Minkä kokoisen vaatteen vien 6kk lapselle, joka painaa yli 9kg?
Pituutta en tiedä ja itse olen jo kokonaan unohtanut nuo vauvojen koot. Vähän vinkkiä pliis. Onko 74 cm sopiva, liian iso vai liian pieni?
Kommentit (46)
Vierailija:
Jos omistavat rummun,siitä tulee äkkiä 62/68 vaate.
n 3 vuotiaan kokoa, siis JOS sattusi rummussa kutistumaan :D
Tultiin tänään 3kk neuvolasta; Poika painaa 8960g ja 64cm pitkä.
Käytetään 68-74 cm vaatteita.
Ja mun ehdotus on 80 cm. Meillä on kaikki lapset (4) menneet +2 tai +3 käyrällä mutta ennen vuoden ikää ei ole silti 92 cm vaatteita vielä käytetty. Tosin 1v jälkeen kyllä.
Ja nyt ikää 2v3kk (ja painokin tippunut keskikäyrälle), ja on juuri siirtymässä 92 cm vaatteisiin :o) Tuolloin puolivuotiaana 86 cm body olisi ollut ihan sopiva, mutta housut tai paita luultavimmin 74 cm. Eli lahjaksi ostaisin korkeintaan 86-senttisiä vaatteita, ellei vauva ole erityisen pitkä.
Kuivausrumpukin meillä on, mutta ei se ole vaatteita merkittävämmin kutistanut kun sitä osaa käyttää.
tämä 92cm koko, jota suurin osa on ehdottanut, menee ehkä 1,5 vuoden päästä sille vauvalle...
80cm vaatteessa olis jotain järkeä, tämä minun mielipiteeni!
Ap, jonka 2-vuotias käyttää kokoa 86cm ja moni vaate siinä koossa liian iso.
mahtuu vielä monet 86-cm vaatteet. Ei tulisi heti mieleen viedä vauvalle sen kokoista. ; )
En kyllä usko että tosi pullerolle puolivuotiaalle olisi 92-cm vaatteet sopivia. Jos joku sen kokoisia vauvallaan pitää ovat joko isoja tai käytössä kutistuneita...
nim. eräs, jonka tyttö käytti eskari-iässä kummitädiltään 1-vuotislahjaksi saamaansa pyjamaa.
Tosin pituuttakin on 73cm. Nyt käytössä vielä 74cm vaatteet, 80 ihan liian isoja. Veisin 80cm tai korkeintaan 86cm. 92 olisi vähän liioittelua. ;)
Meillä vauva 8kk on 70cm/9kg ja vielä menee iso osa 68 senttisistäkin, mutta pääosin olen käytellään 74 senttisiä jotka on kyllä vielä aika reiluja.
Mutta kyllä veisin nuin pullealle vauvalle 86 cm vaatteen ellen isommankin.
tasaantuu, kun lapsi lähtee liikkumaan. Kokemukseni mukaan koot eivät enää niin nopeasti vaihdu tuossa ikävaiheessa, se 80 tai 86 menisi siis pidempäänkin.
ei se kasvu välttämättä tasaannu,kun on noin pulleasta vauvasta kyse.
Ikävää jos vaate menee heti pieneksi.
80 menee varmaan vielä, osta 86 !
Ne ei tosiaan enää tuossa vaiheessa kasvaa niin hurjaa vauhtia, kuin aluksi, kun vaatekoko vaihtuu muutaman viikon välein..
Bodyt toki voi olla vähän reiluja, mutta housut on aika kurjat.
Jos H&M:ltä ostat, niin sitten voit ottaa vaikka sen 92 :)
Ovat aika pieniä
Tyhmää saada liian isoja vaatteita, kun ei aina ole vuodenaikoihin sopivia sitten kun ovat lapselle sopivia.