Suvi Lindenin lapsi viety päiväkotiin
Kommentit (29)
Näköjään adoptiolapsenkin kuten biologisenkin saa näköjään lähes kuka tahansa jolla on rahaa.
joten nuo eivät kuulu tähän.
Adoptiolapsi ei kuulu päivähoitoon heti Suomeen tultuaan. Hänen kuuluu saada asettua rauhassa uuteen kotiinsa ja luoda kiintymyssuhde uusiin vanhempiinsa.
Jos joku adoptiovanhempi tämän perusasian laiminlyö, häntä sopiikin haukkua, sillä Suomessa jokaikiken adoptiolupaa hakeva saa aiheesta ohjeistusta, neuvontaa ja tietoa, joten tiedonpuutteesta tällainen toiminta ei voi johtua. Enkä usko, että he ovat lupaa hakiessaan edes kertoneet näistä aikeistaan, koska heille ei olisi lupaa myönnetty, jos tämä olisi ollut ennakkoon tiedossa. Eli minun käsittääkseni he ovat huijanneet adoptioviranomaisia.
Jos tuo aie olisi kerrottu etukäteen, he eivät olisi saaneet lupaa, joten heidän on täytynyt antaa lupahakemuksessaan toisenlainen kuva kuin mitä käytäntö nyt on.
kuin 28. Kyllä uuteen kulttuuriin ja ventovieraaseen perheeseen repäistyn lapsen oikeuksiin kuuluisi saada ihan rauhassa tutustua omaan perheeseen, sitten vähitellen laajentaa reviiriään.
Lindenin lapsi ei tieten vielä ole päiväkodissa, isä hoitaa kotona, mutta lehtijutun mukaan pian on tarkoitus laittaa päiväkotiin. Kun on jo niin iso tyttö ja nauttinut serkkujensakin seurasta, kuulemma. Pöh, nyt sen näkee, että uraohjus se Linden on, eikä pääse leimasta eroon ikinä. Yök.
ja toinen vanhemmista aina kotona ekat puoli vuotta, joskin lapsi alkaa pian käydä myös päiväkodissa (ei ilm. kokonaisia päiviä siellä). Minusta ihan ok järjestely lapsen iän huomioiden.
Keskitytäänpä kaikki nyt omiin asioihin!
parin kuukauden päästä. Se on liian pian. Samalla äiti aikoo ruveta olemaan viikot Helsingissä poissa perheen luota. Sekin on liian pian.
mutta pian viedään. Olen edelleen ihan sitä mieltä, että tytön pitäisi saada ihan rauhassa keskittyä uuteen kulttuuriin oman perheensä keskellä, siinä on jo paljon opettelemista pikkutytölle, joka tulee täysin vieraiden ihmisten hoidettavaksi, ja nimenomaan jo tuon ikäisenä. Hänelle se onkin vielä vaikeampaa luoda se luottamussuhde uusiin vanhempiinsa, vielä jos vanhemmat pitää uraansa noin julmetun tärkeänä.
Kaksi kuukautta aikoi vain tehdä töitä kotoa käsin, liekö oikeasti sitäkään.
Vierailija:
ja toinen vanhemmista aina kotona ekat puoli vuotta, joskin lapsi alkaa pian käydä myös päiväkodissa (ei ilm. kokonaisia päiviä siellä). Minusta ihan ok järjestely lapsen iän huomioiden.Keskitytäänpä kaikki nyt omiin asioihin!
vanhempainlomalle vähintään puoleksi vuodeksi, mielellään vuodeksi. Jossain vaiheessa tätä jaksoa lapsi voisi pikkuhiljaa alkaa tutustua päiväkotiinkin - lyhyissä jaksoissa ja aluksi äidin tai isän kanssa.
Ei mitään etätyöhöpötyksiä, vaan KESKITTYMISTÄ omaan lapseen! Jos ei vanhemmat tähän suostu, niin lapsi parempaan kotiin!
Minä yleensä ihan viimeisenä olen arvostelemassa muiden naisten valintoja, mutta joku tässä kyllä jo menee mun käsityskykyni yli. Monta, monta vuotta puheita lapsettomuudesta julkisuudessakin - olisin ajatellut, että rouva ministeri ei MALTA hetkeen poistua lapsensa luota, kun on vihdoin sellaisen saanut. Siis että ei edes se lapsen edun ajatteleminen, vaan se puhdas äitinä olemisen onni. Mutta ehkä sittenkin tässä tapauksessa lapsi on vain tarpeellinen asuste.