Onko nimi Elias liian yleinen? Ajateltiin pojalle..
Kommentit (21)
Vierailija:
Jos ei lähipiirissä ole, niin siitä vaan. Ei tarvi yrittää väkisin jotain omaperäistä.
8. suosituin pojan nimi tänä vuonna eli tosi yleinen.
Mutta onko sillä väliä teille?
Itse en ole halunnut " liian" tavallista nimeä lapsilleni. Tosin se ei ole ollut ensisijainen peruste valita nimeä. Jokainen valitsee sen nime joka itsestä tuntuu hyvälle.
Jos itse saisin vielä pojan, laittaisin nimeksi Aleksi, vaikka tusinanimi onkin. Mulle on ihan sama, onko nimi yleinen vai harvinainen, kunhan itse tykkään.
sitä on paljon muslimipojilla, eli ei ole mikään pelkästään antiikin Kreikan nimi...
Myyttinen kreikkalainen tai sitten Suomen yleisin pojan nimi. Eikö siinä välimaastossa muka ole mitään?
ja on kyllä niin osuva nimi kuvaamaan poikaa etten vaihtaisi mihinkään. On kyllä totta että on aika yleinen, mutta esim. meidän päiväkodissa ei ole muita samannimisiä..
Joten luultavasti pojasta tulee Elias kuitenkin. Esikoisellakin on " vanhanaikainen" nimi. Kiitos vastauksista! ap
Se on tärkeintä, ei se onko nimi yleinen tai ei. Älä anna MUIDEN päättää lapsesi nimeä!
Näille yleisyys-vauhkoajille taas tiedoksi, että nykyajan suosikkinimet eivät todellakaan ole yhtä suosittuja kuin vaikkapa 1960- tai -70-luvulla. Vuoden yleisimmän nimen saa ikäluokan tytöistä tai pojista noin 1,5 prosenttia. Eli jos luokalla on 10 tyttöä niin, että siellä olisi samanniminen niin pitäisi keskimäärin olla 15 luokkaa ennen kuin olisi samanniminen.
Ei kannata myöskään täysin luottaa VRK:n nimihakuun, Elias on suosittu, varmaan suositumpikin, myös jälkimmäisenä etunimenä, joten haun tulos pitää myös ajatella niin, että todellisuudessa ei ole noin montaa Eliasta, joilla kutsumanimenä on myös elias.
neljä Eliasta, 3/4 pojista. Eliaksia löytyy myös molempien muskareista, molempien kerhoista ja naapurissa on Elias. Ja nimenomaan ekana nimenä, tokia nimiä ei tuolla edes kuule. Siellä on sitten pikku-Elias, keski-Elias ja iso-Elias. Onpa kivaa.
Aivan samalla tavalla voi osua kaksi Ano-nimistä samalle luokalle.
Mutta naurettavaa jos pitää jostain nimestä niin ei voi antaa sitä kun on muka liian yleinen!
Vierailija:
neljä Eliasta, 3/4 pojista. Eliaksia löytyy myös molempien muskareista, molempien kerhoista ja naapurissa on Elias. Ja nimenomaan ekana nimenä, tokia nimiä ei tuolla edes kuule. Siellä on sitten pikku-Elias, keski-Elias ja iso-Elias. Onpa kivaa.
että nimi on yleinen.
Kuten Ainokin on yleinen. Tunnen kahdeksan pientä Ainoa. Ja suvussani on neljä Ainoa ikähaarukassa 75 - 95.
Joku selityshän näille " omaperäisille" mieltymyksille on. Ei kai nyt yks kaks kaikki yhtäkkiä " omaperäisesti" keksi, että onpa Elias kaunis nimi. Ja sitten samassa päiväkodissa kompastuu Eliaksiin.
Säälittävää.
Ja vaatteet! Aika säälittävää jos ostaa vaatteet jostain H&M:ltä tai Vero Modasta tai Zarasta, siitä vaan mammat kutomaan omat vaatteet.
Lopettakaa myös ulkomailla käynti. aatella joku muukin on siellä Thaimaassa käynyt, ei sinne voi mennä kun ei ole itse " keksinyt" matkakohdetta. Mitäs te täällä netissäkään teette? Kauheaa joku on keksinyt netinkin.
Jos ei lähipiirissä ole, niin siitä vaan. Ei tarvi yrittää väkisin jotain omaperäistä. ;)