Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun lapsenne on mummolassa yöhoidossa, saako siellä käyttää alkoholia?

Vierailija
01.10.2007 |

Meidän lapsi on ensimmäistä kertaa menossa mummolaan yöhoitoon jokusen viikon päästä. Tiedän, että siellä välillä käytetään reippaasti alkoholia, joten olisikohan syytä sanoa isovanhemmille, että yhtään ei saa juoda kun lapsi on siellä. Toisaalta tuntuu niin tyhmältä sanoa asiasta.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoakin saa ajaa vielä parin keskioluen jälkeen, samoin hoitaa mun lastani.

Vierailija
22/30 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on ollut pieniä lapsia kohta 20 vuotta perheessä, joten aika pitkä aika juomatta... Sitä paitsi en halua samaa mallia kuin lapsuudenkodissani, jossa juotiin salaa, ja luultiin, että me lapset emme tiedä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeetä! Vai ajat autoa kun olet pari kaljaa juonut!!!

Vierailija
24/30 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaks päivää tosi koomat joka viikonloppu. Ja sit äiti ei käytä ollenkaan, niin sääliksi käy mummoa kun se ei saa lasta koskaan yökylään, kun en anna isäni dokaamisen takia. Ei me edes käydä siellä viikonloppuisin ton takia. Ja siksi just kun olen itse kärsinyt asiasta koko ikäni ja nyt kun ei ole pakko ahdistua siitä niin en sit käy. Äiti vaan säälittää.

Vierailija
25/30 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei minun nähdäkseni ole kieltämässä alkoholinkäyttöä niiltä, jotka sitä osaavat kohtuudella käyttää. Mutta alkoholisteilla on lasten kanssa oltava nollatoleranssi.

Ja nimenomaan niiden alkoholistien lapset vaativat sitä, he varmasti tietävät mitä se humalaisen vanhemmuus on.

Vierailija
26/30 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani ovat ihan tavallisia, työssäkäyviä ihmisiä, jotka viikonloppuisin saattavat nappailla viiniä ruuan kanssa ja ottaa konjakkipaukut. Ongelmana on vaan se, että äidilläni on maailman huonoin viinapää eikä hän suostu myöntämään sitä. Hänestä näkee samantien, jos hän on ottanut lasillisenkin viiniä. Ja hän menettää helposti kontrollin, siis horjuu, sammaltaa ja saattaa jopa sammua yllättäen. Ja tämä siis tapahtuu hänen juotuaan täsmälleen saman määrän kuin minä, enkä minä ole tippaakaan humaltunut!

Äitini kanssa ei voi asiasta puhua, koska hän ottaa sen heti henkilökohtaisena loukkauksena. Kokee kai, että häntä kontrolloidaan tai haluaa muuten vain kaksinaismoralistina pitää kiinni siitä illuusiosta, ettei koskaan ole päihtyneessä tilassa. En tiedä.

Olen joutunut sanomaan sitten asiasta isälleni. Olen pyytänyt, ettei hän edes ehdota viinipullon avaamista silloin kuin lapsemme ovat heillä kylässä, ja jos jotain ottavat, niin vaikka minkä leikin tms. varjolla hänen on saatava se viinin nauttiminen jäämään siihen yhteen lasilliseen.

En tiedä, miksi tuo alko-asia on varsinkin monille keski-ikäisille naisille sellainen mörkö, ettei siitä voi edes puhua. Jos kerran ottaa, niin miksei sitä voi myöntää? Jos on hiprakassa, aikuinen ihminen, niin onko se nyt kamalaa? Parempi olisi myöntää, kuin käyttäytyä tuolla tavalla. Tulee ikäviä tilanteita, kuten eräskin kerta, kun olimme vanhempieni luona juhlissa. Äitini yritti saada minua ja miestäni lähtemään muiden " nuorten" kanssa ulos ja jättämään lapset heille nukkumaan. Äitini oli kuitenkin niin selvästi päihtynyt, etten voinut tehdä sitä missään tapauksessa. En kuitenkaan voinut sanoa sitä hänelle, koska hän olisi vetänyt herneen nenään, joten sanoin vain, ettei nyt oikein huvita bailata. Jälkeenpäin sanoin sitten asiasta hänelle eikä hän tietenkään voinut myöntää minun tehneen oikein :-(

Vierailija
27/30 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kestävät lasillisen ja toiset kaksi. Humalatila on erilainen. Mitä tapahtuisi jos äitisi ajaisi autoa sen lasillisen jälkeen? Oletetaan siis, että äidilläsi on ajokortti.

Vierailija
28/30 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
29/30 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tuommoista asiaa ei normaalisti tarvitse edes miettiä. Ihmiset, joilla on joku trauma omasta tai läheisen alkoholinkäytöstä pohtivat tämmöistä asiaa. Minä tiedän, että alkoholi ei tule aiheuttamaan ongelmia lapsen hoitopaikassa, joten en edes mieti koko asiaa. Isäni varmaan ottaa muutaman kaljan viikonlopun aikana, äiti tuskin ottaa mitään. Kumpikaan ei ole humalassa. Olen nähnyt vanhempani humalassa joskus kun olin nuori ja lähinnä se huvitti minua, etenkin äitini, joka oksenteli krapulassa kun ei ole koskaan ollut mikään ottaja.

Vierailija
30/30 |
16.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän lapsi on ensimmäistä kertaa menossa mummolaan yöhoitoon jokusen viikon päästä. Tiedän, että siellä välillä käytetään reippaasti alkoholia, joten olisikohan syytä sanoa isovanhemmille, että yhtään ei saa juoda kun lapsi on siellä. Toisaalta tuntuu niin tyhmältä sanoa asiasta.

MInä en laittaisi lastani paikkaan jossa käytetään paljon alkoholia, oli mummola tai ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan