Kyllä mun hoitajana täytyy sanoa,
että en irtisanoudu. Palaa lomat ja kaikki ja palkka tuskin siitä huolimatta nousisi. Muutenkin se tunuu jotenkin turhan uhmakkaalta. Mutta tää on vain mun mielipide.
Kommentit (85)
on kvtes:n mukainen irtisanomisaika.
Mulle se 12% korotus ois ollut riittävä, useita vuosia olen elänyt opintotuella ja kesätöistä saaduilla rahoilla, niin kyllä kelpaa. Mulle jopa se sairaanhoitajien nykyinen palkka ilman korotuksia ois ollut hulppea korotus. Nykyään käytän rahaa 350 euroa kuussa vuokraan (mies maksaa puolet) ja noin 200 euroa elämiseen. Ymmärrät varmaan, että joku 1300-1400 euroa nettona ois ihan tosi hyvin mulle.
19, voi olla niinkin, että vanhoista ja hyväksi koetuista ei luovuta. Mutta varmasti joukossa on niitäkin, joiden työpanokseen ei olla oltu niin tyytyväisiä. Nuorilla vasta alalle tulleilla on motivaatio kohdallaan, ja itse ainakin olen hakeutunut alalle, koska aidosti välitän ihmisistä ja haluan auttaa. Rahan takia en (yllätys yllätys) tälle alalle hakeutunut.
t. 17
Älä pyydä yhtään enempää kuin on välttämätöntä, muutenhan olet ahne!
yhdellä kertaa kaikista hankalista ja joustamattomista, sairaslomilla paljon olleista, lasten takia jatkuvasti poissa olleista jne eroon, noin vain kertaheitolla!
Parhaat tietysti pääsee takaisin töihin....
enilloissa saa tietoa. Kenenkään ei kuitenkaan ole pakko irtisanoutua, tämä on täysin vapaaehtoinen juttu.
Äkkiäkös se mieli muuttuu, kun rahat on loppu ja töitä tarjotaan.
Miksi sen työtaistelukeinon piti olla pahin mahdollinen. Minusta tuntuu etten uskalla mennä irtisanomaan itseäni toimesta. Muuten voisin, mutta ensi kesänä ei taitaisi olla lomaa yhtään. Tuohon loma asiaan ei ole minulle kukaan osannut vastausta antaa. Lakon puolella olisin ollut. Ja todellakin olen palkankorotuksen kannalla, mutta että tämmöinen keino käyttöön... Ja jos jätän irtisanomatta niin olenko se työpaikan paskiainen?
joten teet rohkeasti niin kuin viisaimmalta tuntuu, eli jäät työhösi.
sinua. Tuolla asenteella ei sairaalamaailmassa pitkälle pötkitä. Jotain kollegiaalisuutta meiltäkin löytyy, jos sinunlaisiasi hyeenoja otetaan vanhojen kokeneiden hoitajien tilalle. Mietippä hetki sitä. Olet ystävinesi ällöttävä
voi edes irtisanoutua ilman työnantajan suostumusta.
Vierailija:
että mitään ansaittua etuutta ei irtisanoutumisessa menetä.. Tehy ottaa vastuun. Ja että työpaikka odottaa irtisanoutumisen jälkeenkin.
Pidempään töissä olleilla se on 1 kk muillakin 2viikkoa. Lakko saattaa vaikka loppua sinä teidän irtisanomisaikana, jonka siis joudutte olemaan töissä. Ja onhan sillä työnantajalla se aika aikaa etsiä uusia työntekijöitä.
Eiköhän sinne joku perehdyttäjäksi kelpaavakin työskentelemään jää.
Vierailija:
kyselee töitä silloin jos/kun hoitajat ovat joukolla irtisanoutuneet. Mutta vastavalmistuneita ei varmasti oteta hommiin jonkun pidetyn ja pitkään työskennelleen tilalle, kun hän on joutunut lojaalina muille tehyläisille irtisanoutumaan.
Minun puolestani irtisanoutukoot he, joille tuo palkankorotus on tärkeä. Ei minun mielestäni siinä ole mitään mukisemista, jos työnantaja ei palkkaakaan enää takaisin.
Ja en minä ala uhraamaan omaa tulevaisuuttani joidenkin toisten palkankorotushaaveiden vuoksi; kuten sanottu, niin mulle se palkka on nykyiselläänkin iso, ja se 12% korotus olisi mulle kelvannut kyllä.
t. 17
Raha ei mustakaan ole tässä se tärkein pointti, olisi kannattanut nyt puuttua muihin alan ongelmiin kun kerran vaikutusmahdollisuuksia on. Ja todella ottaa vastaan se maltillinen korotus, mitä tarjotaan tuon pöyristyttävän 500e palkankorotusvaateen sijaan.
Mua hirvittäis olla nyt Tehyläinen, onneksi ei tarvitse moisia päätöksiä omasta kohtalostaan itse tehdä. Tehyn varaan ei kannata liikoja laskea, se ei ketään töihin ota eikä palkkoja maksa, paitsi tietenkin oman ökyorganisaationsa.
Totuushan on se, että kanssaihmisten korviin tuo 500e palkankorotus kuulostaa aivan hävyttömältä. Ja mikäli joukkoirtisanoutumiset toteutuvat ja potilaita väistämättä jää hoitamatta ja jopa kuolee, kääntyy kansan yleinen mielipide jo parissa päivässä hoitajia vastaan.
Ja todella arvostan hoitajia ja heidän työtään, mutta musta alalla on suurempiakin ongelmia kuin huono palkkaus, juurikin henkilökunnan vähyys ja määräaikaiset työsopimukset. Näitä olisi kannattanut nyt ajaa kuntoon eikä vain massairtisanoutua euron kuvat silmissä.
Ei, palkankorotuksilla ei saada lisää vakansseja eikä suurempaa työpanosta nykyisiltä hoitajilta. Sillä saadaan edes vähimmäismäärä hoitajia töihin, mitä tarvitaan hoitoyksiköiden pyörittämiseen.
Moni lakosta huolissaan oleva ei tajua, että potilasturvallisuus ei ole vakaa nytkään, työvoimapulan aikana. Ja se tulee vain pahenemaan jos asiat säilytetään ennallaan.
Ja en ole hoitaja enkä Tehyläinen.
Vähimmäismäärä tarkoittaa miehitystä, josta vähempää hoitajia ei voi olla potilasturvallisuuden vaarantumatta. Hoitoala ei ole mikä tahansa Alepa vaan pyörii tietyllä miehityksellä per osasto. Siitä ei pysty mikään kunta tinkimään.
Ja tällä hetkellähän tilanne työvoimapulan alueilla on se, ettei minimimiehitystä saada töihin kuin vuokrafirmojen, vakituisten työntekijöiden joustojen ja ylimääräisten vuorojen jne. avulla.
Joku voi kirjoittaa vaikka sata viestiä peräkkäin ja esittää aina eri henkilöä.
Myös muut kuin sairaanhoitajat voivat esittää olevansa " sairaanhoitajia" .
Meillä osastolla kaikki ovat valmiita joukkoirtisanomiseen. Lakolla ei saavuteta mitään.
Kannattaa käyttää hyödyksi, kun noin sopivaan saumaan alkavat kollegat töppäillä...