Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***ISOT Enskat alkuviikkoon***

15.10.2007 |

Pistetääs pino pystyyn. Tuossa edelliset http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=11465241&p=1&tmo…

Mammis + Oona lähdössä äiti&lapsi-jumppaan :)

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja onnea!

Luin ihan tosi pikaseen pinon...tässä lyhyesti jotain...

PiKille ja Elovenalle erityisajatukset ja kaukohalaukset...ja voimia!!

Auroralle syömisestä - Nakki vetelee viis ateriaa päivässä ja ne on ihan kunnon kokoisia. Olen ihan ihmeissäni, miten noin pieneen tyyppiin voi upota niin paljon ruokaa... Aamu- ja iltapuurot on ihan kunnon puurosatseja, lounaaksi syö 8kk-> lihasosepurkin (siis semmoinen ison), välipalaksi hedelmäsosetta & maitoa ja päivälliseksi yleensä pienen purkin kasvissosetta & ehkä jotain sormiruokana syötävää hedelmää päälle. Neuvola meillä on vasta kuun lopussa; mielenkiintoista kuulla mitat! Ja nähdään tosiaan asap - kyllä tuo Kyrsä teitä tulee moikkaamaan ihan mieluusti :) Raksalla on jo hommat pitkällä...en vaan osaa sanoa tarkalleen että missä vaiheessa, sillä olen niin huonosti niistä hommista perillä (nolottaa myöntää...).

Nyt lepäilemään, olo on vielä vähän heikko. Siivosin äsken, kun mun äiti tulee tänään tänne enkä halua, että se saa jotain angsteja sotkuisuudesta...

Makkara & Nakki melkein 8kk (oppi muuten eilen konttaamaan!)

Vierailija
42/55 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni viime yökin tosi hyvin :D Laskeskelin juuri, että olen nukkunut nyt kahtena yönä jo melkein sen unimäärän mikä on ollut mun ¿normaali¿ unimäärä viikossa viimeisen kuuden kuukauden ajan. Ja nyt Hirmu vetää sikeitä rattaissa parvekkeella! Olen jo imuroinut ja tehnyt herkkusienikastikkeen (vitsi kun noi hekkusienet on hyviä, söin varmaan puolet raakana...) ja on syönnin paikka! Mullahan tulee tekemisen puute jos tämä tällaisenä jatkuu :D

[color=purple] bejbi [/color] siellä haaveilee uudesta rivitalosta! Uusi on kyllä aina uusi! Miehen sisko muutti pari kuukautta sitten uuteen kämppään ja on kyllä viimesen päälle! Isosiskokin kantaa parin viikon päästä muuttolaatikot uuteen (valtavaan) paritaloon ja saa nähdä kuinka itelle tulee taas asuntokuumetta. Itekin kyllä haaveilen siitä, että löydettäs joku unelmarivari jota ei vielä olisi aletu rakentamaan, saisi sitten muutella sitä mielensä mukaan :) On vaan niin suolaisen hintaisia ne mitkä on silmään osuneet :(

[color=purple] Jepsis [/color] on lähdössä kulttuurimatkalla ulkomaille :D Ja Helmi oppii kovasti kaikkea uutta! Innolla odotan milloin meillä päästään moiseen vaiheeseen :) No, nopeaahan noi mukelot kasvaa... Liian nopeastikin.

Voi [color=purple] Pi-Ki [/color], tiedän niin mitlä susta tuntuu! Ja mulla täällä on vaan tuo yksi täystuho (tosin historian huonounisisin vauva varmaan...). Olen varmaan itkenyt (väsymyksestä) viimesen puolen vuoden ajan monta kertaa enemmän kuin koko elämäni varrella. Mutta niin vaan ne vauvan (tai isohan teidän Arttukin jo on) pienet eleet tuovat taas sen päivänpaisteen mukanaan ainakin hetkeksi! Teillä kyllä tuli tuo miehen reissu uskomattoman huonoon saumaan! Mutta onneksi sulla on kuitenkin apujoukkoja!

[color=purple] Elovena [/color] on päässyt asettumaan uuteen kotiin :) Tiekkö, tuntuu niin tutulta tuo ajatus, että yksin pärjäisi muksun kanssa huomattavasti paremmin. EI olisi sitten niitä toisen sotkujakin vielä siivottavana. Ja myönnän, että olen uhakaillut useampaankin otteeseen, että me häippästään täältä. Pikkulapsen kanssa parisuhde vaan on niin kovilla! Jossain lukikin, että alta kolmevuotiaitten lapsien vanhemmille ei pitäisi edes myöntää eroa ja siinä varmasti on perää!

[color=purple] Han [/color] on saanut nukkua siellä hieman paremmin! Meillä muuten miehen ihanuus/raivostuttavuus on myöskin suoraan verrannollinen siihen, kuinka paljon olen nukkunut :D

[color=purple] Riikan [/color] pikkumiehelle onnittelut puolen vuoden etapista!

Vitsi, muksuu koisii vieläkin! Kohta nukkunu kaksi tuntia! On tämä ihmeellistä! Meikä kyllä voi tämän kokemuksen jälkeen suositella vyöhyketerapiaa kaikille! Meillä kyllä likka on kuin eri vauva. Ja eikai se nyt ihmekään ole, vauvatkin voivat kärsiä kroonisesta väsymyksestä ja veikkaan kovastikin että meillä kyse oli siitä! Vähän kyllä hirvittää, että tulee takapakkia kun sitä nyt niin hehkuttaa!

Coltsfoot Ja HilpeäHilla 6 kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mykerinos: paranemisia flunsasta, se on niiiiiiiin inhottavaa !

Pi-Ki: edelleen lähettelen täältä voimia ja kaikki sympatiani, toivottavsti alkaa helpottaa, kiva että sukulaisia tulee helpottamaan tilanteessa. Älä pode huonoa omaatuntoa jos tuntuu ettet jaksa, aikamoinen ruljanssi sulla on siellä menossa !

Kaima: Meilläkin Aino menee painorajoissa siellä 1- ja ¿2 välissä pituutta oli 8 kk neuvolassa 74 cm ja painoa 8540 g. Mutta ihan hyvin tuo neiti pärjäilee, mäkin ehdottaisin että koittaisit korvata maitoa puurolla, meilläkään Aino ei oikein aamuisin halua syödä, mutta pitkän taisteluväsytyksen ansiosta saan jo aamuisin desin verran puuroa alas ! Ilta puuron olen vaihtanut ns. hedelmäpuuroon puolukkaa, kuningatarta yms, niillä on parempi menekki kuin kaura/4-viljan puuroilla !

Riikalle ja Jimlle tervetuloa, mä en kyllä muista teitä tuolta toiseltapuolelta, mutta kohta opin tuntemaan !

nakkimakkara on oppinut konttaamaan jee jee jee !!!

Bejpi: ihanaa kuunnellta sun rivari haaveiluita, onnea matkaan !

Coltsfoot: kiva että vyöhyketerapiasta on ollut apua, itse olen ollut viimeaikoina tosi väsynyt Ainon yöllisten heräämisien ja vaikean nukahtamisen takia, joten voin rehellisesti sanoa että pienikin lisäuni on tarpeeseen sekä sulle että tytölle !

Mesestä luin että Amy:n Emmi taitaa saada päiväkotipaikan, tosi hienoa !

me oltiin Ainon kanssa tänään puistossa leikkimässä, oli oikeen hiekkaleluja mukana vaikka eipä tuo niistä välitä. Keinuminen oli ihanaa ja hiekan kaivaminen, onneksi tuppujen kanssa ei saa niin helposti sitä suuhun. Käveltiin puistoa ympäri pariin kertaan ja sitten mentiin kahvilaan teelle ja korvapuustille, Molemmat akat nautti kyllä täysille. Ihanaa kun on paremmat ilmat eikä koko ajan sada niinkuin viimeviikolla.

Jospa menisin koiran kanssa kainalokkain sohvalle.

aa ja ae 10 kk 1 pv.

Vierailija
44/55 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pajuska joku aika sitten mietti Turun treffejä, ja olihan siitä juttua että lokakuussa nähtäis. Markkinoin siis avaamaani treffi-pinoa täällä, jos osuisi täältä paremmin Poppiksen ja Pajuskan ym. silmiin :) Treffipino joka putoaa jo kohta ties minne kaus http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=11515202&p=1&tmo…

Vierailija
46/55 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ootte ostanu tuon bimmeri-potkuauton? On aikas hieno! *Tahtoo tuollaisen Audin, tai kyl bimmerikin kelpaa. ;)*

Palaan kommentoimaan myöhemmin..

Bejpi ja Eveliina 11pv vajaa 10kk

Vierailija
47/55 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Special mobil lähetti jotain Bemari-mainoksia ja ihastuin tohon heti:) Oliver ei ollut vielä edes syntynyt kun jo tilasin ton, pitäähän pojalla ja äidillä olla samanlaiset kiesit;) Tosin äiti joutui jokunen kk sitten vaihtamaan kaksiovisen autonsa perhemalliin...=(

Mutta bemari-jälleenmyyjiltä varmasti löytyy. Noita oli erivärisiä saatavana!

A

Vierailija
48/55 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan aluks pakko kertoo, kuinka ihana Oliver on meidän tytön mielestä! Istui mun sylissä kun katsottiin kuvia ja toinen hihkui ja osoitteli sormellaan jokaista kuvaa ihan onnessaan! :D

Sit tuosta ruokailusta - meillä on nyt ehkä viimeisen kk aikana saatu menemään viisi ateriaa päivässä, kun tyttö vihdoin alkoi jaksaa valvoa lounaaseen asti ja meneekin päikkäreille vasta sen jälkeen. Eli sitä ennen saatiin ehkä neljä ateriaa mahtumaan. Joten mä en hirveesti olis huolissani 8kk lapsosista, jotka ei vielä oikein jaksa syödä monesti. Joku neuvolantätihän oli kommentoinut, että eipä hän ole koskaan kuullut lapsesta, joka ei ajan myötä oppisi syömään. :) Kunhan lapsi on tyytyväinen, niin voitte varmaan olla ihan rauhassa niiden pienien ruokamäärien kanssa.

Jaahas, mitäs muuta. Mulla edelleen flunssainen olo jatkuu, tosin nuha ja yskä on suurin piirtein poissa, mutta jostain tuota räkää tuntuu yskiessä irtoavan ja tänä aamuna oli taas herätessä kaamea olo. Niin vaikuttais monilla muillakin olevan kurjaa sairastelua, tosi ikävää.

Nyt meen keittään teetä, oltiin käymässä kummipojan luona 1,5h ajomatkan päässä ja on vähän väsynyt fiilis. Meille piti vielä tulla puuttuva kirjahyllyn osa tänään, mut mies joutui lääkäriin just silloin, ja senkin tulo siirtyi nyt perjantaille. No, ei me sitä vielä ollakaan ku reilu kk odoteltu... ja yläkerran aulassa on koko tuon ajan kaikki ollut ihan sikin sokin, alkaa vähitellen riepomaan.

-Osse ja hymy-typykkä 11kk+

Vierailija
49/55 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitatko mulle sähköpostia osoitteeseen mette-awaits@hotmail.com, mulla olis sulle off-palsta asiaa! :D

-Osse ja typykkä 11kk+

Vierailija
50/55 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjäpää taas otti asiakseen edes jotain naputella...

Ainolle vielä myöhästyneet onskat!!! =)

Auroralle ja Oliverille tervetuloa takaisin! Vähänkö hienoja kuveja O:sta! =) Ja Aurora, kyllä sä haluat kuun taivaalta... ;o)

Pi-Ki on ihan stressaantunut ja väsynyt - onneksi saat apua! Ja tosiaan, täällä saa purkaa oloaan! Ja siis, kuten joskus muistelit, mä oon ope.

AA: kiva, että joku kertoo meidän kuulumisia, kun en mä taas saa itteeni kirjoittamaan. =D Aika hurjalta kuullosti tuo Ainon yön huuto. Ehkä se oli sellainen kauhukohtaus. Emmillä on joskus ollut kans samanlainen. Oli itellä kyllä voimaton olo, kun ei mikään auttanut.

Nyt en jaksa selata pinoa taaksepäin, joten kerron sen verran meidän juttuja, että mä olen eilen alkanut tehdä Emmin isovanhemmille ja kummeille joululahjaksi " Emmin ensimmäinen vuosi" -kirjaa ifolorilla. Aika kiva fiilistellä nyt kulunutta vuotta, kun ensi viikolla se 1-v räpsähtää mittariin. Miten tuo tättähäärä olikin niin pieni kotiin tullessa, että 56 cm yöppäri oli ihan hirrrmu iso. =) Ja tosiaan maanantaina kuultiin, että on hyvin mahdollista, että Emmi saa päiväkotipaikan. Tosin ehkä toisiks huonoin vaihtoehto noin matkan kannalta, mutta päiväkoti anyway. Ja samassa ryhmässä tulee olemaan yks Emmin kaveri. Kuulemma nyt loppuviikosta tai ihan ensi viikon alussa varmistuu ja sit päästään harjoittelemaan. Odotan kovasti, sillä meille on muuttanut ihan vieras ja kiukkuinen tyttö. =S Se alkoi viime perjantaina, eikä meinaa helpottaa ollenkaan. Pöh! No, tänään alkoi likalla valua räkä nenästä, joten olisko syysflunssa meillekin löytämässä. Hmmh! No juu, mutta nyt pois. Napero ja Eetu ja Bejpi ja Eve olis tulossa meille huomenna - toivottavasti ollaan kunnossa!

Mukavaa loppuviikkoa kaikille!

-Amy ja Emmi, vielä 11kk

Vierailija
51/55 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainolle onnea 1-vuotissynttäreiden johdosta! Perässä tullaan...

Hennako se kyseli hammasjuttuja? Helmillä on kaks hammasta alhaalla ja oltiin juuri suuhygienistin pakeilla. Se kerto että yleensä tulee aluksi neljä hammasta alas ja ylös ja sen jälkeen pitää kuulemma taukoa ennekuin poskihampaat puhkeaa. Kulmahampaat kuulemma tulee viimeiseksi. Kai suurimmalla osalla lapsista tulee just ensin alas kaks ja sitten ylö kaks jne. Mutta toki poikkeuksiakin varmaan on.

Pi-kille hirveesti tsemppiä! Ja otat kaiken avun vastaan. Ja tosiaan jätät kotityöt muille tai teet sitten kun miehes on taas kotosalla. Meillä ainakin oli hirvee kaaos silloin kun Helmi valvotti eikä nukkunut yöllä eikä päivällä. Jostain luin, että jos on hetkikin aikaa niin lepää! Kotityöt kyllä odottaa...

Osselle lähti viestiä!

Nyt nukkumaan...

Jepsis ja Helmi 11kk ++

Vierailija
52/55 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red]ja ihan pihalla kaikkien kuulumisista! Lukaisin kyllä jutut läpi mutta en nyt pysty kaikkeen kommentoida. Jotain sentäs jäi mieleen.

Open Ainolle myöhästyneet 1-vuotisonnittelut!!!

Pi-Ki:lle kovasti jaksuja ja tsemppiä! Hurjalta kuulostaa :/ Toivottavasti päivät kuluu sulla nopsaan että saat edes miehesi avuksi.

Elovenalle myös jaksamista teidän tilanteeseen.

Ei ole tosiaan paljon koneelle kerinnyt, kun viikonloppu meni mun vanhempien luona ollessa. Perjantaina näin vanhoja opiskelukavereita ja istuskeltiin vähän iltaa, tosi kivaa oli. Pikkusisko tuli sitten vielä meille maanantaina pariksi yöksi, kun on syyslomalla. Nyt siis paluu arkeen ja yksin(kaksin)oloon.

Nyt voi kai jo sanoa, että Aleksi kävelee? Nimittäin otti tänään jopa 19 askelta peräkkäin :) Aiemmin enkat on ollut 7 askelta, sitten on aina muksahtanut pyllylleen. Meidän vauvasta on tullut iso poika, nyyh.

Ens kerralla enempi, nyt nukkumaan o/

Viipero & Aleksi 11kk+

Vierailija
53/55 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red]Aleksille tuli myös ekaksi 3 hammasta yhtäaikaa alas, sitten vasta 2 ylös.

Nyt on 4 ja 4.

Viipero

Vierailija
54/55 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]On ollut niin haipakkaa ettei ole ehtinyt tänne kirjoittelemaan. Nytkin väsyneenä vain " lyhyesti" .. KIITOS muuten taas tuohon sormiruokagalluppiin vastanneille! :)

Oona oppi eilen menemään itse istumaan! Siis kääntyy selältään masulleen, menee kontalleen ja siitä sitten tyylikkäästi pyllertää taaksepäin istumaan! :) Aika sööttiä! Tänään jopa meni kerran takaisin kontalleen istumasta.. Oho! Niin se vain yhtäkkiä tuli tuokin taito. Ja tänään kun neiti oli illan mummolassa hoidossa, kurkotteli siellä tuolia ja yritti nousta ylös, mutta ei oikein vielä käsivoimat riittäneet.. ;) Hyvä vaan, ei nyt ihan heti tarvis pystyyn asti nousta..

BEJPI haaveilee rivarista! Samma här.. Vaikka meillä onkin hyvin rivarimainen koti, alin kerros, iso eteläpiha + iso katettu terassi..

PAJUSKA ¿ kyllä meillä on nukuttu vähän nuhaisenakin ulkona. Viime viikolla kun käytiin Oonan kanssa lääkärissä, lääkärikin sanoi että ihan normaalisti vain eloa, sitten jos nousee kuume, niin ei..

PI-KILLE en osaa muuta kuin lähettää näin virtuaalisesti paljon kärsivällisyyttä, jaksamista & haleja!!! Kyllä ne päivät siitä vähenee!

HENNA ¿ Ninnillä nuo viikot vaan lisääntyy! :) Huih, kohtahan sulla on siellä pienen pieni nyytti! Ja me muut ollaan sitten ihan vauvakuumeessa.. ;) Päätittekö muuten jo niistä vaunuista?

ELOVENA ¿ Rasmuksellahan oli hienot 8kk mitat! :) Ja sulla tuntuu fiilikset olevan ¿jumissa¿.. Hmpf.. Kurjaa. Toivottavasti teillä parisuhde lähtisi menemään paremmille raiteille.. Rankkaahan se on pienen lapsen kanssa..

AURORA ¿ Oliver on NIIN SÖÖTTI! Ihania kuvia! Hoikka poika, mutta eiköhän se aikanaan ala se sapuskakin maistua. Kuka se sanoikaan että ei ole vielä törmännyt lapseen joka ei olisi oppinut syömään kunnolla. ;)

HANIN Sampolle on löytynyt päivärytmi! :) Vitsit se varmaan helpottaa eloa. Meillä mennään edelleen vähän sen mukaan miten milloinkin neiti nukkuu, välillä enemmän välillä vähemmän. Yritetään kyllä pitää ¿rutiineista¿ kiinni ettei heitä taas unet ihan häränpyllyä.

RIIKKA ¿ tervetuloa tälle puolen! Voi miten kurjaa kun Jimi on kiukutellut. Onkos iltaa myöten yhtään helpottanut? Oona lähettää Jimille auringonsäteitä, josko se hymy & iloisuus sitten iskisi Jimiin viimeistään huomenna. :)

MAKKARAN Nakki on oppinut konttaamaan! Pidähän äiti varasi, kohta alkaa ¿tapahtua¿.. ;)

COLTSFOOTIN Hilla muuttui Hirmusta Hilpeäksi, kiva kuulla! :))) Kiva kun teillä on se vyöhyketerapia auttanut!

OSSELLE kans pikaista paranemista flunssaisesta olosta!

AMY ¿ valaisepas tyhmempää.. Emmin 1.vuosi-kirja IFOLORILLA??? Mikä se on? Mahti idea muuten tollanen joku jutska isovanhemmille! Ja kiva jos teille löytyy päiväkotipaikka!!!

Vautsi! VIIPERON Aleksi jo kävelee ja hampejakin on jo vaikka kuinka monta!

Vieläkin Oona vikisee tuolla sängyssänsä. On nyt taistellut unta vastaan about 45min. Ehkä se Nukku-Matti kohta noutais neidin höyhensaarelle. Mamma haluaa kans..

Mammis & Oona 6+kk[/color] [color=red]♥[/size][/color]

Vierailija
55/55 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu-u, taitaa tulla kivat 1-v. kuvat Emmistä, jos tää räkis vaan pahenee, miltä just nyt näyttää... Pöh! Mutta tämän päivän pelastaa se, että Eeukin on räkäinen, joten voidaan rauhassa treffata. ;o)

Mammis: ifolor on siis entinen ifi.fi. On vaan vaihtanut nimeä tässä just. Sieltä saa ladata omalle koneelle ohjelman, jolla voi tehdä erilaisia kirjoja.

Nyt keittämään vieraille kahvia valmiiksi...

-Amy ja kiukkuinen Emmi tuossa vieressä-