Kauhein asia, jonka olet nähnyt eläessäsi?
Omia kokemuksia:
- Auto-onnettomuus
- Kohtasin yläaste ikäisenä miehen, joka oli selvästi kännissä, yritti tarttua minuun ja parhaaseen ystävääni.
- Löysin 9-vuotiaana kissani tieltä kuolleena ;(
... Onhan näitä muitakin. En tiedä lasketaanko tätä, mutta katsoin yksi ilta elokuvan 'Megan Is Missing', ja jäi kauhea ahdistus päälle. Etenkin näin teinitytön äitinä.
Kommentit (168)
Lapsena jouduin katsomaan kun "setä" kopeloi ystävääni. Kopeloi myös minua, mutta katsominen oli kamalampaa. Toista ystävääni äitinsä pahoinpiteli ja jouduin tätä avuttomana lapsena liian usein todistamaan :(
En ole nähnyt mitään todella hirveää. Pahimmasta päästä on se, kun lähiomaiseni oli kakannut pitkin asuntoaan, kävellyt sen kakan päältä ja levittänyt sitä ympäriinsä. Myös hänen takamuksensa, selkänsä ja nojatuolinsa istuin olivat kakassa. Hän ei tiennyt itse ollenkaan kakanneensa, koska oli menettänyt sekä sulkijalihaksen hallinnan että tuntoaistin siltä seudulta. Oli ottanut vaipan pois, koska ei ymmärtänyt tarvitsevansa sitä.
Näin kymmenisen vuotta sitten parvekkeelta miehen pudonneena, talon jossa olin, kymmenennestä kerroksesta yöllä. Näky vaivasi minua pitkään, etenkin verinen maa ja kuinka veri pestiin letkulla pois ja kuinka vesi vaahtosi vaaleanpunaisena viemäriin. Ajattelen tapausta vieläkin joskus, etenkin nykyään kun samankaltainen tapaus osui lähipiiriin.
Kun ystävääni potkittiin suoraan kasvoihin.
Näin kerran auto-onnettomuuden, auto kieri ympäri kerta toisensa jälkeen. Omassa autossa oli sairaanhoitaja mukana joten pysähdyttiin ja hän meni auttamaan ihmisiä kolariautossa, onnettomuuspaikalla ol muitakin joten hän käski meitä pysymään autossa. Yksi ihminen kolariautosta hortoili ympäriinsä, muut olivat autossa kuolleina. Itse näin vain sen shokissa hortoilijan jota hoitsu yritti saada istumaan jne. Täytyy sanoa että koko juttu ei erityisemmin vaikuttanut muhun. Kaveri autossa sen sijaan tuli aika hysteeriseksi, selitti koko ajan ihan hulluna.
Uus-Äitini ilme nähtynä niinä parina kertana, kun sain käytyä pinnan yllä, kun hän yritti hukuttaa minua uima-altaaseen.
Kun poikani syntyi napanuora kaulan ympärillä, kerkesin nähdä vain jalkapohjat, kun veivät vauvan pois. Hoitajat eivät kertoneet tuntiin onko vauva elossa. Onneksi oli hengissä :)
Pari potkimistapausta on porautunut verkkokalvolle:
Äitini veli potki kännipäissään aivan täysiä äitiäni vatsaan, kun hän hän oli viimeisillään raskaana (ei tietääkseni onneksi käynyt mitään akuuttia tapaturmaa). Voin vain arvata, minkälaiset jäljet äidille tuosta psyykkisesti jäi.
Eräs mies potkaisi n. 4 v. lasta suoraan vatsaan pari kertaa. Lapsi itki ja makasi maassa, iso mies potki. Onneksi siinäkään ei käynyt pahasti muuta kuin psyykkisesti varmaankin. Muut menivät väliin heti, mutta pari potkua ehti valitettavasti osua lapseen.
Kummatkin tapahtuivat jo 70-luvulla ja kuningas alkoholin vaikutuksesta.
Kauhein asia, jonka olen kokenut, on äitini löytäminen kuolleena saunasta. Se ei kuitenkaan ole kauheinta, minkä olen nähnyt, sillä äiti näytti vain nukahtaneelta käsivartensa päälle saunan kaidetta vasten.
Kauhein asia, jonka olen nähnyt, on ensimmäisen kissani löytäminen maantieltä auton yliajamana. Suurin osa suolistosta repsotti mutkalla auki maantiellä ja toinen silmä oli putkahtanut ulos kuopastaan. Koska äiti oli silloin sairaalassa ja isä työmatkalla, naapurin rouva ja minä kannoimme kissan varhain sunnuntaisena kevätaamuna sanomalehtiä hyväksikäyttäen meidän pihalle. Sitten myöhemmin päivällä aikuinen veljeni tuli hautaamaan kisun tonttimme kulmaan. Olin silloin 10-vuotias ja se harmaaraidallinen kissa oli minulle tärkein asia maailmassa. Se taisi olla niin järkyttävä tapaus, että edes alitajunta ei ole tuonut sitä koskaan uniini vaikka sen hyvin muuten muistankin. Olen siitä hyvin kiitollinen.
Löysin äitini kuolleena tämän sängystä, kun herätyskello vain jatkoi soimistaan.
Kuuttien nuijimisvideo
Nainen sai kadulla sairaskohtauksen, ja lyötyään päänsä katuun, pään alta alkoi valumaan verta alamäkeen.
Ala-asteella kiipesin sukulaisen ladon tms ylisille, ja ensimmäisenä vastassa oli kuollut kissanpentu.
Unissakävelevä pikkusiskoni, joka hiipi sänkyni vierelle keskellä yötä, ja tuijotti minua tyhjällä katseella mumisten jotain talon palamisesta...
[quote author="Vierailija" time="25.03.2013 klo 01:45"]
Uus-Äitini ilme nähtynä niinä parina kertana, kun sain käytyä pinnan yllä, kun hän yritti hukuttaa minua uima-altaaseen.
[/quote]Provo
Huhhuh, piten pahoja kokemuksia.
Omaani en melkein voi edes kirjoittaa, se tuntuu vielakin liian pahalta. Tai ei siis pahalta naihin teidan kokemuksiinne verrattuna, mutta minulle pahalta: naapurin koira raateli kissanpentuni hengilta.
Löysin aviomieheni kuolleena sohvalta. Jäi illalla vielä katsomaan lätkämatsia kun menin nukkumaan,
Oma sisko kuolleena kun oli tehnyt itsemurhan.
Lastensairaalassa itkevä äiti. Hän kantoi sylissään parivuotiasta, jonka molemmat jalat oli amputoitu. Mikään ei ole tuntunut niin pahalta katsoa.
Jyväskylän keskustassa 2000-luvun alussa nuori nainen hyppäsi keskellä päivää kerrostalon parvekkeelta katuun ihan viereeni ja kuoli. Olin juuri samalla viikolla aloittanut lukion vieraassa kaupungissa ja menossa silloiseen Kolmikulmaan ruokakauppaan.
En mä nyt muista yhtäkkiä, onko tämä pahin, mutta joskus nuorena nähnyt ohikulkijana kun lähitalossa joku mies pahoinpiteli vaimoaan ulkona. Oli pimeää, enkä oikein uskonut silmiäni mitä näen. Jälkeenpäin tuli semmoinen fiilis, että näinkö näkyjä, vai tapahtuiko ihan oikeasti niinkuin näin.