Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

----TOUKOTOIVEET VKO 44-----

27.10.2008 |

Tässäpä tälle vkolle pino, olkaapa hyvät!!

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä teille, jotka olette huonoja uutisia saaneet!

Mä yhä odottelen sitä kirjettä, jossa ultran ajankohta ilmoitettaisiin. Kävin tasan kaksi viikkoa sitten neuvolassa ja nyt olen alkanut pelkäämään, etten pääse sinne ultraan ollenkaan. Mieleen on tullut jo sellaisetkin todennäköiset vaihtoehdot, kuten "ehkä se kirje on mennyt mainosten mukana kierrätyslaatikkoon vahingossa" tms... Olisi ollut kiva tietää hyvissä ajoin, milloin se ultra tulee, kun en ihan kaikkina ajankohtina sinne pysty menemään ja sitten voi mennä melkoiseksi säätämiseksi, jos nopealla aikataululla joudun sitä muuttamaan. Eli kyllä me odottajat ollaan tosi kärsivällisiä! Heheh!

Olo on muuten sellainen, etten tunne yhtään olevani raskaana, kun ei ole enää sellainen huono olokaan ja maha on aina ollut sen verran iso, ettei siitä voi olettaa löytävänsä merkkejä vielä pitkään aikaan. Eli senkin takia haluaisin sinne ultraan, että voisin taas "tuntea" olevani raskaana...

Ne teistä, joiden raskauden jotkut muut ovat arvanneet: onko syynä ollut teidän muuttunut käytös(esim. ruoka-aineiden kyttääminen), vai sitten muutokset vartalossa?

Hei Mölli, onkos meillä sama laskettu aika, vai luinko ihan väärin, että sullakin olisi tänään RV 10 tasan?

Hauskaa viikon jatkoa kaikille!

Vierailija
22/45 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan tanssiva vauva :O)))!!!

Neiti21, varmasti mitään lohduttavia tai rauhoittavia sanoja olekaan, mutta kovasti voimia teidän perheelle toivotan, ja että kaikki kääntyy pahain päin!!

Rice, voithan hyvin ja vuodot loppuneet?

Mitä kuuluu riikalle, joko kohta koittaa np-ultra teilläkin, oletko jo töihin saanut palata!!??

ON: Jee, pieni tanssiva vauva tavattu kohdussani jorailemassa :O))))!!!! Jotain niin liikuttavaa nähdä se pieni ihmisolento tanssahtelemassa suoraan kasvot meihin päin!!! Kaikki siis hyvin, koko vastasi viikkoja ja sydän sykki hienosti, voiko ihminen olla enää onnellisempi!!???

Vielä vähän ajoittain oksuttaa, mutta helpottaa jo selkeästi, vieläkään ei mitään herkkuja tai mitään muutakaan syötävää tee mieli, mutta ehkä vielä joku kaunis päivä :O)!?

Semmosta tällä kertaa!!

T.Hyttynen ja Hunni 10+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin jaksamista heille, jotka ovat saaneet huolestuttavia uutisia ultrassa.

Meillä oli tiistaina neuvola-lääkäri ja saatiin kuunnella kaksosten sydänääniä. voimakkaasti kuului molemmilla. Paino oli tippunut pari kiloa viidessä viikossa, mutta nyt tuntuu että ruoka maistuu jo meilkein entiseen malliin että jos sitä kurotaan eroa kiinni seuraavaan neuvolaan mennessä. Hemoklobiini oli normaali mutta verenpaine 100/50. Täytynee syödä lakua tai jotain vai onko jollakin vinkkejä millä saisin hieman nostettua tuota verenpainetta?

Maha on ruvennut pömpöttää ihan selvästi. enää ei pysty kauan pitämään salassa keneltäkään raskautta. Vielä olisi vaan pari kaveria kelle en ole kertonut mitään eikä varmasti ole arvannutkaan vielä mitään. Täytyy kai kertoa tällä viikolla niin onpahan sekin sitten hoidettu.

Tässä kuulumiset tällä kertaa

Julianna ja vauvat *2 Rv 12+5

24/45 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekaksi, ööh, kukahan se nyt olikaan kun sitä la:ta kysyi... No, jokatapauksessa, neuvolasta sain lasketuksi ajaksi 27.5.2009. Nyt siis rv 10+1.

Kohta lähden työterveyslääkärille. Toivotaan, että saan huomisenkin saikkua. Ei yhtään innosta mennä töihin. Tuntuu, että on kuumetta, vaikka kuumemittari näyttääkin sitten 34,5 astetta... Poskissa tuntuu sellasta painetta, kuin olis poskiontelon tulehdus. Oon ajatellu, että jos se johtuu siitä, kun on ilma kuivunut lämmitysten myötä ja limakalvot siinä samalla. Oon yskinyt aika paljon ja aina yskiessa vihlaisee tuolta ihan alavatsasta (kohdun alta, kuvittelisin). Joudun aina yskäistessä pitämään alavatsasta kiinni, ettei sattuisi niin paljoa.

Kamalaksi yllätykseksi huomasin eilen, että olen 1,5 viikossa pudottanut pari kiloa. Ei kyllä mikään ihme, kun ei meinaa ruoka maistua. Vähemmästäkin sitten on vastustuskyky heikoilla ja kun lapsi on sairas, pian olen minäkin. Päänsärky ja väsymys painaa pahemman kerran.

Tyttö onneksi on jo terve. Kävikin hermoille se jatkuva kitinä ja vinkuminen. Nyt hän onkin taas oma aktiivinen itsensä. Saa kyllä huomenna mennä hoitoon, vaikka itse jäisinkin kotiin. Suurin osa leluista on jo pakattu huomista muuttoa varten, eli eipä täällä noita virikkeitäkään liiemmin ole.

Mistä tulikin mieleeni, onko kenelläkään tietoa, onko olemassa vielä "muuttovapaa"? Se on tainnut olla palkallinen vapaapäivä. Olin nimittäin hieman ihmeissäni, kun esimies sanoi, ettei sellaista olekaan. Vaikka kesällä just mun kaveri, joka on samalla alalla, muutti ja sai kyllä pitää vapaansa.

Jaahas, nyt se on kyllä alettava valmistautua lääkäriin. Tyttö saa mennä mummulleen siksi aikaa, mulla on itsessäni ihan tarpeeksi tekemistä tuolle reissulle.

Heip!

Vierailija
25/45 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa Mölli kirjoitteli vihlonnasta ja yskimisestä. Mun on siitä jo aiemminkin pitänyt mainita, mutta on sitten jotenkin unohtunut aina. Mulla nimittäin on vihlassut jo pari viikkoa yskiessä tai aivastaessa. Tuntuu aika erikoiselta, kun joka aivastuksen / yskimisen tullessa täytyy ottaa mahasta kiinni. Ihan niinku maha olisi jo valtavan suuri ;) . Jos ei muista varautua, niin kyllä vihlasee mullakin. Onko muilla tällaisia?

Mä jäin tänään sitten sairaslomapäivää viettämään, mahatauti päällä ja hieman lämpöä. Niinkun tuossa etomisessa ei olisi jo ollut tarpeeksi, niin sitten vielä erikseen mahatauti. Normaalisti olen etomisesta riippumatta pystynyt syömään jotain, mutta aamulla ei voinut edes vilkaista ruokaan. Odottelin pari tuntia ja kokeilin ihan vähän muroja syödä..ja vessaan. Sit soitinkin töihin,että sori vaan,mutta on selvittävä ilman mua. Samalla esimiehelle kerroin meidän uutisista (huomenna kun mennään ultraan). Oli sitä mieltä, että iloinen asiahan tuo. Hyvä juttu, ajattelin nimittäin että sieltä olisi voinut tulla toisenkinlainen kommentti. Tuli vähän mieleen,että oliko se jo aavistanut, kun ei ollut tavallaan "yllättynyt"..tai sit sille vasta myöhemmin välähtää asia tajuntaan =)

No, nyt taidan mennä pötkölle toviksi, meinaa päätäkin särkeä. Huomenna sitten kuullaan ultra-uutisia, jännittää, että onko kaikki ok! Toivotaan parasta!!

Vierailija
26/45 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari päivää sitten teki mieli kovasti sitä Aino-jäätelöä... NO, minä joka vasta 4:ssä raskaudessa oon alkanut katsomaan tarkemmin,että mitä sitä suuhunsa uskaltaa laittaa, niin luin etiketin..Ei ollut pastöroidusta maidosta tehty =( enkä sitten uskaltanut ottaa sitä. En kyllä muista koskaan,että olisin jäätelöitä tarkkaillut, kaikki on suusta alas mennyt,eikä mitään ongelmia ole tullut. Onkohan tämä ongelma nyt mun päässä??

Pitäis varmaan se kuuluisa maalaisjärki pitää tässäkin asiassa mielessä koko ajan. No, eiköhän se jäätelö ole korvattavissa muullakin, jos tuo Aino on nyt kiellettyjen listalla.

27/45 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain sitten saikkua tän ja huomisen päivän. Lepoa vaan, ei tälle nyt sen suurempaa syytä löytynyt. Mutta jos lapsi on sairastanut, on aika ilmeista, että hoitanut vanhempi voi sairastua.

Töissä musta kyllä niin tykätään. Soitin sinne, että oon huommisenkin vielä pois ja sain siis aivan kamalat haukut taas kerran osakseni. Tällä kertaa lähinnä koskien tätä poissaolosta ilmoittamista. Enhän mä mitään sille voi, että lääkäriajat annetaan ties millon enkä voi heti aamusta ilmottaa seuraavan päivän poissaoloja. Taitaa kyllä olla taustalla muutakin, olen meinaan saanut jo muutaman viikon haukkuja ihan joka asiasta, olin sitten tehnyt tai jättänyt tekemättä. Ja voitte uskoo kuinka hienolta tuntuu. Nyt kun muutenkin tekis mieli itkee joka asiasta. Tässä kun tarkemmin mietin, en edes halua palata töihin. Mutta kai se on pakko. Suoraansanoen kyllä ihan vi***taa. Onneksi nyt on vielä viikonloppu välissä. Jospa nämä muuttohuolet sais unohtamaan koko työt.

Kai tässä täytyy palata sohvan pohjalle. On kyllä sievoisen huono olo, tällä kertaa sekä henkisesti että fyysisesti.

Vierailija
28/45 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

... mutta Mölli, ilmoitithan aamulla työpaikallesi olevasi menossa lääkäriin ja olettettavasti saavasi sairaslomaa? Jos et, niin ihan aiheellisesti sinulle huomauttivat, poissaoloista pitää ilmoittaa heti kun niistä tietää. Meillä töissä esimerkiksi ritttää kun aamulla lähettää esimiehelle tekstiviestin olevansa menossa lääkäriin ja lääkäristä tullessa soittaa ja ilmoittaa sairasloman pituuden.

Ja se muuttovapaa-asia. Tietääkseni nämä ovat TES-asioita (työehtosopimus), johon on kirjattu onko muuttovapaaoikeutta olemassa. Joissakin paikoissa mahdollisuus on vain silloin, kun henkilön pitää työn perässä muuttaa.

Ainakaan niissä työpaikoissa, missä itse olen ollut, on ollut mahdollisuus ottaa muuttovapaata yhden päivän, mutta ne ovat olleet palkattomia.

( . ) Olen tänään odottanut soittoa veriseerumituloksista. Ei ole kuulunut mitään. Toivottavasti kaikki kuitenkin on kunnossa...

Vierailija
29/45 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli sitten se ensimmäinen neuvolakäynti ja samalla ensimmäinen ultra...

siellä se pikkuinen vipelsi menemään!!! Iso pää, iso peppu, pienet jalat ja kädet ja sydän sykki!!!! Kaikki siis tällä hetkellä ihan kunnossa. Olihan se aika järisyttävä kokemus...ei tullut itku siinä pedillä, mutta kun autoon pääsi niin sitten repes! Viikot pysy samana, muutama päivä väheni eli nyt siis ultran mukaan 9+1.

Kaikin puolin tuo ensimmäinen neuvolakäynti oli mielyttävä kokemus. Neuvotäti oli ihan huippu kiva ja rempseä tyyppi ja jutteli niitä näitä sekä isälle että minulle.

Nyt sitten varailen parin viikon päähän tuonne keskussairaalaan sen np-ultran ja sitten katsotaan taas eteenpäin.

Nyt tuntuu että hiukan tää juttu konkretisoitui ja aion iloita kyllä siitä. Tottahan on että vielä pari viikkoa on sitä riskialtista aikaa, mutta ei kai se turhalla murehtimisella miksikään muutu.

Aurinkoa, rakkautta ja positiivisia ajatuksia Teille kaikille!!!!

Linnanneito79

30/45 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ilmoitin jo eilen työpaikalle, etten ole tulossa ainakaan tänään ja että olen jo lääkärin varannut. Ihan asiallisesti kyllä toimin omasta mielestäni. Jotkut ne vaan ei jostain syytä kaikkea sulata, ja tää nyt ikävä kyllä tuntuu aikas henkilökohtaiselta. Täytyy palata aiheeseen, kunhan palaan töihin, ihan sitten naamatusten. Jos vaikka sais jonkunlaisen ihmisarvon vaikka onkin raskaana. Ei mulla mitään tapaavaa ja tarttuvaa tautia kuitenkaan ole.

Kaipa noi tavat vapaiden suhteen on vähän työpaikkakohtaisiakin. On vaan perin outoa, etten saanut palkatonta vapaata, vaikka pyysin jo heti kun muutosta kuulin, miltei 2kk aiemmin. Samasta aiheesta tuli jälleen mieleen, täytyypä tutustua tuohon tessiin paremmin kunhan saadaan laatikot purettua uuteen kotiin. Nimittäin, esimieheni tylysti ilmoitti ekan neuvolakäyntini jälkeen, etten saa palkallisina kyseisiä käyntejä, eli olis parempi hoitaa ne työajan ulkopuolella tai ne on sitten vaan pois palkasta (jollei tee tunteja takaisin). Tämä johtuen siitä, että olen ollut nykyisessä työssäni vasta puolisen vuotta ja näin ollen en saa samoja etuja kuin pidempään työssä olleet.

Ihan rupee tässä kirjoitellessa tuntumaan, etten ole kovinkaan lisääntymisystävällisessä työpaikassa..

Monet nyt tuntuvat odottelevan jos jonkinlaista uutista (tai kutsua ultraan). Toivottavasti ne on hyviä! Jälleen tunnen itseni hiukan "erilaiseksi", koska ei meillä kukaan ilmoittele mitään tuloksia ja ultra-ajankin sai ihan itse soitella. Itseasiassa olisikin varmaan pitänyt jo soittaa tuonne neuvolaan niitä tuloksia, mitä kokeita ne nyt sitten ottikaan sillon viimeksi. Tosin, ei tässä ole kuin viikko, niin on jo se lääkäriaika, joten selviäähän se sitten.

Mitenkäs muuten, oletteko käyneet hammaslääkärissä, tai aiotteko mennä? Itse en ole asiaa sen tarkemmin ajatellut, sillä jonot on sen puoli vuotta, ja kuulemma raskaus ei ole nykyään mikään syy, että pääsisi nopeammin. Jossain sitten taas kuuluvat pääsevän ihan ilmaiseksikin, koko perhe. Minuu kyllä himpun keljuttaa, kun jotenkin omalle kohdalle ei ole osunut mikään tämmönen "etu". Onneksi kuitenkin on tuo työterveyshuolto, niin ei tarvi kunnalliseen jonotella.

Tjaah, kai se on taas jatkettava taulujen ottamista seiniltä. Muuten onkin niin laiska olo, etten ole viittiny mitään tehdä. Onpahan miehellekin jotain tekemistä iltansa iloksi :-) Huomenna se raukka joutuukin rehkimään oikein kovasti.

Vierailija
31/45 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitten perjantai ja viikonloppu olis taas ulottuvilla.

Kävin aamulla toisella neuvolakäynnillä ja sitten oli ensimmäinen lääkäritapaaminen. Neuvolassa ei tehty mitään ihmeellistä, verenpaine mitattiin, hemoglobiini ja paino. Painoa oli tullut lisää 2 kg viimekertaan nähden, oli kuulemma ihan hyvä, tekee viikossa joku 300g. On kuulemma ihan jees lukema.

Lääkärissä tekivät sitten sen sisätutkimuksen ja sydänäänet kuunneltiin. Kaikki oli kunnossa, joten voi hyvin mielin lähteä viikonlopun viettoon.

Onko teillä muilla muuten ollut jo ongelmia selän kanssa? Kysyin lääkäriltä, kun mulla on ollut vaivana jo parisen viikkoa vihlova oikeanpuoleinen selkäsärky, joka oikeastaan säteilee pepun päältä alas jalkaan. Sanoi, että on kuulemma se issias hermo, vai mikä se nyt oli. Joku kuulemma painaa hermoa ja saa aikaan sähköiskun tapaisia kipuja. Ei kuulemma muu auta kuin yrittää jumpata selkää ja sit tarvittaessa Panadolia. Aika hassua kun mulla ei koskaan ennen ole ollut ongelmia selän kanssa ja muutenkin olen ihan perusterve nainen. No, kaitpa tää raskaus sitten vaan koettelee kehoa ja muutoksia tapahtuu jo nyt. =0)

No, oli vähän omanapainen viesti..mutta koittakaa kestää.

Mukavaa pyhää kaikille!

T.Murunen82 + vauveli

rv 14+ 0

Vierailija
32/45 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...oli tarkoitettu pääasiassa Möllille, jos jollekulle jäi erpäselväksi :o)

Vierailija
33/45 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että olitkin asiallisesti jo ilmoittanut, niin on kyllä kohtuutonta toimintaa työnantajalta. Vedän siis moitteet takaisin... :o) Ota selvää oikeuksistasi, tutki TES:ä ja keskustele paikallisen luottamusmiehen tai työsuojeluvaltuutetun kanssa. Jos tuollainen vinoilu ja kapuloiden rattaisiin heittäminen jatkuu, menee asia mielestäni jo työpaikkakiusaamisen puolelle.

Meillä ainakin neuvolassa kehoittivat menemään hammashygienistille, koska raskauden aikana hampaiden reikiintymisen riski kasvaa (nyt en muista miksi). Jonotella ei viime raskaudessa tarvinnut, vaikka kunnallisen jonot hammaslääkärille ovat vuoden, sain ajan ihan muutaman viikon päähän.

Itsekin jouduin varaamaan puhelimitse ultran, mutta olin merkinnyt veriseerumilomakkeeseen, että toivon saavani tulokset puhelimitse. Eilen tuli viikko täyteen, eikä soittoa ole vielä kuulunut.

Kaipa tässä pitää tehdä välillä töitäkin, tuo synkkä ilma vain vie kaiken motivaation. Tulisipa jo lumi...

34/45 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olis nyt sitten viikonloppu, ja meillä rupee just muutto laatikko laatikolta. Onneksi vielä ihan hyvillä mielin, ei vaivaa ihan älyttömästi tuo nuhanenkaan. Tyttö on hoidossa ja menee vielä illaksi mummulleen, niin saadaan rauhassa ravata.

Pitäisköhän minunkin nyt kuitenkin kokeilla saada aika sinne hammashoitoon. Jotenkin tuntuu, että tällänen jatkuva syöminen kuluttaa aika paljon hammaskalustoa. Ja tietty se vaaveli tuolla masussa vie niitä hampaiden aineksia, joten suoja jää vähille. No, katsoo nyt kunhan saa tän muuton pois.

Ehkäpä ne sieltä ilmoittelee vielä niitä tuloksia, varmasti raastavaa odotus. Meillä odotellaan sitä ultraa, joka on 10. päivä. Just silleen isänpäivän jälkeen, ettei voi mennä miehen isää yllättämään isoisäksi tulolla. Mutta ehtiihän sitä. Oma isä onkin jo kuollut, mutta onneksi ehti näkemään tuon esikoiseni.

Tjaah, nyt on mies tuolla sen verran vetelän näköinen, jotta täytyy lähteä taas orjuuttamaan sitä :-)

Hyvää viikonloppua kaikille, täällä ehkä hiljaista jonkin aikaa, kunhan saadaan netti auki uuteenkin kotiin.

t. Möllimasu rv 10+2

Vierailija
35/45 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vihdoin. Kaikki ok, ei aihetta lisätutkimuksiin. Mitään riskisuhdetta ei sairaala kertonut.

