täit vievät mielenterveyden
Kertokaa nyt hyvät ihmiset minulle hieman infoa täistä ja niiden havaitsemisesta. Minulla on kaksi pientä ( 2- ja 4-vuotiaat) lasta päiväkodissa, jossa täitä on varoitettu olevan muutamia kertoja nyt syksyn aikana. En tiedä, monellako lapsella niitä on havaittu.. Itse olen syynännyt lasten päänahkoja enkä mielestäni saivareita tai itse täitä ole havainnut. Ongelma onkin nyt se, että en enää luota itseeni, kun kaikki painottavat, kuinka hankala niitä on nähdä. Mistä olette huomanneet päätäit? Onko lapsilla ollut selkeät oireet? Näkyykö täit? En saa mielenrauhaa ajatukselta, että lapsilla on täitä, en vain osaa katsoa sieltä niitä munia. Nyt alkaa jo hulluus kolkutella ovella..Auttakaa epätietoista ( ja epätoivoista)! Kaikki kokemukset asiasta tervetulleita..
Kommentit (3)
Nïn ne löytyy tai pikemminkin, toivottavasti ei :)
mutta se täin muna pysyy kiinni, ja täytyy vetää irti hiusta pitkin. meillä ainkin täin munat näyttää tummemmilta kuin hilse.
katso etenkin korvien takaa ja niskasta, sieltä munat on helppo huomata. meillä on ollut täitä useampaan kertaan joten jonkin sortin asiantuntuja alan olla. elävän täin sain viimeksi kiinni viime viikolla lapsen päästä, mutta tosiaan ne munat on helppo huomata.