Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

äitiyslomalle jääminen...(stressiä)

15.08.2006 |

Mullahan on sellainen tilanne, että olen jäämässä äitiyslomalle...täytyy sanoa että tämä loppuaika tulee olemaan aika moista piikkilangan nielemistä....meillä on jäänyt tässä kevään aikana useampi nainen äitiyslomalle, ja nyt siis minä myös. Jotenkin tuntuu, että koska teen pomojeni kanssa läheisesti töitä, mun niskaan kaadetaan sitten kaikki turhautuminen. Tietysti se on aika paha juttu firmalle, kun joku jää äitiyslomalle, pitää rekrytä sijainen, tulee vaivaa ja kustannuksia. Meillä tämä työnantajan turhautuminen on mennyt niin pitkälle, että mulla alkaa olla jo tukalaa täällä töissä.

Ensinnäkin huomaan että työt häviää ¿pöydältä¿, eli pomo menee ja tekee töitä, jotka on aiemmin olleet mun vastuulla. Ei niistä mitään edes sano....hän on normaalisti osan viikkoa pois, tarkoituksena jäädä eläkkeelle, mutta nyt viihtyy täällä kokopäiväisesti. Mulle ei myöskään kerrota enää uusista projekteista mitään, pomo käyttää mun tulevasta äitiyslomasijaisesta koko ajan nimitystä ¿seuraaja¿ (vaikka sijainen) ja myöskin puhuu koko ajan, että lopetan silloin ja silloin...vaikka enhän mä ole täältä mihinkään lähdössä!! Pomo myöskin käyttää aikansa virheiden etsimiseen mun töistä, ja joskus jotain löytyykin, kuten esim. joku kirjoitusvirhe ;) Pomo on myöskin alkanut huomauttelemaan kaiken maailman asioista, kuten että noi kaikki äitiyslomapaperit vie kauheasti hänen aikaansa ja aiheuttaa vaivaa, kuinka pienten lasten äidit on niin huonoja työntekijöitä kun ovat paljon pois...ja miespuolinen pomoni myöskin huomautteli raskauskiloistani (siitä tänne kirjoittelinkin). Kun jouduin olemaan sairaslomalla supistusten takia, pomoni myöskin soitteli kotiini ja syytti kaiken maailman mokista mitä täällä oli tapahtunut kesälomani aikana...myöskin pieniä keltaisi posti t lappuja löytyy papereista ja mapeista, yleensä niissä on töykeitä kysymyksiä, kuten ¿onko tälle tehty mitään?????¿ ja muuta vastaavaa...pomoni myös jättää itse asioita tahallaan tekemättä ja kesken, syyttäen niistä sitten minua.

Pomoni ole myöskin tälle sijaiselleni sanonut, että hänen työnsä on mahdollisesti vakinaistettava????!!!

Sijaisen pitäisi aloittaa maanantaina, ja pomo istuu tässä samassa huoneessa mun kanssa. Mä en kerta kaikkiaan tiedä miten jaksan tämän sijaisen perehdyttämisen...tai yleensä tämän loppuajan....

En tiedä onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia äitiyslomalle jäämisestä? Olen töissä perheyrityksessä, joten ihan turha ehdottaa, että kerro pomosi pomolle  Ovat kaikki samaa perhettä.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla