Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako teidän perheessä syödä KYLMIÄ nakkeja?

13.03.2013 |

Onko ne sallittujen vai kiellettyjen ruoka-aineiden listalla teidän perheessänne?

Meillä saa syödä tarvittaessa. Varsinkin äiti syö niitä runsaan sinapin kanssa salaa suoraan jääkaapista.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti saa. Ei ne siitä terveellisemmiksi muutu vaikka ne lämmittää. 

Vierailija
2/48 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ja mieheni ollaan kasvissyöjiä, ei ole tullut ostetuksi lapselle nakkeja. Voisin kyllä ostaa niitä Vatajan nakkeja joskus, mutta en nyt ihan ekaksi keksisi niitä kylmänä tarjoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei saisi? Ei kai ne yhtään terveellisempiä oo lämmitettynäkään...

Kylmät nakit on 5v pojan herkku. jos tehdään esim. ranskalaisia ja nakkeja, niin tämä poika ottaa nakkinsa kylmänä. :)

Vierailija
4/48 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa syödä, ei ne lämpöisinä kenellekään edes kelpaa, mutta kylmänä kyllä. Joskus on pakko ostaa nakkipaketti, kun tekee niin kovin mieli... sori.

Vierailija
5/48 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa syödä jos niitä vaan on jääkaapissa. Miksi ei saisi jos haluaa...eihän niitä nyt joka päivä syödä tai ämpärikaupalla?

Vierailija
6/48 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toki saa syödä, siitä saa ankaran rangaistuksen. Mieheltä yleensä takavarikoin auton avaimet viikoksi, jos jää kiinni moisesta - eiköhän tehoa !

Vierailija
7/48 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa tottakai, kylmät nakit ketsupin kanssa on niin hyvää! :P

Vierailija
8/48 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nakki on murha!

Vierailija
9/48 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa.

Vierailija
10/48 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai saa. Mies tosin tykkää vain lämmitetyistä.

Meillä on melkein aina jääkaapissa joko lihakaupasta tai ihan lähimarketista ostettuja todella hyviä Frankfurtereita - lihapitoisuus 75 - 80 %, joten ei ne nyt ihan jauhomössöä ole.

t. mamma Keski-Euroopasta

Vierailija
11/48 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meillä on nakkeja ruuaksi, ne saa oman valinnan mukaan lämpinä tai kylminä.

Eiköhän se ole melko sama miten ne syö.

Vierailija
12/48 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa. Ei meillä niitä kyllä kovin usein ole, mutta itse tykkään ennemmin syödä ne jauhoisemmat nakit ja makkarat kylminä. Kylmä uunilenkki on namia, joskus oon ostanut paketin ihan vaan siksi että syön ne kylmänä lounaaksi :D Teen siis töitä kotoa käsin, en ehkä kehtais vetää kylmää halpislennkiä suoraan paketista jossain konttorissa ;)

Mun mielestä muuten piparkakkutaikina on parempaa kuin valmiit piparkakut :)

Vierailija
13/48 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei sitä varsinaisesti kielletty ole, mutta nakkeja syödään tosi harvoin, joten eivät ne mikään napostelutuote ole. 

Vierailija
14/48 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin harvoin kun nakkeja on, niin ihan vapaasti. En edes tiedä mikä viranomainen tai muu taho sen kieltäisi. Niitä ei kyllä syödä "tarvittaessa", vaan kun mieliteko tai suoranainen kylmän nain himo iskee. :D

Meillä saa syödä myös kylmää lenkkiä, varsinkin ruisleivän päällä. 

Vierailija
15/48 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa.

Meillä ei kukaan tykkää lämpimistä nakeista.

Vierailija
16/48 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika mielenkiintoinen kysymys oikeasti. Meillä ei nakkeja syödä pelkiltään. Sen verran nuukasta kodista itse olen, että ruoka-aineet on ruokaa varten ja leivänpäälliset leivän päälle, ei syötäväksi siltään. Aivan raivostuttaa, kun appiukko meillä ollessaan saattaa höyläillä esim. juustoa siivutolkulla ja vedellä sitä ihan tuosta vaan naamaansa, ja tietenkin vielä leivän päällekin. Yritä siinä sitten lapsille sanoa, että leivän päälle vaan.

Kuulostaa varmaan tosi niuholta, mutta kyllä ruoka on sen hintaista, että pakko on kh-tuella vähän laskeskella. Ei ole varaa syöttää pelkiltään niitä nakkejakaan, kun ei ne kuitenkaan nälkää yksistään vie, eikä niissä mainittavia ravintoaineita ole. Lisäksi vielä hyvänä varoittavana esimerkkinä, että kiva kuulla tutun tuttavan kitinää, ettei lapsensa syö mitään. Vierestä seuranneena voisin todeta, että onko ihme, kun saa "välipalana" hakea vapaasti kaapista juurikin niitä kylmiä nakkeja, kun ruoka-aikaan on tunti... No jokainen taaplatkoon tyylillään, meillä nakit tehdään ruoaksi ja syödään sitten.

Vierailija
17/48 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa syödä, ihan sama mulle, syödäänkö ne kylminä vai lämpiminä. jos paistetaan takassa tai grillissä makkaraa ja nakkeja, niin lapset syö nakit kylmänä. Mä en voi sietää kylmiä nakkeja, olen aina ihmetellyt, miten lapset voi niitä syötä :D

Vierailija
18/48 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vasta ostettiin pari nakkipaketti takapenkin revohkalle akuuttiin hirmunälän torjuntaan, kun autolla oli kotimatkaa jäljellä tunnin verran eikä haluttu enää pysähtyä pitemmäksi aikaa. Miehenkin kanssa kylmät nakit maisteltiin ja yhdessä tuumattiin, että nakissa on aiton nakinmaku, mutta ei siitä kyllä lihanmakua löydä etsimälläkään :)

Vierailija
19/48 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin meillä nakkeja löytyy jääkaapista, mutta silloin kun on, miesväki saa syödä ne just niin kuin haluaa. Mä en pidä nakeista tai makkaroista, ne kuuluu vain keittoon tai notskilla syötäväksi.

Vierailija
20/48 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen parempaa krapulalääkettä ei ole kuin kylmät nakit + jäätelö + olut. Nakista suolaa, jätskistä sokeria, oluesta alkoholia. Ja taas paistaa päivä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän