Onko teistä ihan kamalan kamalaa, jos 5-vuotias sanoo aikuiselle " Pois tieltä" ?
Oma tyttöni täräytti noin vieraalle tädille (noin nelikymppiselle) tänään noin kenkäkaupassa. Täti ei sanonut mitään, mutta jos katse olisi voinut tappaa niin kuolleita olisimme. Hän jopa lähti koko kaupasta pois, vaikka oli alunperin ilmiselvästi ostopuuhissa.
Ymmärrän toki, että tyttöni käyttäytyi huonosti ja olisin pyytänyt tältä vieraalta henkilöltä anteeksti hänen käytöstään, jos vain olisin ehtinyt. Toisaalta, minusta hän ehkä hitusen kuitenkin ylireagoi pienen lapsen tekemisiin. Tietysti tavoille pitää jokaisen oppia, mutta rajansa vastapuolen reagoimisellakin. Tyttö on vilkas ja tempperamenttinen ja hänellä se tapojen opettelu on vielä kesken. Kyllä aikuisen toisaalta sekin pitäisi ymmärtää...
Vierailija:
Jostain 27v töötöttelevästä ajattelisin, että siinä on taas henkinen kehitys pysähtynyt jonnekin yläasteelle.