Onko Hästensin sänky hintansa arvoinen?
Katselin tänään Vepsäläisell Hästensin sänkyjä ja kauhistelin hintoja. Ylipäätään kaikki sängyt olivat hintavia.
Onko kenelläkään kokemusta Hästensin Excel II:sta?
Kommentit (102)
[quote author="Vierailija" time="07.10.2013 klo 20:28"]
Hästens haisee tosiaan hevosenpaskalle. Patjan sisältö on tehty hevosen karvoista ja kuivatusta lannasta. Käsittämätöntä kuinka ihmisiä voidaan vedättää ja laittaa heidät stamaan pelkkiä mielikuvia. Jos laatua haluaa niin Svane tai Dux antavat enemmän vastinetta rahalla. Ne eivät myöskään haise ;)
[/quote]
Voi voi -ei taida sinulla olla rahaa kunnon patjaan kun noin katkeria kirjoittelet?
No höpö höpö mitään haisee! Meillä ollut noin 7 vuotta ja en voisi olla tyytyväisempi.
Hästens excel, yli 10 vuotta makeita unia, hikoilut vähentyneet, ei kääntyilyä, hästensin untuvapeitto ja -tyynyt, niin voi nukkua vilpoisassa.
Pidän hevosistakin, mutta valitettavasti tästä patjasta ei hepan hajuja lähde...
Ei narinaa, kitinää, tukevat reunat, 25 v takuu.
Enemmän aikaa mulla menee hästensin vuoteessa vaimon vieressä kuin auton ratissa...
Hästensin Proferia jenkki tuli hommattua hiljakkoin. Kokemus sellainen nukkumaan mennessä ja herätessä että ennemmin antaisin auton pihasta kuin luopuisin sängystä, ja auto ei oo toytota niiku tuolla joku vertaili =), elämäni paras sijoitus ja vaimokin tykkää.
Rapiat 20 000k hintaa tuolla unien ferrarilla mutta ei siinä paljoa per yö kerry kun kestää peli aikas pitkään jahka siitä huolen pitää. Hoitaa sänkyä pitää musitaa, kääntää patjaa aikaajoin, ja pöyhiä petaria. Ja kysymys....onko sijoittaminen omaan oloon rahalla mitattavissa????
Voin suositella, kaikki vaivat selän kipeilystä hikoiluun, heräilyyn ja kääntyilyyn ees taas yöllä hävinneet. Ei ole kuuma eikä kylmä. Tyynyt ja petot samaa merkkiä, muuta en enää makuuhuoneeseen huoli. Rahalla saa ja hevosella pääsee, tässä tapauksessa nirvanaan joka yö!!
Miten runkopatjaa, joka ei ole irrallinen pöyhitään ja käännetään??? Hästens Excel:issä ei irrallista patjaosaa. Meille ei annettu ostaessa mitään pöyhintä ym. ohjeita. Yhden hengen runkopatja niin painava, että tarvii 2 bodaria edes siirtämään huoneen toiselle puolelle! Mutta kertokaa ihmeessä, miten se pöyhitään, niin teen sen heti! Nimim. Selkä jo helv kipeä
Meillä lähti Hästen untuvatyyny roskiin. Pahempaa pölynkerääjää voi etsiä. Nenä ei enää öisin tukossa sen jälkeen...
Meillä lähti Hästen untuvatyyny roskiin. Pahempaa pölynkerääjää voi etsiä. Nenä ei enää öisin tukossa sen jälkeen...
Mun kaveri osti joskus takavuosina Hästensin. Kun sitten kuukausia myöhemmin kysyin, että onko se hyvä sänky, niin hän meni vähän vaikeaksi. Sanoi, että meni aika monta kuukautta tottua siihen, mutta on se nyt ihan hyvä.
Siksi en ole uskaltanut Hästensiä ostaa. Mulla on mielikuva, että ne on kovia petejä. Voin olla väärässäkin. Kerran olen hotellissa nukkunut sellaisessa ja kovempi se oli kuin meidän Jensen-jenkkisänky.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 13:14"]
Minulle ehdoton ykkössänky on Jensen. Kannattaa testata. Jensen on joustavampi kuin Hästens. Se sopii minulle paremmin. Pahin on futon. Itse leveä luisena tarvitsen joustavan sängyn. moni ei tykkää Jensenin luonnonkumisesta petarista, mutta niissäkin on valinnanvaraa. Petari on painava ja joillakin hiostava.
Terv kaikki kokeillut.
[/quote]
Jenseniin saa valita muunkin kuin sen luonnonkumisen petarin. Meillä on Jensen ja minusta se on paras. Mulla on ollut futon, se oli mulle liian kova. Olen nukkunut Hästensilläkin, mutta ehkä se sit oli joku halvemmasta päästä oleva Hästens tai jotain, koska se vasta olikin ihan tolkuttoman kova ja periksiantamaton vuode. Kun on tiimalasivartalo ja naisellinen lantion kaari, niin sille olisi kyljellään nukkuessa pakko saada vuoteesta kunnon tuki, muuten tulee selkäkipuja.
Jensen on tähän asti ollut mulle paras ja kivuttomin vuodevaihtoehto. Mutta ihmiset on erilaisia - esim. mun isän selkä taas kipeytyy liian pehmeällä patjalla. Nukkuu esim. mielummin vaikka vaahtomuovipatjalla lattialla kuin sillä Jensenin sängyllä, joka meillä on mökillä.
