Kauhein asia, jonka olet nähnyt eläessäsi?
Omia kokemuksia:
- Auto-onnettomuus
- Kohtasin yläaste ikäisenä miehen, joka oli selvästi kännissä, yritti tarttua minuun ja parhaaseen ystävääni.
- Löysin 9-vuotiaana kissani tieltä kuolleena ;(
... Onhan näitä muitakin. En tiedä lasketaanko tätä, mutta katsoin yksi ilta elokuvan 'Megan Is Missing', ja jäi kauhea ahdistus päälle. Etenkin näin teinitytön äitinä.
Kommentit (168)
Perhetuttu hakkaa miesystäväänsä selkään puukolla, minä ja veljeni oltiin pöydän alla piilossa (minä 6v, veli 2) ja näimme koko tapahtuman. Mies selvisi, mutta verimäärä jätti traumat.
Minulle tuntematonta miestä heitettiin rikkinäiselle pullolla suoraan silmään ja silmä valahti ja tuli sokeaksi.
Löysin isän hirttäytyneenä kotiimme.
Nuorten joukkotappelun aikana kaveriani hakattiin ja lopuksi potkittiin maassa tajuttomaksi. Tajuttomuus ei kestänyt kauaa, mutta tuntui ikuisuudelta. Kaverilta murtui leuka, hampaat irtosi, huulet ja ikenet halkesivat. Lisäksi muita ruhjeita, mutta kauheinta oli epätietoisuus ja kun kaveri makasi lattialla verta pään ja kropan ympärillä..
Onhan näitä ollut. Ehkä pahimpia on ohikulkijana nähty todella paha auto-onnettomuus, kun se oli juuri tapahtunut ja paikalle oli juuri tulleet ambulanssit ja poliisit. Tie oli täynnä kammottavasti vääntynyttä heikosti savuavaa romua, ihmisiä kuollut ja vammautunut. Tärisin tunnin sen näyn jälkeen ja itkin. Puhuin asiasta koko illan uudestaan ja uudestaan.
Ruumiinavaus, eikä edes livenä vaan videolta.
Vanhempani hakkaamssa ja potkimassa minua kun olin lapsi.
Nainen jäi auton alle, lensi korkealle ilmaan ja oli ihan mutkalla sen jälkeen.
Ihmisen MÄTÄNEVÄ jalanhaava.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2013 klo 22:08"]
Vanhempani hakkaamssa ja potkimassa minua kun olin lapsi.
[/quote]
:(
Kyllä se on lopetettu kissa. Siis ihan eläinlääkärillä. Letkut suussa, kaikki jäsenet ihan kankeina ja tyhjät silmät auki.
Parempi kyllä, että näin sen, että se on todella pelkkä tyhjä kuori, ja itse mun oma lemmikki (sen sielu) on jo "siellä paremmassa paikassa".
Lapsena näin, kun mies heitti vaimonsa lattiaan. Oli tuparit, jossa kaikki aikuiset humalassa. Muista näkemistäni asioista en osaa ajatella, että ne olis jotain kammottavia. Ehkä en ole nähnyt mitään todella pahaa.
Naisen lennähtävän tuulilasiin, miehen heittelevän vaimoaan seinään, kännäävän isäni törmäilemässä seiniin (tuo oli pahinta, olin pieni ja pelotti), kaksi tapettua kissanpoikasta (toinen oli minun), teurastetun sonnin nyljettynä (olin 5 v)
Teininä tulin koulusta kotiin ja löysin isäni sammuneena kylppärissä omassa oksennuksessaan.
Vanhempani jatkuvasti hakkaamassa toisiaan ja kokoajan änkyrässä. Joku lensi portaita alas, toinen kaatui ne alas muuten vaan kun oli niin päissään. Isäni kännissä keulimassa mopolla ja äiti nauramassa vieressä. Äiti pilleripäissään. Äidin itsemurhayritykset.
Pitkä lista tulisi lapsuudesta jos jaksaisin miettiä niitä.
Näin noin 10 vuotta sitten kun nuori mies yritti polkupyörällä paeta autoa, joka ajoi kevyenliikenteen väylällä hänen perässään. Lopulta auto saavutti miehen ja autosta tuli kaksi miestä, joista toinen piti pyöräillyttä miestä kiinni ja toinen löi ja potki tätä miestä aikansa. Päästivät sitten hakattuaan miehen jatkamaan matkaansa mutta vaikealta näytti kulkeminen. Se tilanne oli aivan kamala, tuollainen väkivalta teki fyysisestikin pahaa katsoa sivusta. Mitä lie huumehörhöjä, mutta silti.
Aika koskettavaa oli myös nähdä eräässä sairaalassa kun hoitohenkilökunta juoksee toimenpidehuoneeseen kauhealla vauhdilla ja noin 10 minuutin päästä käytävällä tuore leski huutaa ja itkee.
lapsena näin kun isä läimäisi äitiä lautasella kasvoihin, lautanen meni rikki ja äidin hampaat. Olin pieni ja herännyt yöllä johonkin, menin äidin ja isän huoneeseen, taisin itkeäkin hätääni. Isä siellä äidin päällä eikä lopettanut (ja tämä ei ole provo), löysin eräs aamu isäni nukkumassa nojatuolissa, oli sammunut siihen. Oli paskantanut tätä ennen olohuoneen lattialle.
- Oman koiran löytäminen toisen talouden koiran raatelemana 12-vuotiaana. Tulin koulusta kotiin ja vastassa oli ensin verta, sitten häntää heiluttaen tuli vastaan vanhempi ja isompi meidän koirista, jolla oli verinen naama, ja keittiön lattialta löytyi kuollut ja verinen minun pikkukoirani :(
- Ruumiinavaus, katsominen kuului opintoihin. Asiaa ei parantanut että mulla oli kauhea krapula ja vatsa heikossa hapessa jo valmiiksi, siihen ne hajut päälle niin johan oli pahoinvointi.
Isäni kuoleman. Olin seitsemäntoista ja pidin häntä kädestä.
olin kesätöissä nuorena ruumishuoneella sairaalassa, sinne tuotiin autokolarin uhreja jotka olivat kuolleet ensiavussa, niitä käsiteltiin kuin rahtia, runtattiin jääkaappilokerroon. oli aika kauheeta. kerran yksi ihminen hyppäs junan alle ja sen irtokäsi lensi mun lähelle, tapahtui samana kesänä kun olis töissä siellä ruumishuoneella. mä luulen että noi vaikutti muhun jotenkin kun olin niin nuori.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2013 klo 22:29"]
olin kesätöissä nuorena ruumishuoneella sairaalassa, sinne tuotiin autokolarin uhreja jotka olivat kuolleet ensiavussa, niitä käsiteltiin kuin rahtia, runtattiin jääkaappilokerroon. oli aika kauheeta. kerran yksi ihminen hyppäs junan alle ja sen irtokäsi lensi mun lähelle, tapahtui samana kesänä kun olis töissä siellä ruumishuoneella. mä luulen että noi vaikutti muhun jotenkin kun olin niin nuori.
[/quote]
Olen joskus telkkarissa nähnyt miten niitä ruumiita käsitellään, aika karua on. Mutta tuo irtokäsi olisi aiheuttanut mulle todelliset traumat!
T. se jolla ihan holtittomat alkkisvanhemmat
Ensimmäisenä tuli mieleen perheenjäsenen lähes katatoninen tila (skitsofrenia, silloin vielä ei ollut diagnoosia...).
Ei se oma rakas kissa auton alle jääneenäkään kyllä mukava näky ollut.
En muista.