Kyllä mun hoitajana täytyy sanoa,
että en irtisanoudu. Palaa lomat ja kaikki ja palkka tuskin siitä huolimatta nousisi. Muutenkin se tunuu jotenkin turhan uhmakkaalta. Mutta tää on vain mun mielipide.
Kommentit (85)
Vierailija:
Moni on liittynyt Tehyyn, ihan vain päästäkseen irtisanoutumaan. Ei pelota, ei. Ja kyllä, haluamme vaan itsekkäästi lisää palkaa, kutsumus ei ketään jokapäivä syötä. Jos tämä ryssytään, niin varmasti suuri joukko vaihtaa kokonaan alaa.
organisoinnissa kuin siihenkään, mikä on moraalisesti oikein tai väärin. Mutta sen haluan sanoa, että näitä viestejä lukiessa ei todellakaan voi muuta, kuin järkyttyä kerta toisensa jälkeen järjen köyhyydestä. Perustelut ja muutkin kannanotot lähes järjestäen eivät voi olla aikuisten ihmisten kirjoittamia. Siis kyllähän järjenkäyttö on sallittua ja jopa ajoittain suotavaakin.
Onnea valitsemallanne tiellä...
on syytä hyväksyä tietyt realiteetit. Palkka ei tule koskaan olemaan yksityissektorin tasolla mutta vastineena on sitten tiettyjä etuja, esim. viran/toimen melko varma pysyvyys, loma- ym. edut jne. Mikäänhän ei estä nykyiselläänkään irtisanoutumasta ja hakeutumasta esim. keikkafirman kautta töihin. Mikäs tässä sitten kiikastaa? Yksityispuolella on tietty epävarmuus sijoittumisesta ja työn jatkumisesta, korvaus ei ole kuitenkaan se, mikä firmalle maksetaan, lomia ja lomarahavapaita ei kerry, ne maksetaan palkassa pois jne. jne. Eli ei voi saada kaikkea samalla lautasella tai poimia pelkkiä rusinoita pullasta, vaikka kuinka työ olisi arvokasta.
Nyt ollaan menossa kohta Yhdysvaltojen mallia, joissa köyhät joutuvat tekemään kahta työtä pysyäkseen hengissä. Varsinkaan pääkaupunki seudulla ei elä, jos käteen jää kuussa 900 euroa. (Tämä ei nyt liittynyt varsinaiseen kekusteluun, mutta minusta monien alojen palkkoja tulisi nostaa.)
Tänä nyt vaan on se ainoa keino, millä hallitus ja kuntatyönantaja saadaan oikeasti hereille. Eikä sitäkään ole kirkossa kuulutettu, että lakkoa edes tulee.
Juuri tuollaisten takia palkat ei tule koskaan nousemaan eikä työolot parane!
että mitään ansaittua etuutta ei irtisanoutumisessa menetä.. Tehy ottaa vastuun. Ja että työpaikka odottaa irtisanoutumisen jälkeenkin. Ja mitä sitten?? Mullakin on määräaikainen työ.. Mitä mä siinä kauheesti menetän jos irtisanoudun? Hoh hoh hoo.. Töitä löytyy jatkossakin. Jos ei nyt jostain syystä samasta paikasta niin jostain ihan varmasti kuitenkin. On koulutettu kahteenkin eri terveydenhuollon ammattiin, on lisäkoulutuksia ja on työkokemusta..
Käykää niissä jäsenilloissa, ottakaa asioista oikeesti selvää!
tuollaisten tossukoiden takia palkat pysyy alhaalla, kiitämme siis teitä yhteisen asian puolesta, kumarrus sinne..
Vierailija:
että mitään ansaittua etuutta ei irtisanoutumisessa menetä.. Tehy ottaa vastuun. Ja että työpaikka odottaa irtisanoutumisen jälkeenkin. Ja mitä sitten?? Mullakin on määräaikainen työ.. Mitä mä siinä kauheesti menetän jos irtisanoudun? Hoh hoh hoo.. Töitä löytyy jatkossakin. Jos ei nyt jostain syystä samasta paikasta niin jostain ihan varmasti kuitenkin. On koulutettu kahteenkin eri terveydenhuollon ammattiin, on lisäkoulutuksia ja on työkokemusta..Käykää niissä jäsenilloissa, ottakaa asioista oikeesti selvää!
että ei tarvi lakon aikana maksaa kuin asuntolainan korot vain mm.
Ei ole ollut vielä tarkemmin asiasta keskustelua. Mutta jos mitään ei riskeeraa niin mitään ei myöskään koskaan saa.
Ei tehy mulle töitä tuu antamaan. Mutta en mä koe häviäväni mitenkään jos mun määräaikanen työ nyt jostain syystä vaikka loppuiskin. Voishan se loppua muutenkin... Töitä on tarjolla vaikka kuinka!
Ja siks toiseks.. Palkkaako se työnantajakaan vallan uusia naamoja semmosiin hommiin joita joku muu on tehnyt? Niillä uusilla kun ei ole työkokemusta just siitä paikasta.. Aikaa ja rahaa menis opetteluun
Vierailija:
että mitään ansaittua etuutta ei irtisanoutumisessa menetä.. Tehy ottaa vastuun. Ja että työpaikka odottaa irtisanoutumisen jälkeenkin. Ja mitä sitten?? Mullakin on määräaikainen työ.. Mitä mä siinä kauheesti menetän jos irtisanoudun? Hoh hoh hoo.. Töitä löytyy jatkossakin. Jos ei nyt jostain syystä samasta paikasta niin jostain ihan varmasti kuitenkin. On koulutettu kahteenkin eri terveydenhuollon ammattiin, on lisäkoulutuksia ja on työkokemusta..Käykää niissä jäsenilloissa, ottakaa asioista oikeesti selvää!
että joukkoirtisanomisen idea on se, että työnantajat ja päättäjät eivät voi antaa sen tapahtua. Liian paljon potilaita kuolisi ja syntyisi muutenkin täysi kaaos. Elikkä hoitajat olisivat irtisanoutuneina korkeintaan päivän ja silloin olisi ns. kiristetty paremmat palkat ja työolosuhteet.
Ei siinä kukaan menetä vakituista työtään, eihän uusia hoitajia edes löytyisi mistään!
Elikkä todellakin irtisanoutukaa siskot! :-)
Vaikka vaan päiväksi irtisanoutuisi, niin siihen tilalle voipi palkata jonkun muun. Aivan hyvin.
Minä ja ystäväni (valmistumme molemmat sh:ksi tän vuoden puolella) meinaamme hyökätä siinä vaiheessa kyselemään töitä, kun vakityöläiset ovat irtisanoutuneet. Mikään pakkohan niitä irtisanoutuneita ei ole enää ottaa takasin, paikat ovat jaossa.
Minä en aio irtisanoutua koska:
a) minusta palkkani on hyvä, ja sitäpaitsi, ei kaikki sairaanhoitajat ole yksinhuoltajia? Kai teillä on toinenkin osapuoli joka tuo taloon rahaa? Me mieheni kanssa haluamme maksaa asuntolainaamme kokoajan, ja juu, asumme pk-seudulla ja yhteiset tulomme ovat n. 3000¿, tulemme loistavasti toimeen, en ymmärrä tätä " kutsumustyöllä ei elä" , kyllä me olemme eläneet ja hyvin olemmekin. Menot tulojen mukaan hyvät naiset ja herrat!
b) Teen työni muustakin kuin pelkästä rahasta
kyselee töitä silloin jos/kun hoitajat ovat joukolla irtisanoutuneet. Mutta vastavalmistuneita ei varmasti oteta hommiin jonkun pidetyn ja pitkään työskennelleen tilalle, kun hän on joutunut lojaalina muille tehyläisille irtisanoutumaan.
Kun muut kollegasi taistelevat SINUN palkkasi hyväksi ottamalla riskin, niin sinä hyökkäät saalille. Ajattele hetki.
Minä veikkaan, että mahdollisimman moni irtisanoutunut jätetään palkkaamatta. Osa varmaan joudutaan palkkaamaan, mutta he saattavat kyllä palata töihinsä entisillä ehdoilla, kun huomaavat, että palkatta on häjy elää.
Vierailija: