¨^¨HUHTIHIPPUSTEN viikko 41¨^¨
Sori, mutta en jaksa hakee tähän sitä linkkii viime viikkosiin... Mut ompahan ainakin pino pystyssä. :D
Kommentit (52)
Hyvinkäällä tarjotaan np- ja rakenneultra. Samoin myös LUS:ssa jonne aion ainakin näillä näkymin mennä synnyttään. Mutsi tossa just kertoi et kun oli mua oottanu niin silloin oli ultrattu joka kerta neuvolassa, 25 v sitten..
3 tai 4D houkuttelis tosi paljon mut en haluis tietää sukupuolta etukäteen ja siinähän kai näkee sen aika hyvin, kai. Kaveri kävi Brunolla reilu vuosi sitten mutten yhtään muista mitä mieltä oli tyypistä. Ei se ainaskaan kamalasti valittanu siitä eli oli kai ihan ok.
Haleja pois pudonneille..
Paco rv 13+3
Paljon voimia poispudonneille Maisa_Hiirelle ja Mimuskalle :(
Tuikku kyseli jo jonkun aikaa sitten testaamastani MASUTUUBISTA. Se on siis sellainen paidan alle laitettava pötkylä, joka peittää vatsan, kun paidat alkavat jäädä lyhyiksi. Se vaikuttaa ihan kätevältä, vaikka mulla ei ihan vielä varsinaista tarvetta sille olekaan. En viitsi kovin montaa mammapaitaa ostaa entisten lisäksi, joten tuubin ansiosta voin sitten käyttää tavallisia paitoja pidempään. Pitäisi vaan hankkia valkoisen tuubini lisäksi musta samanlainen, niin olisi lisää valinnanvaraa. Ja tokihan joku kaunis kuviollinen tuubi olisi kiva Bebesistä tai vastaavasta liikkeestä, mutta ovat kyllä niin hintavia, että taidan tyytyä huuto.netin tarjontaan...
LIIKUNNASTA ja ULKOILUSTA on ollut puhetta. Mulla molemmat ovat viime aikoina jääneet harmittavan vähiin. Harvakseltaan yritän käydä jumpassa ja esikoisen kanssa tulee kyllä tehtyä lyhyehköjä lenkkejä, kun poitsu nukahtaa parhaiten rattaisiin. Oma aika on kuitenkin niin vähissä, että aika nopeasti sitä sitten kurvaa kotipihaan, kun poika on nukahtanut. Ehtii edes vähän tekemään kotitöitä tms. Pitäisi jaksaa myös enemmän käydä pojan kanssa leikkipuistossa, mutta motivaatio siihen(kin) on ollut viime aikoina hakusessa kostean ja kylmän ilman takia. Pitäisi ryhdistäytyä.
SUKUPUOLESTA: Mulla on käynyt ihan samalla tavalla kuin Brownietella eli ultran jälkeen melko varma tyttöolo on vaihtunut enemmän poikaoloksi. Oireet (= oireettomuus ;) on ollut ihan samat kuin esikoisesta. Erona edelliseen raskauteen on se, että kiloja ei (onneksi!) ole lähtenyt kertymään samalla tavalla ja vatsa alkoi pömpöttää paaaljon aiemmin kuin esikoisesta, mutta jälkimmäinen voi johtua siitä, että vatsalihakset eivät ole ehtineet toipua esikoisen odotuksesta. Mies on edelleen varma, että tulokas on tyttö, mikä on mielenkiintoista, kun miehen lähisukuun ei ole vuosikymmeniin syntynyt kuin yksi tyttö.
JO-AN: Mullakin on tainnut tulla jo ekat harjoitussupparit. Ei mitenkään tiukkoina, vaan selälläni maaten vatsa on välillä tuntunut aavistuksen kovettuneen. Esikoisesta ne alkoivat muistaakseni rv 20:n tienoilla (tai silloin ainakin tajusin, että kyse oli niistä) ja silloinkin niitä tuli useimmiten juuri selälläni maatessani. Varmoja liikkeitä en ole vielä tuntenut, mutta viikko sitten kun kävin yöllä vessassa olin tuntevinani muljahduksen ikään kuin pikkuinen olisi kääntynyt vatsassa. Kuvittelinkohan unenpöpperössä vai olenkohan voinut tuntea oikein, tiedä häntä.
ÄITI-76: Suosittelit Marconin tms tuplavaunuja/rattaita. Katsoin la-listasta, että olet pk-seudulta, joten oletko liikkunut noiden rattaiden kanssa pk-seudun busseissa? Mietin vaan, että olisivatko ne jopa niin kompaktit, että niiden kanssa pystyisi matkustamaan bussissa olematta muiden matkustajien tiellä. Mä kun liikun paljon julkisilla ja olen siksi kuvitellut vierekkäin istuttavat tuplarattaat meille ainoaksi vaihtoehdoksi.
TINNA-76 kyseli kuntien tarjoamista ultrista. Helsinki tarjoaa kaksi ultraa, vaikka th:ni mukaan np-ultran poisjättämistä oli kuulemma harkittu. Me jätetään suosiolla 3D/4D-ultra käymättä.
LEMMIKKIG: Meillä ei ole lemmikkejä enkä oikein usko, että tuleekaan ennen kuin muksut mahdollisesti joskus hamassa tulevaisuudessa alkavat sellaista pyytää... Koirista kyllä tykkään kovasti, mutta nyt mulle riittää se, että vanhempieni luona on koira.
D-VITAMIINEISTA: Mulle th on molempien raskauksien yhteydessä sanonut, että lokakuusta maaliskuuhun pitäisi ottaa d-vitamiinia. Otan päivittäin yhden Multitabs Raskaus -monivitamiinivalmisteen ja yhden Minisun 5 mg:n.
Omaan napaan ei kuulu juuri uutta. Viimeviikkoisen ultran jälkeen ollaan viimein päästy kertomaan odotuksesta läheisille ja kavereille. Vielä kun miehen vanhemmat malttaisivat eläkepäivinään rauhoittua sen verran, että pääsisimme heillekin kertomaan. Eivät ole juurikaan kotona ja kun mielellään asian kertoisi kasvotusten, niin kertominen on venynyt.
ronjaruu rv 14+1
Maisahiirelle ja Mimuskalle ISOT HALIT!!!!! Ja voimia.
UltraG: Tre tarjoo nykyään kaksi ultraa. Ja hei! Meille sanottiin siellä, että laki on muuttunut niin, että (en muista mistä päivästä lähtien) JOKAISEN KUNNAN TÄYTYY TARJOTA KAKSI ULTRAA. Tre:lla se toteutuu jo nyt (ei ollut viime vuonna), en tosiaan tiedä missä vaiheessa viimestään pitää muissakin Suomen kunnissa toteutua.
3D/4D-ultra: Me ei taideta tällä kertaa mennä, vaikka hieno kokemus onkin. Heidistä käytiin Tapio Kurjella ja hän oli aivan huippu tyyppi ja tosi ammattitaitoinen.
LemmikkiG: Meillä oli koira (beauceron uros 5v), mutta se jouduttiin lopettamaan viime kevättalvella, kun se oli syöny purkkaa ja sai vakavan ksylitolimyrkytyksen, josta se ei enää selvinny. :( Mun mielestä pienet lapset ja pennut ei oo oikeen hyvä/sopiva yhdistelmä, joten elukat saa odottaa.
" Maagisesta rv12-rajasta" : Mä en oikeen usko siihen. Siis kun tutkimusten mukaan oikeesti SUURIN riski on ohitettu rv9 jälkeen. Ja vaikka ne sanois rajaks minkä tahansa, niin mä en kyllä tuudittautuis mihinkään maagisiin rajoihin, kun ei sitä koskaan tiedä mitä sitä tapahtuu... (Samotenkaan siihen, että np-ultrassa turvotus oli alle rajan.) Mut tää ei tarkota sitä, että stressaisin koko raskauden ajan, että meneekö kesken (tai onko vauvan kehitys ok). Päin vastoin. :)
Pienipulu: Ihana se sun tyttö. Oli varmasti ihana hetki! :)
Tytikkä oli käyny np-ultrassa... Hienoa että kaikki oli hyvin! =)
Ronjaruulla oli ollu mahassa muljahdus. Mulla on ollu pari kertaa kanssa just semmonen tunne, että " toi oli ihan varmasti vilhami, eikä mikään ilmavaiva" . Mut emmä sit oo uskonu kuitenkaan siihen. :) En tiä missä vaiheessa ne voi oikeesti olla sen tekosia tai missä vaiheessa sitä uskoo niihin oikeesti. :) Olis kyllä niin ihanaa, kun se jo ilmottelis ittestään.
Oma napa... tai siis miehen napa: Ei sen labroista oo vieläkään tietoo. Ukko on kyl jo toipunu ja on oma ittensä (ainaki melkeen), mut olis se silti kiva tietää että labroissa olis kaikki ok. Tosi rauhallisin mielin me kyl ollaan ootettu niitä tuloksia. Tuntuu, että muut sukulaiset on paljon enempi huolissaan... :D
Mulla on ny viimesen viikon aikana tainnu kohtu ottaa oikeen kasvupyrähdyksen... Ainakin on alavatsalla ollu semmonen tunne, että kohtu kasvaa ja venyttää ittelleen tilaa. :)
Ei mulla muuta tällä erää.. Taidan mennä hetkeks vielä jatkaa tilkkulappusen kutomista (vaaka ry:n keräykseen) ja sit nukkumaan. Öitä.
burde & vilho-viljami 14+6 (kohta 15+0 :))
jos taas ehtis hetken istahtaa....
Halit - isot sellaiset- pois tippuneille!!!!!!!!!
Äitiyshousut kävin alkuviikosta ostamassa henkasta. Ostin farkut, kum ajattelin niissä olevan paras jälleenmyyntiarvo - on viimeinen raskaus, niin saa sit nuo vaatteet myytyä. Esikoiselta miulla on vielä kahdet kollari-kankaiset äippähousut, toiset sellaiset haalarimalliset. Ne onkin ollu käytössä jo kolmesti ja vielä ihan hyvin menee.... Takkia en aio hankkia, kun vuosi sitten olin paksuimmillani joulukuun alussa ja pärjäsin omilla vanhoilla takeilla - ja lainasin ajoittain miehelle tekemän tuulipuvuntakin kanssa. Yksi hyvä takki on pontso - se on niin helppo laittaa - eikä ahdista ;)
Sukupuolig: meillä ennestään kolme tytsyä, eikä tää raskaus johdu siitä poikayrityksestä ;) , ja taas mennään ihan tyttöfiilareilla --- suuri rakastajanihan tuo mies on *hih* ja missä näkyy ;)))))))
Huomenna olis lähtö viikoksi reissuun. Ollaan mummolassa Oulussa viikko. Ajattelin muutaman päivän pyhitttää tenttiin lukemiseen, kun tää viikko on menny ihan harakoille.....
JOku mainitsi noista kommenteista - meillä on vielä onniteltu ihan reilusti. Ainoa joka oli todella järkyttynyt, on kaverini, jonka tyttö on mein kuopusta 12 tuntia nuorempi - varmaan ajatteli itsensä samaan tilaan - heillä siis esikoinen. Hän sanoi tarvitsevansa parin vuoden kokonaiset yöt ;) Onneksi en ole suuttuvaa tyyppiä, ja satun tietämään hänen " kylmyytensä" ajoittain...
Mut nyt alkaa jo ponskut kävelemään harjoineen kaikkineen tähän ruudun eteen, joten mentävä........
--Mirpa ja masukki rv 14+ 3, kera kolmen siskon--
Olipa mielenkiintoinen, kun sain kirjoittaa vain otsikon ja sitten jo heitti suoraan jakeluun.
Pitkästä aikaan taas kirjoittelen. Iski tuossa sellainen parin viikon väsymys, etten jaksanut tehdä mitään muuta illalla töiden jälkeen kuin nukkua tai yrittää ainakin. Josko se nyt jo helpottaisi.
HALIT porukasta poistuneille = (
Täällä on ollut juttua vaikka mistä ja yritänkin muistella mistä kaikesta... Olipa taas sekavaa...
Lemmikeistä: Meillä on kaksi kääpiökokoista mäyräkoiraa. Melko nuoria molemmat ja vähän jännittää miten erityisesti toinen ottaa vauvelin, kun on niin minun koira. Toisaalta, kun 12v. poikani oli toipilaana piti koira pahimmat yöt vahtia ja heti jos poika alkoi yskiä tai pyöriä tuli herättämään minut hätiin. Eli vahtiminen voi olla kovaa, mutta eihän vauvaa tarvitse kaikkien vieraiden mennäkään lääppimään. Allergioilta kun vielä säästyttäisiin niin hyvä olisi. Meillä tuo allergian mahdollisuus on aika vahva, mutta sitten vaan asian kanssa eletään sen vaatimalla tavalla.
Kämpät ovat myös olleet keskustelussa mukana. Meillä ei ole muuttoaikeita. Tilaa on ihan reilusti sekä sisällä että ulkona. Järjestellään sitten vain huoneet sopivasti. Vanhempi poitsu saattanee sitten muuttaa alakertaan, kun huoneen tarve iskee. Alussa varmasti jatketaan samaan malliin.
Meillä tarjotaan myös molemmat ultrat sekä np että rakenne.
Osalla oli jo ollut aavistus mahdollisista liikkeistä asukin suhteen. Itse olen myös asiaa arvaillut. Välillä tuntuu pientä muljahtelua ja kuplintaa. Viikkoja vaan on niin vähän, että tuskin vielä pitäisi tuntua. Toiveikkaana ole silti...
Mukavaa päivän jatkoa kaikille!
K3ngu 13 + 5
Ultra-kysymykseen ajattelin kommentoida. Mitä tarkoitatte sillä, että kunta tarjoaa ultran, onko se teillä ilmaista?? Meillä on mahdollisuus sekä np-ultraan ja rakenneultraan ja sitten kaikki muut käynnit jos on tarpeen. Täällä Raahessa käydään siis ultrassa äitipolilla ja jokainen käynti maksaa sen poli-maksun(n.20 e).
Katselin tossa aikasempia neuvolakortteja, ekalta kävin ultrassa 3 kertaa, toisesta 5 kertaa ja kolmoselta 5 kertaa. Saas nähdä miten tän kanssa toimitaan, kun neuvolassa sanottiin, että tarkkaillaan tiukemmin äitipolilla, kun takana on 2 sektiota. Jos siis tulee enempi äitipolikäytejä, niin siellähän saa ravata ihan yhtenään=))
Masutuubi: Sehän vaikkutaisi olevan pelkkä trikoinen putki, ei siis kovin kallis kangaskaupassa!!
Takkiasiaa: Eilen näin kaupassa sellasen viittatakin ja ajattelin, että sehän vois olla ihan kätevä.
Syksyistä päivän jatkoa!!!
Tuija + toukka rv 15+2
pitkästä aikaa liityn minäkin joukkoon. Kiva kuulla kuulumisia eri puolilta maailmaa ja noista erilaisista äitiyshuollon käytänteistä varsinkin :)
Omaan napaan ei mitään erityistä. Olen voinut mainioisti jatkuvasti. Olen jatkuvasti laskenut lasketun ajan pitkän kiertoni mukaan. Neuvolassahan tätä ei oteta huomioon, vaan kaikkien lasketut ajat merkataan raskauskiekon mukaan eli niin että kierto olisi 28 päivää. Ultrassa kuitenkin päästiin johonkin siihen välimaastoon, mutta mitään päiviä ei sitten muutettu. Laskettu aikani on siis 7.4, vaikka ultran mukaan se olisi joskus 10-11.pvä. Harmittaa sen vuoksi, etteivät siirtäneet, koska kaksi aiempaakin on mennyt kirkkaasti yli lasketun, joten en tästäkään muuta odota. Pitkiä ovat ne päivät, kun joutuu odottelemaan vauvan syntymää. Olkoonkin, että normaali syntymä ajankohta on rv 38-42. No, turha tommosia on vielä murehtia.
Vitamiineista sen verran, että itse syön multivitaa ja kalsiumia. Joku mietti tuota kalsiumin liika saantia. Olen ymmärtänyt, ettei vesiliukoisten vitamiinien kohdalla sitä vaaraa ole, vaan kaikki ylimääräinen jota elimistö ei tarvitse, poistuu kuona-aineina. Rasvaliukoista D-vitamiinia voi saada liikaa, koska se kertyy elimistöön. Senkin liikasaannin vaara on meillä suomalaisilla melko vähäinen, koska pelkästä ravinnosta sitä on vaikea saada liikaa ja aurinkokin paistelee aika vähänlaisesti talviaikaan. Jos joku tietää tästä vitamiiniasiasta enemmän niin kertokaahan. Niin ja onhan netissäkin valtavasti tietoa, jos vaan jaksaa alkaa etsimään.
Talvitakkiasiaa. Odotin edellistä lastamme talviaikaan ja ostin silloin muistaakseni seppälästä paria kokoa suuremman toppatakin. Olen normaalisti kokoa M, takki taisi olla XL ja alkoi tosin käymään aika ahtaaksi loppuajasta. Riippuu varmasti mallista paljon, minkälaisen sitä kannattaa ostaa. Jotenkin olen kokenut monet mammavaatteet niin teltoiksi, etten kovin paljon ole niitä ostellut. Housuja tietenkin olen joutunut ostamaan, mutta paidat ostan vain normaalia suurempaa kokoa ja hyvin ovat toimineet varsinkin pitkän aluspaidan kanssa. No, loppuraskaudessa on tuntunut, että kaikki vaatteet alkaa käydä pieneksi ja olo on muutenkin vaatteissa tukala.
Kiva, että kerkesin lukea muiden kuulumisia ja kantaa korteni kekoon. Viime ajat olleet niin kiireiset, ettei juuri ole kerinnyt muuta tehdä kuin selvitä välttämättömistä arjen askareista. Mukavaa sunnuntai loppupäivää kaikille. ;)
Niin ja rv unohtui taas, eli 14+6 ja maha näkyy jo kovasti
Tuikku73: Tarkoitin kunnan tarjoamilla ultrilla niitä ultria, jotka kuuluvat kaikille odottajille. Käytännöt vaihtelevat sairaanhoitopiireittäin, yleisimmin tarjotaan kait se kaksi kuten meilläkin täällä Etelä-pohjanmaan sairaanhoitopiirissä. Ainakin Vaasan sairaanhoitopiiri tarjoaa vain yhden ultran.
Kaikkihan maksavat poliklinikkamaksun ultrista 22 eur ja ultrat tehdään äitipolilla.
Meillä on myös ultra neuvolassa ja ultraamme sillä myös käynneillä, mutta terveydenhoitajan asiantuntemus ei ihan vastaa äitipolin kätilöiden osaamista, joten nämä ultraukset ovat oleet lähinnä ns. " huvi-ultrauksia" .
Pahoitteluni joukosta tipahtaneille, kohta alkaa onneksi kaikki olemaan yli sen " maagisen" rajan ja riskit ainakin on pienemmät. Mäkään en usko tuohon rajaan niin täysin kun paljon muutakin nähnyt/kuullut mutta _tiedän_ että prosentuaalisesti mahkut onnistuneeseen raskauteen on kuitenkin isommat. Mä olen vielä niitä jotka ei oo np-ultrassa käynyt, mulla on se yksityisellä ens torstaina kun täällä Ruotsissa ei julkinen puoli osaa tuota koko tutkimusta edes tehdä. Kovasti ovat kirjoitelleet että pitäisi kouluttaa kätilöt siihen jne mutta koska se on ajankohtaista niin sen näkee myöhemmin. Täällä tehdään siis vain rakenneultra ja senkin tekee kätilö eikä lääkäri. Ainoastaan sitten kutsutaan lääkäri jos on jotain epäselvää. Ja muita ultria ei ole, ei tehdä kokoarvioita eikä alapäätä ronkita kertaakaan koko raskauden aikana :) Maassa maan tavalla :))
Asuntog: meillä kerrostalokolmio, reilu 80 neliöö eikä olla tästä muuttamassa mihinkään. Vauva on aluksi meidän makkarissa ja siirtyy sitten veljen kanssa samaan huoneeseen kun on tarpeeksi ikää. Me ei haluta ostaa taloa tms täältä Ruotsista kun ollaan toivottavasti takaisin Suomeen palaamassa ja ois kauheeta jos jäis asuntoloukkuun...
Eläimistä: meillä on kaksi kissaa, 10- ja 5-vee. Mun äiti pelkäs ihan hirveesti kun esikko syntyi että kissat varmasti tukehduttaa sen (sisäkissoja siis) ja osti pinnikseen superkalliin kissaverkon. Nooh, käytettiin sitä kyllä mutta KOSKAAN ei oo kissat pinnikseen menneet. Verkko otettiin pois kun huomattiin että ne tosiaan pelkää poikaa niin kovasti ettei ole mitään riskiä. Eivät tänä päivänäkään mene edes pojan huoneeseen joten tuskin seuraavakaan vauva kissoista kärsii. Kovin eläinkohtaista tämä tietenkin on mutta meillä vain hyviä kokemuksia.
Joku muukin kirjoitteli allergioista, ne on meilläkin peikkona kun esikoinen on tosi ruoka-allerginen. Onneks vain ruoka-aineille niin kissat ovat saaneet jäädä. Mä olin esikoisesta maidottomalla ja munattomalla imetysdieetillä joka onneks riitti ja 6kk mentiin täysimetyksellä. Mutta sen jälkeen tuli muutkin allergiat esiin ja nyt meillä on kaikki kotimaiset viljat pannassa, myös kaura, muna, maito, punaiset marjat, tietyt lihat jne jne. Eli kovasti toivon pikkukakkosesta ei-allergista!! Valitettavasti on sukuvika tämä meillä joten ehkä on turhia mun toiveet...
Oma kasvava napa sitten vielä: viimeisen viikon aikana on ollut huomattavissa että paha olo ehkä ois väistymässä. Huomenna menen ensimmäiseen neuvolaan ja torstaina tosiaan se np ja otetaan myös veriseula. Omia housuja en moniakaan enää voi pitää ja hainkin varastosta kaikki vanhat mammavaatteet. Paidatkin kun alkoivat jo olemaan uhkaavan lyhyitä. Onneks nyt on paidoissa tunikamuoti niin voi ostella tavispaitoja joille on ehkä käyttöä sitten raskauden jälkeenkin!
Mukavaa sunnuntai-iltapäivää kaikille!
Emmis 12+0 ja poika 1v9kk tänään :)
Haleja edelleenkin poistippuneille....
Tytikkä! Oletko ihan Lpr:sta? Meillä kanssa -05 syntynyt neiti (ja eskarilainenkin lisäksi) ja lasketutajatkin aikas lähekkäin... Asun itse kyllä täällä Imatran toisella puolella (Joutsenosta oon kotoisin), no mut ois kiva vaikka tavata joskus...
Niin, siis ulrtagallup: EKKS:n alueella kaks ultraa polimaksuineen...
Marinelleko kyseli fiiliksistä? Mulla ei varsinaisia pelkoja tms. mutta jonkinlainen huoli päällä, vaikka jo kolmas muksu tulossa. EN tiedä tekeekö ikä, kokemus vai mikä tuon huolen - mitään varsinaista syytä ei kuitenkaan ole sille. Kirjoittelinkin siitä jo aikaisemmin - enkä tainnut olla ainut, joka samanlaisten fiilisten kanssa painii... Aikaisemmmissa raskauksissa ei ole ollut tai en ole kokenut huolenhäivää, mut nyt vaan jostain syystä on...
Tuikku! Opetan alaluokkalaisia, tällä hetkellä just niitä murkkuiän kynnyksellä olevia. Välillä pulmusia - välillä jotain muita =) Et varmaankaan ole yksin murkkuiän haasteiden kanssa, kannattaa keskustella muiden vanhempien kanssa, vertaistuki on parasta (mun mielestä) tukea...
Masugallup: just tänä aamuna tunnustelin selälläni omaa napaa, ja huomasin, että hyvinpä tuntuu kohdun yläreuna navan alapuolella, mullahan siis viikkoja vasta nyt 11 täynnä, jos viime vkon " harjoitusnpultraus" pitää paikkansa. Muuten ei siis masun kasvua huomaa, mutta tuo ruoansulatus ei oikein toimi entisellään. Kaippa tuo suolisto ja vatsalaukku joutuu taas uusia uomia etsimään kohdun tieltä...
Saapa nähdä siirtyykö mun la toukokuun puolelle sitten ens viikon virallisessa npu:ssa.. täällä ajattelin kuitenkin kirjoitella, kun olen aloittanutkin...
Pahnu (ja tappi 12 tai 11)
Maisa-hiirelle ja Mimuska-78:lle suuri halaus ja voimia eteenpäin.
Tammentaimelle tervetuloa joukkoon.
Tuntuu niin hassulta kun esim. Jo-an on jo viikoilla 15+ ja mie räpistelen viel alle 12.
Pikasesti omaan napaan. Torstaina oli lääkärineuvola, jossa kaikki oli ok. Lääkäri sano kun makailin siin tutkimuspöydällä et hän nyt sit kuuntelee ne sydän äänet vaikkei usko et näin ajoissa kuuluu (rv 11+2 oli to), mut heti kun laitto sen laitteen massulle niin alkoi tasainen tsukutus. Eilen oli np-ultra. Turvotusta oli 0.96, joten sallituissa mentiin. Ottivat sen verikokeenkin samalla. Sen tulos tulee noin 1,5 vk:n kuluttua. Toukka ei vaan halunnut et ois kuvattu muuta kuin naamaa. Vilkutteli ja naurettiin että ihan kuin olisi välillä näyttänyt keskaria. Miun piti välillä jopa kävellä et saatii vauvaa vaihtaa asentoa, mut ei. Lopulta unien välissä sen verran pikasee kävi eri asennossa et saatii turvotus mitattua.
Pahoinvointiin vielä, vaikka se tuntuu toisarvoiselta kun on lukenut pudonneista... Miun piti pyytää uus resepti niihin lääkkeisiin, kun en pärjää ilman. Heti kun lopetti käytön, olin pää vessan pöntössä... koko ajan. Toivottavasti kohta loppuis. Meinasin kokeilla töihin lähtöö maanantaina, mut jos sit ei jaksa haen kyllä saikkua lisää. Mies pelkää et pyörryn ja lyön mahan... ja molemmille käy pahasti.
Gallupeihin:
Mammavaatteet: Nyt kotona oon pärjänny viel omilla lökäreillä ja yhet farkut mahtuu päälle, kun ostin turhan isot. Ehkä ajatellen jo tätä alkuvaihetta. Vaikka paino olikin tippunut 4 kg, mahaa on kyllä tullu ja sen näkee. Paitoja en hankinu ees esikoista oottaessa kun omat mahtu hyvin. (sillo painoo tuli 9 kg lisää). Kahet housut ja yks hame oottaa vaatehuoneessa. En tiiä mitä tulee sit lisää hankittua.
Tuplavaunut: Ei oo kyl tullu viel mietittyy koko asiaa. Esikoinen on sit noin 2,5 v, eikä nyttenkään enää paljoo istu rattaissa, joten ehkä mennää hänen vanhoilla. Kattoo sit jos tarttee tuplat.
Eläimet: Meil on yks tiibetinspnieli uros 6 v. Sil on ollu muutama epilepsia kohtaus ja ollaa mietitty jopa lopettamista mut se on mein Tytin ylin ystävä... Tuntuis pahalta Tytin puolesta. Vaikee päätös.
Ultra: Meillä EKKS tarjoaa mahdollisuuden sekä np-ultraa ja rakenneultraan. Sellaista mahdollisuutta ei ollu viel vuonna 2005, vaan sillo oli jompi kumpi. Käytiin sitte rakenne ultra yksityisellä. Nyt ei meinattu mennä enää 3d tai 4d, kun saa nuo molemmat valmiina.
Huh tulipas paljon juttua. Jos tekis jotai omanapaista kun mies on autokaupassa, taas... ja Tytti päikkäreillä. Siis pelaan varmaan nettipelejä, oon jääny koukkuun.
Tytikkä ja toukka rv 11+4