Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luin juuri iltapäivälehdet ja hoitajien narina alkoi tosissaan ärsyttämään!

Vierailija
01.10.2007 |

Kaikki kunnia heille, mutta maalaisjärki käteen kiitos!

Nyt luvattu korotus on iso kertakorotukseksi. Vaalien alla ei kukaan LUVANNUT 500e kerralla. Se on varma se!

Ja on niitä muitakin matalapalkka-aloja.

tv. Lastentarhanopettaja, bruttopalkka 2085e/kk

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylle...

Vierailija
2/62 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä ole Superille tai SHTL:llekkään KERTAKOROTUSta tulossa: vuoteen 2010 mennessä nousee peruspalkka huimat 230 egee...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

230 euroa on sentään n. 1400 markkaa! Suurimmat korotukset ikinä. Markka-aikaan korotus oli ehkä 230 markkaa...

Vierailija
4/62 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei luvannut mitään 500 Euroa kerralla ennen vaaleja. Kokoomus kuten kaikki paitsi Keskusta olivat sitä mieltä, että hoitajat tarvivat 500 Euroa lisää, mutta ainakin isommat puolueet sanoivat suoraan, että kerralla niin suurta korotusta ei ole mahdollista saada... Katainenkin taisi puhua jotain useammasta sopimuksesta, joissa joka kerta tulee tasa-arvoerä.

Sinänsä on totta, että hoitajat on alipalkattuja, mutta niin taitaa olla suunnilleen kaikki kansainvälisessä vertailussa muutkin Suomessa paitsi yksityisellä puolella työskentelevät miehet.

Vierailija
5/62 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitten jostain muusta pois.. Meitä on monia muitakin matalapalkkaisia. Tietysti ihmisten hoitaminen on tärkeää työtä, mutta niin on mielestäni kaikkien työt.

Vierailija
6/62 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kaikki kunnia heille, mutta maalaisjärki käteen kiitos!

Nyt luvattu korotus on iso kertakorotukseksi. Vaalien alla ei kukaan LUVANNUT 500e kerralla. Se on varma se!

Ja on niitä muitakin matalapalkka-aloja.

tv. Lastentarhanopettaja, bruttopalkka 2085e/kk

Vierailija
7/62 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

+3,5 euroa/kk ja se on narinaa? Kattokaa ny vähän miten laskette korotukset!

Vierailija
8/62 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

+3,5 euroa/kk ja se on narinaa? Kattokaa ny vähän miten laskette korotukset!

Vierailija
9/62 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse sairaanhoitaja vanhainkodin vuodeosastolla. Toki palkankorotus on tervetullut, mutta minusta kanssa tässä on jo turhaa ahneutta, kun katsotaan edellisvuosien korotuksia olisi tuo jo tarjottu ollut ihan riittävä ellei jopa suurenmoinen. Minulle on aivan sama vaikka vaahdotaan, että insinöörit saavat paljon kevyemmästä työstä enemmän, niin tämähän on ammatinvalintakysymys, jos olisi pelkkää rahaa vailla olisi ilmanmuuta pitänyt valita jokin muu koulutuslinja.

Enemmän kuin palkkaa minä ainakin peräisin työolojen inhimillisyyttä. Meillä aina iltavuorossa kaksi hoitajaa ja hoidettavia saattaa pahimmillaan olla jopa liki 30 kuinka ihmeessä kahden ihmisen aika voisi riittää inhimilliseen ja ennenkaikkea hyvään hoitoon. Minä kyllä luopuisin korotuksesta, jos vuoroihin sillä saataisiin edes yksi hoitaja lisää. Ei se vaikka palkka nousisikin tuo kelloon tunteja jonka jakaisi niille hoitoa tarvitseville eikä se kevennä rahtuakaan omaa päivittäistä työtä

Vierailija
10/62 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minä kyllä luopuisin korotuksesta, jos vuoroihin sillä saataisiin edes yksi hoitaja lisää. Ei se vaikka palkka nousisikin tuo kelloon tunteja jonka jakaisi niille hoitoa tarvitseville eikä se kevennä rahtuakaan omaa päivittäistä työtä

Vierailija
11/62 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minä kyllä luopuisin korotuksesta, jos vuoroihin sillä saataisiin edes yksi hoitaja lisää. Ei se vaikka palkka nousisikin tuo kelloon tunteja jonka jakaisi niille hoitoa tarvitseville eikä se kevennä rahtuakaan omaa päivittäistä työtä

Vierailija
12/62 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä korotus on paikallaan....10v työkokemusta ja palkka 1960e/kk

Vierailija
13/62 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin vuorotyölisineen hoitaja tienaa jo sen verran että kyllä sitä elää jos ei leveästi niin ainakin normaalisti. Tai sitten minä tyydyn yksinkertaisesti vähempään kuin kirjoittaja 13

Terveisin 12

Vierailija
14/62 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitänee korotusten puutteessa laittaa siis mies vaihtoon kas kun en sitä itse keksinyt :0)

Vierailija
15/62 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

puheenjohtajanahan on kuuluisa Erkki älkääniinpaljonpyytäkö Kangasniemi

Vierailija
16/62 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni 2300-2400e/kk on kelpo palkka.

Työ on toki vastuullista, mutta niin on moni muukin työ.

ap

Vierailija
17/62 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin terveydnehuoltoalalla ja tasan alipalkattu akateeminen eristyistyöntekijä. En silti itkeä uikuta kuin pikkulapsi vuodesta toiseen. Olen halunnut tälle alalle ja olin tietoinen palkasta jo alan valitessani.

Se, mikä hoitajien työssä vaatii eniten muutosta, on työolot ja työntekijöiden määrä.

Vierailija
18/62 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun virkoja on, mutta ei hakiljoita ei siihen ole ratkaisua kuin palkan nostaminen! Oikeastaan on ihan sama mitä muu väestö ajattelee, me sitä työtä teemme ja tiedämme oman työyksikkömme tilanteen. Ainahan sitä voi kieltäytyä liiasta palkasta...

Sairaanhoitaja

Vierailija
19/62 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saiskin tuon summan käteen niin olisin ihan tyytyväinen. Itselläni palkka on 1960 ja lisät päälle. Ei monessakaan muussa työssä ole ihmishengestä kyse. Koneiden hoidosta maksetaan paljon paremmin. Mutta eihän kukaan arvostakaan hoitotyötä eikä alalle ole enää tunkua. Kuka meidät hoitaa kun sen aika on?? Nyt olisi aika nostaa palkkaa niin ala olisi houkuttelevampi. Ei kutsumuksella pitkälle pötkitä.

t. alan vaihtoa harkitseva sh

Vierailija:

Mielestäni 2300-2400e/kk on kelpo palkka.

Työ on toki vastuullista, mutta niin on moni muukin työ.

ap

Vierailija
20/62 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei sairaanhoitajat vaadi samaa palkkaa kuin julkisen puolen amk-insinööreillä? Opettajat samaa kuin julkisen puolen dippainsseillä tai ekonomeilla?

Miksi verrataan naisia jo valmiiksi alipalkattuihin naisiin? Todellinen tuloero on naisten ja miesten välillä, ei naisten ja naisten välillä.

Tasokorotus kuuluu kaikille naisille.