Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutto ja roinaa! Miten pääsisin eroon KAIKESTA turhasta romusta? Vinkkejä

Vierailija
27.10.2008 |

jos olisi jollain...

Olen raivannut jo pidemmän aikaa, mutta aina tuntuu jäävän ja jäävän turhaa rompetta josta en jostain syystä pysty luopumaan. Mitä voin tehdä? Hirveästi turhaa vaan jää vaikka kuinka yritän karsia...

Entä miten rauhoittaa ja saada tuleva sisustus yhtenäiseksi? Kun tuntuu että meillä on vaan sekalaista roinaa... Emme pysty uusimaan sisustusta kokonaan nyt.

En halua uudessa asunnossa samanlaisen kaaoksen keskelle kuin nyt! Miten saan kokonaisuudesta mahdollisimman toimivan?

Kiitoksia jos osaat auttaa :)

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina yhden alueen jonka siivoat. Teet kaksi pinoa. Toiseen kakki jota aivan varmasti tarvitset, ja toiseen kakki mitä ehkä voisi tarvita ja mitä et tarvitse. Sitten heitän katsomatta tavaroita enää uudestaan sen toisen pinon pois. (tai annat pois).

Vierailija
22/33 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kans tällainen varsinainen hamsteri.

Mutta viime aikoina tämä tavaramäärä kotona on alkanut ahdistaa aika pahasti.

Eli minulla on auttanut kun olen myynyt tavarat huutonetissä. Siellä saa tavarasta suht. "oikean" hinnan.

Näin mun on helpompaa luopuoa tavaroista.

Ja kun on taas tilaa kaapeissa niin siitä tulee sellainen vapautuntu tunne. Kannattaa kokeilla, sen ahdistavan tavaranpaljouden tilalle tulee sellainen vapautunut ja kevyt olo. Niin hullulta kun tämä kuulostaakin se on tosi ihanaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lajittelen teen 3 pinoa:

- tarvitsen vielä

- en tarvitse enää

- en ole varma

Sitten pinosta en tarvitse enää lajittelen ne pois joista arvioin saavani vielä rahaa huutonetissä.

"En ole varma" - pinon käyn vielä läpi, samoin katsoen minkä voisi myydä, eli sekin lähtee. Ja sitten loput epävarmat, siinä mietin tarvitsenkö sitä OIKEESTI??? Ja useimiten sekin lentää armotta joko hyväntekeväisyys keräys pinoon tai myynti pinoon.

Noin olen käynyt läpi kaappi sun toinen.

Vierailija
24/33 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse melkoinen hamsteri, eli minun on vaikea luopua tavarasta - etenkin saaduista. Nykyisin käyn läpi kaappeja noin 3 kertaa vuodessa ja siirrän pussiin/laatikkoon ylähy6llylle ne joista ajattelen luopua. Joukossa on yleensä aika paljon sellaista "en oo tätä käyttänyt mut en kuitenkaan raaskisi luopua" tavaraa, mutta kun se on pari kuukautta poissa silmistä (eli en törmääs iihen esim. penkoessa kaapista vaatteita) niin siitä on helpompi, ja oikeastaan ihan vapauttavaa luopua.

Mulla kanssa menossa nyt jatkuva päivitys ja tavaran vähennysoperaatio. Hamsterilta sujuu hitaasti, mutta nyt tejee jo ihan _mieli_ raivata tilaa :) Se vaatii harjoittelua, mutta onnistuu kyllä!

Vierailija
25/33 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä tavaraa ei tosiaan ole liikaa.

Kun muutin ensimmäiseen omistusasuntooni niin päätin, että tuon siihen asuntoon vain ne esineet, joilla todella on merkitystä minulle. Mikään esine ei päässyt jos oli "ihan kiva" ta vaikkapa saatu lahjaksi joltain. Kynnyksen ylittivät:

- käyttöarvoltaan välttämättömät

- tunnearvoltaan merkittävät

- esteettisesti suurta nautintoa tuottavat tavarat.

Muun kierrätin surutta.

Nyt kotoa löytyy kyllä kaikenlaista, joka ei mahdu noihin kriteereihin, koska perhekin on kasvanut, leluja on yli tarpeen, ym. Siltikin tavaraa on meillä vähän. En tiedä onko tämä geenien vai kasvatuksen tulosta, mutta 5-vuotiaammekin ehdottaa ajoittain, että jonkun lelun voi jo lahjoittaa eteenpäin, kun hän ei enää leiki sillä, eikä tosiaankaan ruinaa leluja vaan päinvastoin, oli jouluna ihmeissään miksi tuli niin paljon lahjoja (sukulaisilta), kun hän oli toivonut vain kolmea...

Vierailija
26/33 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vinkeistä! Ja ehtii kyllä avuksi, tässä on vielä pari viikkoa aikaa raivata...

Tässä oli paljon käyttökelpoisia ideoita, varsinkin tuo julma kaksi pinoa ja toinen uudelleen katsomatta pois. Pitää yrittää näitä kyllä. Hölmöä vaan kun siihen tuntuu tarvitsevan niin hirveästi rohkeutta! Mitäköhän oikein luulen, että minulle tapahtuu jos kaipaankin pois heittämääni tavaraa tms.?

Vierailija
27/33 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole vuoteen käyttänyt->nakkaa pois (kierrätys yms)

Tuo sääntö hyvä aina.

Vierailija
28/33 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Innoistuin konmarista.

Asun Hietsun vieressä.

Kävin yhden kesän aikana n joka toinen vkonloppu myymässä.

Autoon mahtuu 12 laatikkoa.

Aloitin ekasta laatikosta, jatkoin matkaa jne.

Kellarista löytyi aina paljon myytävää.

Vanhempani asuvat mökillä kesän.

Kun syksyllä tulivat käymään, kumpikim kysyivät olemmeko muuttamassa.

Ostamisen kynnys on suuri.

Ostan äärimmäisen harvoin mitään pysyvää.

Vain kuluvaa ja nytkin olen kerännyt tarpeetonta pois, ei sitä kerry.

Vierailija
29/33 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo sääntö hyvä aina.

Leudon ja lumettoman talven jälkeen pitää heittää sukset ja talvisaappaat pois? Jos vuoden sisällä ei ole yhtään juhlia, niin juhlavaatteet myös mäkeen? Aivan typerä sääntö.

Vierailija
30/33 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polta talosi, näin pääset eroon kaikesta tavarasta.

Vierailija
31/33 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo sääntö hyvä aina.

Leudon ja lumettoman talven jälkeen pitää heittää sukset ja talvisaappaat pois? Jos vuoden sisällä ei ole yhtään juhlia, niin juhlavaatteet myös mäkeen? Aivan typerä sääntö.

Voi myös käyttää järkeä 😬

Vierailija
32/33 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo sääntö hyvä aina.

Voi myös käyttää järkeä 😬

Mitä toi vuoden sääntö sitten enää hyödyttää, jos tarkoitus on kuitenkin käyttää vaan järkeä? :D Niin. Ei mitään.

Vierailija
33/33 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mammat turpoaa sen 10kg per vuosi niin vaatteet voi ainaki surutta pistää meneen jos ei ole vuoteen tarvinnu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi