Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SISUNAISET 15.10

15.10.2007 |

Yhteenveto viime viikolta. Välitavoitteet on laskettu lokakuun loppuun, viikolle 44!

[size=2]

Nimi:

Lähtö kg, Tavoite (vko 44) kg, (Lopullinen tavoite, kg), Paino nyt kg, Muutos edelliseen kg, Tot pudotus kg, Matkaa välitavoitteeseen kg,

Vkoa edessä että välitavoite toteutuu, (Arvio se saavuttamisesta), BMI nyt (pituus)

[color=fuchsia][b] Aatuliina [/b]♥[/color]

TAUSTALLA

[color=green][b] Allakka [/b]♥[/color]

94.8 kg, 77.6 kg, ( 62 kg), 80.4 kg, 0.5 kg, 14.4 kg, 2.8 kg,

9 vkoa, ( Joulukuu ) , BMI: 29.2 , 1.66 m

[color=fuchsia][b] Axelara [/b]♥[/color]

66.5 kg, 61 kg, ( 59 kg), 63.2 kg, 0.0 kg, 3.3 kg, 2.2 kg,

8 vkoa, ( Marraskuu ) , BMI: 22.9 , 1.66 m

[color=green][b] Bertta07 [/b]♥[/color]

58.2 kg, 52 kg, ( 52 kg), 56.4 kg, 0.6 kg, 1.8 kg, 4.4 kg,

8 vkoa, ( Marraskuu ) , BMI: 21.8 , 1.61 m

[color=fuchsia][b] Chicky [/b]♥[/color]

93.7 kg, 92 kg, ( 75 kg), 92.8 kg, -0.8 kg, 0.9 kg, 0.8 kg,

4 vkoa, ( Marraskuu ) , BMI: 30.7 , 1.74 m

[color=green][b] Emonamoha [/b]♥[/color]

92.2 kg, 76.8 kg, ( 72 kg), 79.4 kg, 0.3 kg, 12.8 kg, 2.6 kg,

5 vkoa, ( Marraskuu ) , BMI: 26.8 , 1.72 m

[color=fuchsia][b] Enkeli [/b]♥[/color]

TAUKO

[color=green][b] göögle [/b]♥[/color]

106.3 kg, 98 kg, ( 72 kg), 103.4 kg, 0.0 kg, 2.9 kg, 5.4 kg,

8 vkoa, ( Joulukuu ) , BMI: 35.8 , 1.70 m

[color=fuchsia][b] Henniina [/b]♥[/color] VÄLITAVOITE SAAVUTETTU!!!

83.3 kg, 65 kg, ( 60 kg), 64.2 kg, -1.1 kg, 19.1 kg, -0.8 kg,

0 vkoa, ( Lokakuu ) , BMI: 22.7 , 1.68 m

Uusi välitavoite vkolle 44: 63 kg =>

83.3 kg, 63 kg, ( 60 kg), 64.2 kg, -1.1 kg, 19.1 kg, 1.2 kg,

5 vkoa, ( Marraskuu ) , BMI: 22.7 , 1.68 m

[color=green][b] Ht.78 [/b]♥[/color]

78 kg, 74 kg, ( 63 kg), 77.6 kg, 0.0 kg, 0.4 kg, 3.6 kg,

9 vkoa, ( Joulukuu ) , BMI: 29.2 , 1.63 m

[color=fuchsia][b] Johkulainen [/b]♥[/color]

89 kg, 78 kg, ( 65 kg), 82.5 kg, 0.0 kg, 6.5 kg, 4.5 kg,

7 vkoa, ( Marraskuu ) , BMI: 31.4 , 1.62 m

[color=green][b] jokoa [/b]♥[/color]

110.9 kg, 99 kg, ( 80 kg), 108 kg, 0.0 kg, 2.9 kg, 9 kg,

8 vkoa, ( Marraskuu ) , BMI: 35.7 , 1.74 m

[color=fuchsia][b] Katti [/b]♥[/color]

90.2 kg, 76 kg, ( 68 kg), 79.1 kg, -0.7 kg, 11.1 kg, 3.1 kg,

5 vkoa, ( Marraskuu ) , BMI: 28.0 , 1.68 m

[color=green][b] Kääpäle [/b]♥[/color]

90.5 kg, 81 kg, ( 75 kg), 83.7 kg, 0.4 kg, 6.8 kg, 2.7 kg,

4 vkoa, ( Lokakuu ) , BMI: 32.7 , 1.60 m

[color=fuchsia][b] Körömölli [/b]♥[/color]

95 kg, 75 kg, ( 68 kg), 78.4 kg, 0.2 kg, 16.6 kg, 3.4 kg,

8 vkoa, ( Joulukuu ) , BMI: 28.8 , 1.65 m

[color=green][b] Minlee [/b]♥[/color]

95.5 kg, 75.5 kg, ( 72 kg), 76.9 kg, -0.2 kg, 18.6 kg, 1.4 kg,

7 vkoa, ( Marraskuu ) , BMI: 24.3 , 1.78 m

[color=fuchsia][b] Momentti [/b]♥[/color]

69.6 kg, 67.5 kg, ( 65 kg), 68.7 kg, 0.0 kg, 0.9 kg, 1.2 kg,

8 vkoa, ( Marraskuu ) , BMI: 24.3 , 1.68 m

[color=green][b] Nefili [/b]♥[/color]

87 kg, 65 kg, ( 65 kg), 69 kg, 0.0 kg, 18 kg, 4 kg,

8 vkoa, ( Marraskuu ) , BMI: 21.8 , 1.78 m

[color=fuchsia][b] Nolaana [/b]♥[/color]

102 kg, 94.6 kg, ( 85 kg), 95.6 kg, -0.6 kg, 6.4 kg, 1 kg,

3 vkoa, ( Lokakuu ) , BMI: 34.7 , 1.66 m

[color=green][b] Ororo [/b]♥[/color]

TAUKO

[color=fuchsia][b] Pointzi06 [/b]♥[/color]

TAUKO

[color=green][b] ronja1982 [/b]♥[/color]

65 kg, 55 kg, ( 55 kg), 58.9 kg, 0.0 kg, 6.1 kg, 3.9 kg,

7 vkoa, ( Marraskuu ) , BMI: 21.4 , 1.66 m

[color=fuchsia][b] rosvohummeri [/b]♥[/color]

73 kg, 58.5 kg, ( 58.5 kg), 60.4 kg, -1.2 kg, 12.6 kg, 1.9 kg,

5 vkoa, ( Marraskuu ) , BMI: 20.4 , 1.72 m

[color=green][b] taaskerran [/b]♥[/color]

84.1 kg, 81.5 kg, ( 68 kg), 82.8 kg, 0.0 kg, 1.3 kg, 1.3 kg,

8 vkoa, ( Marraskuu ) , BMI: 31.6 , 1.62 m

[color=fuchsia][b] Volga [/b]♥[/color]

90 kg, 73.7 kg, ( 70 kg), 78 kg, 0.0 kg, 12 kg, 4.3 kg,

9 vkoa, ( Joulukuu ) , BMI: 24.1 , 1.80 m

[color=blue][/size][size=1]

Suurin pudotus viime kerrasta:[b]

1. sija => Rosvohummeri : -1.2 kg

[/b]

Ajallisesti lähinnä vko 44 tavoitetta [b]

1. sija =>¿ 3 ¿vkoa:.. Nolaana

2. sija =>¿ 4 ¿vkoa:.. Kääpäle

3. sija =>¿ 4 ¿vkoa:.. Chicky

4. sija =>¿ 5 ¿vkoa:.. Henniina

5. sija =>¿ 5 ¿vkoa:.. Katti26

6. sija =>¿ 5 ¿vkoa:.. Emonamoha

7. sija =>¿ 5 ¿vkoa:.. rosvohummeri

8. sija =>¿ 7 ¿vkoa:.. Johkulainen

9. sija =>¿ 7 ¿vkoa:.. ronja1982

10. sija =>¿ 7 ¿vkoa:.. Minlee

11. sija =>¿ 8 ¿vkoa:.. göögle

12. sija =>¿ 8 ¿vkoa:.. Körömölli

13. sija =>¿ 8 ¿vkoa:.. Axelara

14. sija =>¿ 8 ¿vkoa:.. jokoa

15. sija =>¿ 8 ¿vkoa:.. Bertta07

16. sija =>¿ 8 ¿vkoa:.. Nefili

17. sija =>¿ 8 ¿vkoa:.. Momentti

18. sija =>¿ 8 ¿vkoa:.. taaskerran

19. sija =>¿ 9 ¿vkoa:.. Volga

20. sija =>¿ 9 ¿vkoa:.. Allakka

21. sija =>¿ 9 ¿vkoa:.. ht.78

[/b][/size][size=1]

Laihdutustietoja, kaikki Sisunaiset huomioiden:

mukana: (AatuLiina), Allakka, Axelare, Bertta07, Chicky, Emonamoha, (Enkeli1977), göögle, Henniina, Ht. 78, Johkulainen, jokoa, Katti26, Kääpäle, Körömölli, Minlee, Momentti, Nefili, Nolaana, Ororo, Pointzi06, ronja1982, rosvohummeri, taaskerran, Volga

Laihduttajia: 25

Painomme oli alussa: 1999 kg

Painamme nyt: 1718 kg

Tavoitepainomme (vko35/2007): 1650 kg

Paino tippunut edelliskerrasta: -2.6 kg

Paino tippunut vuonna 2007: 229 kg

Kokonaispainonpudotus: 282 kg

Matkaa tavoitteeseen: 67 kg

[/color][/size]

ps. vielä on pari viikkoa aikaa saavuttaa vkon 44 välitavoitteet. Sitten puhaltaa taas uudet tuulet, tuoden uudet välitavoitteet. Se on loppukirin aika !!!

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikko meni kyllä velttoillessa.. into jotenki vaan loppui.. :( alkuviikko näytti vielä ihan lupaavalta, mut sit loppuviikosta en tosiaan jaksanu mitään liikuntaa harrastaa (ja oli sitä lämpöäkin vähän, niin en sit uskaltanukaan) Ja vastapainoksi sitten parina päivänä tuli kyläiltyä niin sehän tietää aina jotain syömistä.. :-S

Mutta asiaan, eli siihen tämän viikon tulokseen.. vaaka taas halusi tänä aamuna leikkiä tietovisailua ja heitti kehiin eri vastauksia.. mutta tulokset oli (95,8 - 95,4 - 95,4 - 95,5) Eli noista jos laskee keskiarvon niin se olis kivasti 95,55.. ja sehän tietysti sit oikeesti pyöristettäs --95,6-- eli sikäli sit plusmiinusnolla, viimeviikkoiseen verrattuna siis. Mutta huonomminkin voisi olla, että sikäli ihan ok.

Huomaa kyllä taas kropasta että ei ole liikuntaa juuri harrastettu..se turvotus meinaa heti tulla!! Ainiin.. ja tosiaan, nyt (taas!) on menkat päällä.. (vastahan ne pari viikkoa sitten oli!!!) jotenki nyt taas sekaisin sekin puoli. Viimeks oli kyllä tosi niukat..ja nyt ei!

Tänään jos saisi itestään irti ja kuntopyörälle taas antaisi kyytiä ;)

Moido!

N

2/25 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en nyt vaan ymmärrä taas..myönnetään, että pisteet tökkii, mutta oon niitä kuitenkin merkannut ja noudattanut paitsi perjantaina meni pisteet ropisten yli, mutta muuten ihan hyvin ja liikuntaakin kertyi yli 4 tuntia viime viikolla, mutta vaaka vaan näyttää plussaa..200g tälläkin kertaa eli nyt lukemat 78.6kg..voi jäiks!!

Eipä auta, kun jatkaa tiukemmalla linjalla vaan en tiedä miten, mutta jatkettava ainakin on ja toivottava, et ens viikolla ois jo pienemmät lukemat taas vaihteeks!

NOLAANA:Meillä kans vaaka arpoo välillä noita lukemia ja se ei oo kiva se..tahtoisin semmoisen vaa´an kun kaverilla on eli se pläjäyttää luvun tauluun ja pysyy siinä niin ei tarttis arpoa mitään ;o)!!Tsemppiä!

Kaikille kovasti tsemppiä ja mukavaa viikkoa!!

köris

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitte näihin ei niin hyviin juttuihin.Paino oli tänään 83.5kg,eli rutkasti on tullu painoa lisää.Kaikki on vain menny päin mettää ku ollaan sairasteltu.Viimeviikolla oli sitä oksennus/mahatautia...ja sit viimeviikolla tuli viel korvatulehdus pojalle,joka ei ota laantuakseen....haettiin eilen jo toinen kuuri samaiseen tulehdukseen,ja lisäks viel silmätulehdukseen tipat. Monta yötä olen valvonu(mie en ymmärrä mite mies pystyy nukkuun ku poika itkee ja pyörii meidän välissä)ja alan oleen NIIN valmis luovuttamaan,ja lähteen vaik intokiinaan et saisin nukkua edes yhen yön rauhassa.Lenkille oon päässy viimeks " satavuotta" sitte,ja olo on just sen oloinenki....Onneks mä sit tänään vihdoin pääsen ulos tuulettaan aivot,ja hikoilemaan.Enää en jaksa olla " hyvä äiti" ja olla vain kotona sairaiden lasten kanssa.

SORRY tää kauhee valituskirje,mut pakko vähä purkee tunteita,muuten pää hajoo tähä paikkaan....

Katsellaan ensviikolla onko tapahtunu mitään positiivista täällä suunnassa.

Onnea kaikille joilla paino tippunu.....tai pysyny edes samassa.Ja tsemppiä meille,joiden paino on päässy nouseen,Kyl täältä ojasta noustaan=)

Vierailija
4/25 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kyllä tökkii pahemman kerran... ei vaan saa itseään

kuosiin/ruotuun =(

Mutta onneksi vaaka näytti inhimillisiä lukuja sillä

olen NAMEJA syönnyt mutta muuten pitänyt tiukan

linja ruokailussa. Reippailtua on tullu jonkun verran .

Paino viime Ma 78,0

Paino nyt Ma 77,6

MIINUSTA -400g

Mutta jotenkin on sellainen " örvelö" olo kun ei vaan

KERTAKAIKKIAAN pysty olemaan makeasta erossa =(

Onnea PUDOTTANEILLE.... toivottavasti saan itseni

kuriin :D

Volga

Vierailija
5/25 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli myös pitkästä aikaa plussaa! Eli paino oli 79,6 kg. En keksi muuta syytä kuin liika leivän mussuttaminen ja salaatit on jääny vähemmälle. Makeaa en ole syönyt ja viinaa en ole juonut : ) Ruokapäiväkirjaa en pahemmin pitänyt viimeviikolla ja tässä tulos. Nyt otan heti itteäni niskasta kiinni, etten lipsahda takaisin 80 kerhoon!!!

...Niiin ja ne 30-v. synttäritkin lähenee!!!

Nyt tytöt tsemppiä, ei anneta syksyn nujertaa meitä!

~Katti

Ps. onnea henniina!!

Vierailija
6/25 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehtinyt muuten lukaista viestejänne kuin että jonkinlaista syystökkimistä havaittavissa :( Tylsempi homma - paitsi, että kun monella tökkii, niin [b]vertaistuki on taattu[/b] :) TSEMPPIÄ jokaiselle!!

Minulla on matalaliitoa jatkuvasti, töissä on kiirettä ja puuhaa, kotona sitä sun tätä ja yölläkin herätellään milloin minkin syyn takia (vatsa kipeenä, jalkaan sattuu, painajaisia, kaksi tyynyä sängyssä jne jne) Lapset on mestareita häiriköinnissä yöaikaan :-/

Eilen pääsin sitten viimein kunnon tunnin juoksulenkillekin kun koko viikon on kurkkua kaihertanut ja olen sitä flunssaa " odotellut" vaan ei iske kunnolla. Eipä tuolla lenkillä tuntunut olevan ainakaan mitään negatiivista vaikutusta kuntoon ja olotilaan, sillä nyt kurkkua kaikertaa taas hiukan eilistä vähemmän. Ota tästä selko! Ja ai että juoksu kulki ihanasti!! Otin koirajuoksuvermeet käyttöön ja sen ajan kun koira juoksi kunnolla ja veti tuntui kuin askel olisi höyhenenkevyt ylämäessäkin ja siitä kielii askelmittarinkin tulos: matkaa kertyi yli 7km ja askelia vain vähän yli 7000!!! Olen siis harpponut metrisiä askelia ja pidempiäkin :)

Painoon: Eilen jo vaaka vilautti samat lukemat kuin viime viikon tulos oli ja tänään sain lenkistä " kuivahtaneena" ihastella niinkin alhaisia lukuja kuin [b]78,5kg[/b]!! Miinusta tuli siis viime viikkoon 900g (eli miinusta siihen vatsatautiviikkoonkin 500g!) Olisko stressillä vai millä sormensa pelissä, sillä minähän juuri " lopetin laihiksen" ja aloin tasapainoilla...hmm... ehkä tämä sopiikin minulle laihista paremmin :D

Mukavaa viikkoa kaikille!! Ensi viikolla taas uusia lukemia, eiks jeh :)

Emo

Vierailija
7/25 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emonamoha, vautsi hieno tulos!!! Henniinalle onnittelut tavoitteen saavuttamisesta!

Meikäläisen tulos on 80,5kg, nousua 100grammaa. Täytyy olla tyytyväinen kun ottaa huomioon sen paljonko sitä karkkia tulikaan syötyä. Eilen lukemat näytti vielä paljon hurjemmilta. Tänään en ole vielä syönyt yhtään karkkia ja nyt on tarkoitus unohtaakkiin ne karkit aina tonne jouluun asti. Paitsi ehkä jonkun lakun syön silloin tällöin että vatsa toimisi edes jollainlailla. Luumu ei näytä hirveesti auttavan. Tai sitten mun täytyy vaihtaa luumumehu niihin liotettuihin luumuihin, yök.

Nyt tuntuu tämä laihdutus tökkivän vähän siellä sun täällä. Nyt ei anneta periksi vaan yhdessä yritetään eteenpäin. Jos jollain on jotain hyviä ruoka/napostelu vinkkejä niin kertokaahan.

Vierailija
8/25 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emolla onnitellut hienosta pudotuksesta!

Mä pidin sitten tauolla n.4 viikkoa pelkkää tasapainoilua. Noh, ei ainakaan paino lähtenyt nousuun. Tauon aikana syömiseni vaihteli, mutta herkkuja tuli jonkun verran syötyä. Ihan kiva, nyt sain kuvan siitä miten sitten tavoitteen jälkeen pystyy jatkamaan. Koko viime viikon olin kipeänä, mutta nyt tämä tauti on pikkuhiljaa lähtemässä pois ja palan odotuksesta päästä urheilemaan!

Tuloksia:

Paino viimeksi: ?

Paino nyt: 78,7kg

Ororo

Vierailija
9/25 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka Sisunaiset!

Ensiksi, kiitos onnitteluista :) Ihan kiva oli tuo välitavoite saada saavutettua ja jotenkin heti stressi hellitti tän laihduttamisen kanssa.. Nyt vaan rauhallista tahtia tuonne 60kg:hen ja sit saa riittää laihdutus. Sit kun vaan sais pidettyä painon niissä lukemissa.

Meillä oli nettipimentoa 3 päivää ja olin tulla hulluksi :( Olenkohan koukussa? Ehei en en.. No tänään sitten taas toimi internetti ja täällä olen heti kirjoittelemassa!

Lauantaina oltiin miehen kans kahdestaan, kun poitsu oli mummolassa yökylässä. Senhän tiesi sen meiningin: Syötiin ja juotiin niin että napa paukkui (siis enemmänkin syötiin, mutta otin kyllä siideriä vähän). Lauantaina herkuttelin karkeilla, sipseillä, kanahampparilla, siiderillä ja patongilla. Sunnuntaina taas mäkissä käytiin ruismcfeastit syömässä ja illalla jäätelöä ja sipsejä! Hyi olkoon! Tulos olis varmaan ollut aika mukava ilman viikonlopun SIKAILUA, mutta pieni plussa nyt tuli. Odotin isompaakin plussaaa, mutta minua armahdettiin. Ja maanantaina en käynyt vaa' alla, vaan vasta tänään, joten eilinen tulos olis saattanu olla aika karmea. Tässä tulokset:

Paino: 64,4kg

Muutos: +200g

Onnea kaikille joille tuli miinusta ja niille joilla paino pysyi samassa. Emolla tais olla iso miinus siellä ainakin ja Volgalla miinusta kans :) Hienoa!

Plussaajat: Kyllä se siitä! Ensi viikko on taas näytön paikka meillä! Harmi vaan, että nää syksynsairastelut sotkevat ikävästi laihdutuskuvioita. Koitetaan pysyä terveinä :)

Eilen kävin juoksemassa sen normaalin tunnin lenkkini, mutta joka vie enää 42-45 minuuttia. Pitänee etsiä hieman pitempi lenkki, kun tuo kunto ja vauhtikin kohentunut kivasti.. Haluan nimenomaan ainakin sen tunnin juosta hölkytellä, ni ei tarvitse niin usein käydä juoksentelemassa. Ei meinaa taas aika riittää tähän vähäänkään liikkumiseen (mieskin aina jaksaa narista kun olen lenkille lähdössä, hohhoijaa, jollain muulla oli kans " vastahankainen"

-mies, sama täällä!) niin mielummin liikkuu kerralla pitempään, kun kerta tulee lähteneeksi ja energiaa riittää. Tänään spinninkiin kello 18.00!!

Nyt salaatin tekoon. Tuun paremmalla ajalla kommentoimaan. Hyvää viikkoa kaikille! :)

~Henniina

Vierailija
10/25 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihana lenkki oli 1,5 viikon liikuntatauon jälkeen. Ihmeen vähän tuollainen sairastelutauko vaikuttaa kuntoon- onneksi!

HENNIINALLE minulta myös tavoitteen pääsystä onnittelut! Se on kyllä hyvä saavutus! Tajusin just, että mä en ole kertakaan täällä sisunaisissa saavuttanut aikamääräistä tavoitetta.... Sen sijaan täällä olo on helpottanut mun päätöstäni pysyä kaidalla tiellä hitaasti mutta varmasti=)

VOLGALLE myös onnittelut pudotuksesta, edellä menet!

Mukavaa tiistai-iltaa!

Ororo

Vierailija
11/25 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen samaa mieltä, mieluummin juoksen kauan kuin useasti. Punttisalillakin käyn kerran viikossa ja oleskelen siellä sitten 2,5 tuntia kerralla. Tähän aikaan sisältyy 35minsaa stepperillä hikoilua. En viitsi juosta salilla kolme kertaa viikossa tekemässä yhtä lihasryhmä kerralla, vaan tämä sopii paremmin mulle ja mun ajalleni.

Yhtä asiaa juoksuun liittyen olen miettinyt; oliskohan kunnon kohotuksen ja laihdutuksen kannalta järkevämpää vetää 20 minsan teholenkin kuin 45 minsan perushitaan lenkin?Sanokaa te viisaammat jos tiedätte?

Ororo

Vierailija
12/25 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset sullekin onnittelusta :)

Voi kun minäkin saisin joskus olla 2,5h salilla. Mies jaksaa häthätää olla kotona marmattamatta sen 2h, johon sisältyy 30min matkat.. Minähän viihtyisin pitempään.

Kyllä kannattaa välillä ainakin tehdä noita teholenkkejä. Siis raskaammalla sykkeellä juosta, sehän edistää kunnon kohoamista. Itse teen välillä niitä turhauttavia intervalliharjoituksia (esim. minuutti täysillä juoksu, 30sek palautus kävely, 2 min täysillä, 1 min palautus, 45 sek täysillä, 20 sek palautus ym ym) mitä esim. kuntoplus-lehdessä suositellaan tekemään, että kunto kohoaisi, mut en tiedä teenkö oikein ja auttaako ne. Ärsyttävää kellon/sykemittarin vahtausta!!

Nykyiset lenkit mulla on muotoa: lämmittely kävellen, hölkkää ja vähintään loput 2km tehokkaasti, eli miten kovaa vaan jaksan mennä. Tää sopii mulle, mutta en tiedä onko kovin " juoksijan oppaasta" otettua?

Muut jotka juoksee/hölkkäilee niin jos tulee juoksua ns. helpoittavia vinkkejä/neuvoja mieleen niin kertokaa ihmeessä! :)

Ilman näitä ei mulla askel kanna:

-musiikkia aina mukaan

-juoksuvyö täynnä vettä (kiva paino samalla)

Olin muuten siellä spinningissä ja hemmetin raskasta oli :( Veto taas poissa. Ehkä huomenna parempi päivä! :)

~Henniina

Vierailija
13/25 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lemppariaiheestani oli käyty Ororon ja Henniinan toimesta keskustelua :)

Suositeltavinta olisi treenata suurin osa lenkeistä alhaisella teholla, eli ns. peruskestävyysalueella. Tämän määrittäminen on helpointa jos on kaverin kanssa liikkeellä eli [b]pppp[/b]=pitää pystyä puhumaan puuskuttamatta ja yksin ollessa nyrkkisääntönä on, että [b]pystyy hengittämään nenän kautta[/b]. Näiden lenkkien pituus voisi olla 45-60min.

Viikossa voisi olla yksi lyhyempi (30-40min) teholenkki, eli ns. vauhtikestävyysharjoitus, jolloin tehoa on sen verran, että pystyy edelleen puhumaan, mutta katkonaisin lausein. Jos pystyt puhumaan vain sanan sinne toisen tänne, menet jo maksimikestävyystahtiin eli liian lujaa...

Kerran kahdessa viikossa pitäisi tehdä pidempi harjoitus, jonka teho on peruskestävyysalueella ja aikaa tulisi mennä 1,5...2,5h. Itse olen päässyt vasta noihin puolentoista tunnin hölkkälenkkeihin ja vasta kun takana on useampi kahden tunnin lenkki, uskaltaudun sinne puolimaratonille :) Näissä tärkeää on keston lisäksi se, että [b]rasitus ei ole liian kova[/b] ja mikä meille laihduttajille on mielenkiintoista: [b]nämä harjoitukset opettavat kropan käyttämään kehon varastorasvoja energiaksi!![/b] Muutenkin pitkä lenkki on se tärkein harjoitus, jota ei kannata jättää väliin.

Koskaan ei siis juoksulenkille lähdetä matkaa taittamaan vaan [b]aikaa[/b]. Tavallinen peruskuntoilija ei loppujen lopuksi tarvitse muita kuin peruskestävyystyyppisiä treenejä, niillä kunto kohoaa itse asiassa tehokkaampia treenejä paremmin - vaikka usein päinvastoin kuvitellaan. Tahtoo siis sanoa, että kolmesti viikossa suht kovalla teholla juoksevan aerobinen kunto saattaa olla huonompi kuin kolmesti viikossa sauvakävelevän :)

Intervallitreenejä voi ottaa ihan mielenvirkistykseksi ja saahan niillä myös maksimihapenottokykyä paremmaksi. Näitä ei kuitenkaan ns. huonokuntoinen tarvitse ollenkaan, niillä vasta haetaan kuntohuippua esille esim. kisojen alla. Spurteissa on muutenkin aina hyvä muistaa, että tarkoitus ei ole tehdä täysillä vaan niin, että jaksaa tehdä esim. kuusi samanlaista spurttia peräkkäin 2min palautuksilla ja tulokset (=vauhdit) paranevat loppua kohti. Sykemittarit jorpakkoon spurttien ajaksi!

Tulipahan taas lätistyä. Pitäisiköhän yrittää viimein itsekin tehdä tuo pitkä lenkki... edellisestä taitaa olla aikaa lähemmäs kuukausi :-/ Siinä sen taas näkee: tee niin kuin minä sanon, ei niin kuin minä teen ;-)

Emo

Vierailija
14/25 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

--> jäi taas päälle! Me saatetaan aloittaa parin kk päästä yrittämään kakkosta ja siihen mennessä haluisin vielä vähän pois, mutten jaksa jatkuvasti käydä plussia ilmoittassa, joten omaan tahtiini yritän. Toivon, ett ä pääsen jo muutaman vkon päästä tänne takaisin bdbdbdbbd

Vierailija
15/25 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

EMO sulla on TODELLA HYVIÄ mielipiteitä tai siis tietoa taitaa ihan olla :) Kiitos niistä!

Mutta parista asiasta olen erimieltä : Kyllä tavan kuntoilijakin voi tehdä intervalliharjoittelua (Et kyllä sanonut, että ei voisi tehdä, mutta kuhan kirjoitan..) eli ei tarvitse kisoihin ym olla treenaamassa. Sitä ihan suositellaankin myös tavis-juoksijalle, ainakin kuntoplus lehdessä--> se taitaa olla minun raamattu :) (Mutta eipä aina pidä nekään paikkaansa mitä lehdissä kirjoitellaan) Intervalli on just hyvää vaihtelua tasaiselle treenille ja siksi niin tehokasta. Yleensä kunnon kehityksessä tulee pieni latenssivaihe, josta voi päästä yli juuri tuolla tintervalliharjoittelulla. Mulla kohosi kunto hyvinkin nopeasti alussa ja sitten pitkään pysyi samana, vaikka kuinka lenkkeilin. Tunnen, että ainakin mulla tuo intervalli on toiminut ja kunto kohenee taas hitaasti, mutta varmasti.

Ja tuossa kirjoitit, että sykemittarit kuuseen spurttien ajaksi: Totta! Mutta minä katson aikaa siitä spurtin aikana, eihän muuten tiedä kauanko on tehnyt (esim. 2min), eli siksi kirjoitin, että " turhauttavaa sykemittarin vahtaamista" ei siis sykkeellä ole mitään varsinaista väliä silloin :)

Ja sykemittareista kommentti: Mulla on se missä on määritetty mun sykerajat kevyt, keskiraskas ja raskas. Sen avulla tiedän miten ja millä teholla treenaan ja minusta tää on suuri apukeino. Treenaamisesta saa kaiken höydyn irti, jos vaan haluaa. Tässä sykemittarissa on myös se " ohjelma" mitä voi käyttää mm. kuntonsa kehittämiseen tai ylläpitoon tai maksimointiin. Sekin auttaa aika paljon, jos haluaa niin kurinalaisesti kuntoilla. Itse en jaksa tuommoisia aina noudattaa, menen " omilla ehdoilla" :)

Emo olen kans samaa mieltä siitä, että pitkät lenkit kunniaan. Ja nuo sinun sanomat nyrkkisäännöt (pppp ja nenän kautta hengitys) ovat just prikulleen mainiot! Osuvasti selitetty :) Me käydään kaverin kans yleensä kerran viikossa rasvanpolttosykkeellä (eli peruskestävyysalueella, kuten Emo sanoi) pitkä kävelylenkki noin 1,5h ja sekin vois olla pitempi, mut parempi kuin ei mitään :)

Pääasia, että kuntoilu on mukavaa ja tuntuu itsestä hyvälle. Ei saa olla pakkopullaa. Tykkään ylikaiken sauvakävelylenkeistä ja vaunuilusta, mutta tarvitsen myös tehokkaampaa liikuntaa eli juoksulenkkejä. Ne ovat huomattavasti raskaampia, mutta eivät liian raskaita. Haluan välillä irrottaa itsestäni enemmän ja silloin teen raskaamman lenkin, muuten on kiva vaan hölkkäillä. Ikinä en mene niin lujaa, että pitäisi henkeä haukkoa tai muuten tuntuisi pahalle. Jokainen meistä tietää omat rajansa ja se on se juju koko kuntoilussa :)

Mukavaa vaihtaa mielipiteitä ja erilaisia näkemyksiä. Itse oppii samalla uutta ja meikäläinen ainakin sai jonkunlaisen potkun persauksiin, että " pitää tästä lähteä lenkille, kun on asia puheena tässä" :)

Hyvää päivän jatkoa naiset :) Ja Axe tuu pian takas & ONNEA kakkosen tekoon, kun sen sitten aloitatte joskus <3 Ihanaa!

~Henniina

Vierailija
16/25 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes omista sykemittaria koska mielestäni kellonkin vahtaaminen pilaa lenkin ilon. Alussa kattelinkin kelloa koko ajan saadakseni selville missä mennään.

Nyt, katson ajan lähtiessäni ja silloin kun lopetan lenkin. Tämä on tällaista psykologiaa, mutta tämä opettaa mua paremmin kuuntelemaan kehoani ja nauttimaan lenkistä ihan lenkin takia.

Joskus voisin ehkäpä lainata joltain sykemittaria, niin, että saisin nähdä olenko oikeassa siinä, että koska treenaan täydellä teholla ja koska liian rauhallisesti. Kuitenkin, luulisin, että noi EMON ohjeet ja itseni kuunteleminen riittää.

Ororo

Vierailija
17/25 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoa oli tullut lisää (ei mikään yllätys). Jotenkin sitä ei nyt saa itsestään irti enempää.

Mitään ihmeellistä en syö, siis ylimääräistä.

Painon saisi ilmeisesti tippumaan

a) lisäämällä liikuntaa

b) vähentämällä/ muokkaamalla syömisiään.

Liikunta on siitä huono juttu, että jo nyt, kun joudun olemaan töissä usein melkein viiteen asti. Ja käyn yhtenä päivänä jumpassa töiden jälkeen, niin mies valittaa ja mököttää. No, toki minä ymmärrän sen, että omallakin pihalla olisi tekemistä. Hiekan käräämistä yms. Mutta ei minusta siinä pihalla kauheasti apua ole, en minä kovin montaa kottikärryllistä hiekkaa jaksaa raahata ylämäkeä pitkin takapihalle.

Eli pitänee katsoa kotona tarkemmin mitä syö. Ruoka-annosta voi aina vähän pienentää (se on muutenkin taas alkanut kasvamaan). Salaattia ja vihanneksia voi aina lisätä, varsinkin kun niitä tulee tehtyä niin harvoin.

Mutta pääasia, ettei paino painu takaisin 80 -luvun puolelle.

Minlee

Vierailija
18/25 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henniina olet ihan oikeassa siinä, että intervalleilla saa kunnon kohoamisen " liikkeelle" siinä vaiheessa, kun tavanomainen junnaus (tai nylkytys) ei tunnu tuottavan tulosta. Lähinnä tarkoitinkin sitä, että peruskuntoilijalla (=terveyskuntoilija) ei ole tarvetta tehdä niitä, sillä terveydelle niillä ei ole sanottavaa merkitystä - tai ne eivät lisää liikunnan terveysvaikutuksia, mitä taas tuo junnaus tekee :) Toki niillä on merkitystä siinä, kuinka merkittäväksi ja mielekkääksi liikunnan kokee - niille joita nuo intervallit kiinnostavat. Muut jättäköön moisen liikkumismuodon väliin ;-)

Liikunnassa monipuolisuudella ja eri tehoilla treenaamisella on paljonkin merkitystä - sekä sille, kuinka paljon ja kauan jaksaa liikuntaa harjoittaa että kunnon kohoamiselle. Jokainen varmaan tietää sen, ettei joka päivä maistu juoksu, kävely, jumppa taikka spinning. Sen sijaan jos yhtenä päivänä on vuorossa rauhallinen pitkä hölkkä, seuraavana vaikkapa sienestystä, kolmantena joko reipas kävelylenkki tai kuntosali, neljäntenä vauhdikas juoksulenkki tai spinning-tunti ja loppuviikosta uintia tai vesijumppaa ja ehkä kävelylenkki kaverin kanssa niin kyllä vaan liikunnasta tulee elämäntapa! Ei sitä ilmankaan halua enää olla :)

Tänään olisi taas lenkkipäivä, ellei kurkkukipu ylly. Aamu alkoi niinkin aikaisin kuin klo 4:30 kun tyttö heräsi ja tuli viereemme laulamaan... ei sitten saanut enää unta tyttö enkä minäkään, joten olin töissä seitsemältä *haukotus*. Saas nähdä kuinka pirteänä olenkaan kun töistä kotiin raahaudun... iltalenkki toki piristäisi, mutta... Eilen kävin vajaan tunnin metsälenkin rauhalliseen tahtiin suppiksia kuikuillen. Jonkin verran niitä löytyi, mutta sitten alkoi tulla niin hämärää, etten enää erottanut niitä maasta, joten koti ja sauna kutsuivat. Ah, elämän pieniä nautintoja!

Emo

Vierailija
19/25 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanaa kun teillä on niin paljon tietoo noista lenkkiasioista.. saa itekin paljon hyödyllistä tieto täältä :)

Eilen oli miehellä vapaapäivä ja olin jo etukäteen ajatellut minäpäs lähdenkin sit lenkille, kun kerranki pääsen (ja ei aina tartteis tuota kuntopyörää polkee), niin eikös mitä.. mulla kurkkukipee ja taas vähän lämpöä.. voi että kun ottaa pattiin. ja eilen olis ollu ihana kelikin lenkkeilyyn. ja eipä tuota tänäänkään ole asiaa minnekään, kurkku edelleen kipee..ja itellä sellainen " kipeä olo" , en ole vielä mitannut kuumetta..luulisin että ei ehkä ole, mutta muuten tosi ärsyttävä olo. Ei huvita kyllä kuntoilla vielä.

Syömistä tuli sitten senkin edestä harrastettua eilen. Mies teki taas lasagnee, punaviiniäkin juotiin.. ja jälkkäriksi kahvia ja miehen tekemää juustokakkua.. että..silleen. :) mut sen verran hyvin tuli kyllä syötyä että ei kyllä illalla ollut enää nälkä!!! yhden leipäpalasen söin, tosin ei ois ehkä sitäkään tarvinnu. Lasten seurana vaan tuli syötyä =)

niin, ja tosiaan..illalla otin vielä vodkapaukun.. mut jälkeenpäin tajusin että olis pitäny ottaa ihan raakana, eikä kolan seassa.. olis auttanu paremmin se raaka.

Henniinalle piti munkin kertoo onnittelut, hyvin saavutettu tavoite! Itellä on vielä jonkun verran matkaa.. alkuviikosta eikun siis viimeviikolla näytti jo ihan hyvältä tilanne..mutta sitten taas motivaatio loppui..

Ai niin.. tuo sana MOTIVAATIO.. kun laittaa kirjaimet uuteen järjestykseen niin siitä tulee VAIMO TAITO (tai taito vaimo..) että nyt vaan sitä vaimo-taitoa kehiin ;)

N

(paino hiukan alle 96 tänään..vielä kerkeis ihmeitä tapahtuu ennen maanantaita..)

20/25 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon joka päivä käynyt lukemassa, mutta kommentoinnille ei pahemmin ollut aikaa eikä ole nytkään, mutta aattelin ilmoitella, että mulla viikko sujunut taas mukavasti pisteidenkin saralla ja eilen korkkasin vesijumppakaudenkin taas käyntiin ja se oli taas niin kivaa :o)!

Tänään oltiin jo satujumpassa muksujen kanssa ja illalla on se 90min. stepaerobic taasen!

Emo pläjäytti taasen semmonen tietoiskun, että oksat pois..noita on aina kiva lukea ja viisastua edes vähäsen..kiitos niistä ;o)!!

Kaikille kovasti tsemppiä ja mukavaa viikonloppua hiukan näin etukäteen..mulla se meneekin mukavasti muksujen kanssa keskenään, sillä isäntä lähtee huomenna aamulla koulutukseen Hämeenlinnaan ja tulee vasta lauantai-illalla..plääh!!

köris

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme