----TOUKOTOIVEET VKO 44-----
Kommentit (45)
Kiva kuulla susta riikka!! Mun mielestä kuulostaa niiin kovin tutuilta ja asiaan kuuluvilta noi sun oireet, mullakin välillä ollut hiljaisempaa vatsan nipistelyn kanssa ja sit saattaa muutaman päivän nipistellä oikein huolella ja taas rauhoittua, ja mullakin alkoi toi oksutus helpottumaan 9+viikkona, edelleen oksuttaa, mutta lähinnä iltaisin, turvotusta myöten sun oireet kuulostaa lupaavalta, ja tuo epäilysten herääminen, kun ultrasta kulunut viikkoja, on niiiiin tuttua ja varmaan suurella osalla meistä tuttu tunne, varsinkin kun pahoinvointi ja muu oire alkaa luonnollisesti helpottumaan. Mä olen ihan varma että sun masukilla kaikki hyvin :O)))!!!
Meillä alkaa raskaus olemaan jo tutun tuttujenkin tiedossa, vaikka np-ultra vasta maanantaina, mutta tässä kun on ollut onni ravata ultrissa jo kolmesti, niin niistä on saanut sopivasti luottamusta vauvan tulevaisuuden suhteen, niin vähän varomattomasti ollaan laverreltu asiasta, ja työpaikalla uutinen on levinnyt kuin rutto, mutta ihmeen kohteliaasti ihmiset on vielä olleet kyselemättä multa asiasta, vaan tiedustelevat sitten kollegoilta kun en ole paikalla, huvittavaa :O))))!!
Oletteko ajatelleet keksiä jotain isänpäiväksi miehillenne, etenkin ensimmäistänne odottavat?? Mä vähän suunnittelin pienen isyyspakkauksen koostamista (jotain pientä vauvalle, isälle sikaria, humoristista vauvanhoito-opasta, jne.), ja sitten voisi kyhätä aamiaisen vuoteeseen su aamuna ja kylkiäiseksi joku leivos...
Kivaa, tänään vietetään äidin kanssa tyttöjen iltaa kokkailun ja leffan merkeissä, ja mies lähtee juhlimaan kavereiden kanssa :O)!
T. Hyttynen ja Hunni 11+0
Moi!
UUNIZ, lukiko Aino-jäätelössä tosiaan, että on pastöroimattomasta maidosta tehtyä. Lokakuun (tai syyskuun) Pirkka-lehdessä oli lyhyt juttu pakkausmerkinnöistä ja siinä sanottiin, että pastoröimaton maito on aina mainittava, eli siis jos pakkauksessa lukee vain esim. rasvaton maito, niin se tarkoittaa aina pastöroitua maitoa. Hmm, mulle neuvolassa suositeltiin pahoinvointiin nimenomaan jäätelöä, enkä kyllä tajunnut edes katsoa pakkausmerkintää niin tarkasti, ymmärtääkseni kun kaikki suomalaisten meijerien maitotuotteet ovat pastöroituja, eli ainakin Valion jäätelöitä pitäisi saada syödä..
RICE, ihanaa että kaikki on nyt kunnossa, oon susta ollut vähän huolissani!
Jaahas, mies sai talvirenkaat vaihdettua, joten päästään nyt koko perheen voimin syömään - kerrankin!
Palailen huomenna paremmalla ajalla!
Miimi, 14+0 :)
tänne varovaisesti, josko mahtuisin joukkoonne?
Meille on ensimmäinen nyytti tulossa toukokuussa, la on 15.5. Tähän saakka (ja yhä edelleen) kärsin erittäin voimakkaasta pahoinvoinnista. Paino on tippunut reippaasti (5kg), pystyn syömään vain kolmea ruoka-ainetta puklaamatta ja juomaan joko vettä tai appelsiinimehua. Tiputuksessa käymisestä huolimatta olen jaksanut vain juuri ja juuri välttämättömimmät jutut, käydä töissä (olen yläkoulun opettaja), mihin se on sitten rajoittunutkin -siksi pääsin tännekin vasta nyt. Tavallisesti nautin mielettömästi urheilusta ja muusta liikunnasta, mutta nyt en ole vain kertakaikkiaan jaksanut. Np ultra oli viime viikolla, nyytillä oli onneksi kaikki hyvin, niskaturvotusta oli 0,9mm. Meille molemmille vauvan näkeminen konkretisoi kovasti odotusta. Olen 24v ja mies kohta 31v, asumme Uudellamaalla.
Mukavaa sunnuntaita toivotellen,
Christina 12+3
Toivottavasti tämä mun tarina ei tuu nyt peräkkäin monta kertaa,kun ei antanut ollenkaan lähettää viestiä.. Kuulemma keskustelu pois käytöstä. Mut sain tekstin pidettyä ja kopioitua tähän uuden pohjaks. Jos niitä nyt satelee tähän useampi, niin sori=D
Näinpä se vkl taas mennä vilahti. Pahoinvointi näyttää aina tulevan enemmän iltaa kohti, eli vielä sen kanssa sinnitellään. Oon huomannu,että hajut aiheuttaa kamalan oksennusrefleksin. Mies joi oluen, noh useamman, lauantaina, istuttiin sohvalla ja hän miehekäästi röyhtäs siinä vieressä..yök, ku se kaljan haju tuli mun nenään, niin sitten vietiin mua lujaa vessaa kohti. Ei kyllä tästä lähtien varmaankaan uskalla samaa tehdä ;)
Miimi: siinä jäätelössä tosiaan ei lukenut mitään,että olisi pastöroitu tai pastöroimaton, niin skitsona kun oon ollut, niin jätin ostamatta. Mutta tuo olikin hyvä tieto minkä sanoi, että "..pastoröimaton maito on aina mainittava, eli siis jos pakkauksessa lukee vain esim. rasvaton maito, niin se tarkoittaa aina pastöroitua maitoa". Olen kyllä edellisissä raskauksissa surutta päästänyt jäätelöä naamaan, että eiköhän ne sitten oo turvallisia. Ja tosiaan, helpottaa huonoa oloa. Ja Valion jäätelöissä löytyy hyviä vaihtoehtoja..*Nam*
christina84: Meillä onkin sitten sama LA, mulla hieman jo pahoinvointi helpottaa. Muutenkaan ei ole pahoinvointi samassa luokassa kun on ollut edellisissä. Niissä varmastikin olen ollut samoissa luokissa, kun sinä olet nyt, kiloja lähti ensimmäisinä kk:ina useampi kilo..mutta äkkiä sitten kyllä tuli takaisin, kun alkoi ruoka taas maittaa. Nyt on pahoinvointi sen verran hillittyä, että kiloja on jo tullut pari lisää.
Huomasin tuossa,että nyt vkl on vatsa turvonnut ihan mielettömästi. Ei tarvisi kenenkään epäillä, jos nyt mahan näkisi! Kysyinkin mieheltä,että onkohan nyt heti ultran jälkeen" tullut lupa" mahan kasvuun? Mut ehkä sitä on tosiaan tullut naposteltua jotain vääränlaista ruokaa.. Vkl sitten kerroin parhaille kavereille meidän pikku salaisuden ja iloisia olivat kaikki. Saa nähdä nyt sitten,että kuinka äkkiä tieto leviää työpaikalle. Arvelen,että tulevan viikon aikana tieto on jo melko usealla. Pienimmille lapsille kans kerrottiin ja vähän ne oli,että häh? Eivät oikeen osanneet suhtautua mitenkään.. Tuli mieleen,että niiden mielessä varmaankin pyöri kysymys; miten se vauva on sinne masuun päässyt?? Pitää nyt tuossa kysellä nukkumaan mennessä vielä niiden ajatuksia. Vanhin poika sai uutisen kuulla jo aiemmin ja hänen mielestä asia oli "ihan kiva juttu". Paljon sanottu murrosikäiseltä pojalta, odotin hieman toisenlaista kommenttia ?
No, nyt täytyy jo lopetella, mukavaa uutta viikkoa kaikille, huomanna alkaa taas raskas työviikko, vain yksi vapaapäviä=(. Täytyy keräillä vielä voimia!!
Moikka,
Onnittelut kaikille, jotka ovat saaneet hyviä uutisia ultraäänen yhteydessä!! Olen iloinen teidän puolesta! :) Kiva oli Hyttynen lukea kans sun viesti, mahtavaa, että sun pikkusella on kaikki hyvin!
Mä oon jo saanut palata töihin. Joku kyselikin aikasemmin mitä teen työkseni kun en saanut käydä töissä sillon ekoina viikkoina - oon lentoemäntä. Nyt saan vielä sellasen vajaa 3 viikkoa lentää ja sitten maatyöt kutsuvat :( Toisaalta harmittaa hirveesti, koska niin mielelläni lentäisin, mutta eihän sitä mitään riskejä halua ottaa... Meillä on np-ultra 11.11, eli puolitoista viikkoa pitää vielä jännittää. Nyt onkin alkanut taas pieni pelko nostamaan päätään - mitä jos kaikki ei olekaan enää hyvin siellä mahassa? Siitä on jo niin monta viikkoa kun viimeks ultrattiin, että alkaa taas tuntumaan niin epätodelliselta koko tämä raskaus ja pelot sitä myötä sen kun lisääntyy. Vaikka tottakai toivon koko sydämestäni, että kaikki on hyvin!! En vaan vielä oikeen osaa(/uskalla?) iloita tästä raskaudesta.. Miten teillä muilla, jotka ette ole vielä np-ultrassa käyneet ja olette alle sen "maagisen" 12 viikkoa? Iloitsetteko jo? :)
Mun olo on pikkasen paranemaan päin - pahoinvointi on ehkä hieman helpottanut, samoin väsymys. Vaikka kyllä nekin edelleen aika ajoin vaivaa aika reilustikin. Maha on turvonnut viime päivien aikoina tosi paljon, jotA ihmettelen suuresti (kuinka se noin yhtäkkiä suurenee??), lisäks ollut joinain päivinä ehkä vähän enemmän sellasia nipistelyjä vatsalla. Mä vaan toivon, että nää olis kaikki ihan normaaleja juttuja ja et kaikki olis ok! No sit ultrassahan se selviää... Tuntuu vaan niin pitkältä ajalta odottaa, se 1,5 viikkoa.. :)
Miten te muut olette voineet? Onko vatsat jo näkyvissä? Tuntuko teistä et se maha alko näkymään aika sillee yhtäkkiä vai pikku hiljaako se suureni? Järkeviä kysymyksiä taas mulla! :)
Jep, hyvää viikonloppua teille kaikille!
-riikka 10+1-