Nyt voi viettää viikonlopun rauhassa!

Vierailija
36/45 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse palaan tänään töihin muutaman päivän lepotauon jälkeen. Lisälevolle en näe mitään syytä, koska en ole vuotanut sen viimekerran jälkeen. Toivotaan nyt, että se jäikin siihen yhteen ja ainoaan kertaan.

Anga T: Ikävä kuulla, että sinullakin edellisessä raskaudessa ilmeni verenvuotoa. Voin kyllä kovin samaistua tilanteeseen ja kertoa, että kivaa se ei todellakaan ole. Toivotaan, että tämän raskauden pääset ilman vuotoja loppuun asti. Vuodolle ei minun tapauksessani keksitty mitään syytä, eikä sitä sitten lähdetty edes etsimäänkään. Kohtuni sijaitsee kuulema hyvin ylhäällä, joten kyse saattoi olla jostain aivan normaalista limakalvojen ärtymisestä aamupäiväisen ultran jäljiltä.

Onnea kovsti teille kaikille jotka olette käyneet ultrassa ja nähneet pikkuisenne. Itse sain np-ultrasta mukaan ihania kuvia ja vähän harmittaa kun seuraavalla käynnillä pikkunen on jo niin iso, ettei mahdu ruudulle ja ne kuvat jää saamatta.

Marvikilla myös hienoja uutisia veriseerumista. Onneksi kaikki on hyvin.

Täällä kyseltiin vatsan vihlonnasta yskimisen aikana. Itselläni yskiessä ja aivastellessa ottaa välillä todella kovasti masusta. Eräänä yönä heräsin hirveään yskänkohtaukseen ja jouduin välillä oikein puhaltelemaan suun kautta kun tuntui niin kipeältä mahassa. Olin ihan varma, että nyt paikat repeää pahasti.

Tein tässä lorvaillessani eräänä päivänä erikoisen kauppakierroksen. Tutkin kaikki käyttämäni "riski"-elintarvikkeet ja niiden tuoteselosteet kaupassa käynnin yhteydessä. Huomasin mm. että kaikki minun lempimerkkiset brie-, chevre- ja fetajuustot olivat tehty pastöroidusta maidosta :). Nyt on paljon helpompi kun tietää mitä tuotetta voi käyttää ja minkä voi jättää hyllylle.

Onko muuten kellään muulla sellaista tilannetta, että istukka sijaitsee aivan kohdun etuseinämässä?? Itselläni näin ja harmittaa kun saan kuulema odotella ekoja liikkeitä viikolle 22 asti kun muut kuulevat niitä jo viikolla 16. Toisaalta se nyt on aika pieni murhe, kun tässä nyt tuppaa olemaan kaikenlaista isompaakin huolta yhdellä sun toiselle. Itse olen jotenkin ihan kypsä siihen, että juurikun kaiken piti olla hyvin, riskiaika ohi ja olo muutenkin parhaimmillaan, niin tuntuu että nyt sitten rankaistaan oikein isolla kädellä. Ulkonakin sataa vettä siihen tahtiin, että kai se on autolla mentävä töihin ja jätettävä nopsa telineeseen. No neljän ruuhkaan kiroilemaan, aikaa kuluu puolet enemmän, kilot pysyy ja hengitystiet valtaa tunkkainen pakokaasun lemu. Vali, vali, vali... :-D

Ihanaa pyhää sisaret!!

Terv. Rice+pikkune rv 13+4

Vierailija
37/45 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitan näemmä tänään varastoon, kun tulee sitten kuitenkin taas taukoa...

Mutta ihan pakko kysyä Ricelta, että kertoivatko he tosiaan sinulle jo istukan sijainnin? Minä kun kysyin sitä kätilöltä, hän ilmoitti sen olevan liian varhaista sanoa. Istukan sijainti taitaa olla ihan raskauskohtainen *mietiskelee*. Viime raskaudessa istukka oli takana ja tunsin liikkeet tosi varhain.

Vierailija
38/45 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu istukan paikka kerrottiin jo ja näytettiinkin. Niissä kuvissa jotka sain mukaan näen myös koko komeudessaan istukkani ja sen sijainnin. Valtavan kokoinen verrattuna siihen pieneen nököön joka siellä pussissa ponnistelee :). Yhdessä kuvassa näkyy myös pikkuisen vatsalaukku, selkäranka ja luun heijastumat yms.. Onneksi istukka nousee kohdun kasvaessa ja saattaa kuulema loppuvaihessa siirtyä jopa takaseinämään asti, toisaalta se voisi toimia joissain potkupallo tilanteissa hyvänä pehmusteena jos pysyisi paikoillaan. :D

Vierailija
39/45 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas kurja ja masentava sää. =(

Mustakin ois tosi kiva kun lunta tulis mahdollisimman pian eikä pakkanenkaan oikeastaan olisi pahitteeksi. Silloin on ainakin paljon valosampaa ja mielikin paljon pirteämpi.

Istukan sijainnista oli puhetta ja liikkeistä, olikos se Rice vai kuka kun niitä mietti... anteeksi jos muistan väärin..

Mulla oli esikosta istukka edessä, mutta silti tunsin liikkeet jo paljon varhemmin kuin rv20 tai jälkeen. Epäilin tuntevani liikkeitä jo rv15, mutta rv18 tunsin jo aivan selvän potkun, joten siitä lähtien ainakin olen varmasti tuntenut vauvan liikuvan. Mäkään en kyllä muista, että np-ultrassa olisi kerrottu vielä istukan sijaintia, mutta sitten rakenneultrassa kerrottiin kyllä.

Mulle sanottiin viimeksi hammaslääkärissä, että ei tarvitse erikseen tulla hammaslääkäriin vain sen takia, että on raskaana, mutta monethan ovat käyneet kyllä nimenomaan raskausaikana tarkistuttamassa hampaansa. Kysyin vain sitä siksi hammaslääkäriltä viime käynnin yhteydessä, kun ei esikosta sitten tullut mentyä (siis silloin kun odotin) ja ajattelin, että jos sitten seuraavalla kerralle menisin varmuuden vuoksi, jos joskus vielä odotan. Tähänkin varmaan on paljon kuntakohtaisia eroja.

Hienoa että Marvik sai hyviä uutisia seerumiseulastakin. =)

Itsellä se on vielä edessä päin. Tiistaina olisi tuo ultra viimein ja nyt on pikku hiljaa jo ruvennut jänskättämään taas. Toivottavasti pienellä olisi kaikki hyvin.

Mitähän muuta...

Itellä on vaihtelevasti ällöttävä ja välillä ihan ok olo. On kyllä ollut aivan toisenlaista kuin esikkoa odottaessa. Saapa sitten tosiaan nähdä kumpi sieltä oikein on tulossa. =) Esikko on siis poika.

Eipä tässä oikein tämän kummempaa.

Pitää mennä varmaan väsäämään vähän syötävää ja herättää pian tuo poikakin tuolta, kun jo toista tuntia nukkuu.

-viivi ja toivo rv 10+6-

Vierailija
40/45 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä oli vilkas pikkukaveri masussa heiluttelemassa=). Tänään siis oli se kauan odotettu ultra ja jännityksestä päästiin. Turvotus oli 1,1 ja pää-perä-mitta 5,4. Verikokeidenkin tulokset siinä katottiin samalla ja nekin näytti hyvää. Kyllä nyt putosi suuri taakka harteilta, minä kun en oikeasti paljon edes ääneen uskaltanut koko pikkuisesta puhua, oli niin epävarma olo! LA pysyi samana, eli 15.5. on sitten näillä näkymin H-hetki. Uuden ultra-ajan sain ja menee ensi vuoden puolelle niukasti.

Tulevan iskän ilmeitä oli kyllä ihan hauska seurata, kai olen omaa levottomuutta siihenkin saanut tartutettua. Se on todellista nyt! Iskälle tämä on siis ihan ensimmäinen, uusioperhe ollaan.

No, nyt pitää jo viedä vanhinta poikaa kylille.