Mitä tää on? Lapsi alkaa oksentaa, jos ruoka ei ole mieleistä
uusia ruokia koitettu tällä viikolla. esim. riisipuuro ja kalakeitto. selvästi ilmaisee ettei tykkää näistä. muutaman lusikan syötin ja sit alkoi oksentaa.. ei ole oksennustaudissa. '
ikää vajaa 2 v.
??
Kommentit (6)
tai sitten tosiaan huijaa ihan huolella kuten meidän tytär. Kun aloin asiaa tarkemmin selvitellä hänen kanssaan:" Mikä juttu tämä oksentaminen oikein on?" , niin neitopa ilmoitti että:" se on semmonen sotkutyhmyys, en haluu syödä kun se kestää niiiin kauan" .
kuten mulla, vielä aikuisenakin jotkut ruoat saattavat nostaa " oksennuksen kurkkuun"
Mulla tulee tietyistä aineista yökkäysrefleksi edelleen vaikka olen jo aikuinen ja yrittänyt vuosien varrella syödä kys aineita(selleri, kardemumma, pippuri, persilja...) Voimakkaita makuja siis. Toisilla sen on herkässä ja onhan se ap jo hyvä että lapsi edes yritti maistaa. Ehkä nuokin vielä joku päivä menevät.
anna noiden ruokien nyt olla vähän aikaa, ja kokeile muita ruokia. Palaa noihin sitten joskus myöhemmin.
Ei ole mitään vikaa lapsessa, ei välttämättä vanhemmissakaan! Sen pakottamisenkaan ei tarvi olla mitään sellaista, jonka vanhempi välttämättä edes pakottamiseksi mieltää! Siis pelkkä tuputus, esim. että " ainakin yhdesti maistat" riittää.
T. moninkertainen äiti, ja tuttua tuo on ollut joskus meilläkin
se vaan laukaisee hänellä oksennusrefleksin, kun inhoaa sitä niin paljon. Nykyään ei enää viitsi edes yrittää, voihan sitä ilman banaaniakin elää.