Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LÄHDE MUKAAN auttamaan näitä lapsia!

01.10.2007 |

Sain ystävältäni sähköpostihaasteen, josta laitan osoitteen liitteeksi. Haastan mukaan myös kaikki teidät, jotka luette tätä. Keräyspaikkoja ei ole monella paikkakunnalla, mutta jos vaikka jokainen tämän lukenut voisi laittaa euron, pari tuolle sivuilla olevalle tilille, niin saataisiin kimpassa kokoon monen hoitajan palkkaan tarvittava summa :)

Tulkaa mukaan!

-pupsu

http://antonfin.suntuubi.com/?cat=28&page=1

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin jo heti tänään yhdet villasukat menemään, muutaman euron sinne tilille ja ehdinpä saada pienen tavarapaketinkin matkaan, joka lähtee tällä viikolla muiden tavarapakettien mukana Venäjän puolelle. Kävin ostamassa mm. sinkkivoidetta ja pari hammasharjaa ym. vauvan kosmetiikka/-hygienia-juttuja. Muutaman karkkipussin oston kun jätän väliin, niin voi niillä rahoilla jo tehdä ihmeitä! Hammasharjatkin näytti maksavan ALLE 2 euroa, samoin PARILLA EUROLLA sai just sinkkivoidetta, tuttipullon ym. tarpeellista.

(Eipä kellään äitiyslomalaisella varmasti paljon ylimääräisiä euroja kk:ssa jää, mutta ajattelin omalla kohdallani juuri esim. karkin oston väliin jättämistä ja muuta " turhaa" .)

Tämä ketju/info asiasta tuli hyvään saumaan, kun harkitsin jo viikonlopun Huuma-ohjelmasta asti, että ottaisiko kummilapsen Planin kautta. Mutta tämän ketjun vaihtoehto on hyvä, kun voi lahjoittaa rahan sijasta myös vaatetta ja tavaraa :)

Reippaasti kaikki mukaan! Ja jos haastaa saa, niin haastan kaikki karkin syöjät laittamaan tämän viikon " karkkipäivän karkkirahan" - 2e sinne tilille!!! =D

Vierailija
2/24 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos linkin ja haasteen laittaneelle! Olen kysellyt Venäjä-lahjoitustahoja, mutten ole saanut vastauksia. Nyt löytyi ja täältä lähtee kunnon avustus käyntiin. Hyvä idea myös tuo tinkiä suklaapatukasta tms. pikku tuhlauksista.

Ja haastaisin myös kirpparimyyjiä - monesti hyvästä vaatteesta saa kirpparilla niin vähän, että se voisi mennä parempaan tarkoitukseen lahjoittamalla tänne. Ja tietenkin ei-kaupaksi menneet tavarat samoin.

Nyt tarjolla hyvä mieli auttamalla autettaville ja itselle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että yleensä en osallistu rahankeräyksiin. Mutta kun tämän näin, tuli tippa linssiin kun vain ajattelinkin pieniä ressuja. Oli pakko lahjoittaa. laitoin myös kaikille tutuille meiliin tuon osoitteen, tehkää muutkin niin!

Vierailija
4/24 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja liityin jäseneksi; 20 eur / vuosi ei ole raha eikä mikään.

Vierailija
5/24 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
6/24 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mietitte pieneksi jääneiden vaatteiden ym. ylimääräisen kirpputorille vientiä, niin tässä parempi vaihtoehto. Niillä myynnistä saatavilla muutamalla eurolla ei paljon rikastu, mutta jos antaa lahjan sitä todella tarvitsevalle, rikastuu sydän : )

Itse olen päättänyt antaa myös huuto.netistä saatavat myyntitulot tähän hyvään tarkoitukseen.

