Moni äiti on liian lihava
Kommentit (24)
leivän silloin tällöin, hedelmiä, vihanneksia... Kaikkea mitä ehtii nopeasti ohimennen syödä.
Tai sitten sinulle on 20 lasta tms? Tai syömishäiriö?
Itselläni on " vain" 3, joista vanhin on 4-vuotias enkä ole KOSKAAN ollut niin kiireinen, ettenkö ehtisi syömään.
Vierailija:
Mä en ainakaan EHDI syömään tarpeeksi. Nyt kun imetän, paino on taas laskenut liikaakin. Painoindeksin mukaan taidan olla jopa alipainoinen. Mitä te ihmiset oikein syötte?
vaikka monta lasta ja ikääkin jo liki 40.
Painoindeksi on 18.
Ei kunnon ruokaa syömällä liho. Painan saman verran kuin teininä.
Koko aloitushan oli nimenomaan sinulle suunnattu.
ja illalla " palkitsee" itsensä päivän työstä suklaalevyllä.
Kun ensimmäinen lapsi oli syntynyt niin tajusin vihaavani äitinä olemista ja koko äitiyttä. Koska elämällä ei ollut enää mitään väliä niin sitä voi vaikka syödä itsensä kuoliaaksi.
Kaikilla kärryissä karkkia, sipsejä ja limppareita. Oikein rupesin miettimään, että käytinkö minä nuorenakin perjantai-illat mässäilemällä safkaa ja en muistanut, että olisin koskaan ostanut kilotolkulla karkkia missään tilanteissa.
Mutta miten teillä on varaa nopostella niitä herkkuja?
Vaikka olen työssä käyvä ja ihan hyvin koulutettu ja saan kohtuullista palkkaakin minulla ei ole vara ostaa herkkuja, joilla lihoisi. Mieheni tosin syö herkkuja siitäkin edestä ja lihoo, mutta meillä ei olekaan yhteiset rahat ja mieheni tienaa tuplasti sen minkä minä, vaikka sama koulutuskin on molemmilla.
Ja jos mies haluaa sipsejä, tulee itsekin otettua. Ei voi pitää vain valoa jääkaapissa, kuten sinkkuna.
menin juuri uuteen työpaikkaan ja moni on luullut että oon joku lukiolainen tai vastaava! Meinasivat pyörtyä kun kuulivat että mulla on kaksi lastakin!
Nuori oon siis kyllä, pian 24v ja pikkuinen mutta pippurinen =)
eilen kuuntelin kun yksi poika rehvasteli painavansa 45kg ja ikää oli 6v... hyvä äiti, hienosti olet lihottanut poikasi.
Tuohon ruokarahaan sisältyy, eläintenruuat, vaipat, bensa, vaatteet ym. ja kyllä mä olen pystynyt lihomaan 7 vuodessa 42kg vaikka rahaa ei paljon olekaan. Miehenkin paino on noussu20kg.
Vierailija:
Kun ensimmäinen lapsi oli syntynyt niin tajusin vihaavani äitinä olemista ja koko äitiyttä. Koska elämällä ei ollut enää mitään väliä niin sitä voi vaikka syödä itsensä kuoliaaksi.
Tästä syystä minä sairastuin anoreksiaan. En halunnut missään tapauksessa olla stereotyyppinen pyöreä äitimäinen nainen, vaan päin vastoin laihdutin kaiken mahdollisen kehostani...
lihava pituus 168 cm painoa 72 kg?
Suositus lyhyesti
Viljavalmisteita runsaasti
Maitovalmisteita sopivasti
Perunaa monipuolisesti
Kasviksista, marjoista ja hedelmistä väriä ja vaihtelua
Kalaa usein ja lihaa vähärasvaisena
Rasvoja niukasti
Sokereita säästeliäästi
1. Syö kasviksia, hedelmiä ja marjoja useita kertoja päivässä
2. Syö täysjyväleipää ja ¿puuroa
3. Käytä leivälle kasvirasvalevitettä ja suosi kasviöljyjä
4. Syö kalaa ainakin kahdesti viikossa
5. Nauti rasvatonta maitoa tai piimää päivittäin, mutta janoon vettä
6. Valitse vähäsuolaisia elintarvikkeita
7. Liiku päivittäin ainakin puoli tuntia
Laihdutin taannoin 63 kg:sta 55kg:aan (pituus on 164). Enkä todellakaan ollut tyytyväinen lopputulokseen. Posket olivat lommolla ja olin mielestäni jotenkin " liian laiha" neljän lapsen äidiksi. Sittemmin lakkasin miettimästä asiaa ja olen kuitenkin pysynyt vaihtelevasti siinä n. 60 kilon molemmilla puolilla. Mutta pääasia, että olen itse tyytyväinen?!
Vierailija:
1. Syö kasviksia, hedelmiä ja marjoja useita kertoja päivässä
2. Syö täysjyväleipää ja ¿puuroa
3. Käytä leivälle kasvirasvalevitettä ja suosi kasviöljyjä
4. Syö kalaa ainakin kahdesti viikossa
5. Nauti rasvatonta maitoa tai piimää päivittäin, mutta janoon vettä
6. Valitse vähäsuolaisia elintarvikkeita
7. Liiku päivittäin ainakin puoli tuntia
Mä en ainakaan EHDI syömään tarpeeksi. Nyt kun imetän, paino on taas laskenut liikaakin. Painoindeksin mukaan taidan olla jopa alipainoinen. Mitä te ihmiset oikein syötte?