Värjäsin mustat hiukseni lähelle omaa värini. Näytän idiotiilta
Kaiken ikääni olen värjännyt hiuksiani ja kai tämä oli joku 50 kriisi, koska halusin kokeilla miltä näytän niissä "oman värisissäni" hiuksissa. Eli kuukausien työ oli saada mustista vehnänvaaleat. Ensinnäkin, varmaan puolet hiuksistani on lähtenyt. Sitten toiseksi, vaikka on jo sentin verran juurikasvuakin, niin näytän aivan "päättömältä". En saa näitä mitenkään hyvin, vaan liruna roikkuvat. Aina näytän kuin hiuksia ei olisi ollenkaan. Naama näytän punakalta, multa toisaalta harmaalta. Mustassa en huomannut punakkaa naamaani, vaan se näytti kuulaalta. Ihan hirveää, sillä ei tätä tästä noin vaan mustaksi värjätä. Hyvä jos uskallan pestä, kun hius on niin kuivannut ja ohentunut. Ei ole blondina hauskempaa.
N.49
Kommentit (44)
Ei tuo kirjoittaminenkaan hyvin onnistu.
Miksi et antanut sitä omaa väriäsi kasvaa ulos. Tuo lopputulos ei ole oma värisi, vaan käsittelyllä saatu luonnoton lopputulos, joka ei sovi kenellekään.
Jospa elpyy jossain vaiheessa. D vitamiinia ja ei silikonia hiuksiin tms. Hoitoaineita kosteuttamaan kaikkea, ei öljyä päänahkaan. Jos latvat leikkaa, tuleeko terveempi latvusto tai pieni lyhennys.
Auttakaa nyt joku, miten tämän saa kuohkeaksi tai kehystäväksi. Värissä ei ole sinänsä vikaa, ei ole oranssi tai mitään, mutta niin valju. Kai joku on törmännyt samaan.
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et antanut sitä omaa väriäsi kasvaa ulos. Tuo lopputulos ei ole oma värisi, vaan käsittelyllä saatu luonnoton lopputulos, joka ei sovi kenellekään.
Samaa ihmettelen. Jos vuosikausia on värjännyt hiuksia mustiksi, ja sitten tekee värinpoiston, todennäköisesti useammankin, on ihan tolkuton rasite hiuksille. Tarkoitan sekä vuosien värjäämistä ja värin poistoa. itse olisin tuossa tilanteessa leikkauttanut pixien/lyhyen polkkatukan, ja yksinkertaisesti lopettanut värjäämisen. Pikku hiljaa oma väri olisi tullut esille, ja hiukset saaneet tarvitsemaansa lepoa jatkuvista kemiallisista käsittelyistä.
Musta hiusväri sopii vain hyvin, hyvin harvoille.
Siis sulla on vaaleat hiukset ja olet ne ennen mustaksi värjännyt. Ja nyt vaalentanut ne vetyperoksidilla oman värisiksi vai?
Kokeile laittaa kosteat hiukset yöksi leville, tulee ilmavuutta ja hiukset eivät rasitu.
Vierailija kirjoitti:
Kontrasti oli aivan liian suuri. Aina kun kasvatin, niin näytti kun olisin ollut kalju juurista. Juurikasvu näytti lähes valkoiselta. Oli kuitenkin ihan pikimusta se muu hius ja lapaluihin pitkä. Olen leikannutkin nyt tosi paljon, mutta ei se auttanut kuin hetken. Eli hius hetken kohosi.
Ap.
Luulen, että nyt ei auta kuin marssia kampaajalle. Itse ei kannata koskaan mustista yrittää kotikonstein vaaleata. Joko annat hiusten olla rauhassa ja kasvaa tai menet kunnon kampaajalle.
Vierailija kirjoitti:
Jospa elpyy jossain vaiheessa. D vitamiinia ja ei silikonia hiuksiin tms. Hoitoaineita kosteuttamaan kaikkea, ei öljyä päänahkaan. Jos latvat leikkaa, tuleeko terveempi latvusto tai pieni lyhennys.
Leikkasi jo reilusti. Aluksi tuntui auttavan, mutta sitten hius tuntui taas elottomalta.
Ap.
Itse tein toisin päin.
Kaamea näky.
Olen vaalentanut tyyliin 30 vuotta.
Nyt pähkinänruskea potta.
Kampaaja kysyi moneen kertaan olenko varma.
Joo. Niimpä.
Ei auta että on sävy sävyyn juurikasvun kanssa.
En katso peiliin kun pakosta.
Näytän ihan äidiltäni. Karmea kolahdus.
N50
Joo ei koskaan noin radikaaleja muutoksia ilman ammattilaisen apua.
Vierailija kirjoitti:
Siis sulla on vaaleat hiukset ja olet ne ennen mustaksi värjännyt. Ja nyt vaalentanut ne vetyperoksidilla oman värisiksi vai?
Kokeile laittaa kosteat hiukset yöksi leville, tulee ilmavuutta ja hiukset eivät rasitu.
Juurikin näin. Juurikasvua ei edes huomaa, ennen kuin nostaa hiusta kiristäen. Ohimoilta ei ollenkaan. Niin samanvärinen kuitenkin on.
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Itse tein toisin päin.
Kaamea näky.
Joo. Niimpä.
N50
Hius näyttää reilusti paksummalta tummana. Siitä tulee varmaan se pottamainen tunne.
Vierailija kirjoitti:
Itse tein toisin päin.
Kaamea näky.
Joo. Niimpä.
N50
Eli oma väri voikin vanhentaa, eikä sopia parhaiten. Tämä on tosiaan niin persoonastakin kiinni. Se oma väri ei ole aina paras.
Vierailija kirjoitti:
Musta hiusväri sopii vain hyvin, hyvin harvoille.
Minulle se taisi vaan sopia. Tässä mättää kaikki.
Ap.
Sori, että puutun naisolettujen keskusteluun:
Mulla eturauhasen liikakasvu ja siihen lääkitys. Kävin äsken vessassa ja sattumalta katoin itseäni peilistä: mullahan on lähes pikimustat hiukset ja harmaita. Se lääkitysko/kö sen tekee?
Rupes naurattaa se juttu, mitä isävainaa kertoi työkaverinsa kanssa: nauraneet sille, kun toinen työkaveri oli käynyt värjyyttämässä hiuksensa pikimustaksi ja inttänyt, et kyllä se on hänen luonnollinen väri. Nauroivat, et mies kun vanhenee niin tukka eikun tummenee :)
....
Isän lankomiehellä oli oikeasti mustat hiukset, lesoili niillä: Isä sanonut, et katohan vaan, sen aikasemmin ne alkaa harmaantumaan. Ja se oli totta.
Mustat hiukset kyllä vielä vähemmän sopivat oikein kenellekään, paitsi niille joilla sellaiset luonnostaan on.
Paras olisi varmaan nyt vetää siiliksi ja hankkia joku musta upea peruukki.