Alkasitko hoitamaan neljää lasta lasten kodissa, jos saisit 900 euroa kuussa käteen?
Kommentit (42)
Mä suosittelisin että pistäisit vähän enemmän palkkaa niin varmasti löytyy hoitaja.
palkka hyvä? Elikkäs 1100+400 on 1500e, josta vähennetään työntekijän verot. Hmmm...
koska silloinhan te nettoatte omista lapsistanne ja siitä luksuksesta. Enkä muuten edes usko, että saisitte tuolla hinnalla.
Naapurissamme jossa maksetaan 1700 euroa, kolme vanhinta lasta olivat aamupäivät kerhossa, vain yksi alle 3-vuotias oli hoitajalla koko päivän.
Jos olisi omia lapsia niin tuskin sitten.
koska bruttoliksani on 3500... Eli pitäisi saada vähintään tuo 3500 e/kk ja silloin lasten tulisi olla erittäin hyväkäytöksisiä. Uhmakohtauksista ja haistattelusta sekä pissojen siivoamisesta veloitan erikseen.
Jos järjestelmä sallii tällaisen käytännön ja sitä ei erikseen kielletä ja löydämme halukkaan hoitajan, niin silloin en koe, että siinä on mitään väärää. Sitä paitsi, hoitomaksut olisivat 480 euroa, jos käytämme kunnallista hoitoa. Jos palkkaamme kotiimme hoitajan, ja maksamme veroja 275e ja lisäksi palkkaan laitamme 400 e, niin kumpi tulee silloin halvemmaksi? Mielestäni kunnallinen hoito tulisi silloin noin 200 euroa halvemmaksi.
Sillä saat jo hyvän hoitajan. Halvemmalla saat vain jatkuvasti vaihtuvia tai sitten sellaisia, jotka yksi kaunis aamu vaan jättävät tulematta.
Hyvistä on nimittäin kova kilpailu, eikä teidän perhe välttämättä ole se houkuttelevin, koska lapsia on noin monta.
Moraalisi on vähän eri tasolla.
36
Että jos maksat bruttona 1500 euroa, se tekee sulle yli 2000 euroa työnantajankuluineen kaikkineen!!
Jos tarkoitat että maksat kaikkinensa tuon 1500, niin siinä on ehkä bruttona hoitajalle 1000 euroa!
Työnantajakulut on kalliit!
joten se menee yks yhteen sen aamuherätyksen kanssa. Siitä ruoan aiheuttamasta haitasta ei olisi lapsille vaan niin paljon riesaa, kuin aamuherätyksestä on. Siksi haluaisin kotiin hoitajan.
:) Kun meinaa mennä jo sekaisin näissä summissa...
Siis se hoitaja kotona on luksusta lapsillesi! Ei kai tässä sinusta ja sinun vaivoistasi ole kyse???
Jos kotona on hoitaja, lapset saa nukkua omaan tahtiinsa, elää omaan tahtiinsa ja sairastaa kaikki pöpöt rauhassa, eikä heitä kiskota aamuseitsemältä puolikuntoisina jonnekin laitokseen.
300¿/lapsi eli neljä lasta 1200 ja siitä verot pois niin aika tasoihin menee.
Päiväkotihoidosta on mulle vaan mieluisia kokemuksia. En mä sinne kipeitä lapsia vie, siellä on leikkikavereita ja virikkeitä, mukavat ja ammattitaitoiset hoitajat. Eniten mua rassaa vaan nuo aamuherätykset, kun täytyy lapset raahata aina hoitoon ja herätä tuntia aikaisemmin laittamaan lapset valmiiksi ja pakata hoitoreput. Kyllä tässä olisi minunkin luksuksesta kyse. :) Ja toki lastenkin, jos lapset ei tykkää tarhahoidosta ja leikkikavereista.
Mulle lapset on tärkeintä, ei oma mukavuus. Siksi meidän lapset on aamupäiväkerhossa ja sitten hoitajan kanssa kotona.
Täällä yksi työnhakija, jolle on sanottu monet kerrat että pitää olla valmis muuttamaan työn perässä!
jos siis maksamme tuohon päälle ne eläkemaksut ja vakuutukset, niin paljonko hoitajan palkkaus tulisi meille maksamaan? Eli kuinka suuret ne maksut on? Jos ei ole hirvittävän suuret, niin voisimme panostaa lisää myös palkkaan. Joko sitten alkaisi hoitajia löytyä? :)
Olispa mahtavaa saada kotiin hoitaja! :) *alkaa unelmoida aamuista, jolloin ei tarvitse repiä neljää lasta aamuseitsemältä sängystä*