Nauran salaa peruspeheille: lauantaina siivotaan, kauppaan, saunaan,
herkutellaan ja illalla isi ja äiti harrastaa avio/avoseksiä n. 10 min lasten nukahdettua.
Viikon kohokohta on kuitenkin shoppailureissu Prismaan josta katsellaan edullisia ulkoiluasutarjouksia ym. ja hankitaan peruskamaa lapsille ttei erotuta massasta.
Kommentit (36)
Yksinhuoltajana kateellisena katselin tavallisia perusperheitä ja toivoin itselleni samaa. Nyt olen sen saanut ja nautin pienistä asioista, kuten siitä että samat rutiinit toistuvat viikoittain. Ne tuovat turvallisuutta. Elämä ei silti ole tylsää, vaikka siivoamme perjantaina, käymme Prismassa lauantaina, syömme parempaa ruokaa, illalla herkuttelemme ja saunomme ja...kyllä, vieläpä sitä perusseksiä päälle:-)
Me olemme juuri tuollainen ap:n mainitsema perusperhe.
Keskitämme ruokaostokset Prismaan, saunomme lauantaina, siivoamme aamupäivällä, lapsilla karkit iltapäivällä kauppareissun jälkeen. Tuo 10min seksi vaan poikkeaa aikatavalla.
Minä nautin tästä elämäntilanteesta. Kun molemmat aikuiset ovat viikontöissä ja lapset koulussa ja kaikilla iltasella harrastuksia niin väkisellä siivous ja kauppareissu jää lauantaille.
Meillä täm on sitä perusturvallisuutta :)
jotka riepottavat lapsia joka päivä ruokakaupassa tai muuten shoppailemassa. Parempi kerran viikossa kunnon ruokaostokset ja muina päivinä suoraan kotiin ,töistä , koulusta , tarhasta.
Töistä pääsen aikaisintaan kuudelta (työaika 9-17), joten valmis olisin klo 4 aamulla, kun otan huomioon myös siirtymisen työpaikalta kotiin.
Imurointia pelkästään en laske siivoamiseksi.
Kyllä mulla kävi siivojakin pari vuotta sitten, mutta jotenkin oman työnsä jälkeä arvostaa paremmin.
Luultavasti tuollaisessa perheessä muutkin asiat hoidetaan arkisen harmaasti mutta kuitenkin niin että kaikilla on turvallista ja hyvä olla.
Olen varma että tuollaisissa perheissä kasvaa tasapainoisia lapsia.
Saunassa me ei käydä, ruokaostokset tehdään torstaisin, siivooja siivoaa perjantaisin ja lapset omat huoneensa lauantaisin, paremmin syödään vasta sunnuntaina, Prismassa ei käydä kun se on niin kaukana. Koska asumme keskustassa, pystymme hoitamaan ostokset viikolla kävellen.
Meillä lauantain ohjelmaan kuuluu yleensä vaatehuoltoa, ulkoilua, iäkkäästä sukulaisesta huolehtimista, lepäilyä, lukemista ja musiikkiharrastuksia.
noin reilusti muiden yläpuolella?
Mun mielestä perusperhe-elämä on ihanaa, ja toivoisin voivani tarjota sellaista lapsilleni. Koska vaika itse olen todella liikkuvaista sorttia, niin mun lapset ainakin on sellaisia konservatiiveja, että nauttivat kaikkein eniten juuri tuollaisesta ap:n kuvailemasta perhemeiningistä.
Tällä hetkellä mä työskentelen viikonloppuisin, joten meillä on aina joku töissä, ja siksi ei ole tuollaista aikaa.
tekevät, niin voidaan sit kopsaa heidän elämäntyylinsä, kun ovat niin originelleja ;)
teini-iän tuomalla varmuudella uhoavat, etteivät koskaan ole kuin äitinsä, mummonsa tai muut normaalia perhe-elämää elävät.
Tähän onneksi auttaa aika.
Se " erikoinen" elämäkin on loppujen lopuksi tavallista, kunhan sitä aikansa elää.
Tämä tapa on opittu vanhemmilta ja he taas ovat oppineet vanhemmiltaan. Mitä sitä muuttamaan hyväksi havaittua toimivaa mallia.
Mutta tylsä perusperhe ollaan silti...
Koska olen kotona lasten kanssa, niin siivoan aina perjantaisin ja viikon ruokaostokset teen torstaina. Perjantaina sitten saunotaan ja herkutellaan viikonlopun alkamisen kunniaksi.
Lauantaina saatan pestä ja kääriä pyykkiä, mutta muuten teen vain pakolliset kotityöt, mukava kun saa vaan olla ja nauttia olostaa, ulkoilla koko perheellä, tehdä hyvää ruokaa pidemmällä kaavalla jne. Sama sunnuntaina.
Aloitan pian työt, mutta perjantait pidän osittaista hoitovapaata, joten edelleen saamme pitää perjantairutiinit ;) Mutta ei meillä ole kyllä ikinä launataina siivottu, siis vaikka olin töissä välillä. Sen verran pieni asunto (100 neliötä) että sen siivoaa kyllä parissa tunnissa kun kaksi ahkeroi.
Meillä siivotaan perjantaisin, ei tarvitse viikonloppuna tuhlata siihen aikaan. Me käydään ostoksilla, kylässä tai tehdään muita kotihommia lauantaisin. Jos oikein hommat mallillaan, niin pyritään käydä ruokaostoksillakin myös viikolla. Lauantai on pahin ostospäivä, ainakin marketit on kuin nyrkillä lyötyjä. Prismassa tosin meillä ei käydä, mun mielestä niissä on huonot vihannekset eikä lihatiskiä.
Kyllä se vaan on niin, että kellä on säännöllinen työ, niin yleensä viikot rutinoituvat johonkin rytmiin. Mä kannatan kyllä sunnuntain kauppa-aukioloa, ei tulisi se lauantai niin täyteen ahdetuksi.
lapset käyneet harrastuksissa/pihalla leikkimässä/kavereilla, minä ostoksilla heti kymmeneltä, sitten laitoin ruokaa, siivosin, pyykkäsin (+mies imuroi), sit kävin tunnin juoksemassa, ja mies kävi vielä ruokakaupassa, äsken tehtiin lasten kanssa mokkapaloja, joita juuri tässä maistelen ja kohta mennään saunaan! Ja sit saunan jälkeen ehkä kerkeän sohvalle telkun ääreen hetkeksi. :)
Ihana, oikea perheellisen peruslauantai! Olenkin niin monta viikonloppua mennyt peräkkäin aina joissain riennoissa, että nyt on ihanaa olla vaan kotona ja taatusti ei ole huomenna krapula.
torstaisin, perjantain olen nuorimman kanssa kotona, kun vanhempi koulussa. Sillä aikaa käydään kaupassa ja leivotaan. Lauantai ja sunnuntai ollaan vaan kotona, ulkoillaan, laitetaan yhdessä ruokaa,pelataan pelejä, käydään elokuvissa, joskus saunassakin tai sitten vietetään viikonloppu golf tai laskettelulomalla tai kylpylässä.
Eli mitä ihmettä sen elämän sitten pitäs olla kun näitä perusjuttuja!!!