Onko täällä muotia ostaa lapselle liian pieni haalari?
En ole koskaan edes tullut ajatelleeksi, että ostaisin lapselle pienemmän koon kuin hän on itse kooltaan. Ja koska haalari ostetaan syksyllä ja toivon sen mahtuvan keväälläkin, en ole koskaan ostanut juuri sopivaa, vaan aina sen seuraavan koon. Eikä muutamalla ylimääräisellä sentillä ole ollut merkitystä, kun ei ne lahkeet leikeissä nyt ole tönkkösuorana jalassa muutenkaan.
Kommentit (49)
Vierailija:
Minä en ymmärrä sitä, miten äidit voivat kuluttaa niiiin paljon energiaa miettiessään, suunnitellessaan ja lopulta ostaessaan näitä haalareita. Ja koko talvi kinataan sitten täällä, että oliko oikea ostos ja hyvä haalari vai ei, ja miten on koon kanssa käynyt. Jäikö jo pieneksi vai ei. Kyllä on nykyäitiys hankalaa hommaa, jos tähän palstaan on uskominen.Vierailija:
kyllä minua ihmetytti päiväkodin pihassa nyt tänä syksynäkin, kun joillakin lapsilla on päällään tuliteriä melkoisen kalliita haalareita, jotka eivät ole edes sopivia, vaan ihan selvästi liian pieniä, ja täällä palstallahan tuo pienemmän koon ostaminen tuntuu olevan ihan tapana. Minun on vaikea uskoa, että lapselle olisi sopiva koko, joka on tarkoitettu häntä huomattavasti lyhyemmälle lapselle. ap
Niin ja miten joku jaksaa kytätä minkäkokoisilta haalarit näyttävät toisten lasten päällä? Mutta murheensa kullakin.
ostaessani suosinut mallia sopiva.
Tästä lähin täytyykin katsoa kokolappua: että eihän tämä käykään kun numerot on väärät...
Ei ole varaa ostaa isompaa ja aionkin jatkaa lahkeita ja hihansuita.
haalari on musta sininen. Kankaan otan toisesta vanhasta risasta haalarista.
On vahvaa kangasta.
Vierailija:
Ei ole varaa ostaa isompaa ja aionkin jatkaa lahkeita ja hihansuita.
haalari on musta sininen. Kankaan otan toisesta vanhasta risasta haalarista.
On vahvaa kangasta.
kiva kun palasit keskustelemaan. ; )
olevan monelle äidille tärkein asia lastenhoidossa. Itse luen näitä haalariketjuja lähinnä huvittelumielessä. Miten jokin vaate voi aiheuttaa niin paljon keskustelua ja päänvaivaa ihmisille?! Minunkin yksi kaverini käyttää tuhottomasti aikaa tohon haalarirumbaan ja vaahtoaa koko ajan jotain haalareistaan ja niiden ostosta.
Itse menen yleensä Citymarketiin, ostan sopivan haalarin ja täts it. Miksi siitä pitää tehdä niin vaikeaa? No, harrastuksensa kullakin.
Lahkeet on sitten vähintään viidellä makkaralla nilkoissa ja puku on muutenkin yli-iso ja suunnilleen roikkuu päällä.
Varmaan tosi mukavaa sellaisessa leikkiä ja touhuta ulkona.
Meillä on poika yleensä aina syksyllä pukua ostettaessa ollut vain pari senttiä lyhyempi kuin haalarin koko.
Ja silti on mainiosti mahtunut puku koko keväänkin. Ja on villapuvut jne. mahtunut hyvin vielä sinne alle.
Se ei meinaan enä lopputalvella mahdu ja yleensähän sitä halutaan ostaa haalari joka mahtuu koko talven?
Tosin ei sille mitään 128 haalariakaan osteta vaan 116.
Meidän 122 cm eskaripojalle aion kyllä ostaa kokoa 128 sillä viime vuoden koko 122 oleva haalari (reimatec) ei enä mahdu. Se vaan kertakaikkiaan kiristää peuhatessa ja hihat ja lahkeet nousevat vaikka perusasennossa näyttääkin hyvältä. (Ja ei, poikamme ei ole paksu vaan laiha).
Housut taas (esim. farkut) eivät voi olla kuin max. kokoa 122 tai putoavat päältä.
Mutta toki haalarimerkeissä on eroja.
Ostamme syksyisin välikausihaalarit, niiden ohut kangas voi olla vähän makkarallakin ilman että se menoa näyttää haittaavan. Samat haalarit sitten sovpivat keväälläkin. Meillä ei ole halua eikä varaa ostaa kalliita vedenpitäviä haalareita useita vuodessa. KEväällä haalarit ovatkin sitten jo aivan sopivat. Kyse ei ole nyt kuin hieman liian isoista haalareista, ei mistään kaksi kokoa liian isoista.
Talvihaalareita ei tarvitse kuin muutaman kuukauden ajan ja niiden käyttöaika on yhtenäinen (kevättalvi), joten niissä ei tarvitse olla kasvuvaraa. Paksut liian suuret haalarit olisivat muutenkin hankalat leikeissä ja liikkumisessa.
Me ostetaan sopiva haalari. Jos se menee pieneksi kesken talven, niin sitten ostetaan toinen ja taas sopiva haalari. Ei liian pieni, eikä liian iso.