Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***ISOT Enskat alkuviikkoon***

15.10.2007 |

Pistetääs pino pystyyn. Tuossa edelliset http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=11465241&p=1&tmo…

Mammis + Oona lähdössä äiti&lapsi-jumppaan :)

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokohan mä huomasin onnitella sereä ja mammista tänne isoihin siirtymisestä? jos en niin onnittelut pikkuisille 6kk saavuttamisesta:)

mites bejpin viikonloppu meni?

osse: mä ehdin sit kuitenkin sua ennen laittaan sen kotihoidontuen anomuksen, kun joskus siitä juteltiin:) meille kävi muuten melkein samoin kuin teille. eli kun ronjahan oli siellä lastenosastolla sen 1,5päivää. niin sit kun oltiin kotiutumassa ja käytiin se vastetutkimus tekeen siellä lastenosastolla (kun ei tullut tulosta osastolla ja tuolla oli parempi laite) niin se hoitaja vaan sano että niin tyttöhän on tässä huoneessa jo ollutkin kun sydän ultrattiin. mä olin silloin vielä niin tööt että en ees tajunnut mitä se sano:) kai se sit on joku tapa et jos on lastenosastolla?

pajuska: kolhujen kerääjä oli täälläkin, nyt onneksi on jo vähän helpottanut. mutta viimeks ku oltiin kuulotutkimuksessa niin tytöllä oli toinen mustelma poskessa ja toinen otsassa *hupsis*

mammis; juujuu, hyvä nyrkkeily oli:) me mennään huomenna ronjan kanssa jumppaamaan:) teidän onkin helppo onnitella oonaa ihan oikeena syntymähetkenä:) ronjaa ei kyllä taideta lapsena herättää klo 03.18:) (mut ehkä sit vanhempana, kaikkihan on hereillä uudenvuodenyönä tuohon aikaan:):):))

aa: me käytetään kanssa liberoilta, mutta en oo huomannut mitään erityistä pistävää hajua. no, toivottavasti ainollakin menisi ohi. onneks on sentään koitettu tutkia.

mites makkara: onnistuiko toipuminen. voi vitsi, yön keikalle. mä heräsin ihan liian myöhään tuohon kiertueeseen, ois voinut mennä vaikka katteleenkin, mutta kun nyt ei saa lippuja enää kuin joillekin jämäpaikoille, niin antaa olla.

pajuska ja hermione: vai on teillä samanlaiset istuimet:)

auroralle tervetuloa maisemiin:) ja mitäs mä varoittelin niistä muutamasta viikosta;)

amy on käynyt koululla tutustumassa. niin se aika menee. mä laitoin viime viikolla töihin mailia että jos voitas ronjan kanssa käydä joskus niitä siellä moikkaamassa.

nyt pitää hehkuttaa. ens viikon perjantaina meillä lopultakin alkaa se viittomakielen opetus!!! viime perjantaina soitti opettaja. kiva kyllä ronja on nyt ihan selkeesti alkanut katteleen lamppua jne. no, onneks ees sen lampun osaan viittoo... mummut tulee meidän kanssa mukaan opetukseen, koska heidän kanssa ronja tulee jonkin verran olemaan jos mä alan niitä sijaisuuksiakin tekeen jossain vaiheessa.

miamikille jo purnasinkin että meillä on täällä räyhä-ronja. no, voin sänkyynsä rauhoittumaan ja sinne nukahti ilman maitoa ja mitään. saa nähdä kauanko nukkuu. voi kun ei tänään satais ihan kamalasti niin voitaisiin ulos lähteä. (ihan tapposateeseen ei mennä, tihku ei menoo haittaa:))

terkuin tikru ja ronja 9,5kk

Vierailija
2/55 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]Jumppa nimittäin! Kyllä tuo neiti käy käsipainoista kun sellasta 8,5kg nostelee ja heiluttelee vajaan tunnin verran.. ;) Ei ollut Oonan mielestä ihan yhtä kivaa kuin minilattarit, mutta äidistä oli kivaa kun tuli kunnolla hiki. Iltasella mennään vaarilaan ja pääsen hartiahierontaan, jee! Neiti torkahti turvakaukaloon tunti sitten ja jatkaa sikeitä.. Josko kohta heräisi taas touhuamaan niin ei mene iltapäivän toiset unet ihan harakoille..

Kiitos vaan TIKRU! :) Hui miten nopeasti aikaa meneekin.. kohtahan Oona menee jo kouluun! LOL Tosi hienoa että teillä alkaa se viittomakielen opetus! Ja mummutkin tulee mukaan.. :)

AURORALLE & Oliverille tervetuloa takaisin kalseaan suomeen! :) Oliverille sattuu ja tapahtuu, se on hyvä kun mamma pysyy kiireisenä jahdatessaan huisia vauhtia liikkuvaa naperoa.. Olisi kiva nähdä lomakuvia ja toivottavasti pääsette sitten taas treffilöille!

MAKKARA ainakin oli siellä Yön konsertissa ollut. Mä oon ihan täpinöissäni kun ostin liput Bryan Adamsin keikalle joulukuun alkuun! JEE! Oltiin Bryanin konsertissa viime syksynä ja se oli PARAS konsertti ikinä. On sovittu jo etukäteen että Oona menee mummolaan yökylään silloin (ihan ekaa kertaa ilman vanhempia - huih). Voi vanhemmat kenties käydä sitten konsertin jälkeen vähän viihteellä ja mennä kotiin nukkumaan kahdestaan! :) Täytyy vaan sitten herätä ajoissa hakemaan neitiä vauvauintiin..

Nyt on niin nälkä että parempi mennä laittamaan jotain murua rinnan alle ennen kuin neiti herää! Mukavaa viikon alkua kaikille!

Mammis & Oona [/color]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikaisesti vaan ilmoittelen, että hieno konsertti oli!! Mulla vaan oli aika kipee olo ja etenkin tuo raastava kurkkukipu hillitsi mukana hoilaamista...mikä ehkä kanssakuuntelijoiden kannalta ihan hyvä juttu ;) Itse ehkä henkkoht tykkään enemmän " seisomakeikoista" , joissa pystyy samalla jammailemaan ym. - oli vaikee istua pers penkissä hyvin biisien aikana!

Oon edelleen kipeä, en oo ees pinoja nyt lueskellut... Ääntä ei tuu, ja Nakki kattelee mua ihan ihmeissään otsa kurtussa, kun kähisen sille :(

Ronjan " viittomakoulusta" tuli hyvä mieli, etenkin kun mummutkin tulevat mukaan! Mikä se ennuste Ronjan kuulemisesta muuten olikaan? Auttaako laite minkä verran jne.?

Aurora ja Oliver siis ilmeisesti jo Suomessa...? Tervetuloa, ja nähdään pian!

Nyt takas peittoa korviin...Nakki nukkuu... (jätti sit muuten ne aamutirsat pois! ja itse asiassa eilen jätti iltatirsatkin!)

Makkara & Nakki melkein 8kk

Vierailija
4/55 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaimalle tervetulo tötterööt, täällä kylmässä pohjolassa on ollu tosi kurjat kelit.

Puolenvuoden etapin täyttäneille myös lämpimästi tervetuloa tänne " isojen" puolelle.

Tikru: muakin kovasti kiinnostaa teidän ronjan kuulokoje, miten se on siihen suhtautunut ?? Kiva että pääsette sinne viittomakurssille, ihanaa että mummot tulee mukaan !!!!!

Omanapaa: mä kävin tänään siellä loophoidossa, ei ollut ollenkaan kamalaa vaikka jännitin niin kovasti että tissit heilui sydämen tahdissa odotustilassa. 3 viikon päästä soittavat ja kertovat sitten saatiinko kaikki pois kun patologi on tutkinut näytteen. Lääkäri oli tosi mukava vaikka olikin mies. Hoitaja oli kanssa ihana, mä oon sen kanssa kuunnellut äitiyspolilla Ainon sydämen sykettä kun olin raskaana, sanoi että toivottavasti nähdään pian alakerrassa ( siellä on siis Porvoossa äitiyspoli )

Voin sanoa että jos joku joskus moiseen hoitoon joutuu niin rennosti vaan ei ollut yhtään kamalaa ! Kiitos makkaralle tsempityksestä ( muistaisin että sulla oli kokemuksia)

Viikonloppu meni nopsasti, lauantaina oli töissä esittelemässä sipsejä, tai siis maistattamassa niitä, Aino ja Mies oli pärjänny tosi kivasti eikä Aino ollut itkeskelly yhtään, tämä tarkoittaa siis sitä että mulla on toivoa päästä miehen kanssa joskus johonkin ja viedä Aino hoitoon.

Meillä on ollu aikamoista kun en ole päässy mihinkään !

Jahas, nyt jos menisi sohvalle pötkälleen kun Ainokin meni nukkumaan !

AA ja AE päivää vajaa 10 kk

Vierailija
5/55 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meijän vauva kekkasi viikonloppuna ettei halua enää nukkua päivisinkään. Ennen sentään koisi liikkeillä olevissa rattaissa, mutta nyt killittää vaan siellä. Kieltämättä pikkasen jo huolestuttaa kun tommonen puolivuotias ei tahdo saada edes kymmentä tuntia unta vuorokaudessa, vaikka kaikkialla sanotaan, että vauva kyllä nukkuu riittävästi jos syö ja kasvaa...

Anopin mielestä meidän vauva on kuulemma hemmoteltu, ei kuulemma opi ikinä nukkumaan jossei sen anneta vaan huutaa yöllä (kuulemma toiminut sukulaisen kaimalla...). Argh! Keittää tommonen asenne (vaikka muuten mukava täti onkin), kuulemma parempi huudattaa vauvaa kuin tulla itse hulluksi. Ja sitten aina puhuvat kuinka Hilla voisi jo tulla sinne yökylään, enhän mä ikinä uskalla toista sinne päästää kun tuo meidän kanta lapsen huutamiseen on noin erilainen. Tänään mennään taas vyöhyketerapiaan, viimeeksi siitä ei kyllä ollut mitään hyötyä, mutta pakko koittaa uskoa että se auttaisi! Pe-la ¿yönä Hilla valvoi yhdestätoista neljään ja aamulla kun aloin etsimään silmät ristissä netistä jotain ¿syytä¿ moiseen, tuli pelottava linkki johonkin keskustelupalstalla olleeseen lapsen autismi ¿keskusteluun, turhan paljon meni yksi yhteen. Sitten taas toisaalta löytyy tietoa joka kumoaa tuon kaiken. Meikäläisenkin kannattaisi jättää tämä netissä roikkuminen, tulen vaan hysteeriseksi... Testasin muuten viikonloppuna tuota kapaloakin Hirmulle, ekalla kerralla se sai kummatkin kädet sieltä pois ja kun laitoin sen yöllä sitten toistamiseen niin kohta oli koko likka ulkona kapalosta, mikä lie Houdini. Pitäisi löytää jostain vauvankestävä kapalointiohje. Se kun kuitenkin selkeästi rauhoitti tuota säätäjää. Toisaalta tuntui vähän epäreilulta laittaa pikkanen moiseen pakkopaitaan.

Onnittelut [color=purple] Oonalle ja Mimosalle [/color] puolen vuoden etapista! Vitsi, Oona pääsee jo konttausasentoon. Kohta teillä saa tavarat kyytiä!

[color=purple] Tikru ja Ronja [/color] pääsevät treenaamaan kohta viittomia :)

[color=purple] Makkaralle [/color] kovasti paranemisia! Musteherukkamehua kehiin (ite kippasin moista koko viikonlopun, ilman sokeria vielä kun moinen oli loppu, ja nyt on ihan skarppi olo).

Mepä aletaan luuttuamaan! Hilla syö kerta lattiaa (ties vaikka sieltäkin tulisi maitoa kun jaksaa riittävästi hamuilla, joo ja sohvanreunastakin saattaa löytyä... ;D)

Coltsfoot ja 6kk vallassa ollut Hirmuhallitsija Hilla

Vierailija
6/55 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kiitokset tervetulotoivotuksista!=) Oliver untenmailla sängyssä, joten hetki aikaa kirjoitella.

Tikru, Viittomakieli on aika loogista ja mielenkiintoista. Opiskelin Avoimessa yliopistossa aikoinaan ja sit ammattikorkeakoulussa otin valinnaisiksi kursseisi viittomakieltä. Tykästyin siihen ja jopa eka ammattiakin siitä mietin=) Tsemiä opiskeluun ja ihana kun mummotkin mukana menossa noin!! Nyt kun sitä ei käyttänyt vuosiin, alkaa unohtua kyllä viittomat..=(

Hyvä että kaimalla meni hoito hyvin:)

Pari kysymystä?! Miten saada lapsi juomaan nokkamukista? Ei osaa kovasta eikä pehmeästä, ainoastaan tuttipullo kelpaa juomiseen ja siitäkin juodaan vain makuullaan ollessa. Istuessa ei ime yhtään eikä suostu juoda. Valuu vaan kaikki suupielistä pois=( Normaalia???? Miten olette opettaneet juomaan nokkiksesta tai lasista, missä vaiheessa tuttipullo pitää jättää pois?

Ja toinen kymysys.. Kun tosta yösyönnistä ollut paljon puhetta. Meillä O herää periaatteessa kerran yössä syömään, nukkuu 8-11h ja sit herää tankkaamaan ja jatkaa unia. Onko tuo yösyömistä,eli pitääkö jättää pois? Vai onko jo tolllaisen unipätkän jälkeen nälkä? Kun viimeyönäkin nukkui 20:15-09:10 ja herättiin 07:15 tankkaamaan. APUVA!!

Tuli töistäkin vahvistus että mun hoitovapaa 31.8.2009 saakka vahvistettu. Silloin O siis 2v 7kk. Nopeasti tää aika kyllä menee, kohta jo vuoden tuo poika kun joulukin jo ovella kolkuttaa...

Nyt kuukauden aikana tulleet laskut maksamaan ennenkuin Duracell pupu herää, palailen myöhemmin!

Aurora & Oliver 8kk

Vierailija
7/55 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Oon miettinyt ihan samaa, että pitääkö se aamun tankkaus jättää pois? Nyt oon ihan suosiolla hakenut pullon, kun muuten näyttää sille, että A aloittaa aamun jo silloin 5:30... Maidon jälkeen unet jatkuu yleensä 7:30-8:30 asti, ja menee siis 20 jälkeen nukkumaan...

P ja A 7kk+

Palaan myöh. paremmin...........

Vierailija
8/55 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa se touhuaa lattialla kun viimeistä päivää. Ei vaan malta enää kontata tai istua, vaan joka paikkaan noustaan seisomaan. Pöytää, imuria, tuoleja ym vasten. Ja kävelläään aina vähän matkaa tukea vasten.. Tikru oli kyllä oikeassa että nopeasti kaikki tapahtuu. Oppi seisomaan tukea vasten kaksi viikkoa sitten su ja nyt ei muuta tehdäkään ja menään vähän eteenpäinkin:)

Pi-ki, teillä siis kanssa sama tilanne ton tankkauksen kanssa! Mä lainasin kirjastosta unikoulukirjan ja luiettuani ekan kappaleen sanoman " lapsella läpi yö nukkua syömättä on jo 5-8h" lopetin siihen. Mistä mä saan avun siihen että nukkuu sen 12h putkeen syömätttä kun kirjoissa ja vauva lehdessä puhutaan noista tuntimääristä, haluanko mä kuun taivaalta?!;)

No nyt se on kiivennyt pahvilaatikon päälle........ melkoinen " simpanssi" . Meillä matala sohvapöytä, niin sinnekin kapuaa koko ajan:)

Jep, nyt atkan Oliverin vahtimista ennenkuin päässä joku TOSI iso kuhmu.

A & O

Vierailija
9/55 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti oikein tännekin tulla kertomaan, ku kerrankin meillä on hyvä päivä ollut! Tyttö on oikee neiti aurinkoinen ja ruokakin on uponnut hienosti joka aterialla. Sit se enkeli vielä nukahti ku lähdettiin hoitaan asioita ja sain nukkuvana siirrettyä turvaistuimesta rattaisiin ja jatkoi unia normaaliajan! Kerrankin saa tänne tilittää jotain positiivista, tuntuu et aina jaksan vaan valittaa täällä... :D

Auroralle nokkamukista - mua rauhoitti, kun meidän hammashoitaja sanoi, että tuttipullo on ruokailuväline, ja vauvat saa ihan rauhassa sitä käyttää juomiseen, kunhan yleensäottaen ruokailut pidetään päivällä eikä yöllä. Eli hampaille ei ole haitallista se tuttipullo, vaan eniten haittaa on yösyönneistä, jos niitä siis on paljon. Meillä tyttö oppi itse juomaan tuttipullosta joskus niillä main, ku siirryttiin pulloon, eli olisko ollut 8kk, eli ei enää tarvinnut varsinaisesti juottaa hänelle. Piti itse kiinni pullosta ja kallisti. Varmaan samoihin aikoihin otettiin ruokailuun maito lasiin tai mukiin, ja ruokailujen yhteydessä joskus juo ja toisinaan ei ihan vaan lasista. Jos ei juo, annan ruoan päätteeksi tuttipullossa maidon. Mutta siis varsinaisesti ei haittaa, vaikka O joisikin maitonsa pullosta, jos ei lasista kelpaa. Aina voi kuitenkin kokeilla! Nukin pulloihin saa myös sellasia luonnokumisia " nokkia" , joista meidän tyttö tykkää. Sit Nubyn nokkamukissa on kans pehmeetä muovia se nokka, joten siitä on monien vauvojen helpompi opetella juomista. Kyllä se joku päivä O:llakin natsaa, se vaan voi vaatia opettelua. Kokeilet jos ei nyt päivittäin ni ainakin viikoittain.

Sit tuosta aamusyötöstä, musta se ei oo enää yösyöntiä, joten jos se ei tunnu vanhemmista mitenkään pahalle, niin miksei sitä voisi jatkaa? Meillä tyttö jätti itse aamusyönnin pois, kun lopetin imetyksen, joten en oikein osaa sanoa, miten se jätettäis pois....

Ja kyllä, mä uskon et monet on kateellisia O:n hyvistä unista, joten voi tuntua, et haluat kuun taivaalta. :)

Juups, nyt meen.

-Osse ja typy 11kk

Vierailija
10/55 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetulemast Mammis & Oona ja muutkin viime aikoina tänne siirtyneet, me tehdäänkin virallisesti huomenna tilaa sitten uusille tulijoille, kun Ainokin tulee " taaperoikään" :)

Tyttö ilmeisesti tietää, mitä taaperolta odotetaan/ mitä se tarkoittaa, kun nyt kovasti nousee pystyyn tukea vasten ja hiukan jo koittaa välillä seisomista ilmankin. Tosin Aino on selkeesti tosi varovainen ja harkitsevainen luonne, koska esim. taaperokärryn kanssa on tosi epäilyttävää seisoa, kun se voi vähän liikkua... Bejpin neuvosta laitettiin vieläpä 5 l vesikanisteri painolastiksi, ettei kärry kippaa taaksepäin vaikka vähän aisassa roikkuisikin, mutta kun Ainon laittaa kärryn eteen seisomaan, se ottaa kiltisti aisasta kiinni ja irrottaa toisen käden ja laskeutuu varovasti kyykkyasentoon ja siitä istumaan tai konttaamaan ;)

Auroralle ja Oliverille tervetuloa kotimaahan! Mä kanssa mietin tota nokkamukia edelleen, kun ei Aino oikein moisesta osaa juoda. Kaikenmerkkisiä ja mallisia on kokeiltu vaihtelevalla menestyksellä, mutta toistaiseksi meillä juodaan maito pullosta ruokailun yhteydessä. Kai se joskus oppii... myönnän kyllä, etten oo mitenkään ihan hirveesti tohon muki-hommaan panostanut, kun ei sitä maitoa muutenkaan liikoja oo mennyt. Luultavasti teen niin, kuin yks kaveri oman lapsensa kanssa, eli n. vuoden iässä lähti tuttipullot kaappiin ja nokkamuki tuli tilalle. Viikon pari kesti, että maitoa meni vähän niukemmin, mutta sitten kuulemma oppi mukistakin juomaan...

Ja meilläkin syödään yhä öisin ;) Yleensä joskus 5-7 välillä, ja ihan siitä syystä annan vielä syödäkin, jos haluaa, etten tod. halua ite siihen aikaan vielä herätä aamuun! Nyt on tosin ollut räkätaudissa viikonlopun yli, ja maitoa on " tyrkytetty" yöllä useemminkin, kun ei oo päivällä mennyt pahemmin ja yöllä on itkeskelty ja heräilty vähän väliä ties mistä syystä... On Aino pari kertaa nukkunut yönsä syömättä, vahingossa vissiin ;)

Tikrun viittomaopetus kuullostaa tosi hienolta, ja tosi kiva että mummutkin tulee mukaan! Onhan se tärkeetä, että kaikilla läheisillä on Ronjankin kanssa yhteinen kieli! Muakin kiinnostaa, mikä on ennuste Ronjan kuulon suhteen, en muista ootko joskus kertoillut.

Noista sydämen ultrauksista tuli mieleen, että Ainoa kans tutkittiin vähän sieltä sun täältä silloin syntymän jälkeen, mm. koska se oli niiiin pieni. Ainohan oli keskolassakin alussa muutaman päivän, voi että, siitä on jo vuosi huomenna! Neidiltä ultrattiin ainakin maha ja sydän ja kai keuhkotkin, ja kunnossa kaikki oli, ja niin mekin koko ajan uskottiin olevankin!

Mä testasin tänään neiti-rakänokalle taas pitkästä aikaa sisäpäikkäreitä... No, kohtuu helpolla se lopulta nukahti, mutta nukkui vaan 1,5 tuntia... Varmaan tarttis sängyssäkin olla valjaat, niin ei vois puoliunisena nousta siellä istumaan & seisomaan :D Vaunuissa (rattaissa) kun unet jatkuu pidempään, kun ei pääse touhuamaan :DD Niimpä nyt nukahti iltapäivällä vielä toisille unille autoon, kun käytiin kaupassa ja oltiin kotimatkalla. Alkaa toi neiti olla jo vähän iso turvakaukaloon, pitkästä aikaa testattiin kun oltiin mun autolla liikenteessä, istuinhan meillä on ollut jo pari kk isommassa autossa. Mut sinänsä ihan kätevää, että vielä mahtui kaukaloon ja siihen on vissiin " vanhasta muistista" hyvä nukahtaa ;) Onnistuin onneks kyllä siirtämään neitokaisen rattaisiin jatkamaan unosiaan!

Että näin, en mä kyllä täältäkään osaa poissa pysyä, vaikka uhkailenkin :DD

t. Ope ja Aino 364 päivää tänään ;)

Vierailija
11/55 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kaikille ex-pikkuenskoille tänne puolelle ja onnea puolen vuoden saavuttamisesta!

Kommentoimaan pääsen vasta nyt, kun loppuviikko meni aika haipakkaa!

Tikru, kiitos oikein kivasti meni pojan eka esiintyminen =) oltiin paikalla jo reilu puoli tuntia ennen meidän esitystä ja hyvin jaksoivat kaikki vauvat¿.killittivät ihan onnessaan koko loppuesityksen ajan lapsia ja niiden laulua =)

Meillä ukko kyllä hoitaa hyvinkin poikaa eli saan mennä ja tulla rauhassa. On vaan vähän sellaista tyyppiä, et saa useinkin persuuksiin potkia, että saa aikaiseksi jotain. Meillä se jutustelu teki hyvää¿perjantaina nautiskeltiin kuoharia mansikoiden ja kermavaahdon kera takkatulen loisteessa, aaah ;))

Kiva et pääsette Ronjan kanssa sinne viittomakouluun ja mummut mukaan kans =))

Bejpi, voi kun ikävä haaveri, onneksi ei kuitenkaan pahemmin käynyt! Olitteko tänään effassa miehesi kanssa?

Hermionelle täältä myös paljon voimia koetuksiin =))

Osse, kyllä tuntuu että kaikilla on jotain flunssaa tms. vaivaa. Meilläkin S on muutaman yön nukkunut tosi levottamasti ja eilen alkoi nenä vuotamaan räkää ja eipä tässä äiteelläkään ole mikään herkku olo =) paranemisia teidän perheelle.

Teillä 1 v. lähestyy¿varmasti herkistää ja kostuttaa silmäkulmaa. Aina kun mä satun koneella selailemaan S:n ensimmäisiä kuvia, niin johan sitä herkistyy¿.on tää vauva-aika vaan niin lyhyt =)

Han, vielä tuosta imettämisestä sinulle. Meillä kun S kieltäytyy jo aika useasti rinnasta, syötän 2-3 krt päivässä, niin olen ollut aika haikeena siitä, että tässä se kohta alkaa olla. Aattelin kuitenkin, jos vaikka oltaisiin menty sinne vuoden ikään asti. Joten nauti vaan siitä, että sun maito maistuu pojalle, eikä kannata nyt murehtia muista asioista, jotka varmasti hoituvat ihan itsestään ajan kanssa =) ja apua, kuka pysty jättämään vauvan itkemään sänkyyn pidemmäksi aikaa¿.kyllä sen äiti tietää, mikä vauvalle on parasta.

Henna, sulla varmaan hormoonit kiusaa ja saa mielialan heittämään rankemmin =( totta kai sitä välillä on väsynyt muutenkin kaikkeen, vaikka haluaisi olla koko ajan 100% mukana varsinkin vauvojen kanssa. Toivotaan, että mieliala siitä pian paranee =)

Amy, kiva että olit jo työpaikalla pistäytynyt ja saanut siitä kipinää työhön paluuseen =)

Mammis, hyvä että Oona voi jo paremmin. Me laitettiin kans viime yöksi märkä pyyhe makkariin tuomaan kosteutta. Otin sitten pojan yöksi viereen, kun nukkui niin levottomasti alkuyön.

Coltsfoot, niin ne yöt tulee vaihtelemaan vielä moneen kertaan =) jotkut vauvat ovat jo puolivuotiaana valmiita jättämään yösyönnin, toisilla mennään vuoden ikään tai vielä pidempään. Kyllä se siitä ajallaan rauhoittuu =)

AA, no meillä oli just samanlainen rupeama tässä pari viikkoa sitten ja ei siis ollut mitään tulehduksia. Mä mietin just tota ihan samaa, kun käytetään Liberoja. Oltiin nimittäin juuri avattu uusi Libero pakkaus ja tuntui, että juuri tuon pakkauksen vaipoissa pissa haisi eniten? Nyt nimittäin on ihan normaalia pissan hajua ja uusi pakkaus käytössä¿tiedä sitten. Onnea rakennusluvasta!

Sere, onneksi teillä paremmin asiat. Muista kuitenkin se, ettei meitä äitejä voi syyttää siitä, että hormoonihiiret saa meistä joskus aika ikäviä puolia esiin¿..miesten tulee kestää oma osansa =)

Makkara, tsemppiä flunssaan! Täällä se kovasti yrittää tulla, kurkku ajoittain vähän kipeä =(

Aurora, teretulemast minunkin puolesta! Hauska tuo O:n maidon ja soseiden vaihtelut =) meillä menee myös nyt maitoa kehnommin alas. Soseet kyllä maistuu.

Meillä syödään kans ekan kerran siinä 6.-7.00 välillä ja mun mielestäni se on ainakin vielä ihan ok, sillä onhan takana jo 10-11 h unta ja masu varmaan aika tyhjänä.

Mä en ole vielä aatellut, et pitäisi heittää tuttipulloa pois. Annan kans välillä ruokailun yhteydessä mukista vettä, jotta vähitellen tottuu mukiin.

Ope, huisaa että Aino siellä jo seisoo ja kohtahan se sitten kävelee =))

Jaa-a, tänään en sitten mene jumppaan tän olon takia. Toivotaan nyt, ettei S:n olo tuosta mene pahemmaksi, keskiviikkona kun haluaisi päästä uimaan.

jaahas, S heräilee...täytyy mennä.

Mykis ja S 8,5 kk

Vierailija
12/55 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä sairastetaan, nyt tuntuu, ettei nenä enää eemelillä vuoda niin paljon, mutta yskii kyllä enemmän.. alkaa tuntemaan itsekin olonsa kipeäksi, kun vaan sisällä kyhjöttää, siitä tulikin mieleen, että oletteko ulkoilleet nuhaisen ja yskäisen lapsen kanssa tai nukuttaneet ulkona? eemelillä ei ole ollut kuumetta¿ itse olen nukuttanut sisällä sitteriin ja siirtänyt siitä sitten sänkyyn nukkumaan ja ulkona ollaan oltu sen verta, että pikaisesti käytiin autolla apteekissa eli ei oikeastaan yhtään¿itse tekisi mieli ulkoilemaan, mutta eemelin takia ollaan sisällä kyhjötetty¿

Ruoka ei miehelle oikein tunnu maistuvan ja äsken sai kauhean hepulin maitoa juodessa, jossain tuntui varmaan ikävälle¿ varmaan on hampaitakin tulossa, kun suuhun ei saa omaa sormea laittaa, että tunnusteli onko jotain tulollaan, taitaa olla ikenet hellinä¿

Huomenna aamulla eemelillä on suuhygienistiaika ja sen jälkeen on mun koulutuksen henkilökohtaistamiskeskustelu¿toivottavasti eemelin olo ei ainakaan huonone huomiseksi.. on kyllä ihan suht hyväntuulinen ja jaksaa touhuilla, mutta väsy tulee nopeammin ja onkin nukkunut tänään ja eilen kolmet päikät, tai parhaillaan yritän saada eemeliä kolmansille unille¿

SERE JA MAMMIS: mukavaa kun siirryitte tekin tälle puolelle :0) onnittelut siitä!

HERMIONE: tosi mukava tietää, että jollakin toisella on samanlainen istuin..jotenkin vaan tunsin ostoksesta myöhemmin huonoa mieltä, vaikka varmasti on kelpo istuin ja eemeli tulee siinä varmasti viihtymään¿ ja eihän sitä istuta selkämenosuuntaan kuin pohjoismaissa¿

AURORA JA OLIVER: kiva saada teidät takaisin! teillä kanssa oliverilla hurja meno päällä, eemeli on kanssa kontannut ja noussut tukea vasten seisomaan reilu pari viikkoa ja menoa riittää :o) itse kyllä pidän tästä ajasta, kun eemelinkin aika kuluu, kun pääsee itse paikkoja tutkimaan, vaikka koko ajan saa kyllä olla vahtimassa, että mitä touhuaa ja tutkii :o) niin tutulta kuulostaa tuo, että joka paikkaan noustaan seisomaan :o)

Itse olen miettinyt tuota samaa, että koska pitäisi tuttipullosta alkaa luopua, kun eemeli ei kanssa oikein suostu nokkamukista juomaan tai me ollaan nyt kokeiltu sellaisia nokkia, jotka tulee tutin tilalle pulloon ja siitä onnistuu harvoin juomaan¿OSBORNELLE kiitos nokkamukivinkeistä :o) musta kyllä tuntuu, että eemelillä ei ole edes halua oppia itse juomaan pullosta :o)

MAKKARALLE: pikaista paranemista!

OPE: kylläpäs on ainokin jo iso tyttö :o) mahtavan mukavat onnittelut ainolle huomisen johdosta jo etukäteen!

No nyt eemeli nukahti taistelun jälkeen, jospas itekin menis hetkeksi pitkäkseen kun ilta voi venyä pienellä tuhisijalla, eilenkin nukahti vasta yhdentoista aikoihin¿

Vierailija
13/55 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas mahtavaa kuulla, että toimenpide sujui hyvin!! Vähän jänskätti, että miten sinä sen koet, kun niin mainostin, ettei ole juttu eikä mikään...hienoa siis, että sullekaan siitä ei jääny mitään kauhukuvia :)

Kiitos kaikille paranemistoivotuksista...mutta mulla on vointi mennyt huonommaksi :( Nakki ei oo tänään nukkunut kuin yhdet päikkärit, eikä nekään olleet kuin reilu kaks tuntia - kummallista! Hassua, jos se nyt näin yhtäkkiä alkaa pärjäämään yksillä päikkäreillä, kun tähän asti on nukkua posottanut useat unet (oliko se just viime viikolla, kun täälläkin kirjoitin, että Nakki tuntuu tarvitsevan edelleen enemmän unta kuin muut ikäisensä, noin keskimäärin?!). No, ehkä tää on vain joku vaihe...tai sit ei :)

Makkara

Vierailija
14/55 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]Huh huh. Oona ilmeisesti - hajusta päätellen - kakkasi vaippaansa jo alkuyöstä.. No, ei sitten raaskittu herättää häntä vaan aateltiin että sitten kun herää syömään niin vaihdetaan. Arvatkaapa mihin asti se nukkui!? 22-08!!! Ääk. Mä olin ihan ihmeissäni kun mies lähti 8lta töihin ja tajusin että Oona nukkuu edelleen omassa sängyssänsä.. Oho!

Aloitin toissailtana laittamaan valokuvia albumiin. Otettiin raskausaikana masusta kuvia n. 2 viikon välein ja niistä kuvista aloitin.. :) Kuvia on tosin tältä puolen vuoden ajalta varmaan joku 300, joten saa nähdä kauanko menee laittaa ne.. heh.

Oona maisteli eilen kurkkua ihan innoissaan! Olisi imaissut sen koko kurkun palasen, mutta onneksi tajusin pitää kiinni.. ressu varmaan tukehtuisi moiseen.. Siitäpä tulikin mieleeni:

Sormiruokagallup: milloin olette alkaneet antaa jotain sormiruokaa ja mitä?

MAKKARA-parka on pipinä vaan.. :( höh. Nyt vaan marjamehut ja valkosipulit sun muut tiukasti kehiin. Toivottavasti paranet pian!

AA ¿ mulla on nyt mennyt ihan kokonaan ohi, mikä loophoito?

Voi COLSTFOOTIN Hillaa kun päätti ettei päivälläkään nukuta! Jos sillä vaan on joku levoton kausi? Meilläkin sellainen oli, mutta nyt näyttää taas unet maistuvan.. zzz-hiutaleita lähetämme sinne teillekin Oonan kanssa!

AURORA ¿ mun mielestä tuo joskus 7 aikaan on jo ¿aamusyömistä¿. ;) Ja aivan mahtavat unet teillä nukutaan! Mä olen tyytyväinen jos Oona nukkuu 22-06 tms ja herää silloin syömään jonka jälkeen jatkaa unosiaan.. IHANA miten kauan voit olla hoitovapaalla!

OSSELLA & typyllä oli ollut hieno päivä eilen, ruoka ja uni maistui, se on hienoa se! :)

Apua, joko OPEN Ainokin tulee taaperoikään!!! Ääk! Tänäänkös teillä on synttärit? ONNITTELUT! Ja ihan huoletta vaan skriivailet meille ¿viisauksia¿ tänne myöhemminkin.. ;)

MYKIS ¿ WAU! Siis oikein kuoharia mansikoiden & kermavaahdon kera takkatulen ääressä!!! Tosi romanticoa! Toivottavasti teilläkin olotila paranee niin pääsette huomenna uimaan!

Ja PAJUSKAKIN vaan sairastaa.. :( Toisaalta, meillä muilla se on varmasti vielä edessä, teillä se kenties on pian ohi..

Nyt alkaa kuulua älämölöä sängystä. Taidanpa mennä katsomaan millanen atomipommi siellä vaipassa odottaa.. ;)

Mammis & Oona [/color] [color=red]♥[/size][/color]

Vierailija
15/55 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=CD1076]Ihan ekaks OPEN AINOLLE onnea 1-vuotispäivänä!!!!

Ja onnea kaikille puoli vuotta täyttäneille ja tänne siirtyneille! =)

Viikonloppu oltiinkin Emiksen kanssa kahdestaan kotona kun iskä oli työreissussa ja eilen lappoi sit väkeä täällä koko päivän enkä kerinnyt ollenkaan koneelle.

MAKKARALLE paranemisia!

TIKRU ja Ronja pääsee viittomia opettelemaan! Heino homma! =)

COLTSFOOTille jaksuja hirmuhallitsijan kanssa! =) Ja ne anopin neuvot voi päästää toisesta korvasta heti ulos. =)

AURORA: meidän Emiliina ei oikein tajunnut nokkamukia niin otin sit tavallisen mukin käyttöön joskus puolen vuoden jälkeen. Laitoin ihan täyteen, että huulet otti heti veteen kiinni eikä tarvinnut juuri kallistaa ja nyt juo jo ihan hienosti. Aluksi otti vaan vettä suuhun ja purskautteli pois..tai vaan puhalteli sinne..mutta nopsasti sitten tajusi juonen! =)

PAJUSKAn Eemelille paranemisia! Tuliko teillä muuten kotiin joku kutsu suuhygienistille vai oisko mun pitänyt tajuta joku aika varata itse?!

MAMMIKSEN Oona on nukkunut hienosti! Saas nähdä nukutaanko meillä ikinä edes yhtä yötä enää..=D

Nyt pitää jo mennä suihkuun ja lähteä kohti bussipysäkkiä. Lähdetään viemään papalle ahvenia, kun miehen iskä toi eilen vastapyydystettyä kalaa..=)

Oikein mukavaa tiistaita kaikille!

t. poppis ja Emiliina 8,5kk

Vierailija
16/55 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mähän mienaan vallan aktiiviseks alkaa kun just eilen kirjoitin. no, menköön kunhan ei tuu tavaks;)

äiti voitti eilen räyhäronjan 1-0. kun heti kun neiti heräs uniltaan niin lähdettiin puistoon ja oltiin ulkona pakona kiukkuilua yli kaksi tuntia:) sitten toisia unia neiti nukkuikin klo 14.30-17.30:)

niin siitä kuulosta. eli se on nyt aika selvä että ronjalla on vaikea kuulovika. ilman kojeita ei kuule juuri mitään, kojeilla jonkin verran. ensi kevään aikana hänelle tullaan tekemään se sisäkorvaistute-leikkaus, jonka pitäisi " tuoda" jonkin verran kuuloa siihen leikattavaan korvaan. (eli tällä hetkellä on tapana että vain toinen korva leikataan) nyt koitetaan selvitellä ja miettiä kumpi korva se sitten olisi. yleensä leikataan oikea korva, mutta meidän mielestä ronja kuulee hieman oikealla korvalla eikä haluttaisi viedä sitä kuuloa korvasta (eli siis leikattavasta korvasta lähtee se vähäkin oma kuulo tuossa leikkauksessa) mutta on tässä vielä aikaa miettiä. tällä hetkellä ronjalla on siis molempien korvien takana sellainen pieni korvantauskuulokoje jota pyritään käyttämään aina hereillä ollessa. pyritään, eli joskus kun neiti on tosi pahalla päällä eikä tee muuta kuin nyppii vaan kojeita pois, niin annetaan hetki olla ilman, ja lisäks ulkoillessa on vähän hankalat kun pipo kuin pipo painaa kojeita sen verran että niissä alkaa ilma kiertämään ja vinkumaan.

tota viittomien opetusta on todellakin odotettu, heinäkuussa vein hakemuksen kaupungille, siellä ne makasivat kauan ennen päätöstä kunnes antoivat toimeksiannon sinne yhdistykseen josta opettaja tulee, ja sitten opettajaa siellä hakivat jonkin aikaa.

mutta ei tuo tunnu ronjaa tällä hetkellä vaivaavan. kai se että kun ei missään vaiheessa ole tottunut sillä lailla kuulemana, niin ei kaipaakkaan sit sitä hälinää?

ainakin treen treffiläiset ja kandi on ronjaa viime aikoina nähneet ja voivat todistaa ettei juuri vauhtiin vaikuta vaikkei kuulisikaan:) taitaa olla äidille isompi tää koko juttu.

aurora: mä olisin kanssa opiskellut viittomakieltä silloin lh-koulussa, mutta kun kävin lukion samaan aikaan niin meillä ei voinut olla mitään valinnaisia aineita tuolla toisessa koulussa, nyt kyllä harmittaa! meillä kyllä suvereenisti kaikki vastike menee edelleen tuttipullosta. vettä on koitettu hörppiä nokkamukista ja lasista. meillä onnistuu lasista paremmin kuin nokkiksesta. ronja on kyllä hauska kun se lasista juo, ihan kuin kissa silleen lipoo kielellään:) säkin oot sitten pitkään kotona? mähän oon vielä koko ens vuoden. oisin mennyt ehkä jo ens syksynä ilman tota kuulojuttua.

oonpas tosi omanapainen nyt, mutta täytyy vielä koittaa pari mailia rustaan kun tyttö nukkuu. eli heippa hei.

terkuin tikru ja ronja

Vierailija
17/55 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaksi tervetuloa MAMMIS ja SERE! :) Ja onnea puolivuotialle tyttösille.

COLTSFOOT, kuule unohda anopin " neuvot" tyystin! Onhan se jo ihan yleisestikin tiedossa, ettei huudattaminen ole paras ratkaisu vauvan hoidossa. Anopiltasi vissiin mennyt ohi tämä tieto. :) Harmi jos Hillan unet lakkasi nyt tähän :/ Toivotaan, että tämä on vain joku vaihe joka menee ohitse ja pian Hilla taas nukkuu :)

HENNA, et todellakaan ole huono äiti tai mitään, taidat tarvita vain vähän lepoa ja rauhaa :) Yliväsyneenä mikään ei tunnu hyvältä eikä päiväkään oikein paista. Olisiko mahdollista, että saisit ottaa jonkun päivän vain itsellesi ja levätä, nukkua tai tehdä jotain mukavaa ja rentouttavaa? Saattaisi helpottaa oloa ja huonot fiilikset saattaisi väistyä :) Ja niinkuin Kandi sanoi, ei ole mitenkään laitonta toivoa jompaakumpaa syntyväksi. Se on aika tavallistakin. Kyllä sinä itsekin taidat tietää, että tuli sieltä loppupeleissä kumpi hyvänsä, rakastat häntä koko sydämestäsi!

AURORA, tervetuloa kotosuomeen! Melko paljon O oppinut asioita :) Meillä Sampo juo itse nokkamukista, on juonut jo reilu puolivuotiaasta asti. Olen vain antanut mukin käteen ja vähitellen Sampo on hoksannut jutun jujun. Tietty alkuun olen auttanut häntä, mutta nykyään hän juo tosi hyvin itse. Myös ihan perusmukista juo, siinä tosin autetaan hieman enemmän. Kokeile antaa pojan itse juoda. Sotkua tulee, se on varma, mutta Oliver saattaisi vaikka innostuakin, kun saisi itse yrittää :) (ellette siis ole jo antaneet hänen itse yrittää). Meillä Nuk-nokkis ja Orthexin nokkamuki, josta ottamalla nokkaosan/kannen pois, saa kahvallisen mukin. Tästä Sampo juo myös itse (ilman nokkaa), Nukista nokan kanssa (koska Nukissa on kierteet niinkuin pullossa eikä siitä voi juoda ilman nokkaa).

Jaah, no nyt en enää muista mitä piti kommentoida, kun piti Sampoa käydä kaitsemassa välillä. Tuun myöhemmin jos kerkeän :)

Han ja Sampo 8kk+

Vierailija
18/55 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaima: Mä en osaa sanoa tohon mukijuttuun kylläå mitään, me aloteltiin Ainon kanssa aika aikasin, tarjottiin aina silloin tällöin lasista ja nokkamukista, tosin Aino oli kauheen kiinnostunut mitä me juodaan lasista, halusi aina maistaa miehen kahvia ja milloin mitäkin lasista.

Mammis: Multa löydettiin jälkitarkastuksen yhteydessä tehdyssä papasta luokka 2 jouduin kolposkopiaan ja kohdukkaulalta löydettiin solumuutoksia jota eilen poistettiin sellaisella sähkösilmukalla eli ts. loophoidolla. Kohdunkaulua puudutettiin ja tehtiin toimenpide, joka kesti noin 5 sekuntia yhteensä aikaa meni noin 20 minsaa. Ainoa tyhmäjuttu tässä on että ei saa sänkyhommia harrastaa ennenkuin seuraavat kuukautiset on ohi, näin lasta yrittävälle se on aika kamalaa ! ;D

Tikru: Kiitos ¿selvityksestä¿ mä oon jotenkin ihan unohtanut koko jutun en muistanut ronjan kuuroutta ollenkaan. Hienoa kuitenkin että asiat on lähteneet luistamaan eteenpäin. Mäkin olen aina halunnut opiskella viittomakieltä, ehkäpä mä nyt saisin jonkun kimmokkeen lähteä opiskelemaan. Se on niin hieno taito, varsinkin jos pystyy käytännössä sitä toteuttamaan.

Aino sai viimeyönä jonkun hirveän kohtauksen, heräsi 12 pintaan normaalisti kitisten, kun ei rauhoittunut sänkyyn niin otin syliin ja mentiin yläkerran aulaan nojatuoliin keinumaan, yhtäkkiä alkoi ihan hirveä huuto, eikä siitä meinannut tulla loppua, puolisen tuntia kiljuttuaan pyysin miehen alakertaan auttamaan ja Aino rauhoittui hieman isin syliin ja nukahti sitten viimein mun syliin sohvalle. Mulla oli ihan kamalan hyödytön olo yöllä kun en saanut Ainoa rauhoitettua.

Nyt syömään !

aa ja ae tasan 10 kk

Vierailija
19/55 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja 1-vuotiaan äiskälle kans onnea :)

Meinasin jo laittaa Mammikselle viestiä, että pistetääs Myyrmanni-tärskyt pystyyn...tuntuu, että seinät kaatuu päälle. Mutta en mä kyllä vielä ole siinä kunnossa, että mihinkään lähtisin :( Olen vaan niin hemmetin huono kökkimään kotona monta päivää peräkkäin...blahh. No, se hyvä puoli tässä on, että saa sentään kökkiä kotona, eikä joudu töissä kärvistelemään tai pähkäilemään saikkuasioita! Sairaslomastakin kun aina tulee stressiä, kun työt kasautuu ja muut ihmiset kärsii. Nyt ei kärsi kuin Nakki ja IsäKyrsä mökkiintyneen pirttihirmun kitinästä ;)

Mun äiti todnäk tulee loppuviikolla meille, ahh ihanaa! Voidaan ottaa parisuhdeaikaa ja mennä rauhassa kiertelemään keittiöliikkeitä, ja viikonloppuna vaikka illalla kahdestaan syömään!

No mutta nyt tämä omanapaisuuden ruumiillistuma kömpii takas peiton alle...

Makkara & Nakki melkein 8kk

Vierailija
20/55 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]En mä mitään ehdi kirjottaa... Artun serkkutyttö oli sitten eilen ekaa pvää hoidossa (ja tänään siis toista päivää), niin en kyllä saletisti ehdi persettäni penkissä homehduttaa... :( Istuin eilen ainoastaan sen verran, kun syötin Arttua.

Lapsilla ikäeroa n. 1v.2kk...

Tässä siis pientä esimakua mm. Hennalle:

-syö itse aamupala ennen lasten aamupuuroa - muuten huomaat iltapäivällä, ettet ole syönyt mitään koko päivänä, kuten mä eilen! (okei, söin mä 2 rkl kylmää kaurapuuroa, nam...)

-istu aina kun voit... ;)

-laihtumaan pääsee varmasti...

Siis eiii...

Toiselle vaihdan vaippaa, ja samaan aikaan koitan keksiä virikettä, että toinen malttais istua sen aikaa potalla.

Nukkumaan meno on yhtä hullun myllyä... Arttu kun nukkuu kolmet päikät, ja tyttö vaan yhdet. Koitapa siinä sitten rauhoitella toista, että " hiljaa, toinen nukkuu" ... Huoh... Lisäksi oli eilen mukavaa, kun tyttö mieltään osoittaen otti sitten sängyssään (nukkuu matkasängyssä täällä päikät) kaikki housut + vaipan pois, ja pissasi tahalleen sänkyyn! Oli käynyt potalla juuri ennen sänkyyn menemistä, eli teki tuon tahallaan, kun ei olisi halunnut nukkua...

Uloslähtö on helvettiä! Puet ensin pienemmän, isket vaunuun (ettei hikoilis toppakamoissa sisällä - voi, miksei ole kesä...), ja kääntyessäsi sisälle valmiina pukemaan isompaa, huomaat tämän kirmaavan pitkin taloa karkuun tuhatta ja sataa - repien samalla jo päällä olevia vaatteita vähemmäksi... Tällä aikaa tietysti Arttu on pihalla yksin hermostunut ja karjuu naama punaisena. Itsellä valuu hiki noroina pitkin selkää...

Tässä tiivistettynä vasta vajaan kahden päivän saldo... Tähän siis päälle se, että mies on siellä Ranskassa, ja tulee VASTA ensi viikon pe-iltana. Että vittu mulla on kivaaaaaaaa!!!

Jos selviän tästä kahdesta viikosta hengissä, niin on kumma...

Huom, Arttuhan siis toki on nukkunut ne päivän kaikki 30min/kerta päikät sinä aikana, kun tyttökin on täällä. Joten istumaan pääsin vasta 20 jälkeen illalla, ja siitäkin seuraavat 3tuntia pompin Arttua hyssyttelemässä - JOKA SIIS ON KAIKEN HYVÄN LISÄKSI RÄKÄTAUDISSA JA VALVOTTANUT MUA VIIM. 3 YÖTÄ!!!!!

Mikä vauvakuume? Oliko mulla sellanen...???

Tämän tekstin aikana kävin kerran nukuttamassa Artun uudestaan, ja lopulta se heräsi kuitenkin. Nukkuivat 20min siis samaan aikaan tänään, jipii! Apuaaa...

No, onhan niitä hyviäkin hetkiä... Ehkä ne odottaa vielä vaan tuloaan :D Ja on nuo oikeesti ihania kullannuppuja... Ehkä se tästä, kunhan mies tulee kotiin...

Nyt hiljentämään Arttua, ettei herätä tyttöä...

rättipoikkiväsynyt Pi-Ki ja tuhotihut...