Auttamisen iloa toivotellen,

Sporttari

Vierailija
7/24 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin iloissani, että tälläkin puolella on innolla mukaan lähteneitä, toivottavasti mukaan lähtee myös moni muu joka ei ole tänne kommentoinut mitään. Se parikin euroa jos liikenisi kultakin lukijalta, niin hienosti saataisiin rahaa kokoon! :))

Oma 4-vuotiaani valitsi jo kanssa innolla leluistaan sellaisia, joita haluaa laittaa pakettiin mukaan ja halusi nähdä noiden lasten kuvia. Näytänkin jonkin, vaikka sen, missä se pieni poika oli saamansa auton kanssa :) Tuli hyvä mieli, josko omiinkin lapsiini tarttuisi aikuisuuden varalle auttamisen halu. Tässä kyllä tuntee itsensä rikkaaksi, kun ajattelee kotihoidontuen määrää verraten kuukausittaisen hoitajan palkan määrään...

Hienoa, että olette lähteneet joukolla mukaan!!

-ap

Vierailija
8/24 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka sitä voikaan turhalla murehtimisella elämänsä täyttää, ja tällaista on joidenkin pienten elämä samalla...

Oon täällä itkun lomassa kerännyt kaikenlaista tavaraa kasaan, liittynyt jäseneksi, tehnyt lahjoituksen... mutta silti tuntuu ettei ole tehnyt mitään. Oma pikku possu nukkuu tuolla pinnasängyssä ja niinkun olen sitäkin murehtinut että tulee ne useammat uudet talvikengätkin maksamaan... kyllä sitä on tyhmä.

Joten kiitos ap, paitsi että osaltasi autat näitä lapsia, autoit minuakin.

Vierailija
9/24 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että laitoit linkin meille :)

Ja samalla taas nostelen pinoa ylemmäs...

Nostelkaahan muutkin, jos näette pinon putoavan kovin alas! :)

Vierailija
10/24 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjoisessa päin ei ole ketään kuka keräisi tavarat ja saisi ne eteenpäin..

Itsellä ei tilat anna myöten tällä hetkellä mutta lahjoitettavaa olisi.

Vierailija
11/24 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun kannattaa käydä siellä nettisivuilla, ja tutustua keskustelupalstan kirjoituksiin.

Yksi mahdollisuus sinulla olisi nimittäin lähettää vaikka paketti suoraan Venäjälle! Postikulut tosin tulee, mutta jos saat kavereita kimppapakettia lähettämään, niin voisi onnistua?

Katso lisätietoja Hylätyt lapset-keskustelupalstalta! :)

Tarkemmat ohjeet juuri noiden pakettien lähettämiseen:

-Mene keskusteluihin

-Klikkaa " projektit" -kohtaa

-Sieltä " vähävaraiset perheet" -keskustelu

Mutta nettisivuilta löytyy siis paljon paljon muutakin infoa!

Vierailija
12/24 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä herkistyin, kun kävin noilla sivuilla katsomassa mistä on kysymys.

Jopa siinnä määrin, että laitettiin saman tien esikoisen kanssa kahdet uudet villasukat postiin tuohon villasukka keräykseen sekä liityin jäseneksi. (Minä, joka ei ikinä liity mihinkään mukaan en edes kirjakerhoihin!!;))

Vinkkasin parille kaverille sivuista ja meinaan vielä viedä kaikki meiltä pieneksi ja tarpeettomaksi jääneet vaatteet ja tarvikkeet tuonne meidän kaupungin keräyspisteelle. Alun perin tarkoitus oli viedä ne kirppikselle vaan lahjoitan ne mieluummin noille pienille hylätyille lapsille.

Tämä oli hyvä herätys minulle, äidille, joka elää kauheassa kulutus hysteriassa ja jonka omat lapset hukkuvat tavaraan..pistetään hyvä kiertämään ja autetaan pieniä.

Vierailija
13/24 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en valitettavasti osaa noita linkkejä tehdä, kun on peukalo ihan keskellä kämmentä tietokoneen kanssa. Sieltä voisi löytyä muitakin innokkaita auttajia tärkeälle asialle.

Vierailija
14/24 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi viikon maanantaina 15.10. tv1 Härkää sarvista-ohjelma (klo 21.50)!

Siellä Hylätyt lapset ry:n puheenjohtaja puhumassa avustustoiminnasta!!! =)

Vierailija
15/24 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille, jotka osallistuvat Hylätyt lapset projektiin. Yksi kirjoittajista kirjoitti, että vaikka on lähettänyt avustuksen, niin tuntuu kuitenkin pahalta siitä, että ei voi auttaa enemmän. Ei tarvitse miettiä sellaista ja tuntea pahaa oloa. Jokainen auttaa niin paljon kuin voi. Minä vertaan avustusten keräämistä mereen:) Se koostuu pienistä pisaroista. Ja kun niitä pisaroita on paljon, syntyy iso avustusmeri:) Jos joku ajattele, että eihän minun muutamista euroista ole apua, hän on väärässä. Sillä voi ostaa hygieniatarvikkeita. Villasukat, vaikka yksi pari, lämmittää yhden lapset varpaita. Jos lapsi ei saa niitä villasukkia, hän jää ilman niitä. Yksi talvipuku ja talvisaappaat tarkoittavat siitä, että lapsi pääse ulos talvella. Muuten heillä ei valitettavasti ole talvivaatteita. Nämä ovat esimerkkejä, mutta mielestäni ne kertoo siitä, miten pienelläkin avustuksella voi vaikuttaa niin paljon lapsen elämään. Hylätyt lapset ry:llä oli syys- ja talvivaatteiden keräys. Ja nyt asia on niin, että lapset pääsevät ulkoilemaan syksyllä ja talvella. Aikaisemmin sellaista mahdollisuutta ei ollut. Niin yksinkertaista asia on. Vielä kerran kiitos kaikille.

Jos teillä on jotain kysymyksiä, voitte kysyä niitä täällä, http://www.hylatytlapset.fi sivulla.

Minä olen yhdistyksen jäsen ja vastaan mm. tiedottamisesta hylatytlapset.fi keskustelupalstalla, vieraskirjassa ja muilla keskustelupalstoilla.

Ystävällisin terveisin

Nadja

Vierailija
16/24 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pi-Ki:

Ensi viikon maanantaina 15.10. tv1 Härkää sarvista-ohjelma (klo 21.50)!

Siellä Hylätyt lapset ry:n puheenjohtaja puhumassa avustustoiminnasta!!! =)

Ja tässä on linkki siihen ohjelmaan:)

http://ohjelmat.yle.fi/harkaa_sarvista/jaksot/enkeli_avun_tarpeessa

Vierailija
17/24 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Pi-ki vinkistä!

Hienoa että tulee tuo ohjelma :))!

Vierailija
18/24 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun takiasi minulta paloivat korvapuustit uuniin ;) Piti vain äkkiä tulla vilkaisemaan nettiin ja sitten unohduin noille sivuille...

Mutta hyvä, nyt saan meidän vanhat lastenvaatteet sijoitettua oikeaan osoitteeseen!

Vierailija
19/24 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

NadjaHL:

Jos teillä on jotain kysymyksiä, voitte kysyä niitä täällä, http://www.hylatytlapset.fi sivulla.

Minä olen yhdistyksen jäsen ja vastaan mm. tiedottamisesta hylatytlapset.fi keskustelupalstalla, vieraskirjassa ja muilla keskustelupalstoilla.

Ystävällisin terveisin

Nadja

Anteeksi, kirjoitin väärin. Voitte kysyä täällä tai www.hylatytlapset.fi sivulla:)

Vierailija
20/24 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Hylätyt lapset ry:n vapaaehtoistoimintaan liittyi kotiäiti Sotkamosta. Hän etsii muita halukkaita osallistumaan tavaroiden keräämiseen, toimipisteen perustamiseen jne. Yhdistyksellä ei ole valitettavasti muita vapaaehtoisia Sotkamossa/Kainuussa. Yksin on kuitenkin vaikea hoitaa tällaisia asioita. Joten, jos sieltä päin joku halua osallistua, niin tervetuloa mukaan. Yhdistyksen kotisivut:

http://www.hylatytlapset.fi

Kiitos