Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

siivoatteko kotinne ennen siivoojan tuloa?

Vierailija
03.10.2007 |

Mietin tässä siivouksen ulkoistamista ;-) 25 euroa tunti ja siitä kotitalousvähennys, eli ei kovin pahan hintainen, jos vaikka kävisi kolmen viikon välein. Jäisi siinä itsellekin puuhaa (kolme lasta ja koira, ok-talo 150 neliötä).

Mutta te, joilla siivooja käy:

- kuinka valmistaudutte siivoojan tuloon (keräättekö pelkästään lelut lattioilta vai teettekö sitäkään)

- paljonko teillä on tuntihinta?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

laatikoihin jne. tavaraa on lattialla leikkien jälkeen, koska lapset 7, 5 ja 1. Lehtiä, kirjoja, kaikenlaista pikkusälää ajalehtii talossa ympäriinsä. Ne siivoan, koska en halua siivoojan käyttävän aikaansa siihen. Hänellä ei riittäisi aika, ja joko tulisi huonosti siivottua tai joutuisin lisäämään tunteja, johon mulla ei ole varaa kun olen hoitovapaalla.

2krt kuussa käy, imuroin itse talon siinä välillä.

Vierailija
2/20 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivooja laskuttaa 29,50¿/h.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen siivoojan tuloa laitan lapset keräämään lelunsa lelulaatikoihin, jos niitä ajelee ympäriinsä. Laitan mahdolliset ympäriinsä lojuvat vaatteet pesukoriin. Kerään mainoslehtiset yms. paperinkeräykseen. Tyhjennän kylppärissä lavuaarin reunuksen tavaroista kaappiin, samoin tiskipöydän yms.

Yleisesti siis tavarat paikoilleen, pinnat " tyhjiksi" , jotten maksa tavaroiden keräilystä. Lastenhuoneessa nostan jopa isoimmat tavarat lasten sänkyihin (jaloilla seisova liitutaulu, " potkumopo" yms.), jotta pääsevät ottamaan matot suoraan ja imuroimaan jne.

Vierailija
4/20 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

paikoilleen ja se hidastaa töiden tekemistä.

Vierailija
5/20 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerään irtotavarat, jos ehtiän. en aina ole ehtinyt, ja niinpä siivooja on nostellut lelut jne. sängyn tai sohvan päälle.

Vierailija
6/20 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan edellisenä päivänä lapset raivaamaan omat tilansa. Itse pesen kahden viikon tiskit ja silitän kahden viikon silitysvuoren pois (vanhin poikani usein silittää lakanat). Pesen myös pyykkejä sen verran kuin kerkiän.

Yöllä sitten keräilen ne lasten tavarat mitä eivät saaneet aikaiseksi, kerään olohuoneesta ajelehtivat lehdet, astiat, roskat, dvd:t, vaipat yms. Tarkastan vaatepinot ja laitan kaappeihin, eteisen naulakkoon tai pesuun sen mukaan mihin kuuluu. Jos jää aikaa tarkistan jonkun nurkissa könöttävistä pahvilaatioista. Olisiko siellä leluja jotka voi ottaa taas käyttöön vai romuja jotka kuuluu roskiin vai paikattavia vaatteita vai jotakin joka vaan odottaa että joskus ilmaantuisi tilaa laittaa ne esille. Tarkistan myös onko siivousrättejä puhtaana. Jos ei niin pyöräytän kaikki koneessa.

Siivoojan käynnin jälkeen ei sitten taas mitään tarvikaan tehdä kahteen viikkoon, paitsi välillä mopata pissalammikkoja.

Vierailija
7/20 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kahden viikon tiskit ja vaipat ja pahvilaatikot... ;)

Vierailija
8/20 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joo, olen ihan tosissani. :) Ei kai me muuten mitään siivoojaa tarvittaisikaan. Nyt jaksan hoitaa tiskit ja muut päivittäin taas, joten samalla hoituu imurointi ja moppauskin ihan riittävästi- ei enää tarvita siivoojaa.

Vierailija
9/20 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vien roskat ulos, otan lakanat pois, tyhjennnä tiskikoneen ja -pöydän.

Siivoan lapset pois tieltä siivouksen ajaksi...

Enpä paljon.

Vierailija
10/20 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi meillä ei siivoojaa käykään. Ja toiseksi, siivoan itse paremmin ja se on jopa hauskaa. =)

Vierailija
11/20 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tavaroiden ylipäätään.

Mitä teillä siellä lattioilla sitten oikein on?

Vierailija
12/20 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli järjestän paikat sillä tavalla ettei siivoojan aikaa menee siihen vaan hän pääsee keskittymään puunaukseen. Tavaroiden järjestely on meillä jokailtaista (lelut laatikoihin yms), joten siivoojaa varten siinä ei mene sen enempää aikaa kuin muutoinkaan.

Meillä on asuinneliöitä 200 ja jos siivoisin itse, siihen menisi ihan kohtuuttoman paljon aikaa. Meidän siivooja tekee huolellista jälkeä ja hoitaa kaikki sellaisetkin paikat, joita en itse viitsi siivota (jätevaunun siivous, mikro, ilmanvaihtopömpelit, lattiakaivot jne). Hinta 25 eur/tunti.

Vierailija
13/20 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mä pidänkin siivouksesta, joten se mulla hoituu niinkuin itsekseen. ;) Siksi pidän siivoojaa täysin turhana. Jos ihminen jaksaa siistiä lattiat, nostaa isommat tavarat sohvalle, sängylle tai muualle ylös, niin hän jaksaa myös imuroida, pestä lattiat ja pyyhkiä pölyt.

Laiskuutta se vaan on, että käy siivooja. Ei varmasti kenelläkään ajanpuutteesta ole kysymys, koska siihen ei oikeasti kauan mene aikaa... Mutta kukin tyylillään. Meille ei ikinä tule siivoojaa, koska haluan sen tehdä itse.

Tässä muillekin vinkkejä: Imuroi vaikka sinä aikana, kun lapset syövät aamupalan. Siivoa lattiat puhtaiksi leluista ym. Vie matot tuulettumaan, jos haluat. Sitten puistoon. Kun tulette puistosta, syötte ja sitten lapsille rätit käteen ja lattioita pesemään. Pienikin lapsi nauttii saadessaan auttaa äitiä. =) Oletteko kokeilleet? Hauskaa yhdessä tekemistä. ;)

Vierailija
14/20 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talon koostakin.

Meillä on käynyt 10 vuotta siivooja. Minä käytän mieluummin senkin ajan lapsiini tai omaan firmaani ja tienaan samassa ajassa noin 20 kertaa enemmän...

Myönnän myös olevani akateemisella erikoisalallani pätevämpi kuin luuttuamaan. Mutta nauti sinä toki lahjastasi - kaikkiahan meitä tarvitaan, myös niitä vähemmän älykkäitä käsistään käteviä...

Vierailija
15/20 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mutta mä pidänkin siivouksesta, joten se mulla hoituu niinkuin itsekseen. ;) Siksi pidän siivoojaa täysin turhana. Jos ihminen jaksaa siistiä lattiat, nostaa isommat tavarat sohvalle, sängylle tai muualle ylös, niin hän jaksaa myös imuroida, pestä lattiat ja pyyhkiä pölyt.

Laiskuutta se vaan on, että käy siivooja. Ei varmasti kenelläkään ajanpuutteesta ole kysymys, koska siihen ei oikeasti kauan mene aikaa... Mutta kukin tyylillään. Meille ei ikinä tule siivoojaa, koska haluan sen tehdä itse.

Tässä muillekin vinkkejä: Imuroi vaikka sinä aikana, kun lapset syövät aamupalan. Siivoa lattiat puhtaiksi leluista ym. Vie matot tuulettumaan, jos haluat. Sitten puistoon. Kun tulette puistosta, syötte ja sitten lapsille rätit käteen ja lattioita pesemään. Pienikin lapsi nauttii saadessaan auttaa äitiä. =) Oletteko kokeilleet? Hauskaa yhdessä tekemistä. ;)

Laiskuutta, ehkäpä, mutta ennen kaikkea ajan puutetta. Siivous on vain yksi kodin töistä ruuan laiton ja pyykkäyksen lisäksi. Omat iltani eivät millään riitä kaikkeen, joten koen olevani etuoikeutettu, kun voin palkata siivoojan avukseni.

Jos olisin kotona lasten kanssa, en ehkä palkkaisi siivoojaa, mutta kun käyn töissä, se on välttämättömyys. Unohdat, hyvä 11, että täällä käy muitakin kuin kotiäitejä.

Vierailija
16/20 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä suuri ok-talo, valtava piha (pihatyot, puuhommat), kaksi pientä lasta, kaksi koiraa, molemmat vanhemmat vastuullisessa työssä. lisäksi remonttia ja harrastuksia. Ei siivoojaa eikä koskaan ole talo tuossa kunnossa! Joka ilta siistitään päivän jäljet, pestään pyykit, tiskataan tiskit.

En yksinkertaisesti ymmärrä miten toiset eivät osaa hallita elämän yksinkertaisia asioita!

Ja niin, kyllä minäkin olen siivojan palkkausta miettinyt, olisihan siitä apua. Tuskin kuitenkaan alkaisin kahta viikkoa paskan keskellä asumaan:)

Vierailija
17/20 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siivooja ei tosin käy sen takia että olisimme kiireisiä, vaan sen takia, että se kuuluu mieheni ja minun väliseen tasa-arvosopimukseen. Olemme jakaneet kotityöt tasan ja mieheni on hoitanut osuutensa lähes kokonaan palkkaamalla siivoojan. Minulle kuuluu nimittäin ruoanlaitto, vaatehuolto sekä päivittäinen ylläpitosiivous. Miehen vastuulle kuuluvat viikkosiivoukset.

Vierailija
18/20 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on mies vaativassa työssä, mutta silti hyvä isä. Hän haluaa olla lastensa kanssa, eikä luututa. Meille tasa-arvo ei ole tappelua luututtavista neliöistä, vaan jotain oleellisempaa.

Vierailija
19/20 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerään vaatteet pois lattioilta, en muuta. siivooja kerää lelut lastenhuoneen lelulaatikoihin, joten en kerää niitä. roskia en vie, koska siivooja tyhjentää kaikki roskikset ja vaihtaa niihin puhtaat pussit. astioita en pese, koska siivooja latoo ne tiskikoneeseen. ainut on tosiaan nuo vaatteet, koska ne päätyisivät joka tapauksessayhteen kasaan johonkin, eihän siivooja tiedä mihin laittaa niitä.

meillä 116 neliötä, kahdesti kuussa käy, joka toinen kerta kevytsiivous (imurointi ja mattojen tuuletus, keittiön luuttuaminen, kaikkien pintojen pölynpyyhintä ja kiillotus, lattialistoja myöten pölynpoisto, vessojen ja kylpyhuoneen pesu, roskikset, ulko-ovien ikkunoiden pesu, talon kaikkien kaappien ovien pyyhintä ulkopuolelta) ja joka toinen kerta tehosiivous (kevytsiivous + kaikkien lattioiden luuttuaminen, saunan pesu lauteineen, pölyjen pyyhinnät keittiön kaappien päältä, roskiskaapin pesu). ei tuntilaskutusta vaan urakkalaskutus, 120 eur/kk jää maksettavaksi kuussa kotitalousvähennyksen jälkeen.

Vierailija
20/20 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntihinta n. 30e

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä