Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ideoita, meillä ei ole varaa ostaa YHTÄÄN joululahjaa :(

Vierailija
29.10.2008 |

Kyllä on ankeeta. Rahat ovat niin lopussa, että mihinkään ylimääräiseen ei nyt ole rahaa. Ensinnäkin harmittaa lasten puolesta antaa näin "köyhä" joulu, kun kuitenkin odottavat pukkia ja lahjoja. Pienemmälle paketoin esikoisen vanhempia kauan piilossa olleita leluja, vanhemmalle on onneksi tullut ostettua pari kirjaa jo kesällä valmiiksi.

Toinen huolenaiheeni on se, että miten selviydymme pää pystyssä kaikkien muiden (naapureiden, tarhan tätien, opettajien, tuttavaperheiden ym) perinteisistä joulutervehdyksistä, kun ei ole varaa antaa mitään takaisin.

Tuleeko nyt mieleen jotain muuta (lähes ilmaista) kuin pelkkä itsetehty joulukortti, millä voisi selviytyä "kunnialla" noista "pakollisista" tervehdyksistä. Mielelläni kyllä antaisin lahjoja, mutta nyt en vaan pysty!

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyykö kotoa tietsikkaa? Jos pystyt printtaamaan, hae netistä erilaisia tehtäviä, värityskuvia jne. Tosin värityskirjan saa halvemmalla kaupasta. Etsi netistä lautapelejä (Kekkilällä on ainakin joku), liimaa pahville ja päällystä kontaktimuovilla.

Netissä on nettipelejä lapsille, käy ainakin jouluaaton puuhaksi.

Jos lapset tykkäävät askartelusta, tehkää yhdessä jouluaattona vaikka käpytonttuja. Laatikkoon iso määrä käpyjä, pumpulia, punaista kangasta, tusseja. Pakettiin ja koko perheen yhteiseksi lahjaksi.

Osta kangasväripullo ja hae kuvia (netistä , kirjaston askartelukirjoista), joista teet sabluunan. Sitten voi vanhojakin vaaleita t-paitoja koristella uusiksi.

Vierailija
42/50 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kertonut missä maassa asutte, joten voi olla että tämä idea menee kirjaimellisesti metsään. Suomessa voisi onnistua hakea askartelutarvikkeet suoraan luonnosta, eli askarrella lahjoiksi havukransseja ja koristella ne vaikkapa kävyillä, oksilla yms. mitä vain ulkoa löytyy. Tietty vieraiden metsiin ei saa mennä ilman lupaa, mutta ainakin hakkuupaikoilta löytyy havuja vaikka millä mitalla ja yleensä näitä saa kerätä kun kysyy luvan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos olisi huijari niin ei olisi mikään kauhean suuri rahallinen menetys.

Vierailija
44/50 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en avaa hotmail osoitetta, kun olen nyt jo ihan fiiliksissäni täällä. Kyllä tästäkin näköjään vielä joulu tulee! En tiedä, miten olin niin lukossa, että en osannut ajatella noita itsetehtyjä lahjoja.

Siis nuoremmalle lapselle teen ehdottomasti tuon lorupussin ja vanhemmalle teen laulukirjan (tulostan netistä sanat ja piirrän sopivat kuvat tai liimaan tarroja tai kiltisikoita). Ovat varmasti todella mieluisia lahjoja!!!

Kiitos ideoista!

Vierailija
45/50 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajia eikä pk.n henkilökuntaa ei tarvitse lahjoa, he saavat palkkaa, hyvän joulun toivotus on riittävä. Leipominen on hyvä idea. Minä olen monena vuonna jättänyt ostamatta lapsilleni j-lahjoja. Kyllä tätä krääsää on maailmassa ihan tapeeksi muutenkin.

Vierailija
46/50 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pakastin "täynnä" itse pyydettyä kalaa, jota voisimme savustaa. Mutta onko tuo ihan typerä lahja?

ap

Vierailija
47/50 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ideoita mitä muuta kivaa ja halpaa voisi antaa omille lapsille.

Kaikki vinkit mukaan!

Kiitos kaikille vastuksista. AP

Vierailija
48/50 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

teki hauskan muistipelin lapsille lastenruokapurkkien korkeista liimaamalla alapuolelle lautasliinoista leikattuja kuvia. Kiiltokuvat tai tarrat käyvät myös hyvin.

Itse voisi tehdä myös lotto- tai dominopelin lapsille pahvista ja vaikkapa piirroskuvista, jos piirrustustaitoa on.

Vierailija
49/50 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pikaiseen heittelen muutaman idean.

Varmaan löytyy jotain kangasta, mistä voisi tehdä nuken/nallen vaatteita. Meillä lapset oli täpinöissään, kun neuloin lempinalleille kaulaliinan jne.

Luonnosta materiaaleja kranssiin tms. Tai jos saat jostain pieniä puukappaleita, niihin voi liimailla kaikkea. Esim. pyöreä puualusta, siihen tammenterhoja päällekkäin hiiren vartaloksi, heinästä viikset, pippurista vaikka nenä, jostain korvat jne. Tuollainen on hauska antaa vaikka tarhatädille. Saavat siitä itsekin askarteluvinkkejä.

Isovanhemmille voi tehdä vaikkapa taulun lapsen jalan ja kädenjäljestä.

Ihanaa joulua teille kaikesta huolimatta :)

Vierailija
50/50 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ottaisin tosi mielelläni sellaisen joululahjan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä