Saako teidän perheessä syödä KYLMIÄ nakkeja?
Onko ne sallittujen vai kiellettyjen ruoka-aineiden listalla teidän perheessänne?
Meillä saa syödä tarvittaessa. Varsinkin äiti syö niitä runsaan sinapin kanssa salaa suoraan jääkaapista.
Kommentit (48)
Meillä ei muutenkaan käydä jääkaapilla kuin ruoka-aikoina. Syödään siis kotona aamiainen, viikonloppuisin lounas, välipala, illallinen ja iltapala. Muulloin meillä ei rampata jääkaapilla eikä napostella, eikä siis syödä niitä kylmiä nakkejakaan. Niitä on kyllä joskus harvoin meillä ruokana perunamuusin kanssa, harvemmin kuin kerran kuussa. Mutta komppaan tuota henkilöä joka tässä ketjussa sanoi, ettei heillä napostella ruokaa kylmänä jääkaapista, vaan syödään yhdessä ruoka-aikaan. Ei mulla olis varaa muunlaiseen ruokakäyttäytymiseen, sen verran iso perhe.
kyllä sais syödä. meillä vaan niitä ei koskaan syö kukaan.
Aina se avattu nakkipaketti tyhjenee jääkaapista itsekseen.
Jos paketti on avaamaton, sen voi olettaa olevan varattu johonkin ruokaan.
Ei meillä vielä ruualle, siis lautaselle asti, kukaan ole kylmiä nakkeja pyytänyt. Mutta hiukopalana menee suoraan jääkaapista.
Mistähän se johtuu, että nämä "meillä ei napostella" -kommentit kuulostaa usein tosi raivokkailta? Niitä lukiessa tulee sellainen olo, että tekee mieli astua pari askelta taaksepäin.
Joo, ei meilläkään napostella (tuon lauseen kirjoittaminen oli vaikeaa) ihan terveydellisistä syistä, mutta ei se nyt mikään uskonkappalekaan ole. Jos ruoka ei jostain syystä maistu, kyllä mä sitten saatan napostella (HUI!) vaikka leivän, koska muuten mulle tulee tosi huono olo, niin fyysisesti kuin henkisestikin.
Tää on nyt tällaista OT:ta, joka oli pakko kirjoittaa julki. Yleensä en osallistu näihin ruokakeskusteluihin, koska ne tuntuvat olevan jotenkin niin valtava pätemisen kenttä.
Toki saa, ne on 3v pojan herkkua :) Nakkikastikettakin tehdessä poika käy huomaamattomasti napsimassa nakkea :D
Vatajan nakkeja ostetaan ja kylmänä nakit on just parhaita! Laitan niitä myös munakkaaseen jne, mutta yleensä syömme kylmänä..... :D
Paras tapa nauttia lämpimiä nakkeja on nakkistroganoff! :)
[quote author="yks av mamma vaan" time="13.03.2013 klo 11:18"]
Onko ne sallittujen vai kiellettyjen ruoka-aineiden listalla teidän perheessänne?
Meillä saa syödä tarvittaessa. Varsinkin äiti syö niitä runsaan sinapin kanssa salaa suoraan jääkaapista.
[/quote]
Tietenkin saisi, jos mieli tekisi. Mutta nakkeja ostetaan harvoin (ihan liian harvoin?) Edellisen kerran tovi sitten (http://www.viipaleita.net/blog/satu/2013/02/17/meillon-metsassa-nuotiopiiri)... ja sitä edellisen puoli vuotta aiemmin?
Kyse ei ole nakin/makkaran dissauksesta. EN vain "hoksaa" juttua arjessa, koska itse en nakkeja tai makkaroita syö.
Muistan ikäni, kun olin kolmeperhe hoitajana perheessä, olin livavahahko. NIin 6 vuotias tuumasi, sinä olet lihava, että syöt kylmiä nakkkeja, mutta samaan aikaan kertoi toiselle, että tykkää syödä niitä, ovat hänen herkkua.
Meillä on täysin kielletty popsia mitä tahansa jääkaapista ruoka-aikojen ulkopuolella, säännölliset ruoka-ajat aina samaan aikaan. Siitä ei tingitä, mies joskus yrittää jotain leikkelettä muka salaa syödä mutta minä olen laskenut kuinka paljon niitä paketissa on. Yleensä ihmettelee lauantaina että miksi vaimolta "ei irronnutkaan" :D
saa mutta kohtuudella, nekin maksaa.
Voi niitä aikoja. Muistan kun lapsi oli pieni ja sairaana enkä saanut syömään juuri mitään. Paloin nakkeja lautaselle ja banaanin paloja. Näitä lapsi tykkäsi aina napostella pikkuhaarukalla :) sairaspäivien pelastus :)
[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 12:21"]
Meillä ei muutenkaan käydä jääkaapilla kuin ruoka-aikoina. Syödään siis kotona aamiainen, viikonloppuisin lounas, välipala, illallinen ja iltapala. Muulloin meillä ei rampata jääkaapilla eikä napostella, eikä siis syödä niitä kylmiä nakkejakaan. Niitä on kyllä joskus harvoin meillä ruokana perunamuusin kanssa, harvemmin kuin kerran kuussa. Mutta komppaan tuota henkilöä joka tässä ketjussa sanoi, ettei heillä napostella ruokaa kylmänä jääkaapista, vaan syödään yhdessä ruoka-aikaan. Ei mulla olis varaa muunlaiseen ruokakäyttäytymiseen, sen verran iso perhe.
[/quote]
Eikö teillä arkisin syödä päivällistä/iltapalaa? Mahtaa olla todella vähissä rahavarat. Pitäisikö ilmoittaa lastensuojeluun että pidät lapsesi nälässä?
[quote author="yks av mamma vaan" time="13.03.2013 klo 11:18"]
[/quote]
meillä ei ole mitään killettyjä ruoka-aineita. Kaikkea saa syödä niin kuin haluaa. Meillä ei vaan taida kukaan yödä kylmiä nakkeja.
Mä ostan nakit irtomyynnistä ja ostan niitä aina reilusti, koska ne maistuu kylminä etenkin miehelle, mutta myös meille muille :). Siis saa syödä, lapset ei tosin käy itsekseen jääkaapilla, mutta välillä annan niillekin, jos vaikka ruokailu menee jostain syystä myöhemmälle ja ovat nälkäisiä.
Ei saa käydä kaapista milloin mieli tekee. Jos kaapissa on nakkeja, on ne ruokaan tarkoitettu. Kiva sitten ruokaa laittaessa todeta, että kappas, paketti onkin tyhjä, että syödäänkö nakkikastiketta ilman nakkeja...
Meillä kun ei tosiaan rahassa kylvetä, ja ruokaostoksetkin teen kerran viikossa, niin ei kaapista voi milloin tahansa napsia mitä mielii.
Toisaalta taas jos joku syö mieluummin nakkinsa pelkästään kuin kastikkeessa/keitettyinä/paistettuina, niin se sopii kyllä.