita täynnä.
Kerran minulla on ollut ihan " oikeakin" patti, joka todettiin hyvänlaatuiseksi. Nykyään en edes löydä tätä pattia, vaikka kuinka etsin. Se on siis joko kadonnut tai jäänyt jotenkin piiloon kudoksen alle. Toisaalta taas uusia muhkuroita tulee tilalle. Vuosi sitten menin yhden muhkuran takia mammografiaan, mutta lääkärin mukaan mainitsemassani paikassa ei ollut mitään - mitään ei siis näkynyt mammografiassa tai ultrassa. Nyt näitä ihan samanlaisia epätasaisuuksia on ilmaantunut muuallekin rintoihin.
ap
Kyllä siinä ultrassa pitäisi ilmetä jo jotakin viitteitä pahanlaatuisuudesta tai sen epäilystä, jotta ohutneulanäytteeseen asti mennään.
Multa lääkäri ei ottanut ohutneulanäytettä rintani patista, koska ultraamalla totesi sen hyvänlaatuiseksi. Ei ottanut, vaikka itse sitä ehdotin.
Loppukierrosta ovat luonnostaan täynnä muhkuroita.
Käy säännöllisesti mammografiassa ja ultraäänessä. Pyydä että uusista muhkuroista otetaan ohutneulanäyte ultraääniohjauksessa. Alkuun siis kaikista muhkuroista ja sen jälkeen uusista.