Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sain tänään tietää olevani raskaana, jo 7 kuukaudella. Aivan shokissa

Vierailija
08.10.2007 |

Sattuisiko palstalla olemaan ketään joka olisi kuullut myöhään raskaudestaan? Miten sait tietää? Miten valmistauduit äitiyteen kun odotusaika on niin lyhyt?

Olen aika lihava joten vatsa ei ole yhtään sen suurempi mitä normaalistikkaan. Tämä on kamala shokki. Lapsi on kyllä enemmän kuin tervetullut mutta tuntuu oudolle että vähän ajan päästä olen jo äiti. Miten voin valmistautua siihen?

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en edelleenkään tiedä raskausviikkoja, kun eka ultra on vasta huomenna mutta olen tehnyt positiivisen raskaustestin vasta muutamia päiviä sitten ja nyt tunnen jo selvää möyrintää useamman kerran päivässä :o Onhan näitä oireita ollut, mutta kun olen muutenkin ennen raskautta kärsinyt erilaisista vatsaoireista (myös lievästä pahoinvoinnista!) niin luulin että oireet johtuvat ärtyneen suolen oireyhtymästä. Ylipainoinen olen ja maha on ihan samanlainen kuin muulloinkin, tosin nyt olen harmitellut että syksyn mittaan tuli muutama kilo painoa lisää...

Mielenkiinnolla odotan, millä viikoilla ollaan, toivottavasti jäisi edes muutama kk aikaa valmistautua synnytykseen. :) Raskaus on sinänsä toivottu, muttei tuntunut todennäköiseltä, kun olemme kärsineet lapsettomuudesta. Menkatkin tulivat tähän saakka normaalisti, vasta nyt jäivät tulematta ja tein vahvasti positiivisen testin.

Vierailija
42/55 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten huomannut oireita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntyiköhän toi lapsi oikeasti, olis n. 7-vuotias, vai jäikö suutariksi Porvooseen?

Vierailija
44/55 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 16:15"]

Et sitten huomannut oireita?

[/quote]

Et sitten lukenut viestiä?

Vierailija
45/55 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi helvetin kuustoista näitä urpoja...

Vierailija
46/55 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 17:10"]

Voi helvetin kuustoista näitä urpoja...

[/quote]

Urpon kuvan annat itsestäsi näin idiootilla kommentilla.

Vierailija
47/55 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 15:40"]

Itse en edelleenkään tiedä raskausviikkoja, kun eka ultra on vasta huomenna mutta olen tehnyt positiivisen raskaustestin vasta muutamia päiviä sitten ja nyt tunnen jo selvää möyrintää useamman kerran päivässä :o Onhan näitä oireita ollut, mutta kun olen muutenkin ennen raskautta kärsinyt erilaisista vatsaoireista (myös lievästä pahoinvoinnista!) niin luulin että oireet johtuvat ärtyneen suolen oireyhtymästä. Ylipainoinen olen ja maha on ihan samanlainen kuin muulloinkin, tosin nyt olen harmitellut että syksyn mittaan tuli muutama kilo painoa lisää...

Mielenkiinnolla odotan, millä viikoilla ollaan, toivottavasti jäisi edes muutama kk aikaa valmistautua synnytykseen. :) Raskaus on sinänsä toivottu, muttei tuntunut todennäköiseltä, kun olemme kärsineet lapsettomuudesta. Menkatkin tulivat tähän saakka normaalisti, vasta nyt jäivät tulematta ja tein vahvasti positiivisen testin.

[/quote]

Onnea :) Tule kertomaan miten kävi!

Vierailija
48/55 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki vauvat eivät varmaan potki yhtä paljon tai sitten toisilla on rajummat suolistovaivat.

Meinaan, en minäkään tuntenut potkuja oikeastaan kertaakaan odotusaikana. Muuten kyllä tiesin heti alusta asti melkein odottavani, koska toivoimme ja halusimme lasta ja menkat jäivät heti raskauden alussa pois.

Mutta siis potkut tuntuivat ihan samoilta kuin aikaisemmin ilmavaivatkin.

Joten siinä mielessä uskon, että tuo on ihan mahdollista.

Olihan lehdessäkin vähän ennen joulua, että yksi nainen oli vasta synnytyksen alettua täällä Suomessa kuullut olevansa raskaana. Hän oli mennyt kovien vatsakipujen vuoksi päivystykseen, jolloin tutkimuksen tehnyt oli tokaissut, että kyllä täällä on ihminen.

Täytyy myöntää, että muuten kyllä ihmettelen, miten tuo on mahdollista. Mutta kai se sitten on. Toisilla menkkavuodon kaltainen vuoto jatkuu, vaikka he olisivat raskaana, ja jos taas toisilla ei muutenkaan ole vuotoja, niin mistä voi arvata, että masussa on vauva?

Vierailija
49/55 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 17:47"]

[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 15:40"]

[/quote]

Onnea :) Tule kertomaan miten kävi!

[/quote]

Kiitos, täytyypä käydä jos vain muistan :) Jännittää kyllä! Siellä voisi olla vaikka kaksoset tai kolmosetkin, tai sitten vain yksi tosi vilkas yksilö. :D Toivottavasti vauvalla on kaikki hyvin. Liikkeistä päätellen uskoisin niin.

Vierailija
50/55 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sellaista tapahtuu. Itse tiedän ammattini puolesta vastaavia tapauksia. Pyydä neuvolasta ylimääräisiä käyntejä, neuvolapsykologia tms!

Vierailija
51/55 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tässä jokusena yönä valvottu aamun tunneille saakka ja oltu myös vähän shokissa ja ahdistuneena asian takia... kun kyllähän sitä itsekin ihmettelee, miksi ei älynnyt tehdä testiä aiemmin. Ja tuntuu, että jää paitsi monesta tärkeästä hetkestä, mm. alkuraskauden ultrat jne. Joten olen itsekin ajatellut pyytää tarvittaessa pari psykologikäyntiä tms.

Vierailija
52/55 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenhän tässä kävi? Olisi kiva kuulla kuulumisia.

Vierailija
53/55 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi tämä kysymys, mutta miten et tunne potkuja tai liikkeitä?

Eikö kuukautiset jääneet pois?

Onnea silti:) itse kasvoin äidiksi vasta lapsen synnyttyä. Raskausaika oli kaikkea muuta kun ihana. Kyllä se siitä. Nyt vaan ostamaan vauvatavaraa yms ;)

Vierailija
54/55 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

on varmaan ihan eri asia tunnustella fiiliksiään jos ja kun tietää olevansa raskaana. Jos ei taas osaa ajatella raskauden mahdollisuutta niin tuskin sitä itseään kokoajan tutkiskelee sen varalta? Jokainen vauvasta haaveileva ja lasta yrittävä varmasti tietää miten herkästi itselleen niitä raskausoireita saa tekaistua pelkästään toivomalla olevansa raskaana! Ja siltin ei olekaan raskaana..

Vierailija
55/55 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 19:20"]

Anteeksi tämä kysymys, mutta miten et tunne potkuja tai liikkeitä?

Eikö kuukautiset jääneet pois?

Onnea silti:) itse kasvoin äidiksi vasta lapsen synnyttyä. Raskausaika oli kaikkea muuta kun ihana. Kyllä se siitä. Nyt vaan ostamaan vauvatavaraa yms ;)

[/quote]

Jos vahingossa sattuu katsomaan avausviestiä, huomaa että se on kirjoitettu 2007