Pitäisikö kertoa pettävän puolisolle
Mieheni pettää minua naimisissa olevan naisen kanssa. Meillä ero on jo vireillä, toistaiseksi saman katon alla kunhan saadaan asumis/talousasiat sovittua yms..
MUTTA tiedän kenen kanssa mies pettää, kertoisinko tuon naisen puolisolle? Oi kyllä tekisi mieleni ...........
Kommentit (67)
Voihan sitä kertoa, mutta entä jos häntä ei kiinnosta ja heillä on yhteinen sopimus kirjallisena.
Siinähän vain nolaa itsensä. Nykyään, kun mustasukkaisuus on vain uskovaisten hupi pettäminenkään ei ole synti vaan siunaus, mauste parisuhteelle.
Ehkä te kaikki kolme voisitte mennä samaan sänkyyn sovinnolle?
Voihan sitä kertoa, mutta entä jos häntä ei kiinnosta ja heillä on yhteinen sopimus kirjallisena.
Siinähän vain nolaa itsensä. Nykyään, kun mustasukkaisuus on vain uskovaisten hupi pettäminenkään ei ole synti vaan siunaus, mauste parisuhteelle.
Ehkä te kaikki kolme voisitte mennä samaan sänkyyn sovinnolle?
Mä varmaan kertoisin... Ei hirveän aikuismaista, etkä voita siinä mitään... Mutta itse haluaisin tietää.
Mä olen kanssa sitä mieltä että kertominen on oikea ratkaisu. Moraalisestikin ainakin mulle.
On pelkkää plussaa jos saat siitä itse edes jotain positiivisia "in your face"-fiiliksiä.
No, taidanpa näin tehdä. Pitää vielä miettiä että soitanko, meilaanko vai yritänkö ihan tavata...
[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 08:40"]
Itse kertoisin heti. Lähetä nimetön tekstiviesti netistä.
[/quote]
Mistä pystyy lähettämään?
Nro 3 suosittelee s.postia jos aiot kertoa. Paras tapa ehkä niin saa tuo puoliso sitten rauhassa miettiä mitä tekee ja ottaako kenties yhteyttä sinuun. Lisäksi tuolla tavalla pystyt pesemään kätesi surusta minkä hän kohtaa,et ole millään tavalla syyllinen tilanteeseen mutta epäuskoinen itku voi saada sinutkin tuntemaan taas ne samat asiat jotka olet jo itse läpikäynyt.
Kaikki muut osapuolet jo tietää. Kyllä on oikeus tuolla yhdelläkin tietää, jotta voi ihan itse miettiä millä tavalla haluaa tuon tilanteen kanssa elää.
Kerron. TAi saattaahan tuo jo tietääkin, mutta jokatapauksessa.. terv ap
Muista, että viestintuoja ammutaan.
Mitä luulet kertomisella itse saavuttavasi?
Jos teillä on ero vireillä, niin en kyllä näe asiaa niin, että miehesi pettää sinua. Älä kerro kostomielessä sen takia, että koet tulevan ex- miehesi "pettävän" sinua. Jos näet, että kertominen muuten on oikein ja petetyn olisi syytä tietää, niin kerro sitten. Petettynä haluaisin ainakin itse tietää, mutta saat itse paskaa niskaan, jos katkerana ja oman tyhmän motiivin takia kostomielessä, menet kertomaan.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 09:18"]
[/quote]
Näin puhuu pettäjä
[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 09:28"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 09:18"]
[/quote]
Näin puhuu pettäjä
[/quote]
Millähän perusteella sinä minua kutsut pettäjäksi? Sanoin vain mielipiteeni ja esitin kysymyksen, johon et sinä ja tuskin kukaan muukaan vastausta antaa :D
t. 10
Jos olet miehesi kanssa eroamassa niin mitä helvettiä se sulle kuuluu, kenen kanssa ukko vehtaa?
Luulet varmaan saavasi jotain tyydytystä muiden asioihin sekaantumisesta mutta lopulta olet vain jätetty, katkera ja säälittävä ämmä.
ap--
Olen katkera, ja haluan todellakin että se vosukin saa tästä seurauksia. Oletko tosiaan sitä mieltä ettei pettämisestä & toisen perheen isän kanssa vehtaamisesta saisi olla seurauksia?
Tämä nainen on eromme syy.
Mies muuten sanoo ettei aio naimisiin tuon vosun kanssa, mutta ei näemmä pysty lopettamaankaan, ihan sama.
hmm.. ja siis mielesäni olisi saanut kertoA aviomiehelle ennenkuin jätin eropaperit mutta en enää?
Buahhahhaa, pelkää siellä..
varsinkin jos olet vaalennettu, sinulla on mopsin nenä/naama ja nimesi on Minna.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 10:03"]
ap--
Olen katkera, ja haluan todellakin että se vosukin saa tästä seurauksia. Oletko tosiaan sitä mieltä ettei pettämisestä & toisen perheen isän kanssa vehtaamisesta saisi olla seurauksia?
Tämä nainen on eromme syy.
Mies muuten sanoo ettei aio naimisiin tuon vosun kanssa, mutta ei näemmä pysty lopettamaankaan, ihan sama.
hmm.. ja siis mielesäni olisi saanut kertoA aviomiehelle ennenkuin jätin eropaperit mutta en enää?
Buahhahhaa, pelkää siellä..
varsinkin jos olet vaalennettu, sinulla on mopsin nenä/naama ja nimesi on Minna.
[/quote]
Ap, olet taidat olla ihan sekaisin.
Millainen naama muuten itselläsi on, kun miehesi jätti sinut mopsinaamaisen takia? Bulldoggi? Rottweiler?
Suorita ihmeessä säälittävä kostosi mutta huomaat jälkeenpäin, että homma kusi omille nilkoillesi.
Minä en ala syyttämään itseäni, että avokkini petti minua, entistä vaimoaan, jokaista seuraavaa tyttöystäväänsä ja vaimoaan. Ihan kuule olen pessyt käteni hänen pettämisistään. Ei todellakaan ole minun vika.
Ja onneksi joku minulle kertoi ja heitin jätkän ulos. Löysinkin parin viikon päästä ihanan tyypin, kenen kanssa olen ollut naimisissa 19 vuotta. Jos olisin vielä seurustellut kyseisen kusipään kanssa, olisi tämä ihana mieheni mennyt minulta ohitse,
Kiitos kaverilleni, että panit avokkini kanssa ja kerroit minulle heti seuraavana päivänä. Sait avokkini itsellesi ja minä löysin uuden miehen. Kaverini suhde entiseen avokkiini ei kestänyt kauaa, koska mies petti häntäkin, kuten kaikkia muitakin.Mutta ei ole minun ongelma enää ;)
Joten siedä sinä vain epävarmuutta, minä nautin elämästä
[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 16:23"]
"On todella väärin olla kertomatta ja antaa sen viattoman petetyn pilata elämänsä. Silläkin on oikeus onneen ja oikeus päästä etsimään puolisoa, joka on uskollinen."
Tässä on kahdessa lausessa todella paljon pielessä. Ensinnäkin: oletus, että petetty on viaton. Jos joku ihminen on viaton niin minä en ainakaan ole koskaan sellaista tavannut. Pettäminen ei ole petetyn vika, mutta harvoin pelkästään pettäjänkään. Ainakin itse olin osittain syyllinen siihen, että 1. aviomieheni petti. Se, että hän oli sarjapettäjä, johtui taas hänen oman keskeneräisyytensä lisäksi hänen vanhempiensa kyvyttömyydestä kasvattajina.
Ja sitten tuo oletus, että on mahdollista etsiä puoliso, joka on uskollinen. Eihän sitä voi etukäteen tietää. Siitä, mitä on ollut, ei voi päätellä suoraan sitä, mitä tulee olemaan, jos puhutaan parisuhteista, koska parisuhteissa yksi plus yksi on enemmän kuin kaksi. Vaikka olisi edellisessä suhteessa ollut uskollinen, voi pettää seuraavassa ja päinvastoin.
Olisi paljon helpompaa meidän kaikkien elää, jos naiset oppisivat sietämään hieman enemmän epävarmuutta. Tosielämässä on muutakin kuin oikea ja väärä, uskollinen ja uskoton, viallinen ja viaton. Tämän takia olisi hyvä, ettei heiteltäisi kiviä eikä liikaa puututtaisi toisten parisuhteisiin.
Myös se helpottaisi elämistä, jos lopetettaisiin tunteiden sijoittaminen toisiin ihmisiin. Eivät ne kaverit, jotka eivät kertoneet yhdelle kirjoittajalle hänen miehensä uskottomuudesta, häntä tahallaan loukanneet. En usko hetkeäkään, että he olisivat ajatelleet pahaa petetystä tai pilkanneet häntä. Aivan turhaan tämä kirjoittaja rikkoi välinsä ystäviinsä.
Mutta monilla näyttää olevan hillitön tarve tulla onnettomiksi.
[/quote]