Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Hästensin sänky hintansa arvoinen?

Vierailija
26.02.2013 |

Katselin tänään Vepsäläisell Hästensin sänkyjä ja kauhistelin hintoja. Ylipäätään kaikki sängyt olivat hintavia.

Onko kenelläkään kokemusta Hästensin Excel II:sta?

Kommentit (102)

Vierailija
61/102 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikean sadan euron vaahtomuovipatja ja parinkympin ohut petari-patjansuojus lattialla on paras sänky, mitä minulla on koskaan ollut. Laitan erotuksen mieluummin ylellisiin peittoihin ja lakanoihin. Ja ulkomaanmatkaan.

Sä oletkin köyhä. Kaikkien ei tarvitse valita.

Vierailija
62/102 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hästens-patjani on ollut käytössä 22 vuotta. En yleensä muistele sen ikää. Vaihdoin aikoinani uudehkosta Duxista tähän, koska minulla oli selkäongelmia, ja halusin parhaan mahdollisen patjan. Hyvä hieroja 1/2 t joka toinen viikko sekä tämä patja, ja - kop kop - selkä ei ole ilmoittanut itsestään.

Miinuksia:

- Kun nukkuu 180cm sängyssä yksin, petari ei pysy paikallaan vaikka mitä tekisi - se valuu. Jos ei tee mitään, se on lopulta lattialla. Ei auta mattokumiverkko. Se on todella painava ja hankala nostaa yksin. Neuvoja ei Hästensiltä saanut, muita kuin tuon kumiverkon, joka ei auta.

- Kun patja oli ihka uusi, ihana nuori koiramme ei enää saanutkaan nukkua sängyssä. Se koki hevosen- ja lampaantuoksuisen petarin kilpailijakseen, ja kävi merkkaamassa sen. Putsasin heti fairyllä ja pyyhkeellä. Uutta ei olisi kannattanut ostaa, koska sama olisi toistunut (Kennel-liitto). Mitään hajua tai jälkeä ei jäänyt, koska hevosenjouhet ja lampaanvilla hylkivät 'likaa'.

MÖKKI

Mökillä on usein kurjat patjat. Tyttäreni kävi kierrätyskeskuksesta ostamassa uuden veroiset Bonnel-jousipatjat (nukutaanhan hotellissakin patjoilla joilla muut ihmiset ovat nukkuneet) ja päälle uuden Hästens-petauspatjan. Jos haluaa luonnonkuituisen, hinta aivan kilpailukykyinen. On toiminut hienosti tämäkin.

Moni ostaa kalliin sohvan mutta tyytyy huonoon patjaan. Meillä tämä Hästens, mutta sohvana kaksi antiikkista puusohvaa, jotka ovat ikuiset, eivätkä maksaneet lähellekään tavallisen sohvan hintaa.

Aforismini:

: Osta parempi patja kuin mihin sinulla on varaa, kaikki muu voi olla kirpputorilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/102 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyy varmasti järkeviä välimuotoja halpissänkyjen ja superkalliiden Hästensien väliltä eli esim. Jensenin sängyt ovat ihan laadukkaita (5/25v - takuu niissäkin) sänkyjä, eivät halpoja nekään mutta eivät kuitenkaan Hästensien hinnoissa. Ja Jensenin sänkyjä on myös hyvissä tarjouksissa, en tiedä onko Hästensejä juurikaan tarjouksissa? Jos ei ole rahalla mitään väliä, niin miksei osta sitten 20000e:n Hästensiä (tai yhden hengen motorisoiduksi sängyksi minimissään 7000e:n Hästensiä), pienituloiselle ei kyllä mitään järkeä laittaa auton hintaa sänkyyn.

Varmaan maailmasta löytyy Hästensiäkin kalliimpia sänkyjä, jos sen kerta on pakko olla maailman kallein.

Vierailija
64/102 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun mietin patjoja 22 vuotta sitten, verhoilijamestareiden liiton puheenjohtaja sanoi: Jos nukkuu kahden keinokuidun välissä, saa selkäongelmia, sama kuin jos nukkuisi muovipussissa.

Vierailija
65/102 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä nykyinen Hästens ollut nyt 10v.

Aivan mahtava sänky, kallis mutta pirun hyvä.

Ihminen viettää sängyssä kolmasosan elämästään sentään, väärä paikka pihistellä patjan laadussa.

66/102 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koemakasin noin 50 sänkyä kuukauden aikana. En koskaan kysynyt sängyn hintaa ennen kuin testasin sitä. Itselleni asetin kipurajaksi sängyn hinalle n.10 000€. Kokemuksia on Jyskin memoryfoam patjoista vierassängyn muodossa, sillä olen nukkunut sillä futon-patjan antauduttua 5 vuoden käytön jälkeen.

Jyskin patja tuntuu hyvältä noin 15min, mutta lämmön tartuttua siihen veltostuu. Futonia en viitsi edes suositella pitkällä investoinnilla, sillä ne ovat hankalia/mahdottomia huoltaa...

Anyhow... Sänkyvertailu käytiin loppuen lopuksi kahden sängyn välillä. Toinen oli Tempur North Adjustable ja toinen Vepsäläisen Hästens 60th malli. Motoroitu sänky houkutteli paljon, mutta Hästensin nukkuma-asento oli jotain sellaista jota olen hakenut kauan. Matkustan itse paljon ja käytän parhaimpien hotellien palveluita. Sänky on itselleni yksi tärkeimmistä hotellien valintakriteereistä ja Hästens 60th edition on hyvin lähellä sitä "parhautta" mitä itselleni haen.

En suosittele kenellekään Hästenssiä, mutta suosittelen pitämään objektiiivisuuden sänkyjen valinnassa. Kallein ei ole välttämättä paras, halvin ei ole välttämättä paras... Paras sänky on se joka tutuu siltä kuin asettuisit makaamaan pilvien päälle sillä tavalla, että mikään ei häiritse sinua ympärillä. Tavoite on painottumuuden tila.

Vierailija
67/102 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hästensin lisäksi kannattaa tsekata https://vispring.com/

68/102 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

vispring myös ehdottomasti!

Vierailija
70/102 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on Hestensin moottorisänky ollut jo 19 vuotta. Jolloin siitä hajosi kaukkari,(patterinvaihto ei auta).

Täällä kävi mies, joka kaupitteli isoa imuria, en ostanut, mutta hän (kahvia vastaan, imuroi kaikki mitä  kotona on.) Kaikista muista tuli pölyä ihan kamalasti, muttei Hestensin sängystä, valkoinen suutin oli yhtä puhdas kuin laitettaessa! Kuitenkin kotini imuroidaan 3 kertaa viikossa.

V.2011 Hestensistä alkoi pettää toinen puoli. Soitin sinne, ei mitään kommentoitavaa, ketään ei kiinnostanut! En tiedä mitä pitäisi tehdä?

Joku kommentoi patjan liukumista, se on totta, ettei ole minkäänlaisia esteitä siihen. Eipä niitä ole muissakaan, mikä on aika haastavaa sänkyjen valmistajille!

Sänky on hyvä nukkua, mutta tämä, etteivät he ole valmiita ottamaan vastuuta omasta tuotteesta, saa minut muuttamaan mieleni.

Vierailija
71/102 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kokemusta Askon kalleimmista patjoista (ensimmäiset lämmöstä muotoutuvat -> aiheuttivat ikuiselta tuntuvat selkävaivat kummallekin) sekä Ikean kalleimmista testivoittajista. Eipä ole häävi unenlaatu näilläkään. Olkapäät eivät painu riittävästi patjaan, joten ongelmat selästä ovat vain siirtyneet niskaan. Tyynyn vaihto ei ole auttanut asiaa.

Nyt siis edessä kolmansien patjojen ostaminen. Olen nukkunut sukulaistädin Hästensillä 20 vuotta sitten ja muistan yhä ne unet parhaimpina koskaan. Ehkä myös aika on kullannut muistot, mutta edessä on nyt vertaileva Hästens-tutkimus ennen ostopäätöstä.

Iso kysymys on vain se, että jos on ollut lapsuusiän astma, voivatkohan hevosenjouhet aiheuttaa astman puhkeamisen uudelleen? Hevosenlanta kuulostaa mielestäni paremmalta tuoksulta kuin järkyttävän synteettinen muovimyrkky, joka levisi pitkäksi ajaksi makkariin sekä Askon että Ikean patjoista.

Vierailija
72/102 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on n. 9k€:n Hästensin sänky. Vaihdettiin pari vuotta sitten. Omat krooniset yläselkävaivat loppuivat n. kuukaudessa. Olen tosi tyytyväinen. Sänky ei pompi tms. kun puoliso kääntyy, luonnonmateriaalit ihanat. Sänky on todella painava, joten helposti tätä ei siirretä. Mutta emme me itse muutakaan tai esim. siivoa vaan siivooja käy kerran viikossa.

Kaikki ei sovi kaikille, ja on varmasti ihmisiä, joille Hästens ei sovi. Itse tienaan n. 30 000€ kuukaudessa ja teen paljon töitä, minulle ei siis iso sijoitus ja haluan panostaa kunnon yöuniin. Tilanne tietysti eri, jos tuo minun kuukausipalkka on esim. jonkun vuosipalkka.

Turha tänne tulla rikkaita haukkumaan. Ikean patja on varmasti ok, mutta ei se tietysti sama aska ole kuin laadukas sänky. Sama autoissa. Toyotalla pääsee kyllä kauppaan, Bemarilla kulkeminen on miellyttävämpää, ajaa saman asian muuten.

Vierailija
73/102 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan verrannut Hästensia Tempuriin? Tempur kun on kuulemma selkävaivaisten Ferrari... mutta mekanismit ovat aivan erilaiset. Kiinnostaisi kuulla kokemuksia puolin ja toisin.

Vierailija
74/102 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa paha mieli tästä ketjusta, ei olisi pitänyt lukea ollenkaan.

Terv. Köyhä sinkku

Vierailija
75/102 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Selkäkivut jäivät tämän sängyn myötä. Se on iso asia

Vierailija
76/102 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hintansa väärti. Luonnonpuuvillasta valmistettu futonsänky on paras.

Vierailija
77/102 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulipa paha mieli tästä ketjusta, ei olisi pitänyt lukea ollenkaan.

Terv. Köyhä sinkku

Ole huoleti, kyllä Ikean sängyssä voi nukkua ihan hyvin. Ikean patjat ovat saaneet hyviä arvosteluja sokkotesteissä. Ne vaan joutuu uusimaan useammin. Jos on varaa, hanki Ikeasta se kalliimpi vaihtoehto. Minulla on Ikea-sänky ja nukun tosi hyvin, vaikka tempurista haaveilenkin.

Vierailija
78/102 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 vuotta Hästens 2000 T enkä vaihtaisi pois. Sänky on kuin uusi, kun muistaa kääntää patjan kerran vuodessa ja petari tietysti pitää olla paremmasta päästä. Meidän setti makso noin 24000€.

Vierailija
79/102 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeaan ikään hyvin toiminut selkä, mutta nyt ollut ristiselkä kipeä, menee kyllä ohi, Mutta syyt johtavat petariin, Päätin hankkia sen Hästensiltä entisen melko hyvän patjan päälle. Koskaan

ei tiedä kauanko ehtii käyttää, ennenkuin kuolema korjaa, mutta jos jotkut “tuskattomat” yöt, olisis erinomaista!

Vierailija
80/102 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munmielest iha 5/5 ja suosittelen ei se nyt ole kun 21000€ :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan