Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt meinaa paasta itku :( Olen tuskalla vaantanyt gradua jo yli vuoden ja mielestani alkaisi olla jo valmista. Mutta ohjaaja antoi pitkan listan parannettavista asioista. Enka jaks

Vierailija
03.10.2007 |

aisi enää millään. Sanoi kyllä, että saattaisi tällaisenaan mennä rimaa hipoen läpi. Mutta että ongelmia on vielä paljon, esim ei tarpeeksi kunnollisia lähteitä. Silti ei antanut mitään ehdotuksia luettavista kirjoista. Ymmärrän kyllä, että se on minun tehtäväni niitä etsiä, mutta tiedän kyllä muidenkin saaneen vinkkejä ohjaajiltaan.

Väsyttää niin ja haluaisin jo luovuttaa.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se gradu mihinkään karkaa, nyt annat itsellesi lepohetken! Et varmana saa hyviä tuloksia aikaiseksi jos olet henkisesti tuossa kunnossa.

Tsemit, kyllä se siittä!

Vierailija
2/21 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman kunnollisisa lähteitä? Voi ziisus, minä olen vaan lähihoitaja ja lopputyössä ei saanut olla lausettakaan, joka ei perustunut tutkimukseen tai johonkin kirjalliseen tms. lähteeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia ohjaajan juttuja ei varmaan tarvi ottaa huomioon. Mutta kannattaa kyllä miettiä saamaasi palautetta, jos kerran rimaa hipoen saattaisi nyt mennä läpi. Otat ensin ohjaajan listalta isoimmat ongelmat käsittelyyn. Taitaisit tarvita vähän tiiviimpää ohjausta?

Vierailija
4/21 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
5/21 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta omassani (yliopisto luonnontieteet) oli paljonkin asioita omasta päästä. Itsehän olin tehnyt kokeet ja niiden tuloksia analysoin suhteessa muihin vastaaviin. Siis etenkin johtopäätökset osio oli suurimmaksi osaksi " omasta päästä"

Ja sain työstä M:n

Vierailija
6/21 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta lähteissä on tietysti laatueroja. Ja nämä minun käyttämäni ei siis tarpeeksi relevantteja. Ja tärkeitä puuttuu. Mutta eipä sitten kertonut mitä ne tarkalleen ovat. Taidan kyllä huomenna ottaa uudelleen yhteyttä ja pyytää oikein listan.

Ja taukoa en voi pitää, sillä tämä vitutus on sellaista, ettei sitä aika tasoita. Nyt pitää saada tämä paska purkkiin ja se siitä.

ap

Vierailija
7/21 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama lähihoitaja, joka ihmettelee, että ensin kirjoitetaan ja sitten haetaan kirjoja, että saadaan ne lähteet.

Vierailija
8/21 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan relevantteja lähteitä.

Vierailija
9/21 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä maailman oikeellisin tapa, mutta sainpa lopputyön läpi. Ikinä sen jälkeen ei ole siihen tarvinnut tarttua.

Vierailija
10/21 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi aikoinaan suunnilleen samoin. Kuvittelin gradun olevan suunnilleen valmis, kun ohjaaja ehdotti täydellistä muuutosta. Mulla oli päällimmäisenä mielessä, että ohjaaja halusi pilata vain mun työn. Mä pyörittelin viikon verran aihetta mielessäni ja sitten kaikki loksahti paikoilleen. Sinäkin olet tehnyt jo niin ison työn, että varmaan parilla oivalluksella saat homman klaarattua. Onko aiheesta julkaistu viime vuoden aikana uusia tutkimuksia? Tilanteessasi pari uunituoretta tutkimustakin voi pelastaa tilanteen.

Tsemppiä viimeiseen rutistukseen:)

Vierailija
11/21 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt palautetta läpi ja onneksi se on kirjallista. Näitä todellakin haluaa pohtia moneen kertaan, eikä miettiä että " sanoiko se todella niin" .

Lähetin äsken uutta sähköpostia ohjaajalle ja pyysin konkreettisia neuvoja muutamaan korjattavaan kohtaan.

Minulle tämä gradu on niin iso urakka, koska teen tätä kaukana yliopistosta ja ohjaajasta, en ole yhteyksissä keneenkään muuhun opiskelijaan ja näin olen täysin irrallaan ns. akateemisesta yhteisöstä. Minulla ei ole kuin tämä yksi ohjaaja, jonka kanssa keskustella gradusta.

ap

Vierailija
12/21 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitat selvistä kommenteista ja korjaat/parannat niitä ja niin se homma etenee. Hyvä jos saat epäselviin kommentteihin selvitystä. Tiedän, että kun kuvitteleen gradun olevan valmis, ei enää jaksais millää käydä uudestaan sen kimppuun.

Itselläni kävi niin, että proffa ehdotti, että muuttaisin pari lähteestä otettua esimerkkiä ja tekisin tilalle omat esimerkit. Näin arvosana nousisi. En jaksanut enää. Valmistuminen olisi siirtynyt muutamalla kuukaudella eli tyydyin siihen. Arvosanaksi taisi tulla 2 (maksimi 3), joten ihan hyvin meni läpi. Nyt ei asialla enää ole mitään merkitystä. Mutta toisaalta ei iahn rimaa hipoenkaan kannata mennä.

Tsemppiä kehiin ja aloita uurastus. Ehkä muutokset ovat kuitenkin pienempiä kuin ensisilmäyksellä näyttää.

Vierailija
13/21 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös aina kuuluisikin käyttää sitä mahdollisimman alkuperäistä lähdettä, eli sitä, jossa ko. asia ekan kerran mainitaan. Eli siinä mielessä teit tavallaan juuri, kuten pitikin.

Vierailija
14/21 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunhan onnistuu perustelemaan ne hyvin. Näissä PERUSTELUISSA käytetään sitten tukena muita lähteitä. Miten olisi esimerkiksi mahdollista kirjoittaa loppupäätelmät, jos ne pitäisikin voida kopioida jostakin jo olemassa olevasta tutkimuksesta. Silloinhan oma tutkimus on nollatutkimusta, arvotonta, joka on jo tehty...

Kyllä vaan omien ajatusten ja rohkeidenkin tulkintojen teko on sallittua tutkimuksen tekemisessä.

Ja aplle tsemppiä! Annat gradun hautua hetken, luet sen yhdeltä istumalta sitten läpi ja uskot omiin tuntemuksiisi.

Vierailija
15/21 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatko yhteyttä opiskelijatovereihisi tai muihin alan ihmisiin? Olisiko laitoksella joku muu, joka voisi proffasi ohella lukea gradusi? Meillä on työllä useampi tarkastaja, teillä siis vain yksi? Olisi hyvä saada mielipide ja vinkkejä joltain muultakin, jos proffasi ilmaisee itseään epäselvästi.

Toivottavasti saat gradusi pian hyvälle mallille. Muista että mielipiteet ovat kuin perseitä, jokaisella on omansa. Proffasi mielipide ei ole se ainoa oikea, älä masennu siitä, poimi vain ne neuvot, jotka tuntuvat hyviltä!

Minullakin kohta edessä tuo tarkastukseen jättö...

Vierailija
16/21 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No teillä se lopputyö nyt ei muutenkaan ole mitenkään verrannollinen graduun, joten älä siinä ihmettele. Tieteellinen tutkimus kun ei ole kopioimista tai ulkoa opettelua, vaan usko tai älä: omaa ajattelua ja pohtimista, tieteellistä analyysia. Mutta eihän lähihoitajalta voi vaatiakaan mitään " omaa harkintaa" - se kun olisi potilaidenkin kannalta jo aika vaarallista, kun siellä omia teorioita kokeiltais käytäntöön. ;)

Vierailija
17/21 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lh

Vierailija
18/21 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin kuukauden päästä naurat vielä tällekin tilanteelle, kun kilistelet kaveriporukassa arvosteluun jätettyä graduasi. Trust me!

Vierailija
19/21 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno suoritus ap, jos olet vauvan lisäksi saanut gradunkin etenemään.

Ohjaajan mielipide on vain yksi mielipide, joku toinen ohjaaja voisi sanoa päinvastaista. Älä masennu. Mullekin ohjaaja antoi palautetta, että jotain klassisia tutkimuksia puuttui lähdeluettelosta... ja arvosanaksi sain eximian, vaikka en sitten ottanutkaan niitä lähteitä mukaan. (Tosin mulla oli tosi paljon vieraskielistä tutkimusta/lähteitä, tein osan aikaa gradua ulkomailla ja nää kai kompensoi.)

Ja jos ei itseäsi haittaa, jos gradu menee himaa ripoen läpi/jos et tähtää tutkijaksi, niin voihan sitä kokeilla jos sattuiskin menemään läpi. Ainakaan mun alalla (valtiotieteet) missään ei ole jälkeenpäin kyselty mitä tuli graduarvosanaksi. Sen sijaan sillä on ollut merkitystä, että on ylipäätään valmistunut.

Vierailija
20/21 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta väikkärissä vaaditaan omaa kontribuutiota. Näin ainakin matemaattis-luonnontieteellisessä tiedekunnassa.

Totta, akateeminen lopputyö eli gradututkielma on erilainen kuin alemman asteen lopputyöt, muttei se silti ole (kuin harvoissa tapauksissa) tieteellistä tutkimusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan