Pääsevätkö lapsesi mummolaan yökylään edes syyslomalla?
Kommentit (24)
toinen mummo on alkoholisti ja toinen ei edes halua nähdä poikansa lapsia. Tyttären lapset kyllä menevät sinne lomailemaan.
Kukaan siinä suvussa ei halua lapsia nähdä, ei edes isä. Erosta nyt 5v.
Oma äitini on töissä ja sen lisäksi miehensä oma hoitaja, mies on neliraaja halvaantunut joten sielläkään eivät yökyläile.
Tuo siis miehen vanhemmille. Mun äidille harvemmin, kun asuu eri maassa :(
kun taas niitten tyttären lapsi saa olla monta kertaa viikossa yökylässä siellä.
ja ainoastaan yksi lapsista viitsii lähteä mummolaan.
mummo on sanout suoraan, ettei halu meidän 3,5-vuotiasta yöksi, kun jos hän vaikka herää yöllä tms. Ei vaan jaksa. työelämä vie voimat.
meillä on ollut lapsia jo kohta 20 vuotta, eivätkä ole kertaakaan vielä päässeet kukaan.
Mikä syysloma? Mummut töissä, samoin vanhemmat. Silloin tällöin pääsevät kyllä yökylään halutessaan.
mutta ukki ottaisi yökyläänkin, mutta lapset eivät vielä halua kun on eri paikkakunnalla. Sen sijaan ukki oli meillä lapsia hoitamassa yhden viikonlopun. Arkisin on työssä.
Asuvat lähellä mutta ei vaan lapset kiinnosta nykyajan isovanhempia. En niinkään kaipaa sitä että ottaisivat lapsia edes hoitoon (tuskin nuo enää sinne menisivätkään, ovat jo sen verran isoja), mutta vierailisivat ja tutustuisivat lapsiin ylipäätään. Meidän lapset (3 kpl) ainoat lapsenlapset, joten ei luulisi liian rankkaa olevan ;)
Tosin syyslomalla haluankin pitää lapset ihan kotona ja viettää aikaa heidän kanssaan.
Mutta muuten on läheiset välit isovanhempiin ja vaikkei lapsi nyt ole usein yökylässä, syystä ettemme juurikaan tarvitse yöhoitoa lapsellemme, viettää hän muuten paljon aikaa isovanhempiensa kanssa. Ja syyslomalla lähdetään junalla enon luokse Helsinkiin...
mahdollisuutta. Varamummoa olen yrittänyt etsiä lapsille mutta ei ole löytynyt.
huomenna haen töiden jälkeen. Olivat vasta toisessa mummolassa (noin 400km päässä) isänsä kanssa kaksi viikkoa! reissussa.
mummo hakee koululaiset viettämään syyslomaa luokseen. Siis muutenhan olisivat päikseen kotona kun ollaan molemmat töissä. Toista mummoa ei meidän lapset hetkauta yhtään.
Mummokin hoitaa mielellään sisareni lapsia, meidän lasta ei ole tarjoutunut hoitamaan kertaakaan.
No jo on ihmisillä omituisia huolia! "Pääsevätkö lapsesi mummolaan yökylään edes syyslomalla?" Meidän lapset eivät ole syyslomalla mummolassa eivätkä lapset ole mummolassa muutenkaan. Ihan itse hoidetaan lapset syyslomallakin! Toivottavasti nyt koronapandemian aikana kukaan vastuullinen äiti ja isä ei vie lapsiaan mummolaan hoitoon!
Olen kerran pyytänyt äitiäni ottamaan viisivuotiaan esikoisen yökylään kun kuopus joutui äkisti sairaalaan.
Ns mummo jauhoi koko kaupunginosalle miten hän AINA joutuu huolehtimaan lapsistani kun itse olen laiska huono äiti.
Eli ei, eivät mene.
Puolison vanhemmille kyllä sillä anopilla ainakin tarkoitus pitää lomapäiviä silloin. Asuvat parin kilometrin päässä ja tenavat usein yökylässä. Omille vanhemmilleni eivät sillä he eivät asu Suomessa.
Miksi kysyt?