Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitajat, miettikää nyt kaksi kertaa irtisanoutumista!!!

Vierailija
11.10.2007 |

Mitään takuita ei ole siitä että pääsette samoihin hommiin vielä jossain vaiheessa. Ei ainakaan samoilla ehdoilla, se on ihan laissa säädetty juttu! Ja jos teillä ei ole kokemusta muilta aloilta eikä koulutusta niin jäätte työttömäksi!!! Itse en tänä päivänä IKINÄ ottaisi noin valtavaa riskiä että sanoisin itseni irti työpaikastani vaikka nykyinen paikkani ei ole mikään unelmatyö, palkasta nyt puhumattakaan! Täällä ainakin on niin paljon työttömiä ja jopa siivoojan hommiin on hakijoita tosi paljon ja vaaditaan koulutusta. Jos joutuu työttömäksi niin elämä voipi muuttua aika vaikeaksi. Kokemusta on :( Ja vaikka löytäisitte uuden työpaikan niin alusta kaiken aloittaisitte, ei lomia eikä muitakaan ylellisyyksiä pitkään aikaan, palkka pieni jne. Ja sen voin sanoa nykysin on kiire joka paikassa ja työt kasaantuu niskaan. Monella alalla on aika raskasta olla töissä, ei pelkästään hoitoalalla! Ja miten olette varautuneet siihen että ette saa palkkaa ehkä moneen viikkoon/kuukauteen??? Ihan oikeasti, elämä ei ole helppoa muuallakaan. Tehkää ratkaisunne ITSE eikä sen vuoksi kun muutkin tekee niin ja teitä ehkä painostetaankin joltain taholta. Kun sen yhdenkin kerran otatte loparit niin se ei hyvältä näytä kun uuttaa työpaikkaa haette!!!!!!

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun pitäisi palkata sellainen joka uskalsi erota ja taistella tai valittava epäsolidaarinen hoitaja, joka ei uskaltanut ottaa riskiä - en miettisi hetkeäkään.

Juuri ap:n kaltaiset ihmiset pitävät naisten palkkatason miehiä alempana.

Vierailija
22/30 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse lähtä kauas että saa heti töitä, menee vain naapurimaahan. Liksa ja työolot huomattavasti paremmat!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kyse vain naisvaltasista aloista! Moni mies tienaa vähemmän tai saman kuin te tällä hetkellä ns. miehisellä alalla. No, elämä opettaa kun alatte etsimään uutta työpaikkaa. Turha kuitenkaan tulla itkemään tänne kohtaloaan jos itse itsensä kuseen ajaa...

Vierailija
24/30 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos mun pitäisi palkata sellainen joka uskalsi erota ja taistella tai valittava epäsolidaarinen hoitaja, joka ei uskaltanut ottaa riskiä - en miettisi hetkeäkään.

Meinaan sähän et pääse. LAIN mukaan ne jotka ovat töissä, ovat töissä. Ketään ei oteta heidän tilalleen nyt eikä tulevaisuudessa ennen kuin he jostain muuta syystä irtosasanovat työ-tai virkasuhteensta tai se päättyy muuten johonkin lailliseen syyhyn. se että seimies haluaa heidän tilalleen jonkun muun, ei ole laillinen syy. Niinpä sinä et nyt mahdollisen joukkoirtisanoutumisen jälkeen uusia rekrytoidessasi tee valintaa " irtisanoutuneen taistelijan" ja " epäsolidaarisen hoitajan" välillä, vaan pelkästään " irtisanoutuneiden taistelijoiden" (ja mahdollisesti vastavalmistuneiden tai vanhempainvapailta jms palaavien) kesken.

Vierailija
25/30 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä aijokkaan palata mun työpaikalle takasi. Kyllä tällä työ kokemuksella pääkaupunkiseudulta uusityöpaikka löytyy. Tietysti harmittaahan se vanhaa työpaikkaa kun joutuvat mun tilalle kouluttamaan uuden, mutta ei se ole todellakaan mun ongelma.

Omalle ammattitaidolleni tekee vain hyvää vaihtaa työpaikkaa. Lomat ovat aivat toisarvoinen seikka tässä asiassa. Yksi kesäloma tämän kaiken rinnalla on pientä. Täytyy nähdä suurempi kokonaisuus eikä tuijottaa vain omaan napaan

Vierailija
26/30 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

auttaa ainakin nuorempia hoitajia huomaamaan etteivät he haluakaan olla hoitajia. Usein juuri ulkoapäin tuleva sysäys auttaa, jos on aikaisemminkin miettinyt alanvaihtoa/hoitovapaalle palaamista/kotiäidiksi siirtymistä/opiskelua jne.

Vierailija
27/30 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme ajattelua, tottakai joidenkin miesten kuuluukin tienata vähemmän kuin esim. sairaanhoitajan, mikäli heidän työnsä ei ole yhtä vaativaa/vastuullista.

Vierailija
28/30 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

harkitsevatko irtisanoutuvat hoitajat tarkasti tekoaan?

Jokaisella on käsityksiä ja kokemuksia työttömyydestä-omakohtaisia tai ulkokohtaisia.

Työntekijällä on oikeus irtisanoutua työpaikastaan. Se on rajoittamaton oikeus: se kuuluu jokaiselle. Harvoin sitä kuulee yhtä paljon haukuttavan irtisanoutuvia kuin nyt. Kaikilla aloilla on tuttua se, että jotkut irtisanoutuvat tai vaihtavat työpaikkaa paremman palkan perässä.

Tällä kertaa ongelma vain on epätavallisen laaja ja suuri: se edellyttää enemmän vastaantuloa hallitukselta ja kunnilta, koska he ovat ajaneet tilanteen siihen pisteeseen kuin missä se on. J

os lakko jyrkimmässä muodossa toteutuu niin ei paljon auta se, että peruspalveluministeri jankuttaa sanoneensa etukäteen " ennen emme voi mitään tehdä" . Erityisesti siksi, että kyllä olisi voitu tehdä.

Vierailija
29/30 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mä en pääse tappamaan ketään vahingossa! Barrikaadeille vaan tytöt!

Vierailija
30/30 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olette valmiita hyppäämään tyhjän päälle? Oikeasti harvemmilla on sellaiseen mahdollisuuksia. Olisi täysin eri asia jos olisi takuut siitä että palkat nousee sen mitä haluatte ja että varmasti saatte työpaikan jostain. Mutta nyhtän tilanteenne on kaikkea muuta kuin selvä ja varma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän