Kuinka joku äiti-ihminen voi oikeasti olla yli 120-kiloinen?
Miten joku päästää itsensä noin kauheaan painoon? Miten jaksaa pienten lasten kanssa jos ylipainoa kymmeniä kiloja? Eikös se ala tuntua jo nivelissä - polvissa ja nilkoissa? Vastatkaa te todella ylipainoiset.....
Kommentit (67)
Lihavuus on jotenkin kuvottavaa, se antaa ihmisestä likaisen ja laiskan kuvan.
Minä olen 178 ja painan melkein kolmasosan painostasi. Tuntuu uskomattomalta, että joku voi olla noin iso.
Vierailija:
ja en voi hyvin :( Verenpaineet koholla, rasva-arvot koholla, kunto heikko, väsyttää, masentaa, syön verenpainelääkkeitä, polvet sökönä. Selkä altis revähdyksille. Ihan rehellisesti sanottuna: voisin paljon paremmin 30 kiloa laihempana. En jaksa juosta lasten kanssa ja ulkonakin vain istun puistossa :(
Vierailija:
Minä painan nyt 154kg, 100kiloisena olin oikeasti elämäni kunnossa kaikin puolin.Lääläri on todennut minut hyvinkin terveeksi ihmiseksi ja toteaakin että kun saisin 40kiloa pois niin oltaisiin lukemissa joka olisi minulla hyvä. Toki aina parempi mitä enemmän laihtuisin, mutta lääkäri todennut ettei minusta laihaa saa tekemälläkään. Tähän on monia syitä.
Minun ainut sairauteni on kilpirauhasenvajaatoiminta johon syön lääkkeitä. Kolestroli ja muut rasva-arvot ovat huippu hyviä. Syön ja ulkoilen kohtuu hyvin, mutta myös välillä herkuttelen. Eli 1-2 kertaa viikossa tulee syötyä suklaata, karkkia, sipsiä yms. Roskaruokaa en syö. Verenpaine on ollut aina hyvä 125/75-130/85. Minulle on tehty erillaisia rasituskokeita ja kuntoni on keski-verto luokkaa. Jaksan kävellä 5kilometrin lenkkejä olematta ihan puhki tämän suorituksen jälkeen. Pyöräilen muutaman kerran viikossa 8-15km. Talvisin hiihdän paljon.
Miksi olen näin lihava? Sitä en tiedä. Sukurasitteet, ainaanvaihdunta ongelmat ja kilpirauhasenvajaatoiminta on osa syynä. Teini-iässä valtava alkoholinkäyttö ja mielialalääkkeet ovat myös osa-syynä.
Voin tälläkin hetkellä hyvin, lihavuus ei estä minua tekemästä mitään mitä haluaisin tehdä. Voin temmeltää lasten kanssa, pystyn liikkumaan vaivatta, jaksan hoitaa kodin, työn ja rakastella miehen kanssa.. ;)
On teillä ihmityksiä. Oletteko katsoneet suurta pudottajaa? kyllä siinä lihavat ihmiset, minunkin kokoiseni juoksevat ja harrastavat liikuntaa. Miten isoksi minut kuvittelette? Vaatekokoni on 52.
Miten seksiharrastaminen onnistuu? :D Ei siinä kuulkaas ole mitään sen erikoisempaa kun teilläkään. Mieheni kalun pituus on täysin normaali, 15cm ja takaapäin ei ole koskaan ollut ongelmia. Maha ei kyllä ole tiellä missään asennossa.
Luulempa ettette ole nähneet isoja ihmisiä kunnolla tai sitten kuvittelette että 150kiloinen on aivan mieletön järkäle. En minä toki mitään jouksulenkkejä tee, mutta kyllä minä lapseni kiinni juoksen jos karkuun lähtevät.
Te voitte olla uskomatta, minulle aivan sama. Ei minulla ole mitään syytä itsepetokseen tai siihen että teille kirjoittelisin mitä sattuu. Itse vaan tiedän sen että jokainen ihminen kantaa kilonsa erillailla. Minun yksi ystäväni on minua 30kg hoikempi ja on isomman näköinen kun minä, hän on myös huomattavasti huonommassa kunnossa kun minä.
mutta varmaa on se, että tuolla painolla et voi mitenkään olla hyväkuntoinen ja elimistössäsi piilee varsinainen tautipommi.
Oma isoäitini painaa 120kg ja nivelkipuja lukuunottamatta on koko elämänsä ollut terve. Nyt ikää 75vuotta. Painanut tuon verran jo 50vuotta.
Yksikään lääkäri ei varmasti sano sinua hyväkuntoiseksi, vaan neuvovat laihduttamaan, se on satavarma.
Se on meillä lempiasento, toinen on minä päällä.. T 126,5 se notkea
...ja olen onnellinen. En kilojeni takia, vaan niistä huolimatta. En anna niiden lannistaa itseäni, enkä suostu jäämään asioista sivuun siksi, että olen lihava.
Mutta olisi se aikamoista itsepetosta väittää että
a) en tiedä miksi olen lihonut
b) kiloista ei olisi mitään haittaa.
Kyllä jokainen joka rehellisesti itseään tarkastelee tietää miksi on lihonut, ja tietää miten siihen voi puuttua. Se vain on pirun vaikeaa.
Ja kiloista on haittaa jos oikeasti yrittää elää kuten tavalliset ihmiset. Kauniita vaatteita ei löydä helposti, eikä säkit ole koskaan kovin kauniita. Monia vaatteita ei voi käyttää (esim saapasmalliset kengät jne) Se 154-kiloinen kertoi saavansa kädet maahan kun seisoo ja kyynerpäät maahan istuessaan haarassa. Entäpä napa polviin tai maahan noissa asennoissa? Tai edes alkeellisimpia jooga-asentoja. Niskaseisonta? Ja sitä takaapäin seksiä en kyllä usko sitäkään ennen kuin näen : )
Onnellinen saa olla kiloineen kaikkineen, mutta tosiasiat on tosiasioita.
T: 94kg
ja reisiin mut en todellakaan ymmärrä miksi ei takaa päin onnistuisi?
Kirjoitin jo aiemmin, että en todellakaan ole kunnossa, koska painoa yli 100 kiloa. Pituuttakin kyllä 172 cm. Mutta joku heti siihen heitti, että on 150-kiloinen ja kaikki arvot kohdallaan. Niin mullakin oli aiemmin, mutta nyt ikää lähemmäs 40v. ja nyt alkaa olla jo ongelmia terveyden kanssa. Verenpainelääkitys löytyy, kolesteroli koholla, mieli maassa ja maha kohti maan keskipistettä :/ Ei naurata. Jos painoa on näin pitkään liikaa, alkaa ongelmia taatusti tulemaan ja varsinkin jos painaa 150 kiloa!!!!! Eli eipäs kaunistella vakavaa terveysongelmaa. Itse olen asian tiedostanut ja aloittanut kampanjan terveyteni puolesta. nyt on pakko tapahtua jotain, että ehdin nähdä lasteni rippijuhlat vielä.... Oeln tullut siihen viimeiseen pisteeseen ja nyt suunta kiloilla on enää vain alaspäin. Älkää antako virheellistä kuvaa, että ylipainoinen voisi olla reipas ja notkea, koska sitä me emme ole!
Lääkäri on kyllä todennut että olen tällä hetkellä terve, sanoinkin että tulevaisuudessa en varmasti ole näin terve.
Mitään itsepetosta ei ole kyllä, tiedän missä mennään. Kilojeni syynä on osaksi aineenvaihduntani ja osaksi iltapainotteinen syönti. Liikuntaa harrastan riittävästi. Laihdun jos syön n. 1200kaloria päivässä mutta ei sellaista diettiä jaksa pitemmän päälle. Pyrkimys onkin se ettei painoni enää nousisi, tähän on myös lääkärit tyytyväisiä.
Huvittavaa kun ihmiset kuvittelee miten lihavalta onnistuu se tai tämä.. vartalotkin on jokaisella lihavalla erillaisia. Äitini on painoltaan n. 95kiloinen ja hänen vaatekokonsa on 48. Minä olen häntä paljon lihavampi ja olen häntä vain kaksi vaatekokoa isompi!
perille asti? Siis jos sitä läsää on siinä tiellä vaikka kymmenen senttiä, niin miten pääsee reiälle asti? Vai veteleekö vaan johonkin poimuun...
Anteeksi, mutta tosiaan ihmetyttää, kun mulla läski perseessä kyllä estää takaapäintoiminnan.
syisin hengissä pitempään. Jos tällä painolla mentäisiin 20vuotta eteenpäin olisi varmasti minulla jo sairauksia. Nyt olen vielä nuori ja olen terve.
Joten älkää vääristelkö asioita.
Ihmeellisiä perseitä teillä kyllä! :D -154 kiloinen-
Sillain kasvot vastakkain ja vaikka suutelemaan samalla?