Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikki ihmisten hengillä kiristystä vastustavat ANTI-lakkoon 15.10.2007

Vierailija
12.10.2007 |

Eli hoitovapaalaiset ja äitiyslomalaiset päiväksi töihin, me muut tehdään kaksinkertainen määrä tunteja maanantaina.

Ihan vaan mielenilmaukseksi ja näyttääksemme, että kaikki naiset eivät todellakaan ole sairaanhoitajien uhkailun takana.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko yhteiskunnalta kovin eettistä teettää hoitajilla liikaa töitä liian pienellä palkalla potilasturvallisuutta vaarantaen?

Ei voi kun nauraa näille teidän perusteluillenne =D

Vierailija:

Vai ohititko ne etiikan kurssit opiskeluaikoinasi?

Vierailija
2/37 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai muutkaan keskimäärin. Lentoemännät ja bussikuskit eivät vaatineet 24% palkankorotuksia, he tyytyivät järjellisiin summiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

tai muutkaan keskimäärin. Lentoemännät ja bussikuskit eivät vaatineet 24% palkankorotuksia, he tyytyivät järjellisiin summiin.

t38

Vierailija
4/37 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ainakin maanantain töissä, vaikka ehkä pitäisi vielä olla sairauslomalla. Katsotaan sitten, jos tiistaina jään taas pois. Mutta maanantaina kyllä paiskin töitä, ettei kukaan vaan erehdy luulemaan, että kannatan hoitajien touhua.

Vierailija
5/37 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minä en saisi irtisanoutua?

En ole tietääkseni sitoutunut hoitajaksi loppuiäkseni, eikä kenenkään henki ole minun vastuullani jos päätän vaihtaa työpaikkaa.

Onko muilla ammattiryhmillä oikeus irtisanoutua huonosta työstä mutta meillä hoitajilla ei?

Vierailija
6/37 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä lähdenkö mukaan. Jos lakkoilet löysiä lupauksia antaneita poliitikkoja vastaan olen mukana. Jos lakkoilet palkkakuopassa olevia hoitajia vastaan, niin en ole mukana.

Vierailija
7/37 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta samoilla säännöillä kuin muutkin ihmiset. Ei mitään back-up -sopimuksia siitä, että samaan paikkaan pääsee takaisin kun huvittaa. SE ei ole mitään irtisanoutumista vaan ihmishengillä leikkimistä.

Vierailija:

Miksi minä en saisi irtisanoutua?

En ole tietääkseni sitoutunut hoitajaksi loppuiäkseni, eikä kenenkään henki ole minun vastuullani jos päätän vaihtaa työpaikkaa.

Onko muilla ammattiryhmillä oikeus irtisanoutua huonosta työstä mutta meillä hoitajilla ei?

Vierailija
8/37 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan ole sanonut, ettei ole oikeutta irtisanoutua. Olisit irtisanoutunut vaikka kuukausi sitten, niin kukaan ei olisi moittinut sinua. Jokaisella on oikeus yksilönä päättää, että haluaa vaihtaa työtä, mutta tuollainen koko ammattikunnan harjoittama kiristyäminen on ihan toista, siihen ei ole oikeutta kenelläkään, varsinkaan jos se vaarantaa ihmishenkiä.

Vierailija
9/37 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tuo on ainoa keino korottaa hoitsujen palkkoja niin siitä vaan! ainakin minun tukeni saavat täysin!

Vierailija
10/37 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkoilen sellaisia ihmisiä vastaan, jotka alalle hakeutuessaan ovat olleet täysin tietoisia siitä, millaista palkkaa työstä maksetaan. Nyt kun he näkevät tilaisuutensa tulleen nostaa palkkaa järjettömästi, ovat he valmiita uhraamaan ihmishenkiä oman etunsa vuoksi. Heitä vastaan lakkoilen.

Vierailija:

Riippuu siitä lähdenkö mukaan. Jos lakkoilet löysiä lupauksia antaneita poliitikkoja vastaan olen mukana. Jos lakkoilet palkkakuopassa olevia hoitajia vastaan, niin en ole mukana.

Vierailija
11/37 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt, kun palkkaa ei ole tulossa, olen päättänyt viimeinkin vaihtaa alaa.

Eri asia tietysti jos palkkaa luvataan reilusti, silloin voin palata takaisin hoitajan työhön.

t. 3

Vierailija:

Ei kukaan ole sanonut, ettei ole oikeutta irtisanoutua. Olisit irtisanoutunut vaikka kuukausi sitten, niin kukaan ei olisi moittinut sinua. Jokaisella on oikeus yksilönä päättää, että haluaa vaihtaa työtä, mutta tuollainen koko ammattikunnan harjoittama kiristyäminen on ihan toista, siihen ei ole oikeutta kenelläkään, varsinkaan jos se vaarantaa ihmishenkiä.

Vierailija
12/37 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vittu että olette tyhmiä. Ihanko totta on yksilön työpanoksen vastuulla ihmishenget tässä maassa? Yhteiskunnanko ei tarvitse sitä vastuuta kantaa? On kyllä niiiiin tietämättömien idioottien puheita tälläset. Lue ja ota selvää yhteiskunnan rakenteista, tehtävistä ja historiasta ja tule sitten laukomaan noita typeriä kommenttejasi. samoin ap.

Ja joo, en ole sh ja kyllä, olen fiksu vaikka käytänkin nyt rumaa kieltä. Hermot vaan menee teihin välillä.

Vierailija:

Vierailija
13/37 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisessa lakossa en sitten ole mukana. Minua harmittaa, ettei omia palkkojaan voi tuolla alalla saada paremmaksi muuten kuin äärimmäisillä toimenpiteillä. 20 vuotta on koetettu ja kaikki ovat todenneet sen palkkakuopan. Mutta vain juhlapuheissa ja vaalimainoksissa.

4

Vierailija
14/37 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muihin AMK-tasoisiin verrattuna ei. Ulkomaihin verrattuna kyllä, kuten KAIKKI muutkin alat Suomessa...

Väitätkö ettet tiennyt lähtiessäsi kouluttautumaan hoitajaksi millainen palkkataso alalla on? Ja silti valitsit hoitoalan?

Minä haluaisin tehdä hoitotyötä, uskon että olisin siinä hyvä ja minulla on siihen luontaisia lahjoja. Nauttisin siitä. MUTTA oli pakko tehdä ratkaisu raha vs. työn sisältö. Tällä kertaa ratkaisi raha, koska kaikkea ei voi saada. Opiskelin diplomi-insinööriksi.

Vierailija:

Vierailija
15/37 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

etteivät potilaat joudu pulaan. Tuskin taloutesi siitä kaatuu. Etsit sen uuden työpaikan vasta ensi vuoden alussa. Vai oletko niin laumasielu, ettet uskalla toimia yksin?

Vierailija
16/37 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. 3

Vierailija:

etteivät potilaat joudu pulaan. Tuskin taloutesi siitä kaatuu. Etsit sen uuden työpaikan vasta ensi vuoden alussa. Vai oletko niin laumasielu, ettet uskalla toimia yksin?

Vierailija
17/37 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin huudetaan: VAIHDA ALAA JOLLEI PALKKA KELPAA!

JA EI HOITAJAT MITÄÄN IHMISHENGISTÄ VASTAA TYÖSSÄÄN VAAN LÄÄKÄRIT!

ja sitten huudetaan: AHNE HOITAJA VAARANTAA IHMISHENKIÄ KUN VAIHTAA ALAA KUN PALKKA EI KELPAA!

Siis ihan järjetöntä. Koittakaapa nyt päättää mitä ne hoitsut saa tehdä ja mitä ei.

Vierailija
18/37 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olethan palkkasi tiennyt kun olet alalle lähtenyt.

Vierailija:

Muihin AMK-tasoisiin verrattuna ei. Ulkomaihin verrattuna kyllä, kuten KAIKKI muutkin alat Suomessa...

Väitätkö ettet tiennyt lähtiessäsi kouluttautumaan hoitajaksi millainen palkkataso alalla on? Ja silti valitsit hoitoalan?

Minä haluaisin tehdä hoitotyötä, uskon että olisin siinä hyvä ja minulla on siihen luontaisia lahjoja. Nauttisin siitä. MUTTA oli pakko tehdä ratkaisu raha vs. työn sisältö. Tällä kertaa ratkaisi raha, koska kaikkea ei voi saada. Opiskelin diplomi-insinööriksi.

Vierailija
19/37 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai ohititko ne etiikan kurssit opiskeluaikoinasi?

Vierailija
20/37 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ikinä en ole palkankorotuksia pyytänyt tai vaatinut, puhumattakaan lakkoilusta...

Kyllä ne on ihan työnantajan puolelta annettu vuosittain.

T: miesalalla työskentelevä nainen ja tyytyväinen sekä palkkaansa että työhönsä. Edelleen fantasioi säännöllisin väliajoin hoitoalalle hakeutumisesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä