Phil & Teds tuplat
Osaako kukaan kertoa, että ovatko oikeasti hintansa väärtit? Suositteletko ostamaan Suomesta vai ulkomailta?
Ja sellanen asia joka ei kuvista selviä, eli molempien lasten ollessa kyydissä niin pystyvätkö nukkumaan? eli saako selkänojia minkä verran kallistettua vaiko ollenkaan? Pärjäisikö noissa vastasyntynyt ilman kantokassia pelkässä makuupussissa? Meinaan tavallisen kokoiseenkaan kantokassiin ei vauva montaa kuukautta mahdu niin ei varmaan mahtuis kun 1-2kk tuohon Phil&Tedsin omaan, joka on siis vielä normaalia pienempi..?
Voi kun jollain olis käyttäjäkokemuksia vaikkakin näistä on jo puhuttu jonkin verran joissain ketjuissa..mutta kun taitavat olla monille niin uusi tuttavuus nämä kärryt että kaipaisin lisää käyttäjäkokemuksia ;)
Kiitos jo etukäteen!
Kommentit (7)
Tänään näin myös hulluilla päivillä liikenteessä sellaiset ja toinen kyllä oli aikamoisessa pimennossa siellä, joten viihtyisikö oikeesti kyydissä pitkään, kun ei sieltä mitään näe?
9 kk. Eli silloin aluksi oli vastasyntynyt + 16 kk ikäinen. Olen tykännyt, täytyy tosin sanoa, etten asu Suomessa vaan aika paljon lämpimämmissä olosuhteissa. Täällä USA:ssa kärryt ovat myös halvemmat, Suomen hinnat mielestäni ylihinnoiteltuja. Kärryn oma makuupussi (cocoon) oli todellakin varsin pieni ja paksu (liian kuuma meille, Suomessa ehkä hyvä). Ei sinne lapsi pitkään mahdu varsinkaan, jos on toppa-asua tms päällä. Sen avulla on kyllä helppo siirtää vastasyntynyt sinne. Jokin muu käytetty pehmeä kantokoppa ajaisi varmaan asian. 3-6 kk ikä on hankala, vauva ei enää viihdy makuulla, mutta ei voi vielä vaihtaa istuma-asentoon. Esim. leikkipuistossa jouduin sitten aina pitämään sylissä vauvaa (jos ei nukkunut), kun vanhempi leikki. Myös muuten vauvaa joutui paljon ottamaan syliin sieltä. Vaihdoinkin vauvan istuma-asentoon n. 5 kk iässä, oli fyysisesti hyvin kehittynyt. Mun kärryssä kummankaan istuimen asentoa ei voi muuttaa (mutta niissä uudemmissa malleissa kai voi). Lapset pystyvät silti nukkumaan kärryssä, jos vaikka uuvahtavat kesken reissun. Kyllä se ylempänä oleva lapsi on aika lailla tuulelle alttiina, jos se haittaa. Tavaratila on pieni, itseäni ei ole viime aikoina haitannut, aluksi talviolosuhteissa hieman haittasi, jos esim. tuli ulkoa sisätiloihin ja olisi halunnut tunkea ulkovaatteita johonkin. Kärryynhän on saatavilla sivupussit. Helppo koota autoon. Omiin käyttötarkoituksiini kärry on sopinut. Jos tarvitset kompaktia kärryä esim. kaupoissa, kaupungilla liikkumiseen ja jolla tarv. voi mennä vaikka päällystämättömälle polulle ja tarvii nostaa kärryä autoon, suosittelen.
viihtynyt, pidän siellä yleensä nuorempaa, ei paremmasta tiedä:-) Tosin kyllä vanhempikin sinne menee eikä valita, jos joskus laitan nuoremman eteen.
Hankimme vaunut, kun kuopus syntyi. Esikoinen oli silloin 1 v 2kk. Kuopus nukkuu edelleen kantopussissa vaunuissa, vaikka hän on jo 7 kk. Hyvin mahtuu! Itse asiassa vasta nyt olen alkanut miettiä, että varmaan kohta joutuu luopumaan kantopussista, kun tulee paksumpi talvivaatetus päälle.
Vaikka noissa vaunuissa esikoisen selkänojaa ei saa kallistettua, hän on muutaman kerran nukkunut lyhyitä päikkäreitä niissä. Meillä ei ole tapana nukuttaa esikoista ulkona, joten meille nämä vaunut ovat siltä osin ok.
Minusta parasta näissä vaunuissa on se, että ne menevät todella pieneen tilaan, ne on käsittämättömön helppo koota ja kasata ja ne ovat todella kevyet. Ennen meillä oli Teutonia Mistralit esikoisella, ja jälkikäteen ajatellen ne tuntuvat nyt todella kömpelöiltä, raskailta ja vaikeilta. Ne vaativat paljon enemmän tilaa kuin nämä pienet ja sirot sisarusrattaat.
Huonoin puoli taas on se, ettei vaunuissa ole kääntöaisaa. Niinpä lapset ovat saaneet tottua siihen, että joskus aurinko paistaa silmään.
Me aiomme pärjätä näillä vaunuilla, muita ei ole hankinnassa. Suosittelen lämpimästi. Ihan halvat eivät ole, mutta hintansa väärtit kyllä.
Meillä ovat Phil&Tedsit olleet käytössä noin 7 kk ja tyytyväisyydestä kertoo se, etten ole käyttänyt muita rattaita ollenkaan sen jälkeen. Vauvalla oli aluksi Emmaljungan Duolift-kantopussi ilman kovikkeita vaunuissa, myös tavallinen lämpöpussi käy hyvin.
Perusistuimen selkänojaa voi säätää monella tavalla, joko vetoketjuja tai solkia avaamalla. Lisäistuimen selkänojaa voi laskea noin 10 cm vetoketjut avaamalla (uudemmassa Sport-mallissa). Tässä asennossa hieman isompi vauva voi mielestäni hyvin nukkua takana, on samanlaisessa asennossa kuin turvakaukalossa. Jos vauva on perusistuimessa vaakatasossa, taapero on edessä/päällä lisäistuimessa, ja siinä ei ole ehkä niin hyvä ottaa päiväunia, koska säätömahdollisuuksia ei ole paljon ja paikka on aika avoin. Aurinkosuojana olen käyttänyt erillistä päivänvarjoa, ja kylmillä ilmoilla tuulensuojana sadesuojaa (jos esim. ulkona nukuttu päikkärit). Takana istuminen ei ole ongelma, molemmat lapset ovat olleet siellä tyytyväisenä.
Tavarakori on pieni, mutta ihan hyvin on pärjätty. Meillä on ollut pieni hoitolaukku työntöaisassa roikkumassa ja tarvittaessa tavaroita on pakattu myös kuomun päälle (esim. toinen laukku kauppareissulla tms)... Jos liikkuu yhden lapsen kanssa, toista istuinta voi käyttää tavarakorina ja silloin tilaa riittää.
nimenomaan työntömukavuudessa ja liikkumisen helppoudessa. Niiden kanssa on helpompi liikkua kuin monilla yksöisrattailla, tuplista puhumattakaan, ja rattaat mahtuvat kevyesti pieniin hisseihin.
Itse olen näitä katsellut ja jo muutamassa kaupassa käynyt testaamassakin. Meillä tuplat tulisivat käyttöön 2v3kk lapselle ja vastasyntyneelle.
Muuten olisivat todella näppärät, mutta sisaristuimen selkänojaa ei saa kallistettua ainakaan niissä malleissa, joita Suomessa oli tuossa kuukausi sitten. Joten toinen lapsista (esikoinen siis) ei pysty vaunuissa nukkumaan. Huutonetissä oli kyllä myytävänä yhdet englannista tilatut versiot, jossa tekstistä sai kuvan, että myös sisaristuimen selkänojaa voisi säätää, en kuitenkaan tutkaillut asiaa sen enempää. Toinen asia, jota jäin miettimään oli sen sisaristuimen suoja, kun kuomu tuntui vähän niinkuin loppuvan kesken, ts. ei saa kunnolla lapsen päälle ja lapsi ei siis ole minkäänlaisessa tuulisuojassa. Jos sisaristuin on paikoillaan vaunuissa, on vauvaa myös aika vaikea " hoitaa" tai ainakin sellainen mielikuva minulle vaunuista jäi.
Tällä kokemuksella jätän itse vaunut valitettavasti kauppaan vaikka muuten olisivat kertakaikkisen näppärät ja kätevät. Itselläni vain on tarkoitus liikkua lasten kanssa ja siksi myös esikoisella pitää olla mahdollisuus nukkua vaunuissa, jos kesken reissun uuvahtaa.
Tuskin tästä nyt on kauheasti apua, mutta ajattelin nyt kutienkin kertoa mielipiteeni...
Nekku