mikävialla? Tuntuu että keuhkot evät tyhjene kunnolla?
Takana sairastettu keuhkoputkentulehdus. Tänään aamusta lähtien ollut tunne, että ulospäin hengittäessä keuhkot eivät ikäänkuin tyhjene kunnolla, jos ta seuraa vaikea hengittää. Vaiva erityisesti makuulla ollessa. Koko päivän tätä jatkunut. Mikähän mahtaa olla vikana? Limaa keuhkoissa edelleen, eli johtuisiko jotenkin siitä?
Kommentit (8)
Jos keuhkoputket supistuneet (esim. astmassa) on juuri tuollainen uloshengitysvaikeus. Voi tietty olla vaan hyperventilaatiotakin.
minulla oli tuollainen olo kesäkuussa kun sairastin kunnon flunssan
mene nyt uudelleen lääkäriin
Onko se nyt keuhkoödeema. Mulla vastaavanlainen tunne kamalan yskän jälkeen ja sitten löytyi tämä juttu (muuta asiaa tutkittaessa synnytyken jälkeen). Ihan kuin keuhkoissa olisikoko ajan ollut jotain, joka tuntui lähinnä ilmalta.
aika vaarallista jos on keuhkoissa vettä, voi olla sydän vikaa, tai jopa syöpää
mene nyt heti lääkäriin
Oli se sitten tulehdusperäinen astma taikka keuhkoödeema, mene ihmeessä lääkäriin että saat kunnon hoitoa.
huomenna siis lääkäriin jos vaiva ei helpota
rtg-kuva keuhkoista ja astmatutkimukset ovat paikallaan.
Tilanne voi muuttua vakavaksi.
Tuo liman tyhjennyshoito neuvotaan astmapotilaille älä itsekseen ala tehdä et tee sitä välttämättä oikein eikä sulla ole oikeanlaisia välineitä. Minä sain pullon ja siihen sopivan letkun sairaalasta.
Keuhkopöhöä hoidetaan lääkkeillä samoin kuin astmaakin.
Jos hengitys vaikeutuu yön aikana mene päivystykseen sillä tilanne voi huonontua nopeastikin ja vaivaan on saatavilla apua ja mitä pikemmin sen parempi.
Enollani oli keuhkopöhö ja ei voinut olla pitkällään, istui yöllä kiikkustuolissa ja pitkitti liian kauan lääkäriin menoa ja joutuikin osastolle, tilanne kehittyi hengenvaaralliseksi.
Minulle fysiterapeutti neuvoi puhalluspullo harjoituksen, eli 1/3 ja pillillä puhalletaan veteen kuplia . Harjoita myös eri hengityslihaksia, luulen että netistä löytyy hengitysharjoituksia.