Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¨^¨HUHTIHIPPUSTEN viikko 41¨^¨

08.10.2007 |

Sori, mutta en jaksa hakee tähän sitä linkkii viime viikkosiin... Mut ompahan ainakin pino pystyssä. :D

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...hrr, mua nyt jo paleltaa, mutta silti on aivan ihana ilma. Ekaa kertaa jouduin tämä aamuna raapimaan auton ikkunoita auki töihin lähtiessä. Jokos se talvi nyt sitten tekisi tuloaan. Talvesta tulikin mieleeni, että kun me huhtimahakkaat ollaan melko paksussa kunnossa talven ajan, niin mistä ihmeestä sitä talvitakin löytää? Tuntui jo tänä aamuna tuo oma syystakki jo sekin hieman naftilta. Ei millään viittisi satoja euroja laittaa takkiin, jota käyttää vaan tämän talven. Täytis etsiä jostain kai jotain alinjaist anormaalitakkia....

UFakuk - inhottava neuvola oli ollut sulla. Kai tuosta voi jonnekin valittaa. Tai jos pyydät vaihtoa jolleekin toiselle tätsylle, kai sekin on mahdollista. Onneksi ei sentään ole sun vakituinen terkka, joten jospa sitten ensi kerralla on se oma, kai se on ihan inhimillinen?

Browniette - tuntuu ihanalta ajatella teitä palmujen alle ja hiekkarannalle. Vaikka mä kyllä pidän syksystä niin kyllä tuo kesäinen uimaranta minuakin houkuttelisi. Saa varmaan vaan toistaiseksi haaveilla. Oliko se niin että sulla oli englantilainen miehenretala vai musitanko vallan väärin?

Äiti76 - juu on noita mukava pohtia noita sukupuolijuttuja. Pitäisköhän meidän pistää kaikkien joku arvaus sukupuolesta noiden erilaisten uskomusten ja tuntemusten pohjalta ja siten huhtikuussa katsellaan ja tehdään tieteellsitä tutkimusta tässä joukossa, kuinka kävi?

Burde - toivottavsti tosiaan saatte selvyyttä tuohon miehenne tilanteeseen. Voisin kuvitella että tuo epätietoisuus on kuitenkin pahintä. Mulla ainakin on tapimusta odottaa ja kuvitella kaikkea aina sen " worst case scenario" ajattelun pohjalta. Pitäisi vaan kai antaa enemmän positiivisille ajatuksille valtaa. Voimia kuitenkin!

Paco - päätit sitten oikein kolmikertaisesti kerota asiasi. :) Hyvä taisi tulla meille selväksi. en tiedä mitä nämä sivut välillä kenkkuilevat, kun tänäänkään eivät mienanneet päästää ollenkaan mua kirjautumaan sisään. Kokoajan antoi jotain virheilmoitusta ja sitten iäisyyden taas latautuivat. No mutta nauti nyt tilaisuudesta ja miehen suomasta hemmottelusta. xxx

Kovasti on puhuttu myös vaunuhankinnoista. Minunkin tekisi mieli mennä vaunukauppaan hypistelmään ja koeajamaan, mutta taidan tyytä serkkulikalta saataviin brion yhditelmiin, kun ovat iahn hyvässä kunnossa. Eilen muuten tunsin ensimmäiset harjoitussupparit. Olipas taas pitkästä aikaa vinhan tuntuista. Miehelle kerroin, että nyt muuten supistaa. niin se peljästy, ja karju että mitä +??? .. luuli vissiin että nyt se tulee ... onpahan tuokin näköjään muutamassa vuodessa unohtanut asiat. Liikkeitä odottlen. Pari päivää on tuntunut aina välillä jotain, mutta en oikein ole päässyt selvyyteen mitä ... hmmm ...

Taidanpa keksiä jotain töitä tuonne pihalle, etä pääsis hieman ulkoilmaan!!

Jo-an 15+ööö jotain

Vierailija
22/52 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on kylmä ilma sekä sisällä että ulkona, hrrrr... Ja tuossa parin tunnin päästä pitäis rattaillen lähteä neidin kanssa kaupungille ostamaan nappeja pukuun ja sitten värikylpyyn. Saa kyllä pukeutua hyvin että tarkenee!

Jo-an, tuosta terkasta. Vakkari on todella mukava ja asiallinen. Tuntuu vaan, että on jatkuvasti sairaslomalla tms. Esikoisestakin oli paikalla ainoastaan 1. ja viimisen kerran. Toivottavasti ensi kerralla on sitten paikalla ja saadaan nuo kaikki (mittaus)tulokset katottua. Eilen ei oikein viitsinyt nla-käynnillä kysellä, kun Viivi alkoi " pikkuisen" vierastaa ja huusi koko ajan =D

TALVITAKISTA on ollut puhetta. Mä olen itse sen verran pieni ihminen, että mahakin oli pieni viime talvena. Eihän sitä voi tietää miten nyt käy, mutta toivon, että mahdun samaiseen toppatakkiin. Muutenkaan ei tarvinnut äitiysvaatteita erityisemmin hankkia, loppuvaiheessa sitten käytin miehen paitoja ja kuljeskelin päivät kotona pyjamahousuissa. :)

Jaahas, palaillaan ensi viikolla. Hyvät loppuviikot kaikille.

t.Ufa (rv12 nyt)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo-an pohdiskeli talvitakki asiaa... Mä kans oon pähkäilly samaa. Mä mietin, et jos kävis jostain halpahallista ostamassa jonku halvan takin millä pärjäis pahimman yli.. Tai en tiiä. Mä kun oon normaalisti kokoo S/M, ni joku L/XL mihin maha sit mahtuis, ni on muuten ihan jätti. :/ Noh. Pitää ny kattoo, kunhan toi maha oikeen kunnolla kasvaa ja oikeesti tarttee jotain isompaa toppatakkia.

Onko muuten muilla samaa housu-ongelmaa ku mulla.. Eli siis äitiyshousut käy pieneks loppuraskaudesta. Eli maha on niin iso ettei mahdu esim. H&M:n äitiyshousuihin. Tietystihän sitä vois ostaa under-bellyt, mutta ne kuulostaa talviolosuhteissa aika kylmiltä. Mä kun vielä oon semmonen, että en tykkää jos viima pääsee jostain raosta tai välistä iholle.

Ei muuta nyt. Vapaa päivää vietetään ja miehen labratuoksia ootellaan.

burde 14+3?

Vierailija
24/52 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo-an, joopa joo. Meinas vähän mennä hermot edellisellä kerralla kun näyttöön tuli teksti et ei pysty vastaanottamaan viestiä, luovutin ja huokaisin helpotuksesta et parempi näin. Luinpa sit eilen sivuja ja meinasin lentää tuolilta alas.. Tänään ei meinannu päästää mua tähän kirjoituskohtaan.

Taidan lähteä siivoamaan otusten häkkejä.. Jipii.

Vierailija
25/52 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tossa mieleen kun siivoilin että onko muilla lemmikkejä? Meil on pari kania ja muutama undulaatti (8). Pari lintua ja pari koiraa olis vielä tilauksessa jossakin vaiheessa. Miten teidän läheiset on suhtautunu eläimiin ja vauvaan samassa taloudessa? Meille yhdet jo ehdotti et voisimme luopua eläimistä..

Vierailija
26/52 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liityn mukaan keskusteluunne pitkästä aikaa. Ekoilla viikoilla kävin raapustelemassa, mutta on kaikessa kiireessä jäänyt. Meillä oli np-ultra viime viikolla ja kaikki oli tosi hyvin. Olin pelännyt ihan hirveästi, että jotain on vialla (muuten vain, ei siis pitäisi olla mitään syytä), mutta kaikki oli siis hyvin. Monet ovat täällä ihmetelleet, miten ei toisessa raskaudessa edes muista millä viikolla menee - mulla ihan sama juttu! Ekasta tiesin päivälleen missä mennään ja mikä kehitysvaihe vauvalla on menossa... Toista se on ollut nyt. Jotenkin vain tuo ultra antoi taas uskoa että onhan siellä masukki, kun jotenkin tämä raskaus on " mennyt tässä ohessa" , kun alkovoinneista pääsi yli. Mulla alkaa massu näkyä jo, mulla on yhdet tosi väljät farkut joita voin vielä käyttää, mutta muuten on tuo päivittäinen vaatteiden valinta jo aika haasteellista. Kaikille hyviä vointeja ja nautitaan näistä kirpeistä syyspäivistä!

t. Helminmami rv13+4

Vierailija
27/52 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, unohdin vastata edelliseen eli meillä on persialaiskissa, joka oli meillä siis jo ennen esikoista. Silloin tuli yllättävän paljonkin palautetta vauvoista ja kissoista samassa talossa, mutta kaikki on mennyt hyvin ja tyttö (kohta 3v) rakastaa meidän karvakasaa. Kisuli on kyllä ollut kiitettävän hyväkäytöksinen, persialaiset nyt ovat tunnetusti sellaisia Karvisia :)

Vierailija
28/52 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tännepäs oli mukavasti kerennyt kertyä pinoa siitä, kun viimeeksi ehdin koneelle istahtaa. Oon niin väsynyt ollut töiden jälkeen, että voisin nukkua vaan seuraavaan vuoroon asti ja en oo paljoa jaksanut koneella käydä. Menee varmaan oma aikansa, kun tottuu tähän työrytmiin.

Jouduin eilen kertomaan töissä esimiehelle raskaudesta, kun tämä halusi pitää kehityskeskustelua. Siinähän käydään läpi osaamiset ja mitä toivoisi tulevalta ja mitä esimiehet ovat suunnitelleet tulevalle. Hän esitti ensin hurjat investointisuunnitelmat, mitä meille on tulossa ensi vuonna ja kertoi haluavansa minut tekemään viidettä vuoroa eräälle linjalle. Eipä siinä muu auttanut kuin kertoa, että miun tämä työrupeama ei muutamaa hassua kuukautta pidempi ole, joten jos pysyvämpää työntekijää siihen haluaa, olisi fiksumpaa kouluttaa joku toinen. Kaikesta huomasi, että pettynyt hän oli uutisesta, sanoi suunnitelmien menevän ihan uusiksi, mutta onnitteli tietenkin lämpimästi vauvasta.

Maanantaina on neuvola pitkästä aikaa. Pääsee kuuntelemaan sydänääniä. Jospa se tekisi sitten taas tämän odotuksen todelliseksi, nyt sen aina välillä voi unohtaa kokonaan, kun olo on niin hyvä, eikä pientä kuplintaa kummempia liikkeitä vielä tunnu.

Burde: Joko miehesi labravastaukset tulivat? Onhan kaikki hyvin?

Tytikkä: Onpas siulla kurja alkutaival tässä raskaudessa! Onneksi miehesi hoitaa siuta noin hyvin, nauti nyt oikein kovasti hellyydestä! Toivottavasti siunkii olo helpottaa tässä lähipäivinä, kun viikkoja kuitenkin on kertynyt meille kaikille jo ihan kivasti. Toivottavasti ei tartte enää sairaalaan mennä!

Wilma: Voi vitsi! Ihana kuulla noita kaksosuutisia! Kai miussakin joku pienenpieni kohta oli aavistuksen pettynyt, kun ultralla löytyi " vain" yksi vauva, jotenkii se olisi vaan niin ihanaa, kun saisi kaksi nyyttiä yhdellä kertaa! Lisäksi vielä miun terkka on itse kaksonen ja hän kertoi kaksosuudestaan niin kauniisti, että oikein aloin toivoa tuplia!

D- vitamiineístä: Miulle ei oo vielä missään raskaudessa suositeltu, että pitäisi syödä D-vitamiinejä?! Tarvinnee varmaan ihan maanantaina niistä kysellä...

Eläintiedusteluista: Meillä on täällä iso liuta akvaariokaloja ja valkoinen länsiylämaanterrieri. Aikas moni on kysynyt, että miten koira käyttäytyy tän meidän pienimmäisen lähellä. Meillä ainakin on mennyt ihan hienosti. Koira kyllä väistää, kun tää pikkumies lähestyy, pojalla kun on tapana silittämisen sijaan repiä karvoista. Koskaan ei oo näyttänyt hammasta tai purrut, urahtanut on kyllä, jos toinen roikkuu karvoissa kiinni, ja se nyt on melko ymmärrettävää.

Talvitakeista: Kävin Punaisen Ristin kirppiksellä, josta löysin halvalla ihan tosi kivan näköisen takin, johon luulen kyllä mahtuvani ihan loppuun asti, en olisi kullä raaskinut kymmeniä, jopa sata euroa panna uuteen takkiin, tää käytetty, hieman reiluhko takki välttää kyllä sen hetken! Suosittelen kirppiksiä ja Huutista, niistä kannattaa katsella. Ja jos oikein muistan, jokunen viikko sitten tuli Bebesiltä meili äitiystoppiksesta, hintaahan sillä tietenkin oli, mutta jos joku haluaa uutta ja ihanaa, niin sieltä kannattaa katsoa.

Mukavaa loppuviikkoa kaikille!

Niina rv 15+1

Vierailija
29/52 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on linkki siihen Bebesin toppikseen, jos haluatte kurkata.

http://www.bebes.fi/kauppa/product_info.php?cPath=23_31&products_id=1704

Vierailija
30/52 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki ja toiv. oon viimeinen joka tippui joukosta... Tänään oli np-ultra. Loppuviikosta olisi 12 rv, mutta ultra näytti että se jäi siihen 8 vk.... Eli edessä lääkekuuri... Harmittaa tietysti, me haluttiin tätä lasta mutta kaikki on Herran hallussa, ei tiedä miksi tämä tapahtui, kyllä kaiken piti olla ja oli ok. Pysyköön muitten masut ehjinä aina huhtikuuhun asti ja hyvää odotusta teille!

t maisa-hiiri, 2 lasta ja 1 enkeli...

Vierailija
31/52 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei kaikille pitkästä aikaa.. nyt on sitten mullakin 12 viikkoa mennyt umpeen ja ollaan jo " turvallisemmalla" puolella, eilen kuului neuvolassakin vahvat sydän äänet, harmi vaan kun eivät syketiheyttä mitanneet..

Maisa-? Pahoitteluni ja toivotaan todellakin että huhtihippusten määrä ei tästä enää pienene..

Joku mietti talvitakkeja, itse ostin H&H talvitakin mikä levenee alaspäin, sellaisen villakankaisen jossa on korkea kaulus, siinä oli niin paljon tilaa että menee kevääseen asti ja oli todella edullinenkin (30e) nyt kun on noi kaikki tunikat muodissa yms. niin ei paitoja tartte ostaa äitiyspuolelta kalliilla vaan löytää muutenkin..

me olemme myös muuten moku perhe eli mieheni on ulkomaalainen, täällä tais olla meitä muutama muukin :) ja browniette asui jopa ulkomaille, voi kun olis ihana olla siellä lämpimässä, minä en ole yhtään talvi ihminen ja siedän kylmää hyvin vähän.. eli tuskaa on sisällä olokin kun tuntuu nyt niin viileältä..

Vierailija
32/52 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoinkin ehdin kirjoittelemaan...

Ensiksi Maisa_hiirelle haleja! Kiitos toivotuksista, ei oikein riitä sanoja lohduttaan teitä. Mulla kanssa kolmas raskaus menossa ja ainahan sitä toivoo, että kaikki sujuu hyvin.

Nyt sitten tokaks niihin tiistaisiin np-ultra-tuloksiin eli ens viikolla uusiks. Niin kuin epäilinkin - la siirtyis viikkoa myöhemmäksi. No ens to sitten katsellaan uusiksi. Nyt kuitenkin näytti, että niskaturvotus oli alle yhden ja raajat ja aivolohkot näkyvissä, sydänkin läpätti. Veriseula sitten kans vasta ens viikolla.

Tytikälle voimia pahoinvointiin! Voin vain kuvitella kuin huono olo sulla on. Itellä pelkkä kuvotus tekee jo tiukkaa... Niistä lääkkeistä - kaveri on saanut molemmissa raskauksissa suoraan suoneen ja sitten myös suun kautta, raskaudet sujuneet lapsen osalta hyvin ja lapset terveinä syntyneitä.

Burde: toivottavasti saatte tietää mahd. pian miehesi tilanteen! Toivotaan, että ois vaan sitkeetä flunssaa. Sitähän on kuitenkin nyt ollut liikkeellä.

Joku kyseli talvivaatteista ja mammavaatteista! Vein tuossa juuri vanhoja vaatteita kirppikselle, mutta jätin yhden kokoa liian ison toppatakin talven ja mahan varalle... Luulisin, että lähinnä housut teettää ongelmia. Olen itse luokanope ja yllättäen liikkatunteja on talvellakin, joten pitäis jotkut toppahousut kehitellä. Mammavaatteita on kaapissa jemmassa.. ja onneksi moni neule yms. menee muutenkin. On muuten nuo liukastumisjututkin käyneet mielessä. Kaks edell. raskautta kuitenkin olleet syyspainotteisia, nyt pitäis pärjätä ehjín nahoin koko talven yli.

Asunnoista: muutettiin kakkosen syntymän jälkeen isompaan omakotitaloon, joten nykyisessä pärjätään hamaan tulevaisuuteen. Täytyy sanoa, että kyllä rahat on tiukilla, mutta kiva näin, että on tilaa.

Vitamiineista: Itse olen laktoosi-intolerantikko ja vehnäallergikko. syön multitabsin äitiysvitamiinipaketista kaks tabuu per päivä ja sitten juustoo, piimää ja jugurttii, et varmasti saan kalsiumit...

Lemmikeistä: meillä allergioitten vuoksi yks suokilppari.

Anteeksi kirjoitusvirheet ja muut, pitänee käydä nukkumaan - kuopuksen kanssa oon ollut pari päivää kotona. Neidin yskä äityi taas aika pahaksi, nyt saatiin jo ventolinea nestemäisenä oireisiin. On ainakin näin aluksi helpottanut, ei ole tarv. antaa kun kerran päivässä. Sylikkäin on nukuttu yöllä se mitä on pystytty. Iskä ollut sitten karussa toisessa huoneessa. Mut minkäs teet, kun yöllä ne yskänpuuskat pahimmillaan...

Pahnu

Vierailija
33/52 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa oli lukea ulkomailta viestejä. On niin kiva kuulla miten muualla maailmassa toimitaan :) :)

Onnea kaksosten odottajille! Se taitaa olla semmoinen " sukuvika" eli monesti suvussa esiintyy useammat kaksoset :) Mulla epäiltiin viime raskaudessa kaksoisraskaútta ja kaikki oli ihmeissään " kun eihän sitä ole edes suvussa" ...no eipä ollut :) yksi typyhän sieltä vaan tulikin.

Mammavaatteista kommentoisin itsekin, että eilen löysin ihanat H&M housut jotka ovat mustaa stretsiä venyvät ja paukkuvat, mutta ovat kuitenkin nyt näin alussa vielä tavallisen housun näköiset. Mun muut mammahousut on vielä liian isoja ja näytän kamalalta läskiltä, jos vaan survon makkarat siihen pussiin ;)

PAKKO KERTOA OMIA JUTTUJA; Me kerrottiin eilen 3½ v. tyttärelle että äidillä on täällä masussa pieni vauva! Pimun silmät suureni ja suu levisi jättihymyyn ja sitten tuli kysymys " miten sä sen oot sinne saanu" . No, juu...enpä odottanut tuota kysymystä! Muistin jostain neuvolan kirjasta, että " isi antoi äidille semmoisen pienen siemenen, mistä sitten kasvaa hitaaaaasti vauva" . Kysymykset jatkuivat " miten me saadaan se sieltä pois" . Eipä siinä sitten muuta kun koitin kertoa, että äisin vatsan pitää kasvaa NÄÄÄÄÄIIIIN suureksi ja sitten kun vava ei enään mahu olemaan siellä niin sitten se tulee pois. Koitin yrittää selittää aikaa sillä, että ensin on joulu ja tytön 4v. synttärin ja talvikin on jo ohi ja sitten se vauva vasta tulee. Sitten loppuhuipennus olis niin ihana, kun tyttö painoi posken mun alavatsalle ja oikein tärisi haliessaan pikkusiskoa :) :) NIIIIN IHANA KOKEMUS ÄITINÄ! No, pimunhan mieli vielä muuttaa monta kertaa siitä, että onko pikkusisko niin kiva ;) Pitkä odotus on nyt typylläkin edessä. Ensin ajateltiin odottaa, että vatsa näkyy kunnolla, mutta nyt alkaa jo lähes kaikki muut tietämään...

HYVIÄ VOINTEJA!

:) PIENIPULU rv 15

Vierailija
34/52 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin isot pahoittelut maisa-hiirelle:((( Tuntuu pahalle, kun ei osaa oikeen sanoa mitään lohdutukseksi, haleja kuitenkin!!!!!!

Piti siirtää neuvola-aikaa kun sattui lomaviikolle. Kyselin samalla verikokeiden tuloksia, kun kävin siinä riskiseulassa, riski oli vaan 1:790 olihan helpotus!! Papakin oli ok.

Sori kun en nyt muista niminerkkiä, mutta jollain oli ollu tosi ikäviä neuvolakokemuksia. Se on tosi kurjaa, mä ainakin odotan saavani neuvolasta varmuutta asioihin, vaikka ei mullakaan oo eka raskaus, niin on välillä sellanen olo ettei tiedä mitä pitää tehdä ja sit oottaa että neuvolassa kerrotaan, että kaikki on hyvin ja teet näin ja näin. No olipa tosi sekavaa :)))

Burde: Toivotaan, että miehesi tilanne ratkeaa pian! Epätietoisuus on kaikkein pahinta. Tsemppiä!!

Pahnu: Minkä ikäisiä lapsia opetat? Meillä isommat lapset on 8. ja 5. luokkalaisia, poikia aikas pahassa iässä:))

Talvitakkiasiaa: Itseäkin on tuo vähän mietityttänyt, noi A-linjaiset olis toisaalta kivoja, mutta olen miettinyt, että kun masu kasvaa ja nostaa helmaa ylös, pääseekö tuuli alakautta takin sisään? Tuota kirpparilla käyntiä olen miettinyt, kun vaan sais aikaseks lähtiä=))

Lemmikit: Meillä ei muita kuin pehmolelija(paljon) ja villakoirat!! Meidän esikoinen on allerginen, niin ollen ei olla edes harkittu!

Anoppi ei ole paljon tätä raskautta kommentoinut mutten kuin: Tehän ootte kohta kuin lestatiolaisia ja ettehän te kohta mahdu enää minnekään!! Joopa se on niin ajattelevainen:(( Omassa perheessäni on oluut 4 lasta ja siskollanikin on samanmoinen pesue, ei siis omasta mielestäni niin hirveän suuri perhe!!

Mutta ihanaa kirpeää syyspäivää kaikille!!

Tuija rv 15 tasan

Vierailija
35/52 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olenkin oikein innostunut kirjoittelemaan, ja olen taalla jatkuvasti ;)

Maisa-hiirelle pahoittelut keskenmenosta! Todella ikavia uutisia.

Mammavaatteista piti jo kommentoida aiemmin. Ma en ole viela niihin siirtynyt, vaan yritan pitkittaa sita niin kauan kuin mahdollista. Kokemuksesta tiedan miten ne alkaa kyllastyttaa. Nyt alkaa tosin jo vaatia enemman mielikuvitusta mita paalleen pukisi ja valikoima pienenee kokoajan..

Burdelle tsemppia tulosten odottelussa. Epatietoisuus on kamalaa, vaikka varmaan kaikki onkin hyvin.

Sukupuolesta kommentoisin sen verran, etta mulla ollut aika vahvana tytto-olo, mut nyt muutaman paivan aikana mieli vahan muuttunut. Jospa siella oiskin poika talla kertaa.. ? Molempi parempi, eipa silla!

Joan kuvitteli meidat palmujen alle ja uimarannalle. No palmuja on, ja uima-altaita mutta rantaan piiiiitka matka, silla kaupunki sijaitsee keskella aavikkoa :) Tama aika vuodesta on tosi kiva kun on lamminta, mutta ei lakahdyttavaa.

Ja sitten kysymysta: Onko kukaan aikeissa menna 3 tai 4D:n? Me kaydaan varmaan talla kertaa siella Suomessa kun tullaan sinne jouluksi. Ajateltiin ehka Brunoa. Onko kellaan kokemusta??

Nyt mentava katsoon mita toi muu perhe oikein tuolla touhuilee.

Browniette 14+1

Vierailija
36/52 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maisalle ensinnäkin pahoittelut keskenmenosta ja voimia!!! Tosi ikävä uutinen!

Burdelle niin ikään voimia ja tsemppiä. Tiedän miten pahalta epätietoisuus tuntuu, mun miehellä oli kuumetta kolme viikkoa, tulehdusarvot korkealla ja häneltä testattiin kaikki mahdollinen - mtn ei kuitenkaan löytynyt ja sit tulehdusarvot alkoivatkin laskea ja kaikki osoittautuikin olevan kunnossa. Eli älä suotta pelkää pahinta, kyllä ne on kuitenkin aika harvinaisia ja yleensä kuumeilun taustalla on vaan virus/bakteeri-infektio joka sit vaan kestää ja kestää ja vetää veriarvotkin huonoksi.

Browniette kyseli 3D/4D-ultrista. Tarkoitus on kyllä mennä, mäkin olen kuullut paljon hyvää legendaarisesta ultra-Brunosta, joten ehkä hänelle sit mennään.

Vaatteista: itse olen ajatellut hankkia talvitakin ihan vaan kirppikseltä tai sit H&M:ltä jos siellä on edullisia, sillä tuntuu turhalta sijoittaa siihen satoja euroja. Tähän asti olen pärjännyt tavallisilla vaatteilla eli tunikoilla ja villatakeilla. Farkut tosin alkaa jäädä pieneksi, onneksi kaapin pohjalla on parit ylisuuret farkut jotka tuntuu nyt mukavimmilta.

Omaa napaa: pahoinvointi alkaa helpottaa vihdoin, tosin viimeksi toissa iltana meni illallinen pöntöstä alas :(

Olen vieläkin tosi huolissani miten kaikki menee, ja pelkään yhä keskenmenoa vaikka viikkoja jo kasassa 14. Tuntuu, että netissä törmää niin helposti juttuihin joissa km tullut vasta viikolla 17 tai todettu vasta rakenneultrassa jne. Välillä tuntuu vieläkin, että iloitsen liian varhain ja mietin kauheasti, kuuluuko sydänäänet kun menen seuraavan kerran neuvolaan. Mulla on yksi km takana ja esikoista odotan, joten ehkä siksi panikoin niin helposti. Onko muilla vastaavia fiiliksiä ja pelkoja???

Hyvää viikonloppua ja voimia kaikille!

t. Marinelle 14+2

Vierailija
37/52 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi pahoitteluni Maisa-hiirelle! *Hali*

Toivottavasti muut huhtihiput nyt pysyvät vielä mukana. Meillä maaginen rv 12 tuli täyteen viime viikolla ja kävimme np-ultrassa viime viikolla. Riskiluvuksi saatiin 1/34 000. Elikkä pienet on riskit.

Pannaanpas gallupia pystyyn ultrista: Montako ultraa kuntanne tarjoaa?

Meille kaksi (np-ultra ja rakenne-ultra).

Tytikkä: Kauhea tuo sinun pahoinvointisi. Toivottavasti on jo helpottanut! Itse olen päässyt aika vähällä pahoinvoinnin suhteen. Hieman kahvin haju ja muut vahvat hajut öllöttää, mutta oksentaa ei ole tarvinnut ollenkaan. Kahvia ei pystynyt alkuraskaudesta joumaan ollenkaan, nyt olen juonut palavereissa pari pakollista kuppia, eikä se enää niin öklötäkään.

Wilma77: Olipas sulla uutisia! Mahtavaa kaksoset! Taitaa siinä kyllä mennä pari päivää (viikkoa) sulatellessa uutista.

Mulla on jo käytössä ensimmäiset äitiyshousut. Maha pömpöttää jo niin, että eilen huomasi ensimmäinen työkaveri raskauteni. En siis ole kertonut vielä kenellekään töissä. Meillä oli eilen koulutuspäivä ja käytin päivän hyödyksi ja kävin ostamassa samalla parit äitiyshousut henkasta. Saan parilta kaverilta lisäksi muutamat housut, joten eiköhän niillä pärjää. Myin esikoisen odotuksen jälkeen kaikki äitiysvaatteeni pois, sillä minusta tuntui että pidin samoja muutamia housuja koko 9 kk. En halunnut enää nähdäkään enää niitä ;)

Burdeko se kyseli sukupuolesta... Mulla on siis esikoinen tyttö (2 v) ja mulla on myös tästä odotuksesta tyttö-fiilis. Pahoinvointi oli samankaltaista (öklötystä ja tosi hyvä hajuaisti), rinnat kasvoivat heti testin tehtyä kuppikoolla ja muutenkin maha alkaa näkyä heti! Mulle tuli esikoisen odotuksesta kiloja ihan kiitettävästi ja näköjään sama homma on nytkin. Sain kyllä kilot esikosta karistettua aikas nopsasti, mutta ärsyttää tuo painonnousu jo nyt.

Burde: Mäkin teen työkseni todella intensiivistä sosiaalista kuntoutusta ja ryhmäohjausta. Työ vie kyllä mehut, alkuraskaus oli todella raskas, koska meillä oli menossa todella haastava ryhmä! Ymmärrykseni sulle!

ASUNTOG: Asutaan omakotitalossa (3 hlöä) joten eiköhän vaavi sinne vielä mahdu. Makuuhuoneita on 3 kpl, joista yksi on nyt käytössä tv-huoneena. Pitää miettiä uudelleenjärjestelyjä sitten, kun molemmat lapset vaativat omaa huonetta, eli joskus 6 vuoden päästä. Haaveilen kyllä,et joskus rakennettais oma. Mutta sitten vasta kun lapset ovat isompia, sillä olen katsonut sivustaseuraajana yhdistelmää pienet lapset ja talon rakennus, eikä mun hermoilla siihen voi ryhtyä!

LEMMIKKIG: Ei ole lemmikkejä.

Pitäsköhän jatkaa vielä hieman töitä...

Hyvät vk-loput huhtihippusille!

T 13+1

Vierailija
38/52 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ollut Maisahiiri viimeinen poisjäänyt Hippusista. Tänään käytiin np-ultrassa (rv 12+4) ja eihän siellä mitään eloa ollut. Normaalisti oli alkanut ja kiinnittynyt, mutta jossain vaiheessa sitten jäänyt siihen. Maanantaina sitten menen päiväksi (toivottavasti) sairaalaan, jossa tyhjentävät kohdun imulla. Pitkään kyllä ihmettelinkin tuota oireettomuutta, mutta mistäs näitä tietää. Vielä ei ollut meidän aikamme.

Onnellista odotusta teille!

Vierailija
39/52 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli pitää kommentoida tuohon ultra asiaan, meillä täällä ei ole kuin alkuraskauden ultra jossa ei mitata edes niskapoimua, määritellään vaan laskettu aika..

joten harmittaa paljon kyllä.. saisi olla edes rakenneultra joka antaisi vähän enemmän tietoa yms..

Vierailija
40/52 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut Mimuskalle ja voimahali! Olen tosi pahoillani puolestasi! Jaksamista!