Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Niillä jotka maksavat eniten veroja, on myös suurin oikeus käyttää yhteiskunnan tarjoamia palveluja hyväkseen.

Vierailija
13.10.2007 |

Esimerkkinä vaikka lasten päivähoito tai kerhotoiminta. Olen kotiäitinä tällä hetkellä, mutta vien lapseni joka päivä virikepaikalle päiväkotiin. Jos joku siitä joskus alkaa minulle urputtaa, vedän tuon verokortin esiin. :)

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari kierrosta ylimääräistä, jotta tulee varmasti käyttäneeksi riittävästi ympyrää, jonka rakentamisesta on maksanut enemmän kuin naapuri.

Vierailija
22/44 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tasa-arvoisuuden kupla ei tule kestämään kun eläkeläisten määrä lisääntyy ja työikäisten määrä vähenee. Jostain on tingittävä ja minä ehdotan, että hyvätuloiset pois terveyskeskuksista, terkkarin hammarlääkäreiltä yms. Niitä palveluja olisi järkevämpää kustantaa vain sellaisille, jotka niitä oikeasti tarvitsevat.

Onneksi suurin osa hyvätuloisista tutuistani tajuaa tämän ja käyttää yksityisten palveluja, mutta ainahan näitä hyvätuloisia köyhästelijöitä riittää. En kyllä itse kehtaisi edes mennä mihkään terveyskeskukseen lääkäriin, kun kerran yksityisellekin on varaa! Jotain rajaa sentäs.

Entäs syöpähoidot? Niitä ei edes saa yksityisellä sektorilla. Eikö rikas sitten OIKEASTI edes tarvitse niitä syöpähoitoja. Niin kauan, kun terveydenhuoltoa kustannetaan verovaroista, niin jokaisella on oikeus käyttää julkisia terveydenhuoltopalveluita, oli sitten rahaton tai rikas. Eri asia sitten, jos perustetaan vakuutuksiin perustuva terveydenhuollon rahoitus Amerikan malliin.

No, ei ole mistään terveyskeskuslääkäreistä ollut edes puhetta. Eiköhän ne hyvätuloiset ole yleensä työssäkäyviä ja hoidattavat vaivansa työterveyslääkärillä. Sen sijaan erikoissairaanhoitoa, kuten hedelmöityshoitoja ainakin itse käytän siekailematta, kun kerran verojakin maksan. Köyhällä ei ole yhtään suurempaa oikeutta niihin kuin minulla.

3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne rajat elää sen mukaan, milloin minkäkin valtuustopampun lapsi on missäkin koulussa...

Vierailija
24/44 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Eli kylläpä naurattaa meitä kymmeniä tuhansia vuodessa veroja maksavia, kun kotona loisivat ja vähän koulutetut hyödyntävät meidän selkänahastamme revityt rahat!

Että sellanen sosialistivaltion onni!!

Vierailija
25/44 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Demokraattisessa yhteiskunnassa kaikilla on yhtäläinen oikeus käyttää yhteisiä palveluita, oli sitten täysin rahaton tai erittäin varakas.

[/quote]

Vierailija
26/44 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää olla iloa myös niille jotka kustantavat koko lystin. En ymmärrä miksen saisi käyttää julkisia palveluita vain koska bruttopalkkani on suuri ? Jos maksan monta tuhatta euroa veroja kuukaudessa, niin käytän kyllä kiitos ilomielin niitä palveluita, joita verovaroilla saan, vaikka en maanteillä edestakaisin huviksen ajelekaan, liikenneympyrästä puhumattakaan...

Ihme sossumeininkiä, ikinä ei mikään riitä näille ruikuttajille, hyvä(?)tuloiset maksaa ihan helvetisti veroja ja sitten pitäisi maksaa vielä palveluista erikseen. Anna mun kaikki kestää. Kukakohan tässä on asenteella " mulle, mulle, mulle" . Kuulostatte ihan älyttömän kateellisilta vielä kaiken lisäksi !

Vierailija
27/44 |
14.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siitä, kuinka röyhkeää on pienituloisilta syyllistää hyvätuloisia veronmaksajia julkisten palvelujen (kuten virikepaikkojen) käytöstä! Hyvätuloisilla on YHTÄLAINEN oikeus saada vastinetta verorahoilleen kuin pienituloisilla, kuinka vaikeaa tämän ymmärtäminen voi olla!!!

Vierailija
28/44 |
14.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verovaroilla kustannetaan yhteisiä palveluita, joita jokainen saa käyttää. Niitä saa käyttää myös ne, jotka eivät osallistu veronmaksun muodossa näiden palveluiden kustantamiseen. Niitä saavat käyttää pienituloiset, joilla ei muuten olisi varaa näihin palveluihin. Ja niitä saavat käyttää myös keskituloiset, joilla voisi varat just ja just riittää. Lisäksi niitä saavat käyttää suurituloiset, joilla periaatteessa varat riittäisivät yksityissektorin palveluihin. Mutta kun demokratiaa ei voi rakentaa vain niin, että joku väestönosa jätettäisiin palveluiden ulkopuolelle. Vaarana olisi, että se parhaiten ansaitseva ja eniten veroja maksava kansanosa karistaisi maksumiehen viitan harteiltaan ja lähtisi ulkomaille.

Vierailija
29/44 |
14.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietippä mitä kaikkia palveluita saat yhteiskunnalta ilmaiseksi.

Pienten lasten kanssa käytät varmaan paljon terveyskeskuspalveluja. Yksi lääkäri käynti maksaa 100-200 euroa ja verikokeet 200-300 euroa. Neuvolapalvelut varmaan samaa luokkaa.

Yhteiskunta maksaa sinulle lapsilisät, kotihoidontuen kaikkinen lisineen.

Liikkumiseen käytät yleisiä teitä ja kenties kuljet rattaiden kanssa ilmaiseksi bussissa.

Sinun varasi ei riittäisi kattamaan yhteiskunnalta saamaasi ilmaista palvelua vaikka maksaisit veroina koko palkkasi.

Ja päiväkodista pitäisi vielä saada virikepaikka. Hah

Vierailija
30/44 |
14.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisivat nyt vaan hiljaa ja tyytyväisiä, että tästä maasta vielä löytyy hyvätuloista porukkaa, joka on valmis maksamaan veroja ja kustantamaan sitä kautta näiden rutisijoiden elintason.

Vierailija
31/44 |
14.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kotiäidiksi jäämistä olin 8 vuotta erittäin hyväpalkkaisessa työssä, josta maksoin varmasti enemmän veroja kuin Sinä tulet ikinä maksamaan. Lisäksi maksoin ennen varallisuusveron poistoa varallisuusveroa ja lähdeveroa perimästäni omaisuudesta ja sen tuotosta, joista olen sitäpaitsi aikoinaan maksanut järjettömän korkeat perintöverot. Että enköhän minä ole niistä lasteni virikepaikoista ym. jo ihan riittävästi maksanut!

t. Ap

Vierailija
32/44 |
14.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yksin koulu ja terveyskeskus.

Kunta rakentaa lapsille leikkipuistot, urheilualueet, tiet, parkkialueet, nuorisotilat ja niiden laitteet ja maksaa ohjaajien palkat, jopa kunnan viraston palvelut ovat pääosin ilmaisia. Aika marina siitä nousisi jos rakennusvalvojan pakeille pääsemisestä pitäisi maksaa sama kuin yksityisestä lääkäripalvelusta tai kotihoitotukipäätös olisikin maksullinen tai päiväkodin ruoka maksettaisiin erikseen hoitopaikan lisäksi.

Vierailija
33/44 |
14.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kattaisi itse yhteiskunnalta saamansa palvelut. Siihen vielä päälle omat ja lasten kuluttamat palvelut.

Vierailija
34/44 |
14.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiet on aamulla aurattu , posti laatikossa, tervesykeskus auki, liikennevalot pelaavat, puistot siivottu, ope koulussa, kouluruoka valmiina. Entä kun kaikki tämä muuttuisikin maksulliseksi. Aluksi voisi kokeilla vaikka tietulleja

Vierailija
35/44 |
14.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta turvataan peruspalvelut myös niille, jotka eivät niitä pysytyisi rahalla ostamaan.

Aika pelleltä vaikuttaa verokortin heiluttelu kansalaishyvyytensä todistamisessa.

Tosin itse pidän Marcus Grönholmia tosi suomalaisena ja isänmaallisena, kun edelleen on kirjoilla (ja maksaa veronsa) Suomessa. Hänen isänmaallisuutensa on ihan toista luokkaa kuin NHL- ja formulatähtien.

Vierailija
36/44 |
14.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse kaikki yhteiskunnalta saamansa palvelut.

Vierailija
37/44 |
14.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ap olekaan niistä veroista valittanut, vaan siitä, että hyvätuloisilla jostain syystä ei katsota olevan yhtä suuri oikeus käyttää verorahoilla maksettuja palveluja kuin pienituloisilla. Vaikka itse asiassa heillä nimenomaan on oikeus niihin, koska maksavat niistä eniten.

Vierailija
38/44 |
14.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja paljonko kuukausitulot

Täällä nyt on tietenkin helppo keksiä vaikka mitä summia

Vierailija
39/44 |
14.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli niiden kustantaa koko lysyin pitäisi vielä iloisena maksaa erikseen kun tarvitsevat yhteiskunnan palveluita joita jo kerran ovat olleet rahoittamassa. ja että köyhillä on pokkaa vaatia rikkaampia raatamaan enemmän ja maksamaan veroja enemmän jotta köyhille saataisiin kaikki palvelut ilmaiseksia ja sitten vaativat vielä päälle rahoittajia menemään muualle omat palvelunsa hankkimaan!

no mutta eipä tää hyvinvointiyhteiskunta tule kestämään tällaisen enää pitkään. siinähän sitte kaikki iloisen maksavat itse tarvitsenmistaan palveluista...

Vierailija:

Öh, eikös niitä veroja kerätä juuri päinvastaiseen tarkoitukseen.

Jotta turvataan peruspalvelut myös niille, jotka eivät niitä pysytyisi rahalla ostamaan.

Vierailija
40/44 |
14.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

eli niiden kustantaa koko lysyin pitäisi vielä iloisena maksaa erikseen kun tarvitsevat yhteiskunnan palveluita joita jo kerran ovat olleet rahoittamassa. ja että köyhillä on pokkaa vaatia rikkaampia raatamaan enemmän ja maksamaan veroja enemmän jotta köyhille saataisiin kaikki palvelut ilmaiseksia ja sitten vaativat vielä päälle rahoittajia menemään muualle omat palvelunsa hankkimaan!

no mutta eipä tää hyvinvointiyhteiskunta tule kestämään tällaisen enää pitkään. siinähän sitte kaikki iloisen maksavat itse tarvitsenmistaan palveluista...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi