*~*~ LOKALUTUSET sunnuntai ~*~*
Kommentit (10)
Oottekos tehneet laskiaispullia? Mie en, vaikka mieli tekis kyllä.. Tosin tiedä sitten maistuisko tuo, jos eteen semmoisen saisin. Äsken nimittäin otin pari palaa suklaata aamukahvin kanssa ja hyi yök! Eipä oo suklaa koskaan ennen noin pahalle tuoksunut. Alkaisko niitä oireita vihdoin tulemaan tänneki päin (toiveajattelua?) ?? ;)
Mites tuo meidän esittelypino, kukahan haluaisi ottaa hoitaakseen sen päivittelyä? Mulla ei oo hajuakaan, kuinka tuota päivitystä hoidetaan, joten en itseäni ainakaan ilmoita vapaaehtoiseksi..
).( Mulla on joku lämmönsäätelyjärjestelmä kyllä ihan sekaisin. Eilen käytiin miehen kanssa " vaunulenkillä" , kun esikoinen nukkui rattaissa päikkäreitään ja mun olis tehny mieli kulkea ilman takkia, kun oli niin julmetun kuuma! Sisällä taas paleltaa koko ajan ja saa olla villasukat ja villatakki päällä vaikka mittari näyttää sisälämmöksi +23. Kummallista.
Nyt poitsu hermostuu, se on moro!
sapa, poika 1v10kk ja papu 5+2
Isoimmat palasivatkin jo eilen isältään.Onnex niin kauhea ikävä kerkes iskee...Heh yx yö poissa.Meille on iskeny flunssa tänne.Juoksin yöl veskis,poikien huoneen ja tytön huoneen välillä.Kaikki yskivät niin kamalasti:( Kuha ei vaan itelle tulis ku pahoinvointi jyllää vielki.Ja sit ois viel pahemmin veto veks olo.Mut kyl tää tästä pikku hiljaa.
Sain pikkusiskonkin näille palstoille eilen.Kerroin näistä keskusteluista siis mihi ryhmii kukaki menee,Ja hän sitte on tuolla huhtikuisissa.Jee must tulee hänen vaavin kummi.Olen kyllä jo hänen esikoisensa kummi,mut silti tää on ihana kun taas pääsee jeah....
oma masu:painon tunne,pahaoloa,närästää,kylmä,suonenvetoa jaloissa,rinnat arat tässä näit nyt on,samois mennää hih
Mulla oli kuopuksen raskauden aikana raskaushepatoosi.Se havaittii rv 33,kun jalat ja kädet kutis iha kiitettävästi.Silloin ravasin joka toine päivä kättärillä.Labras ja käyrillä.Silloin sanoivat et jos on yhes raskaudes on kaikissa.Mutta jos eri isä ni ei välttämättä.Nythän mun tuleval vaavil o eri isä mut saa sit nähä oisko taas se vaiva.Kiva et jo nyt pohdin tälläst ku viikkojaki on viel nii pikkasen kasassa:)
Hyvää ja rauhallista sunnuntaita kaikille
mewe ja toukka 7+5
Pepsi, ole vain onnellinen, jos sulle ei tule sitä ihanan kamalaa oloa.... Mulla on se 24/7 ja niin kauhea väsy, ettei sängystä haluaisi nousta koko päivänä. On vain sellainen pieni nyytteröinen vielä hoidettavana, että pakko joka aamu pystyä nousemaan. Täytyy vain ekaksi ottaa jotain syötävää ennen kuin voi laittaa aamupalaa muille.
Nyt meillä sairastui esikoinen vielä oksennustautiin, mutta onneksi mies on häntä hoivaillut. Mä yritän pysyä mahdollisimman kaukana, ettei vain tarttuis. Sehän se tästä vielä puuttuis....
Mukavaa laskiaista : )
Rsna ja viikkoja 7+2 suunnilleen
Tulin kirjottamaan ihan pikaisesti pari sanaa tänne. Älkää ihmetelkö jos musta ei kuulu pariin päivään mitään, olen kyllä hengissä. Mun täytyy vaan nyt lähteä siskoni luo lastenvahdiksi, nimittäin vauva 5kk joutui sairaalaan. Kurkunpääntulehdus tms, vauva ei saa henkeä. Muilla lapsilla on koulusta hiihtoloma, joten Tintti-täti rientää apuun :) Ja omalla odotusrintamalla ei mitään uutta, paitsi räjähdysvaarassa olevat tissit! Muuten ne on hyvinkin mukavan näköiset, elleivät olis niin helkkarin kipeät. Ja rv 5+2
Täällä meillä päin on tullut paaaljoon lunta. Sitä sitten parisen tuntia aamulla kolattiin. Esikoinen on nyt mahataudissa kun keuhkokuumeesta selvisi joten joutui tyytymään ikkunasta katseluun. Ei jaksanut itse kolata. Nyt paistaa kauniisti aurinko, mutta kärryllä ei varmaan tuolla hangessa mihinkään pääse.
Oireita ei sen kummemmin ole. Eilen illalla vähän öklötti, mutta ei sen kummempia. Tänään ei ole väsymyskään painanut sitten ollenkaan vaikka yö meni vähän niin ja näin kun tyttö oksensi sänkyyn ja jouduttiin siivoushommiin. Mahaa ei edes jomota enää niin kuin pari päivää sitten. Ihana olo siis. Varsinkin illalla alkaa jo housut kiristämään kun on niin turvotusta. Muistan esikoisenkin kohdalla tällaista. Sitten se turvotus lakkaa ja masun seutu on muutaman kuukauden taas normaali kunnes varsinainen vauvamasu alkaa kasvamaan. Tiedähäntä sitten onko toisen kohdalla erilaista tuo masun käyttäytyminen.