Meillä on moottoroitu Hästens kahdella eri kovuudella eikä se kyllä ole hintansa arvoinen ,patja ei mitenkään eroa 600 euron halpapatjasta ja petauspatja liukuu koko ajan. Hieronta on täysin hyödytön lasten leikkikalu.
Aiemmin ostettu Jensen Royal on paljon parempi,siinäkin tahtoo patjanpäällisen takaisin saaminen pesun jälkeen olla työn takana.
No saman hintaluokan sängyistä ei ole muuta kokemusta. Hästensistä on ja se on kyllä hyvä. Koskaan ei ole enää selkä väsynyt, kuten oli aiemmin.
En ymmärrä mikä järki laittaa 21 000 sänkyyn. Itse olen nukkunut parhaiten kovahkolla vaahtomuovipatjalla jossa on lämpömuotoutuva petari päällä. Setti maksaa alle 500, aidon Tempurin kera tietenkin enemmän.
Hauskaa, kun ylihintaisen Hästensin ostaneet puolustelevat elämänsä typerintä ostosta. LISÄÄ!
Ostin 150 euron petarilla olevan joustinpatja runkosängyn. Joku huonekaluliike se oli. Hyvä sänky, hyvät unet. Nyt 3v ja yhä hyvä. Hyvät unet.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 20:35"]
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 13:14"]
Minulle ehdoton ykkössänky on Jensen. Kannattaa testata. Jensen on joustavampi kuin Hästens. Se sopii minulle paremmin. Pahin on futon. Itse leveä luisena tarvitsen joustavan sängyn. moni ei tykkää Jensenin luonnonkumisesta petarista, mutta niissäkin on valinnanvaraa. Petari on painava ja joillakin hiostava.
Terv kaikki kokeillut.
[/quote]
Tismalleen sama kokemus täälläkin ja kaikki kolme kokeiltu. Futonia ei voi edes ajatella, Hästens taas aivan liian kova ja Jensen just hyvä selälle. En vaihtaisi.
Jenseniin saa valita muunkin kuin sen luonnonkumisen petarin. Meillä on Jensen ja minusta se on paras. Mulla on ollut futon, se oli mulle liian kova. Olen nukkunut Hästensilläkin, mutta ehkä se sit oli joku halvemmasta päästä oleva Hästens tai jotain, koska se vasta olikin ihan tolkuttoman kova ja periksiantamaton vuode. Kun on tiimalasivartalo ja naisellinen lantion kaari, niin sille olisi kyljellään nukkuessa pakko saada vuoteesta kunnon tuki, muuten tulee selkäkipuja.
Jensen on tähän asti ollut mulle paras ja kivuttomin vuodevaihtoehto. Mutta ihmiset on erilaisia - esim. mun isän selkä taas kipeytyy liian pehmeällä patjalla. Nukkuu esim. mielummin vaikka vaahtomuovipatjalla lattialla kuin sillä Jensenin sängyllä, joka meillä on mökillä.
[/quote]
Hästensillä 20 v. yöni nukkuneena voin suositella. Pääsin eroon selkävaivoista ja yöunet ovat tasaisen hyvät luonnonmateriaalien johdosta. Kuumalla vilpoisaa ja viileämmällä säällä mukavan lämmintä. Ehdottomasti hintansa arvoinen, jotka muuta väittää, eivät ole alun alkaenkaan valinneet itselleen oikeaa mallia/jousitusta tai ei yksinkertaisesti ole pidempää kokemusta.
Hästensiä en ole kokeillut, vannon Duxin sänkyjen nimeen. Joka sentin arvoista :)
Minusta Hästens on ylihinnoiteltu. Ennemmin ostan vaikka Asko Bonnelin murto-osalla Hästensin hinnasta (ja vaihdan sänkyä sitten vähän useammin).
Erityisen pettynyt olen ollut Hästensin petariin. Aivan surkea lerppu.
Meillä on ollut Hästens noin kymmenen vuotta. Muutaman ekan viikon ajan tuoksahti vähän hevosenjouhille, mutta sen jälkeen on osoittautunut erittän hyväksi sängyksi. Meidän Hästens maksoi alle 3000 euroa per sänky eli parisänky alle 6000 euroa. Ei siis ole välttämätöntä panostaa yli 20 000 euroa, niinkuin varmasti jotkut mallit maksavat.
Parasta on hyvä jousitus, säryt poissa (jokin muukin sänky voisi olla näissä yhtä hyvä) sekä hengittävyys (mies hikoilee paljon, joten toiset sängyt eivät olisi yhtä vilpoisia kuin Hästens. Ei lateksisijauspatjaa tai muuta hiostavaa, vaan aito puuvillainen hevosenjouhitäytteellä!
Hästens haisee tosiaan hevosenpaskalle. Patjan sisältö on tehty hevosen karvoista ja kuivatusta lannasta. Käsittämätöntä kuinka ihmisiä voidaan vedättää ja laittaa heidät stamaan pelkkiä mielikuvia. Jos laatua haluaa niin Svane tai Dux antavat enemmän vastinetta rahalla. Ne eivät myöskään haise ;)