Ruoka maistuu niin rasvaiset, makeat kuin kaikki kotiruokakin ja sitä pitää olla paljon ja koko ajan ;).
Vielä ei olla ajateltu kertoa raskaudesta kenellekään piiitkäään aikaan. Inhoan sitä hössöttämistä. No miltä nyt tuntuu ja anna kun mä teen ton jne. Onhan se ensin kivaakin, mutta sitten alkaa tympiä. Esikoisesta kerrottiin heti ja nyt toisen kohdalla tiedetään odotella kertomista. Esikoinen saa tietää sitten kun äitin masu alkaa kasvaa ja hän alkaa itse ihmetellä. Jos ei sen kummemmin ihmettele niin mahdollisimman myöhään kerrotaan kuitenkin hyvissä ajoin ennen lapsen syntymää että ehtii mutustella asiaa pienessä mielessään.
Näkemisiin ja kuulumisiin.. mimm.u rv 5+2 ja esikko 2 v.
Meillä on pullat tehty eilen ja syötykin kaikki...=) Ruoka maistuu, hieman liiankin hyvin. Kokoajan tuntuu et pitää jotain syödä. Mahaparka on ihan turvoksissa ja niin on kyllä tisutkin...Kohta varmaan joku mainitseekin et ole hieman lihonut...
Pahaa oloa on tänään heiman enemmän kuin eilen ja väsyttääkin jo enemmän. Pysyis nyt vielä pari viikkoa pois nuo oireet, tai ei tarttis ainakaan paheta. Kun mun pitäs lähteä tuttavan kanssa pitkälle autoreissulle, eikä vielä haluttais paljastaa tätä asiaa...
Millähän nuo sais pysymään poissa...Edellisissä raskauksissa pahoinvointi on alkanut viikolla 5-6 ja jatkunut 2-3 viikkoa. Sen jälkeen helpottanut, mutta tuon ajan olenkin joutunut viettämään sängyn pohjalla voivottaen ja nukkuen..Ei siis toivois automatkalle.
Muutenkin tämä flunssa tuntuu vievän voimia ihan tarpeeksi..
No se voivottelusta ja pitää aloittaa uusi viikkoa paremmalla tuulella =)
moonshine 4+5
Jos sitä minäkin pinoudun. Aikaisemmin kävin jo kurkkamassa, mutta en jaksanut alkaa naputtelemaan.
Mitenköhän Pepsi-80 (olikohan se noin) meillä on eri laskettuaika, mutta rv sama? =/ Sulla näytti olevan tuolla listassa 21. päivä ja mulla 20. päivä.
Mutta eipä sen kummempaa...
Jonskuli rv 5+1
kotona koko viikonloppu. tulin perjantaina kipeäksi ja oon pötkötelly koko viikonlopun :) poika lähti tänään isänsä luokse joka myös kipee.. ihme jos pikkujätkä ei saa tartuntaa..
raskausoireista sen verran että niitä ei pahemmin ole! ei ollut kyllä esikoisenkaan kanssa.. joskus loppuraskaudessa vähän närästi ;)
nyt vaan hieman rinnat kipeet (sais olla enemmänkin herkät ja kasvaa hieman ;) ) ja pientä paineen tuntua alavatsalla.
tosin kuin pepsi-80, minä toivon ettei kuvotus ja pahoinvointi löydä tänne! mulle sopii tällainen oireeton raskaus...hih!
kaveri synnytti pari kuukautta sitten ja kiikutti mulle ison kassin ihania äitiysvaatteita. tekis mieli alkaa käyttää niitä kun ne on niin hienoja!!
no, enköhän vielä kerkeä niihinkin kyllästymään..
nyt iltapalaa ja idolsia katsomaan ja amazing race ja twin peaks..
mies lähti kaverin luo eli vietän täällä iltaa ihan yksinäni. mukava vaihtelua ;)
t. m@mm@76 ja tähti 5+0
mulla hävinny kaikki raskaus oireet johonkin ruotsin reissun aikana :(( nyt tuntuu jotenkin oudolle kun ei mitään tunnu ja viikko on vielä neuvvolaankin et siellä saa sit varman varmuuden asiaan et todellakin on rakaana.
muuten kyllä kamalan kurja olo :(( hirveetä flunssaa pukkaa päälle , mutta toivottavasti tämä tästä
tiipiäinen rv 7
Mies naureskelee tuossa näille meidän pinoille ja palstoille ja käski sanomaan kaikille että LOKAlutuset on hyvä juttu. Se on aina innoissaan kyselemässä mitä täällä kirjoitellaan.
Pitäisi varmaan lähteä lumitöihin, lunta on tullut nilkkoihin asti kun kävin hakemassa aamun lehden.
Miun unirytmi on menny ihan sekaisin. Nukahdan raatona viimeistään klo 21 ja tänäkin aamuna heräsin 5.30 eikä unta tullut millään enää.
Melko oireetonta on, ei tänään ole nippaillu minnekään eikä edelleenkään yrjötä, tulisi jo se ihanan kamala olo
Pepsi 5+1